• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będzie druga estakada w Gdyni. Rowerowa

Michał Sielski
24 listopada 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
W przyszłym roku rowerzyści będą mogli oglądać Estakadę Kwiatkowskiego z perspektywy estakady rowerowej. W przyszłym roku rowerzyści będą mogli oglądać Estakadę Kwiatkowskiego z perspektywy estakady rowerowej.

Prace rozpoczną się w przyszłym roku i pochłoną kilkanaście mln zł. Nowa droga rowerowa prowadzić będzie równolegle do Trasy Kwiatkowskiego. Na północy Gdyni powstaną też dwie inne drogi rowerowe.



Czy w Gdyni jest wystarczająca ilość ścieżek rowerowych?

Według projektu w północnych dzielnicach Gdyni powstaną trzy nowe drogi rowerowe, ale wiodąca wzdłuż Trasy Kwiatkowskiego od ul. Unruga zobacz na mapie Gdyni do skrzyżowania ul. Janka Wiśniewskiego z ul. Energetyków zobacz na mapie Gdyni będzie zdecydowanie najbardziej efektowna.

Wprawdzie w przeważającej większości będzie ona biegła na poziomie gruntu, ale na odcinku przy bazie kontenerowej powstanie estakada rowerowa. Będzie to niezależna konstrukcja. Z pomysłów o podczepieniu jej do istniejącej estakady dla samochodów ostatecznie zrezygnowano.

- Projektów, nad którymi pracujemy, jest jeszcze kilka. Część z nich uda się zbudować w przyszłym roku, inne trafią do realizacji w latach kolejnych. Celem jest stworzenie sensownej sieci połączeń - mówi Marcin Wołek, radny Gdyni, odpowiedzialny za rozwój dróg rowerowych w mieście.

Estakada powstanie na wysokości bazy kontenerowej zobacz na mapie Gdyni, bo tam nie da się poprowadzić bezkolizyjnego ruchu i droga rowerowa musiałaby przecinać kilka ulic, uczęszczanych m.in. przez ciężarówki. Rowerowa estakada będzie miała aż 367 m długości, dzięki temu rozwijające się wciąż tereny okołoportowe zostaną całkowicie ominięte.

Gdynia będzie ubiegać się o unijne dofinansowanie projektu z regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego.

Rowerzyści z Obłuża i innych północnych dzielnic Gdyni mogą jeszcze liczyć na budowę dwóch kolejnych tras. Pierwsza będzie biegła ul. Pucką zobacz na mapie Gdyni i fragmentem ul. Chylońskiej i połączy Pogórze z Chylonią. Druga wzdłuż ul. Unruga zobacz na mapie Gdyni, połączy obie powstające, równoległe do siebie trasy rowerowe.

Opinie (199) 10 zablokowanych

  • na świecie (bogatrzym od nas) przez LAS prowadzi się rekreacyjne ścieżki rowerowe a nie estakady! na razie brakuje nam zwykłych

    w mieście Gdynia ścieżek rowerowych tak np. Wiczlino, Kacze Buki, Kacki, Środniescie, Redłowo - nie mają prawie w ogóle ścieżek rowerowych!

    • 7 1

  • BRAK POLACZENIA OBLUZE GRABOWEK O WIELE BARDZIEJ PRZYDALA BY SIE ESTAKADA OD WISNIEWSKIEGO DO HUTNICZEJ

    Obluze ma polaczenie z centrum Gdyni estakada mozna przejechac od przystanku autobusowego ramieniem pieknym odcinkiem asfaltowym i to z obu stron estakady do stacji benzynowej a stamtad jest piekna droga wisniewskiego az do Gdyni.NIE MA NATOMIASTO PRZEJAZDU Z WISNIEWSKIEGO DO HUTNICZEJ NAD TORAMI KOLEJOWYMI TAM ESTAKADA ROWEROWA PRZYDALA BY SIE JAKO PIORYTET TO SA FAKTYCZNE POTRZEBY ROWERZYSTOW TAKA PRAWDA,albo zrobic chociaz przejscie przejazd dolem po torach niestrzezony przejazd z zachowaniemostroznosci ale legalne przejscie dla rowerzystow ludzi na hutnicza,o to powinna walczyc KAMPANIA ROWEROWA I KOMANDOR ROWEROWY MIASTO NIE ZNA FAKTYCZNYCH POTRZEB ROWERZYSTOW!!!!SKAD PAN SCZUREK MA 87%TO JA NIE WIEM ALE NAPEWNO NIEZNA TYCH TERENOW Z PERSPEKTYWY ROWERZYSTY,TAK SAMO TUNEL LUB ESTAKADA NAD TORAMI CHYLONIA -PUCKA OGROMNE KORKI GDYNIA TORAMI PODZIELONA GETTO SZLABANY SA NON STOP ZAMKNIETE W TYM REJONIE I NI E ZMIENIA SIE NIC,po co sciezka rowerowa na ulicy puckiej bardziej przydala by sie na ul.plkdabka pogorze gorne tam mieszka ogromna ilosc ludzi groda byla by wykorzystana i tak wszyscy jedza do centrum nie na chylonie nie ten kierunek PANIE prezydencie hee albo dokonczyc droge rowerowa z obluza estakada do oksywia klo kauflandu ludzie na zakupy by jedzili na rowerach TO SA PRAWDZIWE INWESTYCJE ROZSADNE PORZADANE PRZEZ LUDZI

    • 12 0

  • Kładka tylko dla rowerów?

    czy dla pieszych też?

    • 5 0

  • No to fajnie że na Obłużu będzie tyle nowych ścieżek Da się już jeździć, a nie tylko po lesie

    • 3 0

  • Super!!

    Dobrze ze takie drogi powstaja w trojmiescie.Super!!!

    • 3 1

  • Kwiatkowski do tej pory był bez drogi dla rowerów i pieszych

    Kwiatkowski do tej pory był bez drogi dla rowerów i pieszych (zwłaszcza odcinek Hutnicza Kwiatkowskiego). Może w końcu będzie to miało sens.

    • 4 0

  • ESTAKADA ROWEROWA NA KREDYT (1)

    Może by tak ustalić jakieś priorytety nowej infrastruktury dla Gdyni ! Czy ta estakada rowerowa powstanie w ramach bardzo dużego kredytu, jaki niedawno Gdynia zaciągnęła ? Czy to aby na tyle ważka i niezbędna w tym miejscu rzecz ? Nie ma pilniejszych ?

    • 3 0

    • nie na kredyt

      znaczna część kosztów jest współfinansowana ze środków europejskich.
      pozdrawiam

      • 1 0

  • CIĄGŁOŚĆ I CEL TRAS ROWEROWYCH

    A dokąd ma prowadzić owa estakada rowerowa? Jest już w Gdyni sporo odcinków ścieżki rowerowej, które znienacka się kończą. Proponuję jednak zachować ciągłość.

    POZDRAWIAM.

    • 2 0

  • po I-sze strategia (4)

    Najpierw ustalic, gdzie w I-ej kolejnosci budować sciezki, a pózniej działać. I to ostro działać, nie pierd......
    Najwazniejsze w tej chwili są 3 równoważne połaczenia:
    1. Wisniewskiego - Hutnicza - Morska
    (tam nie ma nic, a potrzeba jest przeogromna)
    2. Gdynia (Skwer Kosciuszki) - Sopot (Kamienny Potok)
    (i to wzdłuz brzegu morskiego)
    3. Wiczlino - Chwarzno - Witomino - Centrum
    Dopiero na 4 pozycji mozna wstawic ścieżkę Unruga - Wiśniewskiego, póki co da się jeżdzić poboczem, chodnikiwm wiaduktów i starą Marchlewskiego (obecnie Wiśniewskiego)

    • 5 2

    • zgodziłbym się z Tobą

      "po I-sze strategia" tylko sęk w tym, że przed strategią jest jeszcze jak wszędzie POLITYKA:)))

      A ta rządzi się czynnikami, do których zwykli śmiertelnicy nie mamy dostępu możemy tylko domniemywać, przypuszczać, analizować,....

      • 2 1

    • nie pierd..., działamy (1)

      Plan rozwoju komunikacji rowerowej będzie za chwilę konsultowany ze środowiskami rowerzystów. Nie chciałem tego robić wcześniej, by nie być posądzany o kreowanie "kiełbasy wyborczej". Co do Pańskich priorytetów to:
      ad. 1. trasa wzdłuż Morskiej będzie w pełni możliwa do realizacji po ustaleniu dokładnego planowanego przebiegu światłowodu niezbędnego dla projektu TRISTAR (inteligentny system zarządzania ruchem). Na etapie projektu technicznego staramy się również rozwiązać jeden z kluczowych problemów dla rowerzystów jakim jest dworzec gł. PKP. Skomunikowanie Hutniczej z Morską będzie możliwe dzięki realizacji trasy rowerowej wzdłuż Puckiej i Chylońskiej, a docelowo również ul. Kartuskiej. Pierwsza z nich ma zapewnione dofinansowanie ze środków UE i w ciągu najbliższego roku powinna zacząć się materializować.
      ad. 2. Ze względów środowiskowych jest to najtrudniejsza trasa, ale pracujemy nad 2-ma wariantami jej przebiegu. Za miesiąc będę w stanie podać więcej szczegółów.
      ad.3. Projekt modernizacji i rozbudowy ul. Chwarznieńskiej zawiera trasę rowerową o nawierzchni bitumicznej i szerokości 2 metrów. Na całość realizacji drogi i trasy rowerowej przyjdzie nam poczekać ładnych kilka lat, bo inwestycja podzielona jest na 3 etapy.
      W razie chęci poznania konkretów proszę o kontakt

      • 1 0

      • brawo

        . Za miesiąc będę w stanie podać więcej szczegółów.
        prosimy o szczegóły

        • 0 0

    • japan72

      Ad. 2
      Zgoda, ale nie wzdłuż brzegu morskiego.
      Dlaczego rowerzyści, jadąc z bulwaru w Sopocie, nie mogliby wjeżdzać na ul. Haffnera i dalej Al. Niepodległości i Al. Zwycięstwa dojechać do Orłowa? Obszar Klifu Kolibkowksiego jest wyjątkową przyrodniczą perłą w centrum Trójmiasta. O Klifie Redłowskiem nie wspomnę. Zresztą to Rezerwat Prawem Chroniony. Przejdź się tam, zobacz te skarpy i jary i sam oceń. Ja jako zapalony rowerzysta, który od kwietnia do października nie rozstaje się z rowerem doceniam urok tego miejsca i nie chciałbym tam ścieżki rowerowej, choć codziennie dojeżdżam do Gdyni.

      Pozdrawiam

      • 1 0

  • Bezstronny ma rację

    ale tak jak wczesnie napisałem:
    Priorytety też sa wazne, a nie że zbudujemy Estakade z Obłuża bo: BĘDZIE SIĘ FAJNIE PREZENTOWAĆ PRZY ZAGRANICZNYCH TURYSTACH Z PROMU I TAKIE TAM.......Przedmiotowa scieżka winna być budowana dopiero w 4 kolejności.
    Są inne ważniejsze, gdzie obecnie WOGÓLE NIE MA mozliwości jakiejkolwiek komunikacji rowerowej

    • 6 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rajd Climate Classic Gdańsk 2024 (1 opinia)

(1 opinia)
220 - 350 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Rajd AZS

1149 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum