• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

1000 zapasowych baterii roweru Mevo

Arnold Szymczewski
1 kwietnia 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Operator zapewnia, że baterii zapasowych do rowerów Mevo jest 1000. Jednak nadal odczuwamy duże problemy z dostępnością roweru. Operator zapewnia, że baterii zapasowych do rowerów Mevo jest 1000. Jednak nadal odczuwamy duże problemy z dostępnością roweru.

Po niedzielnej przerwie, rowery Mevo powróciły na ulice Trójmiasta. Baterie do rowerów ładowane są w trzech miejscach w Trójmieście. Każda z nich potrzebuje ok. 3-4 godzin, na uzyskanie pełnej mocy. Operator deklaruje, że posiada 1000 zapasowych baterii do rowerów.



Jak oceniasz działanie Mevo w pierwszym tygodniu po uruchomieniu?

Niebawem minie tydzień od uruchomienia pierwszego etapu systemu roweru Mevo. Trudno jeszcze o konkretne podsumowania, ale faktem jest, że po początkowej euforii, entuzjazm do rowerów osłabł, gdy po wyczerpaniu baterii rowery przestały być dostępne.

Słoneczna niedziela bez Mevo



Mieszkańcy Trójmiasta, którzy chcieli wypróbować rower Mevo w niedzielę, nie mogli tego zrobić. Operator zarządził 24-godzinną przerwę w funkcjonowaniu systemu. Powód: nie nadążał ładować baterii i dostarczać ich do rozsianych po Trójmieście rowerach.

"Popularność Mevo zaskoczyła. Wypożyczeń jest tak dużo, że przyłącza energetyczne nie wytrzymują obciążenia. Moce przerobowe są dwukrotnie zwiększone, potrzeba jednak 24 godzin na unormowanie sytuacji" - napisano w komunikacie wydanym w sobotni wieczór.

Ładowanie baterii w trzech miejscach



Problemy z terminowym ładowaniem wynikają m.in. z tego, że każda bateria do roweru Mevo wymaga ok 3-4 godzin, by naładować ją do pełna.

Operator rowerów ładuje baterie do nich w kilku miejscach: na stadionie Energa w Gdańsku, w Ergo Arenie na granicy Sopotu i Gdańska oraz w podziemnym parkingu Pomorskiego Parku Naukowo-Technologicznego w Gdyni.

W tym ostatnim miejscu, po niedzielnej sesji ładowania miały przestać działać cztery gniazdka oraz pojawił się problem z bezpiecznikami.

1000 zapasowych baterii do rowerów Mevo



Cały czas nasuwa się pytanie, czy operator posiada odpowiednią ilość baterii na wymianę, by na czas rozwozić je do rozsianych po mieście rowerów?

- Operator posiada 1000 zapasowych baterii przeznaczonych na cały system Mevo. Nie dzielimy tego na Trójmiasto i inne gminy - system traktujemy całościowo - mówi Dominik Makurat specjalista ds. promocji projektu System Roweru Metropolitalnego.

Problemy z logistyką



Problemem jest nie tylko naładowanie baterii, ale także ich montaż. Nasz czytelnik był świadkiem, jak w weekend serwisant przywiózł baterię do jednej ze stacji Mevo na Przymorzu. Według naszego czytelnika: Serwisant ponieważ nie było w stacji żadnych rowerów, położył ją i odjechał. Tymczasem taka bateria warta jest ok. 1500 zł.

- Bateria została zostawiona przez natłok pracy i ludzi którzy zagadują. Oczywiście osoba odpowiedzialna za rejon, zaraz po nią wróciła a rower który był na stacji został odblokowany przez jedną z osób posiadających aplikacje testową - mówi inny z czytelników, prawdopodobnie związany z firmą serwisową.
  • Nasz czytelnik natknął się na Przymorzu na baterię pozostawioną na stacji Mevo. Niedopatrzenie serwisantów?

W poniedziałek o 16:30: 420 sprawnych rowerów



Przy 1224 rowerach, 1000 zapasowych baterii powinno załatwić sprawę. Jednak z działającej nieoficjalnie strony Monitor-Mevo, gdzie na bieżąco można sprawdzić liczbę dostępnych rowerów w systemie, wynikało, że w poniedziałek ok. godz. 16:30 dostępnych było ok. 420 rowerów. Przypomnijmy - do Trójmiasta w pierwszej "fali" trafiło 1048 z ponad 3300 oczekiwanych rowerów.

- Gdy tylko będziemy mieli informację o tym, kiedy pojawią się kolejne rowery w Trójmieście, niezwłocznie państwa poinformujemy. Mamy nadzieję, że już niebawem - kończy Dominik Makurat i dodaje - Jeśli chodzi o rowery też nie zawsze czerwona lampka oznacza, że rower jest zepsuty lub rozładowany. Chodzi przede wszystkim o rezerwacje. Kiedy Użytkownik zarezerwuje rower staje się on automatycznie niedostępny dla innych - stąd też czerwona lampka.
18:21 1 KWIETNIA 19 (aktualizacjaakt. 19:57)

Problemy z rowerami MEVO (13 opinii)

Czy mevy już padły całkowicie? Rowery na złom czy handel sprzedadzą? Bo w takim tempie i problemach z bateriami to nic z tego dobrego już nie będzie
Czy mevy już padły całkowicie? Rowery na złom czy handel sprzedadzą? Bo w takim tempie i problemach z bateriami to nic z tego dobrego już nie będzie

Opinie (546) ponad 20 zablokowanych

  • Korzystałbym z roweru ale na stacji 12104 zawsze ich brakuje :/

    • 2 0

  • może oprócz elekrtycznych trzeba było też wystawić "zwykle"?

    • 2 0

  • wczoraj ktoś zostawił rower z właczonym światłem!

    tak baterie idą raz-dwa,

    • 1 2

  • Czy to projekt szkolny czy przetarg za 40 baniek?

    Jak na szkolny projekt to jest trochę niedociągnięć ale metodą prób i błędów z czasem zacznie działać. :)

    • 4 0

  • Ja to w tej swojej naiwności myślałam, że te rowery będą się ładować w trakcie jazdy... hmm... miało być fajnie, ale nie wyszło. Powinni uczyć się od Traficar. Tam wszystko działa bez zarzutu

    • 0 1

  • (2)

    Mevo - Rower Metropolitalny " przyłącza energetyczne nie wytrzymują obciążenia." Mozna prosic o doprecyzowanie tego stwierdzenia,
    - Ile ladowarek Panstwo posiadanie,
    - ile ladowarek jest jednoczensie podlaczony do tego przylacza
    - jakiej mocy i typu przylacze Panstwo posiadaja
    - jak wyglada sprawa mocy jednej ladowarki Input/Output: Volt/Amper.
    - jakie duze sa baterie, V/Ah
    - ile czasu zajmuje jedno pelne ladowanie
    - ile punktow ladowania Panstwo posiadaja
    - czy kazda wymieniona bateria jest zawsze ladowana do 100% pojemnosci
    Chcial bym poznac dokladne dane/liczby/specifikacje/pdf. Nie hasla, duzo/ponad/wszyscy

    • 31 1

    • Ppdlaczyli

      Pajaczka do pajaczka na esce 10A

      • 1 0

    • Podłączyli do przyłącza z zabezpieczeniem 6A i zdziwieni, że się nie ładuje.

      • 8 0

  • W Stoczni Gdańskiej im Lenina (1)

    były stanowiska do ładowania wózków akumulatorowych plus uzupełnienia elektrolitu ew. wymiany żarówek i napompowania ogumienia. Przy takim właśnie "warsztacie" wyrósł nam wódz co ostatnio nawet chodził w koszulce OTUA. Może on coś nam doradzi lub pomoże? Jak szybko i sprawnie "ładować" - również i te rowery ? Zawsze słyszałem z jego ust , że...to Ja "obaliłem" -komunismus , to ja "zwyciężyłem"- no superman -to co tam mevo ?
    To tak na wesoło. A sam pomysł tego MEVO jest słuszny ale nie dopracowany. Zrobić 50% bez elektryki i będzie si...

    • 10 3

    • Offzial terapii uzaleznien alk

      • 1 0

  • Będzie jak z tramwajem wodnym (3)

    Ponad 5 lat temu w Gdańsku powstał tramwaj wodny. Zbudowano sieć przystanków i dofinansowano zakup statków. Urzędnicy zaplanowali sieć jako alternatywny sposób dojazdu do osiedli i firm ze Stogow i Górek Zach. W zeszłym roku większość przystanków zlikwidowano. Jednak Gdańszczanie dalej dopłacają co roku do tramwajów kilka milionów. Zyski idą do właściciela, milionera, pana Latały. W tym przypadku zyski z roweru trafią do niemieckiej firmy NextBike. Ot cała historia. Ona lubi się powtarzać.

    • 36 1

    • Zyski ida jeszcze do pari innych kieszeni

      Nie wiesz to przemilcz

      • 0 0

    • ja bym dodał szadółki i nową spalarnie do tej listy (1)

      Szadółki za niekończące się miliony pompowane przez miasto na walkę ze smrodem który za ułamek kosztu rozwiązało wywożenie śmierdzących śmieci na inne wysypiska (ale już niedługo zakończy się budowa kompostowni i będzie dalej śmierdzieć jak dawniej).

      Nową spalarnię za nierealny biznesplan polegający na ciągnięciu kasy z miasta przez następne 30 lat przez zagraniczną spółkę a w zamian zwożenie śmieci z kilku województw i przerabianie ich na toksyczne odpady,
      które pewnie nikt nie jest w stanie przewidzieć że w spalarni rusztowej niskotemperaturowej powstaną...

      • 7 0

      • tristar i saur neptun

        to też ikony opłacalności dla mieszkańców - miliony mieszkańców i miastaw błoto a zysk sprywatyzowany...

        • 2 0

  • Dodatkowe ładowarki (3)

    A czemu nie wbudować takich ładowarek w samochody serwisantów ? Przecież wystarczy zamontować do auta większe alternatory i kilkanaście baterii już by się ładowało w samochodzie zanim dojechałby do stacji ładowania. przecież zanim serwisant objedzie kilkanaście/kilkadziesiąt parkingów ro mijają spokojnie 4 godziny

    • 3 2

    • fizyka, głupcze (1)

      • 2 0

      • Poziom

        Wiedzh jest ponizej dna

        • 1 0

    • przecież silniki nie pracują non stop

      już lepiej zrobić dodatkowe stacje w pobliżu większych skupisk rowerów, jak przy OBC. Skoro w ciągu dnia stoi tam conajmniej 50 rowerów, to będzie łatwo i szybko wymienić baterie w sporej części stada

      • 3 0

  • Mam rozwiązanie dla tych padlin (1)

    Każdy użytkownik w abonamencie dostaje swoją baterię i ładowarkę. Wkłada do rowerka jedzie zabiera i w domku ładuje. Inaczej tego nie ogarnął. Nie są w stanie dziennie wymienić w każdym rowerze baterii.

    • 14 5

    • I jeszcze garaz

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rajd Climate Classic Gdańsk 2024 (1 opinia)

(1 opinia)
220 - 350 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Rajd AZS

1149 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum