• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mevo czasowo wznawia możliwość dokonywania płatności

Arnold Szymczewski
23 kwietnia 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
aktualizacja: godz. 11:07 (24 kwietnia 2019)
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
W piątek 26 kwietnia najprawdopodobniej część z użytkowników, która posiada miesięczny abonament, straci możliwość wypożyczania roweru Mevo. W piątek 26 kwietnia najprawdopodobniej część z użytkowników, która posiada miesięczny abonament, straci możliwość wypożyczania roweru Mevo.

26 kwietnia mija miesiąc od uruchomienia systemu roweru metropolitalnego Mevo. Dzień wcześniej skończą się abonamenty tych użytkowników, którzy wykupili je pierwszego dnia na miesiąc. 24 kwietnia operator przywrócił możliwość dokonywania płatności, ale tylko dla pierwszych 20 tys. wpłacających.



Aktualizacja: 24 kwietnia godz. 10:45:


W środę przed południem operator Mevo, firma Nextbike Polska, wydała oświadczenie, w którym informuje o czasowym wznowieniu możliwości dokonywania opłat.

- Od 24 kwietnia każdy zarejestrowany użytkownik może zasilić konto Mevo dodatkowymi środkami, co umożliwi wykup abonamentu na kolejny miesiąc lub cały rok korzystania z systemu. Możliwość dokonywania płatności zostanie ponownie wstrzymana po osiągnięciu liczby 20 tysięcy wpłat. Zapewni to dostępność rowerów dla użytkowników. Operator chce w ten sposób uniknąć powtórzenia sytuacji z początku miesiąca, gdy rekordowa liczba wypożyczeń każdego roweru ograniczyła ich dostępność - mówi Marek Pogorzelski, rzecznik prasowy Nextbike Polska.
Operator informuje także o tym, że dokonywanie płatności zostanie przywrócone na stałe po udostępnieniu pełnej puli 4080 rowerów.

Po godz. 11 ponad 50 rowerów stało przed Olivia Business Centre, 20 przy budynku Ergo Hestii w Sopocie i ponad 10 w okolicy biurowców przy ul. Łużyckiej w Gdyni.


Czy odnowisz swój abonament w Mevo?

O pompie związanej z inauguracją systemu roweru metropolitalnego Mevo mało kto już pamięta.

Pierwszy miesiąc działania systemu przyniósł mnóstwo emocji: początkowo bardzo pozytywnych, potem niestety jednak głównie negatywnych: nienaładowane rowery, puste stacje, brak relokacji - długo by wyliczać.

Dziś jest już nieco lepiej, jednak najważniejszym problem Mevo jest to, że od 5 kwietnia nie można aktywować nowych kont ani doładowywać istniejących. Operator zdecydował się na takie posunięcie, by ograniczyć przyrost liczby użytkowników, których nie był w stanie obsłużyć.

26 kwietnia dzień sądu dla pierwszych abonentów Mevo



W tym tygodniu mija miesiąc od uruchomienia usługi. Oznacza to, że jeśli operator nie zdecyduje się do tego czasu na aktywowanie możliwości doładowywania kont, obecni użytkownicy, którzy jako pierwsi (26 marca) wykupili miesięczny abonament stracą możliwość wypożyczania rowerów.

Dotyczy to tych użytkowników, którzy zasilili swoje konto jedynie kwotą potrzebną do zakupu jednomiesięcznego abonamentu.

Ci, którzy posiadają w swoim mevo-portfelu jeszcze minimum 10 zł, mogą abonament wydłużyć o kolejny miesiąc.

Mevo: nie ma nowych rowerów, ale jest nowy szef



Jeśli więc w ciągu najbliższych dni możliwość doładowywania kont nie zostanie przywrócona, system hurtowo straci wielką rzesze użytkowników. Przypomnijmy, że 28 marca operator chwalił się 34 tysiącami zarejestrowanych użytkowników. Z kolei do 23 kwietnia ilość zarejestrowanych użytkowników wynosiła ponad 74 tys. rowery wypożyczono ponad 209 tys. razy.

Nextbike i Obszar Metropolitalny na razie milczą



Zarówno operator Mevo (firma Nextbike), jak i zamawiający - stowarzyszenie Obszar Metropolitalny GGS zdają sobie z tego sprawę. We wtorek jednak nikt nie zdecydował się na żadne deklaracje w tej sprawie - choć poprosiliśmy o nie obie strony.

Oświadczenie w tej sprawie ma pojawić się w środę, 24 kwietnia.

Opinie (499) ponad 10 zablokowanych

  • Niewypał (3)

    Po nieudanym starcie oraz po tym jak nie mogłem zakupić abonamentu, na pewno już nie skorzystam z tej firmy. Skoro nie byli i nie są przygotowani na taki popyt, to niech się spodziewają spadku zainteresowania ze strony użytkowników.

    • 6 1

    • (1)

      Dla nich liczy się dotacja UM a nie użytkownicy.
      Użytkownicy tylko generują koszty i przeszkadzają w pobieraniu dotacji.
      Idealne dla Next byłoby gdyby nikt tym nie jeździł.

      • 2 0

      • to też - ale bajzel jaki jest teraz jest im na rękę

        przy 74 tysiącach zapisanych i płacących 10PLN miesięcznie, to dodatkowe 740.000PLN

        • 0 0

    • Może na to czekają, że popyt spadnie do takiego poziomu, że zrówna się z obecną podażą ;)

      • 1 0

  • Ale czemu ktoś miałby chcieć płacić, skoro rowerów wciąż brak?

    Naprawcie to, to wtedy się zastanowię. Nie stać mnie na marnowanie pieniędzy.

    • 4 0

  • nie można było chociaż raz zrobić wszystko uczciwie? (19)

    • 260 30

    • Można, ale po co?

      Wiesz co robi ten miś? On odpowiada żywotnym potrzebom całego społeczeństwa. To jest miś na skalę naszych możliwości. Ty wiesz, co my robimy tym misiem? My otwieramy oczy niedowiarkom. Patrzcie - mówimy - to nasze, przez nas wykonane i to nie jest nasze ostatnie słowo i nikt nie ma prawa się przyczepić, bo to jest miś społeczny, w oparciu o sześć instytucji, który sobie zgnije, do jesieni na świeżym powietrzu i co się wtedy zrobi?

      • 3 0

    • Proszę nie podpisywać się moim nickiem (2)

      Jest dużo innych, np. układowiec, trybik systemu, nie wiem ile mam kont i mieszkań, itp.

      • 14 1

      • OK (1)

        • 7 2

        • Nie pamiętam

          • 0 0

    • (3)

      Mogli wziasc przyklad z radomia. Tam jest uczciwie.

      • 5 6

      • analfabeta

        • 0 0

      • Wziąć.... i**oto

        • 1 0

      • tak, można było braść :/

        • 16 0

    • Co dokładnie było nieuczciwie? (8)

      Proszę zanieść dowodu oszustwa do prokuratora. Zatajanie dowodów to utrudnianie śledztwa.

      • 18 46

      • uczciwy inaczej (6)

        A czy uczciwoscia ze strony miasta jest fakt ze za pieniadze podatnikow i dotacje kupuje rowery miejskie ktorych nie mozna wypozyczyc ??

        • 40 6

        • NIKT tego nie przewidział. Po prostu nie było takiego algorytmu

          • 0 0

        • (4)

          Grzesiu, wyluzuj. Juz dawno po wyborach!

          • 8 15

          • Grzesiu Schetyno wyluzuj! (2)

            • 13 3

            • (1)

              Grzesiu vel golarka;)

              • 10 3

              • Grzesiu vel trzecie zęby

                • 8 0

          • No właśnie, Panie Schetyna.

            • 14 4

      • Nie ma śledztwa

        • 33 1

    • Troll *Sycylia*? Podpisz się, bo ci wierszówki nie naliczą i będziesz stratny,

      • 5 20

    • nie

      takiego dużego przetargu bez łapy się nie da zrobić, zwłaszcza w Gdańsku

      • 38 13

  • na jakiej podstawie autor twierdzi, że teraz już jest lepiej? (2)

    skoro:

    1) nie można się zapisać/korzystać (to jest akurat nowość)
    2) rowerów jest tyle samo
    3) rowerów brak na stacjach tak samo
    4) rowery obecne są rozładowane tak samo
    5) rowery nie są relokowane tak samo

    jak dla mnie jeśli weźmie się pod uwagę punkt 1 to jest raczej gorzej, a nie lepiej

    przy okazji, sonda nie bierze pod uwagę tych, którzy chcieliby korzystać - a nie mogą, bo zostały wstrzymane zapisy

    • 24 1

    • sprawdzałem na mapce mevo - jakoś wszędzie są tylko i wyłącznie zera (czyli rowerów nie ma) - sprawdzałem o rożnych porach dnia

      • 0 0

    • i kolejna kpina w zywe oczy polskiej bylejakiej organizacji - można dopłacić, ale za chwilę znowu zamkna tę możliwość

      dlaczego zleceniodawca nie wymaga natychmiast regulowania kar?

      • 3 0

  • CBA powinno się przyjrzeć temu systemowi.

    • 1 1

  • Dziś jest nieco lepiej? (4)

    Autor pisze, że dziś jest nieco lepiej, więc wchodzę w aplikację i sprawdzam, godzina 14.50, centrum Gdyni i nigdzie nie ma dostępnego żadnego roweru. Kończy mi się abonament, skorzystałem 3 razy, bo stale są problemy z dostępnością rowerów (nie dziwi więc fakt, że niektórzy "rezerwują" je sobie poprzez przykucie roweru własnym łańcuchem :-) ). Wydawało się, że abonament 10 zł to atrakcyjna cena, ale jeśli wziąć pod uwagę ile razy uda się skorzystać, gdy jest potrzeba, to jednak nie jest tanio. Na razie odpuszczam (i nadal autem do roboty) i poczekam, aż Mevo będzie działać.

    • 11 2

    • (1)

      No widzisz, a ja mam na koncie ok. 30 wypożyczeń i 160 km przejechane. Fakt, sporo poza godzinami szczytu popołudniowego, ale korzystając z opcji rezerwacji, rower da się złapać.

      • 0 1

      • napisz gdzie

        • 0 0

    • Oczywiscie ze dalej jest załamka

      Nauczyli sie wymieniac 450 aku na dobe. Tylko zeby to miało rece i nogi to powinno byc 4000 rowerow i 8000 wymian baterii na dobe

      • 3 0

    • nadal same zera...

      ja nadal czekam, jak łaskawie jaśniepaństwo zechcą wywiązać się z kontraktu - na razie nie zapisuję się

      • 3 0

  • 740.000 dodatkowych wpływów z abonamentu miesięcznie - mało? (4)

    to oprócz słynnych 40 milionów

    • 7 0

    • (3)

      Jakżesz to policzył Sherlocku? Bo ja liczę i coś mi inaczej wychodzi..

      • 0 1

      • trzeba było chodzić na matematykę a nie religię (2)

        74 tysiace zapisanych z artykułu x 10PLN to 740

        • 0 0

        • przeciez nie kazdy zaplacił abonament (1)

          • 1 1

          • kolejny inteligent inaczej z PIS? a skąd to wiesz?

            mam się zapisać dla idei czy by korzystać?

            może tak jak postuluje ambasador USA - 'polaki' aplikujcie o wizę za 160 dolców, im więcej was będzie tym większa szansa na zniesienie wiz... tymczasem każdy 1000 aplikantów to 160.000 dolców dochodu

            • 0 0

  • przepraszam ale dlaczego zleceniodawca (gminy) godzi się na ten bajzel? (6)

    ja mam utrzymywać z podatków zamkniętą grupę rowerzystów?

    przecież system za 40 milionów miał służyć każdemu, a nie jakiejś elicie

    • 18 2

    • Zamkniętą? (1)

      Ta grupa nie jest zamknięta.

      • 0 1

      • czytaj ze zrozumieniem przyjmują wpłaty do 20 tysięcy pierwszych, którzy wpłacą - koniec kropka

        to jest grupa zamknięta jak najbardziej

        • 0 0

    • Elicie? (2)

      Dopuścili 20 tys. wpłat więc zakładam ze to się przełoży na 20 tys aktywnych kont. A rowerów jest dostepnych ok 500. Co daje 40 osób na 1 rower. Faktycznie, co za przywilej! Normalnie dalbym sie pokroić.

      • 3 0

      • w stosunku do reszty (obecnie jest 70 tysięcy) to jednak elita

        jakby na to się nie patrzec

        elita to taka grupa, która korzysta jako uprzywilejowana kosztem reszty

        • 1 0

      • A ile czasu w ciągu dnia spedzasz średnio na rowerze? Uwaga, "średnio" tzn "każdego dnia"...
        Jak policzysz zapotrzebowanie 40 przeciętnych uzytkowników Mevo to wyjdzie pewnie z 10-15 min dziennie, bo nie każdy będzie jeździł każdego dnia. Z różnych powodów: ludzie się przyzwyczają, szał na testowanie "elektryka" opadnie, i liczba wynajmów pójdzie w dół. Oczywiście problemem może dalej być dostępność rowerów w szczycie porannym i popołudniowym, głównie w godz. 15.30-17.30. Ale poza tymi godzinami, przy zwiększonej podaży system ma szanse działać. O ile Nextbike nie zamknie biznesu jak mu wyjdzie że będzie dokładać do interesu.

        • 0 2

    • a jedynym zadowolonym jest nextbike

      • 4 0

  • Konkurencja (4)

    Za chwilę wejdzie konkurencja z łatwą, prostą i tania aplikacją. Mevo będzie bankrutem.

    • 6 0

    • (1)

      Może hulajnogi? 2,50 na start i 0,45 za minutę?
      albo skutery? tez maja mocna ofertę: 0,69 za minute. Myślę, że wymiotą nextbike'a...

      • 0 0

      • Skutery przecież już są

        I to nawet cztery firmy; niedawno był o nich artykuł na Trójmieście.

        • 0 0

    • Jaka konkurencja

      Coś wiadomo?

      • 0 0

    • nie wierzę, że można być takim cymbałem

      mam nadzieję, że nie masz praw wyborczych

      • 0 1

  • Ale z czego tu się cieszyć?

    Że firma umożliwiła płatności za usługi?! Niech jeszcze zapewni dostępność usług! Bo w tej chwili na mapie dostępności dominują zera...

    • 7 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rajd Climate Classic Gdańsk 2024 (1 opinia)

(1 opinia)
220 - 350 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Rajd AZS

1149 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum