• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będą ograniczenia w testach Mevo? Trwają prace nad dwiema zmianami

Maciej Korolczuk
19 września 2023, godz. 11:10 
Opinie (296)
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
  • Od początku testów Obszar Metropolitalny nałożył już ponad 150 blokad na konta użytkowników, którzy z rowerów Mevo korzystają w niewłaściwy sposób.
  • Od początku testów Obszar Metropolitalny nałożył już ponad 150 blokad na konta użytkowników, którzy z rowerów Mevo korzystają w niewłaściwy sposób.
  • Od początku testów Obszar Metropolitalny nałożył już ponad 150 blokad na konta użytkowników, którzy z rowerów Mevo korzystają w niewłaściwy sposób.
  • Od początku testów Obszar Metropolitalny nałożył już ponad 150 blokad na konta użytkowników, którzy z rowerów Mevo korzystają w niewłaściwy sposób.

Jeszcze w tym tygodniu Obszar Metropolitalny zamierza wprowadzić dwie kluczowe zmiany w zasadach korzystania z rowerów Mevo. Dostępność rowerów ma poprawić limit minut wypożyczenia roweru, a zapędy użytkowników do łamania regulaminu, np. jazdy w kilka osób jednym rowerem, mają ukrócić kary finansowe.



Czy limity minut i kary finansowe rozwiążą problemy z testami Mevo?

W środę minie dopiero pierwszy tydzień testów zewnętrznych systemu Mevo, a już konieczne są daleko idące zmiany zasad korzystania z rowerów.

Zmiany nie byłyby konieczne, gdyby nie dwie grupy użytkowników.

Pierwsi - z rowerów służących do jazdy na krótkich dystansach - korzystają jak z prywatnego środka lokomocji, zamykając jednoślady w prywatnych piwnicach i garażach. Nie zdając roweru, ten jest wciąż niewidoczny dla innych użytkowników i zamiast służyć wielu osobom - służy jednej. Dość powiedzieć, że jeszcze w poniedziałek w systemie były widoczne rowery wypożyczone... w środę, 13 września.



Drugą grupą, która zmusiła urzędników do powzięcia radykalnych działań, są użytkownicy korzystający z jednego roweru w kilka osób. Ze zdjęć, jakie otrzymujemy w Raporcie od zeszłego tygodnia, wynika, że to głównie młodzi ludzie, jeżdżący w koszyku na kierownicy albo osłonie tylnego koła. To też kurierzy rozwożący jedzenie, a nawet osoby transportujące rowerem Mevo hulajnogi elektryczne. Z pewnością nie do takich celów przeznaczony jest rower miejski.

Po uszczelnieniu zasad takie obrazki mają być już mniej widoczne.

Zepsuty rower Mevo (9 opinii)

3 dzień kiedy rower nadal jest zepsuty dziś dołączam numer roweru oraz numer stacji
Trzymam kciuki że mevo wkoncu naprawi problem
3 dzień kiedy rower nadal jest zepsuty dziś dołączam numer roweru oraz numer stacji
Trzymam kciuki że mevo wkoncu naprawi problem

  • W poniedziałek jeden z użytkowników zaparkował rower między torami tramwajowymi na Chełmie.
  • Dużym problemem jest też przywłaszczanie rowerów i zamykanie ich na prywatnych posesjach.
  • Dużym problemem jest też przywłaszczanie rowerów i zamykanie ich na prywatnych posesjach.

Będą limity i kary finansowe?



Obszar metropolitalny na zgłoszenia reaguje nakładanymi blokadami na konta niesfornych użytkowników. Skala zjawiska jest jednak na tyle duża i uciążliwa, że wraz z prawnikami i hiszpańskim operatorem urzędnicy już pracują nad kolejnymi zmianami.

Pod uwagę brane są dwa rozwiązania.



Pierwsze to dzienny limit minut przypadający na jedno konto użytkownika. Ostateczne decyzje jeszcze nie zapadły, ale rekomendowany jest docelowy limit, jaki znajdzie się w miesięcznym abonamencie, a więc 60 minut darmowej jazdy rowerem elektrycznym lub 120 min rowerem bez napędu.

Drugim rozwiązaniem mają być kary finansowe za łamanie regulaminu. Tu też trwa dogrywanie szczegółów, a te mają być znane jeszcze w tym tygodniu i ogłoszone na konferencji prasowej.

Biorąc pod uwagę skalę problemów, ze zmianami nie ma na co czekać. A kontynuowanie testów w warunkach ekstremalnych, a nie rzeczywiście zbliżonych do tego, co nas czeka, nie ma najmniejszego sensu.

- Testy Mevo okazały się testem społeczeństwa. Testem, którego niestety nie zdaliśmy - napisał jeden z naszych czytelników.

Jak będzie działać i ile będzie kosztować Mevo



Umowa z City Bike Global została podpisana na 6 lat. Jej wartość to 159 mln zł. Do dotychczasowych 14 samorządów: Gdańsk, Gdynia, Sopot, Żukowo, Reda, Pruszcz Gdański, Tczew, Sierakowice, Rumia, Somonino, Stężyca, Kartuzy, Puck i Władysławowo dołączyły Kolbudy i Kosakowo.

Do dyspozycji mieszkańców będzie:

  • 3099 rowerów elektrycznych
  • 1000 klasycznych
  • 717 stacji

Miesięczny abonament będzie kosztować 29,99 zł, a roczny - 259 zł.

W ramach obu abonamentów będzie można każdego dnia skorzystać z:
  • 120 minut jazdy na rowerze tradycyjnym
  • 60 minut na rowerze elektrycznym

Po wyczerpaniu minut z abonamentu każda minuta będzie kosztować:
  • 20 gr na rowerze elektrycznym
  • 10 gr na rowerze tradycyjnym

Jeżeli użytkownik nie zdecyduje się na zakup abonamentu, będzie mógł wypożyczyć rower w taryfie minutowej:
  • 15 gr za minutę jazdy na rowerze tradycyjnym
  • 30 gr za minutę na rowerze elektrycznym

Będzie można też korzystać z rowerów w taryfie 48 godz. za 59 zł (do wykorzystania dziennie 480 minut jazdy na rowerze tradycyjnym i 240 minut na rowerze elektrycznym). W ramach jednego konta będzie można wypożyczyć jeden rower.

Miejsca

Opinie (296) 6 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Wczaraj widziałem dwóch jadłodostawców jak jechali tymi rowerami. (2)

    Raczej to nie była promocja dla nich.

    • 16 3

    • A potem regulaminy na 600 stron, bo np. zakaz przewożenia chomików w uchwycie na bidon

      Np. typ co przewoził hulajnogę - teraz będziemy precyzować co wolno a co nie wolno przewozić? Np. gładź ale tylko jeden worek do 10 kg?
      Kolejna sprawa - jak i kto ma ten regulamin potem wyegzekwować? Przecież to my wszyscy płacimy za pracowników, straż miejską etc.
      A "zawłaszczanie" rowerów jest stąd, że jest ich po prostu mało - jakby na każdego rower czekał blisko na stacji to nikt by się nie bawił w jego ukrywanie u siebie pod żywopłotem (poza jakimś marginesem, który jest zawsze).
      A istota problemu to koszt jednego roweru - w sumie jakieś kilkadziesiąt tysięcy złotych. Wydajemy krocie to potem krociowe też oczekiwania - a po co? Nie umiemy nawet miejsc do s....a wyznaczyć i przestrzegać tego a chcemy usług publicznych na poziomie lotów w kosmos.

      • 5 4

    • ale typek na zdjęciu, co dwie koleżanki przewoził - OK! :D

      Czego się nie zrobi dla pań heh ;P

      • 1 1

  • CZyli stabilnie, bez zmian (5)

    Toczą się rozmowy, trwają prace, spotykają się zespoły. By rozwiązać zaskakujący problem przetrzymywania rowerów, który wystąpił już w Mevo 1.0. Proponuję przetestować, czy jak biura Mevo zostaną otwarte na noc, czy nic stamtąd nie zginie. Warto.

    • 62 4

    • W Mevo 1.0 nie było problemu przetrzymywania rowerów... (4)

      • 2 15

      • Serio?

        Nie było przypinania na kłódkę i przetrzymywania rowerów w szopach?

        • 21 0

      • nie prawda, też były takie akcje, że ktoś w szopie czy piwnicy trzymał (2)

        • 7 0

        • (1)

          Nieprawda piszemy razem.

          • 3 0

          • Ta, napewno.

            • 1 0

  • Teraz sportem trójmiejskim (1)

    będzie fotografowanie takich gagatków i udostępnianie :)

    • 49 2

    • Dla naszego wspólnego dobra powinnismy to robic

      To trochę jak kamerki w samochodach

      • 6 3

  • Ile pieniędzy zmarnowanych na taki gniot (4)

    • 41 15

    • Czemu gniot? (3)

      To jak mówienie że obwodnica to zmarnowane pieniądze, bo ciągle tam są korki.

      • 16 5

      • Prawda (1)

        Potwierdzam gniot i tyle. Będzie powtórka z rozrywki i nie ma cienia szansy dla pojektu mevo 2.0. Testowałem oba rowery z i bez wspomagania i niestety tylko uwsteczniono ten projekt.

        • 2 5

        • Halo, urzednicy

          Jakoś anon na forum napisał ze nic z tego nie będzie, bo testował i mówi że nic z tego nie bedzie. Możecie zwijać cały system, nie ma już nadziei.

          • 5 1

      • Dlatego gniot:

        1. NIe ma ładowania na stacjach (bezsensowne jeżdżenie z bateriami przez obsługę) - już widać, że na wielu stacjach stoją maksymalnie rozładowane rowery - a to dopiero testy.
        2. Nie ma wspomagania sterowanego przez użytkownika - szczególnie uciążliwe w podjazdach o większym nachyleniu, gdzie przydałoby się włączyć mocniejsze wspomaganie - np. przez zmianę biegu. W takiej opcji jak teraz to jest - ok pojeżdżą osoby wysportowane, które mają parę w nogach, ale ktoś kto nie jeździ na rowerze codziennie podjazdów, to sobie odpuści po pierwszej próbie.

        Jeżdżę na rowerze praktycznie codziennie, ale jak testowałęm Mevo dzisiaj po górkach - Jasień, Morena, Auchan, to w moim odczuciu wspomaganie Mevo jest za słabe i załącza się jakoś w dziwnych momentach. A często pod górkę tak jakby jeszcze był większy opór. Także lipa - to nie jest odczucie jakiego oczekiwałbym po takim rowerze. A jeździłem już na kilku elektrykach.

        • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    (13)

    Ludzie u nas nie dojrzeli do roweru miejskiego.Brak poszanowania dla dobra wspólnego,jeszcze długa droga przed nami.Byle zniszczyć,zdewastować.Zapraszam do Norwegii,Danii,tu się szanuje takie sprawy.

    • 209 27

    • W wielu miastach w Polsce (3)

      też szanują rowery miejskie. Ale tam są inne zadady użytkowania. Tylko Trójmiasto jak trzeci świat.

      • 27 2

      • W Trójmieście w ogóle jest niski poziom poszanowania dobra wspólnego ;( (2)

        • 18 1

        • Bo tu żyją Gdańszczanie z dziada pradziada z za Buga

          • 9 6

        • niestety tak i wyznaję teorię że to dlatego że po wojnie nie było wiadomo czy ziemie odzyskanie nie wrócą do niemiec więc przyjezdni traktowali Gdańsk jako coś być może co przyjdzie im zostawić. Takie przyzwolenie na bylejakość jest wpajane z pokolenia na pokolenie

          • 8 3

    • wszystko ograniczają (3)

      najpierw wizy od #GrupaWawrzyka, teraz rowery

      • 3 5

      • I jeszcze te ograniczenia w przekraczaniu granicy bez dokumentów (2)

        Dajcie spokoj, co za czasy :)

        • 4 0

        • no właśnie

          Ahmed z PiS

          • 5 1

        • Jakie ograniczenia?

          Przy okazji, skąd się wzięły podkopy pod płotem za miliard i gdzie wcięło tych imigrantów z Białorusi?

          • 4 3

    • Daleko by szukać

      W takim Toruniu bardziej szanują. No ale gdzie Gdańsk a gdzie Toruń, ten wielkomiejski ośrodek, taki europejski.

      • 4 0

    • nie oczekuj szacunku od POkemonów :) w innych miastach szanuja rowery w wylęgarni bastionie PO nie (1)

      • 1 12

      • Pomińmy że te pozostałe miasta to też bastiony PO :)

        • 6 0

    • szanuja?

      Takie eksperymenty skonczyly sie w Skandynawii bardzo szybko... Po prostu, rowerowego szrotu stoi tam na ulicach tyle, ze czasem trudno przejsc chodnikiem.

      Po prostu, jest to wyrzucanie pieniedzy na nieodpowiedzialne eksperymenty. Ktorych cel zwykle jest bardzo mglisty. A w tej mgle majaczy... mis... Szczegolnie gdy "ludzki pan" w postaci urzednika ma za zadanie "dogodzic mieszkancom".

      • 0 1

    • Tutaj jest enklawa, wielmomiejskie paniska z mieszkań komunalnych

      • 0 0

  • Nad dwoma zmianami jednak...

    • 2 1

  • Kiedy mevo 3.0?

    • 37 2

  • Dajcie już spokój z tym Mevo (3)

    Dwa razy nie wchodzi się do tej samej rzeki.

    • 30 13

    • a jak drogo

      i w umowie najważniejsz esa kry i karat akredytowa do naliczania kar, ta pisał konsultant

      • 1 1

    • Dajcie spokoj z obwodnicą metropolitalną

      Jedna nie rozwiązała problemu to i druga nie rozwiąże.

      • 3 0

    • Doczytaj co znaczy to powiedzenie, a się zdziwisz. Użyłeś je w zupełnie niewłaściwym kontekście.

      • 1 0

  • Kiedy wprowadzenie opłat? Kiedy skończy się to rozdawnictwo??

    • 28 1

  • (7)

    No i po to są testy. Brawo. Ktoś odrobił lekcję, żeby sprawdzić takie zachowania przed wydaniem produktu.
    Jak na razie operator robi wrażenie. Zapowiada się sukces.

    • 38 44

    • (3)

      Problemy takie były znane z poprzedniej wersji Mevo - czyli ktoś nie wziął pod uwagę ryzyk, które należało uwzględnić już na etapie projektowania przedsięwzięcia.

      • 20 2

      • Nie kojarzę żeby stare Mevo ktoś przypinał sobie kłódką na prywatnym parkingu... (2)

        • 1 11

        • https:// sport trojmiasto pl/Rower-Mevo-zamkniety-w-szopie-na-klodke-n137492.html?&vop=w&strona=5

          • 5 1

        • Są takie tabletki,

          nazywają się pamikon. Zalecam zacząć używać, bo z pamięcią coś słabo...

          • 5 0

    • Dają wam premie za to?

      Czy to wchodzi też w zakres obowiązków?

      • 6 3

    • Mówili że (1)

      Koszyk jest słaby haha na zdjęciach widać co innego.
      Abonament powinien kosztować min 100zł miesięcznie na elektryki. W innym przypadku koszty zjedzą potencjalne zarobki.

      • 10 2

      • no i co z tego

        Ten elektryk to gniot. Nie da się tym jeżdzić.

        • 2 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rajd Climate Classic Gdańsk 2024 (1 opinia)

(1 opinia)
220 - 350 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Rajd AZS

1149 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum