• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

1000 zapasowych baterii roweru Mevo

Arnold Szymczewski
1 kwietnia 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Operator zapewnia, że baterii zapasowych do rowerów Mevo jest 1000. Jednak nadal odczuwamy duże problemy z dostępnością roweru. Operator zapewnia, że baterii zapasowych do rowerów Mevo jest 1000. Jednak nadal odczuwamy duże problemy z dostępnością roweru.

Po niedzielnej przerwie, rowery Mevo powróciły na ulice Trójmiasta. Baterie do rowerów ładowane są w trzech miejscach w Trójmieście. Każda z nich potrzebuje ok. 3-4 godzin, na uzyskanie pełnej mocy. Operator deklaruje, że posiada 1000 zapasowych baterii do rowerów.



Jak oceniasz działanie Mevo w pierwszym tygodniu po uruchomieniu?

Niebawem minie tydzień od uruchomienia pierwszego etapu systemu roweru Mevo. Trudno jeszcze o konkretne podsumowania, ale faktem jest, że po początkowej euforii, entuzjazm do rowerów osłabł, gdy po wyczerpaniu baterii rowery przestały być dostępne.

Słoneczna niedziela bez Mevo



Mieszkańcy Trójmiasta, którzy chcieli wypróbować rower Mevo w niedzielę, nie mogli tego zrobić. Operator zarządził 24-godzinną przerwę w funkcjonowaniu systemu. Powód: nie nadążał ładować baterii i dostarczać ich do rozsianych po Trójmieście rowerach.

"Popularność Mevo zaskoczyła. Wypożyczeń jest tak dużo, że przyłącza energetyczne nie wytrzymują obciążenia. Moce przerobowe są dwukrotnie zwiększone, potrzeba jednak 24 godzin na unormowanie sytuacji" - napisano w komunikacie wydanym w sobotni wieczór.

Ładowanie baterii w trzech miejscach



Problemy z terminowym ładowaniem wynikają m.in. z tego, że każda bateria do roweru Mevo wymaga ok 3-4 godzin, by naładować ją do pełna.

Operator rowerów ładuje baterie do nich w kilku miejscach: na stadionie Energa w Gdańsku, w Ergo Arenie na granicy Sopotu i Gdańska oraz w podziemnym parkingu Pomorskiego Parku Naukowo-Technologicznego w Gdyni.

W tym ostatnim miejscu, po niedzielnej sesji ładowania miały przestać działać cztery gniazdka oraz pojawił się problem z bezpiecznikami.

1000 zapasowych baterii do rowerów Mevo



Cały czas nasuwa się pytanie, czy operator posiada odpowiednią ilość baterii na wymianę, by na czas rozwozić je do rozsianych po mieście rowerów?

- Operator posiada 1000 zapasowych baterii przeznaczonych na cały system Mevo. Nie dzielimy tego na Trójmiasto i inne gminy - system traktujemy całościowo - mówi Dominik Makurat specjalista ds. promocji projektu System Roweru Metropolitalnego.

Problemy z logistyką



Problemem jest nie tylko naładowanie baterii, ale także ich montaż. Nasz czytelnik był świadkiem, jak w weekend serwisant przywiózł baterię do jednej ze stacji Mevo na Przymorzu. Według naszego czytelnika: Serwisant ponieważ nie było w stacji żadnych rowerów, położył ją i odjechał. Tymczasem taka bateria warta jest ok. 1500 zł.

- Bateria została zostawiona przez natłok pracy i ludzi którzy zagadują. Oczywiście osoba odpowiedzialna za rejon, zaraz po nią wróciła a rower który był na stacji został odblokowany przez jedną z osób posiadających aplikacje testową - mówi inny z czytelników, prawdopodobnie związany z firmą serwisową.
  • Nasz czytelnik natknął się na Przymorzu na baterię pozostawioną na stacji Mevo. Niedopatrzenie serwisantów?

W poniedziałek o 16:30: 420 sprawnych rowerów



Przy 1224 rowerach, 1000 zapasowych baterii powinno załatwić sprawę. Jednak z działającej nieoficjalnie strony Monitor-Mevo, gdzie na bieżąco można sprawdzić liczbę dostępnych rowerów w systemie, wynikało, że w poniedziałek ok. godz. 16:30 dostępnych było ok. 420 rowerów. Przypomnijmy - do Trójmiasta w pierwszej "fali" trafiło 1048 z ponad 3300 oczekiwanych rowerów.

- Gdy tylko będziemy mieli informację o tym, kiedy pojawią się kolejne rowery w Trójmieście, niezwłocznie państwa poinformujemy. Mamy nadzieję, że już niebawem - kończy Dominik Makurat i dodaje - Jeśli chodzi o rowery też nie zawsze czerwona lampka oznacza, że rower jest zepsuty lub rozładowany. Chodzi przede wszystkim o rezerwacje. Kiedy Użytkownik zarezerwuje rower staje się on automatycznie niedostępny dla innych - stąd też czerwona lampka.
18:21 1 KWIETNIA 19 (aktualizacjaakt. 19:57)

Problemy z rowerami MEVO (13 opinii)

Czy mevy już padły całkowicie? Rowery na złom czy handel sprzedadzą? Bo w takim tempie i problemach z bateriami to nic z tego dobrego już nie będzie
Czy mevy już padły całkowicie? Rowery na złom czy handel sprzedadzą? Bo w takim tempie i problemach z bateriami to nic z tego dobrego już nie będzie

Opinie (546) ponad 20 zablokowanych

  • Wtorek 18:35

    We wtorek popołudniu dostępnych jest mniej niż 100 rowerów! Gdzie zatem te rezerwowe baterię? Nie wygląda to dobrze. Najgorzej, że nie widać żadnego progresu. Jutro rano znowu będzie paraliż.

    • 6 0

  • Mevo wrażenia .. (1)

    Na co dzień jestem użytkownikiem roweru wspomaganego elektrycznie (wspomaganie instalowałem samodzielnie). Miałem też możliwość przetestowania roweru Mevo, moje spostrzeżenia:
    - ustawiony poziom wspomagania jest zbyt niski (zamontowany silnik Bafanga pozwala na duuużo więcej), obecnie tylko rekompensuje dodatkowy ciężar roweru.
    - baterie mają zbyt małą pojemność, na rynku są dostępne pojemniejsze (droższe) akumulatory. Dla porównania w moim rowerze mam baterię 13,5 AH (koszt ok 1200zł), przy tak niskim poziomie wspomagania pozwala na przejechanie co najmniej 120 km...

    Obecnie dla MEVO jedynym ratunkiem będzie wprowadzenie systemu ładowania podobnie jak firma LIME w przypadku wynajmowanych hulajnog elektrycznych tj. umożliwić zarabianie osobom które chciałyby ładować baterie w rowerach (taki system funkcjonuje w Warszawie). Docelowo będzie trzeba wymienić baterie oraz podkręcić nieco poziom wspomagania (obecnie jazda po płaskim jest w miarę OK, ale już wjazd takim rowerem na południe Gdańska to ...).

    • 10 0

    • Nic nie rozumiesz

      Parametry są minimalne tylko po to aby spełnić warunki przetargu.
      Wszystkie rowery są elektryczne żeby uzyskać jak najwiecej punktów w przetargu. Bateria spełnia minimalne warunki zamawiającego. Wspomaganie minimalne żeby jak najrzadziej wymieniać baterię.

      • 3 0

  • brawo panowie szlachta (20)

    jak widac nie starczylo pomyslu, zeby przeprowadzic test z obciazeniem przed uruchomieniem systemu.

    czekamy, kiedy dziennikarze portalu zapytają naszych rzadzacych o te rzekome, wielotysieczne kary wynikajace z umowy.

    • 268 29

    • System jest niedopracowany (12)

      Odebranie Mevo przez Marszałka Województwa to skandal aplikacje wadliwie wskazują miejsce roweru lub przekłamują położenie i ilość rowerów. A zawieszenie systemu po kilku dniach funkcjonowania i niemożliwość wypożyczenia rowerów powinna skutkować natychmiastowym rozwiązaniem umowy.

      • 45 22

      • Dulkiewicz jest prezesem podmiotu zamawiającego mevo. (4)

        Także odpowiedzialna jest Dulkiewicz. Wszelkie pytania do niej.

        • 40 5

        • napewno sa z nazwiska osoby odpowiedzialne znane, projekt rozpoczął budyń, dulka go odziedziczyła (2)

          za projekt ktoś jets odpowiedzialny z UM. i z drelichów.

          • 16 1

          • Płażyński do roboty i ujawniaj kto za tym stoi ! (1)

            • 2 3

            • plazynski to kuwete preziowi zmienia

              • 1 2

        • Babo zamiast POlitykowac do roboty się weź!

          • 12 13

      • Jaki syf! (2)

        Czy PO coś zrobi raz a dobrze?

        • 16 12

        • Oni dobrze potrafią krytykować innych. (1)

          • 18 9

          • Wyspy ,,zielone ,, wmawiać kretynom

            • 1 2

      • Na szczęście Marszałek Województwa nie dokonywał odbioru, bo to nie jego projekt... (2)

        • 36 3

        • jakby wszystko było OK to byłby poPiSowy sukces (1)

          a tak ten projekt został sierotką :)))))

          • 0 5

          • Za PO nie ma takiego stanu ,,jakby było,,

            Nic nie robicie dobrze

            • 2 1

      • Podobno system jest dziurawy jak sito!

        • 3 4

    • (1)

      No bo p. Prezydentka zajmuje się polityką krajową, a nie dbaniem o interes Gdańska.

      • 5 3

      • Tuskowi organizuje

        Dlatego tak się boi

        • 1 3

    • zaskoczony

      Byłem pewien,że rowery ładują się indukcyjnie podczas postojów w stacjach wynajmujących....

      • 6 6

    • Uwierz mi (1)

      Że nie zapytają ..

      • 8 4

      • Zegarmistrz kaskę dostaje i zwraca prowadzącym

        • 2 4

    • Si

      • 4 2

    • Sycylia

      Nie pytaja. Zauwazylem, ze temat kar jest skrzetnie pomijany.

      • 27 9

  • U mnie non stop zero rowerów, dzięki za takie MeVo

    • 7 0

  • Wlasny rower to pewnik

    • 4 0

  • mega zawód

    Ktos skosil kase i juz nic go nie obchodzi, ptojekt niewypal. Slabe wspomaganie, rowery niedostepne, wiele bledow apki.

    • 5 0

  • Studenci oraz SEP przeanalizujcie sytuację i podpowiedźcie publicznie władzy co poprawić aby MEVO działało (4)

    To dobra lekcja praktyczna! Widać że SIWIZ do zamówienia publicznego pisali ludzie nie zorientowani w temetyce elektromobilności masowej i zasadach techniczno-logistycznych organizacji jej obsługi i serwisu.. To co jest to podręcznikowy przykład dla studentów jak można spaprać bardzo dobry pomysł ignorancją w temayce działnia łańcuszka do systemów publicznego transportu, którego świetnym uzupełnieniem jest System elektrorowerów MEVO.. Tu powinna wkroczyć interdyscyplinarna sprawna, umocowana i niezależna kompetentna kontrola z udziałem Gdańskich Uczelni, która między inymi prześwietli: 1) jak skonstruowano umowy w zamówieniu publicznym 2) jak skalkulowano a ile wydano pieniędzy z kasy Ministra, samorządów województwa, unijnych , oraz ile system będzie dalej kosztował i czyją kasę obciązy przy sprawności 98% całodobowej dostępnosci elektrorowerów w każdym mieście co przystąpiło do programu, 3) jaka powinna być proporcja elektrorowerów a ile zwykłych rowerów, w systemie MEVO i kryteria do ustalenia jaka powinna być docelowa skala tego systemu dla każdej miejscowości która g ozamówiła czy zamówi 4) co jest nie tak pomiędzy założeniami do zamówienia publicznego w stosunku do doświadczeń z pierwszego tygodnia wdrażania systemu? 5). Jakie powinny być standardy techniczne dla lokalizacji miejsc parkownia przy przystankach komunikacji miejskiej, biurowcach, szkołach, galeriach handlowych na osiedlach w każdej miejscowości, która zamówiła system MEVO i jak to się ma do tego co zaobserwowano w praktyce użytkowania przez użytkowników elektrorowerów, 6) Dlaczego nie ma punktów ładowania elektrorowerów na każdym miejscu postojowym po postawieniu roweru na stojaku dostosowanym do ładowania miejscowego? 7) Czy kryteria do przetargu były pełne i jednoznaczne. 8) Czy wygrał najlepszy czy kumoter. 9) Co natychmiast i jak poprawić w rozmieszczeniu i organizacji obsługi aby system wspomagał komunikację masową i częściowo eliminował karawany samochodów osobowych z jednym kierowcom do pracy, z pracy, do szkoły czy po zakupy. System ma działać ku pożytkowi mieszkańców Pomorza i turystów. To się przyda przy masowym wdrożeniu samochodowych pojazdów elektromobilnych na Pomorzu i w Polsce.

    • 13 2

    • Chcesz studentów do analizy zamówienia publicznego wysyłać? Super

      • 0 0

    • O przetargu mówiło się długo

      Teraz jak uruchomiono system nagle znaleźli się chętni do jego opiniowania.
      A czemu są chętni bo nagle się okazało, że program wypalił i wielu ludzi się tym zainteresowało.
      A gdy go tworzono to wielu mówiło, że rowery nie mają sensu.

      • 0 0

    • Teoretyk

      • 0 0

    • Naiwniaków szukasz?

      Ktoś ma odwalić robotę za urzędasów? I to gratis? Chyba, że z UM to piszesz, to rozumiem.

      • 2 0

  • RODO

    A czy mimo nie udzielenia zgody marketingowej dzwonili do was z firmy Time4Rest? Bo dziwnym trafem dzien po zarejestrowaniu sie w Mevo otrzymalam taki telefon, mąż również. I dziwnym trafem Pani Aneta z infolini wiedziala, że brzmie na 28 lat... :/

    • 6 0

  • Ten program nie ma prawa się sam finansować (29)

    Ewidentnie cała operacja ma polegać na sprzedaniu produktu, odprowadzeniu kasy i potem
    1. bankructwie operatora (dostarczył produkt zgodnie ze specyfikacją, a że ludzie za bardzo z niego korzystają to już nie jego wina, zapłacił rachunki, majątku nie posiada ....)
    2. wyciągnięciu reki po dofinansowanie bo koszty będą rząd wielkości większe od przechodów (ma dobrą wole i robi łaskę że obsługuje system ale nie ma przecież z czego dołożyć)

    I tak wyglądają wszystkie projekty robione przez polityków.

    • 296 26

    • Dajmy czas (4)

      Może nauczą się na błędach, nigdzie w Europie nie ma takiego systemu więc skąd maja czerpać wiedzę, co prawda można było zrobić lepiej parę rzeczy, ale to nie ja wybierałem człowieka do tego

      • 5 10

      • (3)

        Z ksiazek czlowieku, z ksiazek... ale jak tam sami managerowie po ekonomii to czego sie spodziewasz? Ze oblicza zapotrzebowanie na ilosc baterii, rowerow, ekip .. jak oni zarowki w domu nie potrafia wymienic.

        • 27 4

        • (2)

          z ksiazek hehe co za d**il!!

          • 1 4

          • Ale Z ciebie dzban, skoro nie wiesz, do czego służy książka (1)

            Hehehe, dzbanek prostak

            • 5 0

            • jemu książki słuza do wyrównywania podłogi...no wiesz, żeby stół stał prosto...

              • 1 0

    • On nie ma sam się finansować (9)

      Finansuje go społeczeństwo, także ci którzy nie korzystają. Tak samo jak autostradę A1, na która płacili tez podatnicy z Podlasia i Lubuskiem, choć nigdy z niej nie korzystają. I tak samo jak autostrada, rower jest dodatkowo płatny.

      • 25 1

      • Przestań judzić pisi trollu (8)

        Na A1 konsorcjum GTC zaciągnęło w bankach komercyjnych kredyt, który teraz spłacają. Wpłaty od kierowców idą do skarbu państwa, a tenże skarb państwa płaci GTC opłatę za dostępność. Ruch przewyższa założenia, więc nadwyżka pozostaje w budżecie państwa, na różne 500+ i inne pisie fanaberie. Więc to nie podkarpackie czy jakieś podlasie finansuje A1, tylko kierowcy jeżdżący A1 finansują wiecznie pazerną na kasę ścianę wschodnią w Wolsce C.

        • 7 28

        • jesteś strasznie tępy, pewnie ześ pan peowiec albo inny tfu kodomita

          • 0 0

        • Stop Hejt! Stop mowie nienawiści!

          • 3 2

        • Antysemito drogi (1)

          Zluzuj gumkę w majtkach.

          • 0 1

          • Dużo. Członków

            • 1 2

        • Chrzanisz. Opłata dla gtc jest powiązana z ruchem na a1 (1)

          • 3 0

          • Nie jest

            • 0 2

        • Strasznie cię POniosło! (1)

          • 13 0

          • słusznie się w...il

            • 0 3

    • (2)

      a to jest pierwszy państwowy "miś" o którym słyszysz?
      Bo wyglądasz na zdziwionego :)

      • 19 3

      • Gdański a nie państwowy (1)

        36 kont nie wystarczylo

        • 7 2

        • najlepsze ze sa ludzie którzy takie jawne gwałcenie porządku popierają i jak ktoś wytyka błędy, głupotę i niegospodarność to wyzywają go od pisiorów i koniec, a wszystko co powiedziałeś, chociażby było w 100% prawdziwe, nie ma zadnego przebicia boś pisior

          • 2 1

    • Ja bym poszukał sponsora w zamian za logo (4)

      na rowerach np. producenta leku wczesnoporonnego, mięsa lub kondomów. Od razu zmniejszy się liczba chętnych na rowerek bo jak vega może jechać mięsem.

      • 28 3

      • I książęta będą mnieli co palić na stosikach

        Pod kościółkami

        • 5 4

      • . (2)

        To jest finansowane ze środków UE, czyli przez jakiś okres (chyba trwałości projektu) nie można na nim umieszczać reklam.

        • 7 3

        • można (1)

          Madison już się reklamuje

          • 8 0

          • Pytanie czy to jest legalne, czy jednak przeoczenie?

            • 0 1

    • Niech pani prezydent wprowadzi mevo500+

      • 3 0

    • (1)

      Przecież to nie na się finansować samemu. To jest alternatywa dla transportu zbiorowego. Tak samo jak ZTM się sam nie finansuje. Inwestycja w MEVO jest publiczna i taka ma być, dzięki temu jest tania i dostępna dla każdego.

      • 25 14

      • na pewno przeczytałeś mowę

        skoro takie "mondrości" nam tu nawijasz na uszy. Gdybyś to zrobił to wiedziałbyś, że miasto co miesiąc płaci stały abonament. A firma ma zapewnić pełną sprawność systemu MEVO. Problem w tym, że koszty zaczynają go pogrążać bo nie spodziewał się takiej intensywnej eksploatacji już od pierwszego dnia.

        • 9 3

    • Ile ci trollu płacą za sianie fermentu????

      • 2 3

    • jak mowisz

      • 10 3

    • Doracja UE

      Jeśli była w to zamieszana jakaś dotacja z UE to sytuacja jest jeszcze bardziej jasna.

      • 44 5

  • Więcej serwisu niech zatrudnią (2)

    • 23 2

    • (1)

      Za taką kasę nikt tej roboty nie weźmie.

      • 6 0

      • jaką?

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rajd Climate Classic Gdańsk 2024 (1 opinia)

(1 opinia)
220 - 350 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Rajd AZS

1149 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum