• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

1000 zapasowych baterii roweru Mevo

Arnold Szymczewski
1 kwietnia 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Operator zapewnia, że baterii zapasowych do rowerów Mevo jest 1000. Jednak nadal odczuwamy duże problemy z dostępnością roweru. Operator zapewnia, że baterii zapasowych do rowerów Mevo jest 1000. Jednak nadal odczuwamy duże problemy z dostępnością roweru.

Po niedzielnej przerwie, rowery Mevo powróciły na ulice Trójmiasta. Baterie do rowerów ładowane są w trzech miejscach w Trójmieście. Każda z nich potrzebuje ok. 3-4 godzin, na uzyskanie pełnej mocy. Operator deklaruje, że posiada 1000 zapasowych baterii do rowerów.



Jak oceniasz działanie Mevo w pierwszym tygodniu po uruchomieniu?

Niebawem minie tydzień od uruchomienia pierwszego etapu systemu roweru Mevo. Trudno jeszcze o konkretne podsumowania, ale faktem jest, że po początkowej euforii, entuzjazm do rowerów osłabł, gdy po wyczerpaniu baterii rowery przestały być dostępne.

Słoneczna niedziela bez Mevo



Mieszkańcy Trójmiasta, którzy chcieli wypróbować rower Mevo w niedzielę, nie mogli tego zrobić. Operator zarządził 24-godzinną przerwę w funkcjonowaniu systemu. Powód: nie nadążał ładować baterii i dostarczać ich do rozsianych po Trójmieście rowerach.

"Popularność Mevo zaskoczyła. Wypożyczeń jest tak dużo, że przyłącza energetyczne nie wytrzymują obciążenia. Moce przerobowe są dwukrotnie zwiększone, potrzeba jednak 24 godzin na unormowanie sytuacji" - napisano w komunikacie wydanym w sobotni wieczór.

Ładowanie baterii w trzech miejscach



Problemy z terminowym ładowaniem wynikają m.in. z tego, że każda bateria do roweru Mevo wymaga ok 3-4 godzin, by naładować ją do pełna.

Operator rowerów ładuje baterie do nich w kilku miejscach: na stadionie Energa w Gdańsku, w Ergo Arenie na granicy Sopotu i Gdańska oraz w podziemnym parkingu Pomorskiego Parku Naukowo-Technologicznego w Gdyni.

W tym ostatnim miejscu, po niedzielnej sesji ładowania miały przestać działać cztery gniazdka oraz pojawił się problem z bezpiecznikami.

1000 zapasowych baterii do rowerów Mevo



Cały czas nasuwa się pytanie, czy operator posiada odpowiednią ilość baterii na wymianę, by na czas rozwozić je do rozsianych po mieście rowerów?

- Operator posiada 1000 zapasowych baterii przeznaczonych na cały system Mevo. Nie dzielimy tego na Trójmiasto i inne gminy - system traktujemy całościowo - mówi Dominik Makurat specjalista ds. promocji projektu System Roweru Metropolitalnego.

Problemy z logistyką



Problemem jest nie tylko naładowanie baterii, ale także ich montaż. Nasz czytelnik był świadkiem, jak w weekend serwisant przywiózł baterię do jednej ze stacji Mevo na Przymorzu. Według naszego czytelnika: Serwisant ponieważ nie było w stacji żadnych rowerów, położył ją i odjechał. Tymczasem taka bateria warta jest ok. 1500 zł.

- Bateria została zostawiona przez natłok pracy i ludzi którzy zagadują. Oczywiście osoba odpowiedzialna za rejon, zaraz po nią wróciła a rower który był na stacji został odblokowany przez jedną z osób posiadających aplikacje testową - mówi inny z czytelników, prawdopodobnie związany z firmą serwisową.
  • Nasz czytelnik natknął się na Przymorzu na baterię pozostawioną na stacji Mevo. Niedopatrzenie serwisantów?

W poniedziałek o 16:30: 420 sprawnych rowerów



Przy 1224 rowerach, 1000 zapasowych baterii powinno załatwić sprawę. Jednak z działającej nieoficjalnie strony Monitor-Mevo, gdzie na bieżąco można sprawdzić liczbę dostępnych rowerów w systemie, wynikało, że w poniedziałek ok. godz. 16:30 dostępnych było ok. 420 rowerów. Przypomnijmy - do Trójmiasta w pierwszej "fali" trafiło 1048 z ponad 3300 oczekiwanych rowerów.

- Gdy tylko będziemy mieli informację o tym, kiedy pojawią się kolejne rowery w Trójmieście, niezwłocznie państwa poinformujemy. Mamy nadzieję, że już niebawem - kończy Dominik Makurat i dodaje - Jeśli chodzi o rowery też nie zawsze czerwona lampka oznacza, że rower jest zepsuty lub rozładowany. Chodzi przede wszystkim o rezerwacje. Kiedy Użytkownik zarezerwuje rower staje się on automatycznie niedostępny dla innych - stąd też czerwona lampka.
18:21 1 KWIETNIA 19 (aktualizacjaakt. 19:57)

Problemy z rowerami MEVO (13 opinii)

Czy mevy już padły całkowicie? Rowery na złom czy handel sprzedadzą? Bo w takim tempie i problemach z bateriami to nic z tego dobrego już nie będzie
Czy mevy już padły całkowicie? Rowery na złom czy handel sprzedadzą? Bo w takim tempie i problemach z bateriami to nic z tego dobrego już nie będzie

Opinie (546) ponad 20 zablokowanych

  • Rower Mevo to narzędzie do inwigilacji

    Prywatna firma wie, który pesel gdzie i kiedy jedzie, ile czasu tam spędza, a często nawet z kim jedzie, o ile jedzie więcej niż jedna osoba naraz w tym, samym kierunku i czasie. Ciekawe, komu i za ile sprzedają te dane.

    • 1 0

  • Co z karami umownymi za na przykład opóźnienia w rozpoczęciu I etapu ????!!!!! (1)

    • 6 0

    • hovno

      • 0 0

  • Wykonawca za realizację przedmiotu zamówienia otrzyma kwotę 40.272.906,00 zł. (4)

    40 272 906
    2 500 (średni kosz zwykłego roweru)
    ----------------------------------------
    16 109 zwykłych rowerów

    • 7 2

    • Po prostu szok (2)

      40 mln zł za totalny pzxździerz. Stacje parkingowe bez ładowania - to po co stacje ? Ręczna wymiana baterii przez serwis min co 2 dni. To jakaś kpina. Kpiną nie jest tylko kosmiczna kasa.

      • 3 2

      • ??? (1)

        A 6.5-letnie zarządzanie, utrzymanie, wymiana zużytych i zniszczonych rowerów to za darmo? Człowieku, zdaje się że nie wiesz jak taki system funkcjonuje.

        • 0 0

        • waldek skoncz z internetem i wracaj do roboty

          baterie sie same nie naladuja, trzeba krecic

          • 0 0

    • Ale to nie są tylko same rowery

      Do tego masz jeszcze punkty mevo i obsługę mego.
      Koszt ładowania baterii itd.

      Zawsze mogłeś się zgłosić i wykonać to taniej.

      • 4 0

  • Opinia wyróżniona

    Za Radiem Gdańsk - rower miał być wg planu wypożyczany 4 razy dziennie (średnio), (2)

    przejeżdzając raptem do 20 km na dobę. Stąd pewnie założenie wymiany baterii co 2-3 dni.
    Widać, ktoś się mocno pomylił, pogody rowerowej jeszcze nie ma, zimno i potrafi wiać jak diabli, a średnia to 8 wypożyczeń dziennie (jak baterie były naładowane).

    Wygląda na to, że plan legł w gruzach. Raczej nieprawdopodobne, żeby znalazł się ktoś, kto sfinansuje większe koszty obsługi. Sam operator, liczący każdą złotówkę, będzie zmotywowany, żeby wymieniać baterie jak najrzadziej.

    To pierwszy taki system w Europie, i zapewne ostatni. Szkoda, że eksperyment odbywa się na nas.

    • 12 0

    • (1)

      wpływy z abonamentu idą do operatora więc raczej będzie w jego interesie by były te rowery na chodzie. dwa, za każdy "niedostępny" rower płacą kary.

      • 1 0

      • nono

        uwazaj bo zaplaca. nie zaplaca, jak sprawa sie zagesci to spolka celowa ogloai upadlosc i po temacie. wierzyciel bedzie mogl conajwyzej wystawic rowery na licytacje

        • 1 0

  • Zainstalować przy przednim kole (3)

    takie dawniejsze dynamo jak to było ze 40 lat temu. Może doładuje baterię w trakcie jazdy ? Chociaż troszkę ? A można "doczepić się " ze swoją własną i to w 100% prywatną baterią ?

    • 0 6

    • jo, perpetuum mobile wymyślił (1)

      • 2 0

      • co tam panie perpetum, jeszcze daje "wincyj" niż włożone :)

        ... matko buska, powszechny dostęp do internetu uzmysłowił mi skalę głupoty współczesnego społeczeństwa :)

        • 0 0

    • Nie doladuje. Za maly prad

      • 2 0

  • Panie Dominiku! (2)

    Czy jak ogarniecie problemy z bateriami to mozecie podkrecic wspomaganie elektryczne? Ono jest obecnie tak slabe, ze ledwo rekompensuje wage roweru. A na 3 biegu mam wrazenie, ze w ogole nie pomaga a zaczyna wrecz przeszkadzac.

    Dziekuje i pozdrawiam..

    • 6 2

    • Fantomas

      Nie przejmuj się. Planowane jest uruchomienie czwartego biegu. Będą rozkładały się skrzydła.

      • 1 0

    • bo to wspomaganie tylko na podjazdy z niewielką prędkością.
      Zwolnij do 5kmh to będziesz miał wspomaganie ;)
      Tak to niestety działa.

      • 4 0

  • Nie można było zacząć od stojaków elektrycznych? (2)

    Rowery mają podwójne ogranoczenie. Pierwsze relokacja a drugie to baterie. Zamiast kupować elektryki to kupcie tańsze zwykłe a elektryczne wprowadzajcie stopniowo, wraz z rozbudową indukcyjnych stojaków do ładowania na bieżąco. Ja się nie zam ale uważam , że tłumaczenie uczymy się systemu , gdzie firma ma rowery w wielu miastach polski a Nextbike w 14 krajach jest śmiechu warte. Miałem taką sytuacje. Tylko jeden rower dostępny w okolicy Matarni. To znaczy na trzech stojakach było 10 rowerów ale tylko jeden jedyny palił sie jako dostępny. Zarezerwowałem go 15 minut to nie wiele jak trzeba przejsc prawie 2 km. Podchodze do roweru szczesliwy, że skorzystam. A tam co? Stoi rower a obok niego leżą wyłamane nóżki i kawałek błotnika. Z moich ogledzin wychodzi , że te nóżki będą czestym problemem, ponieważ rowery lubią się przewrócić na stojaku do którego nie są w żaden sposób przytwierdzone. Na Matarni koło Intelu widziałem dwa dni pod rząd przewrócone rowery.

    • 10 2

    • 10 w skali B

      Nóżki nie byłyby problemem gdyby nie bezsensowne i szkaradne "żagle reklamowe" z tyłu roweru.

      • 1 0

    • Nie do zrobienia

      W gda gdzie zdiz i energa. Trwaloby to z 10 lat by z nimi to uzkodnic.

      • 0 0

  • ponoć jest 660 stacji mevo (3)

    aby raz dziennie wymienić baterie potrzeba sporo czasu i ludzi. 20 minut wymiany baterii na jedną stację 20*660 / 60 = 220 roboczogodzin bez dojazdu podzielone przez 8 godzin to prawie 30 osób. Z dojazdem to jeszcze więcej potrzeba pracowników, Czy ktoś to liczył?

    • 9 0

    • Do tego 1000 zapasowych baterii

      każda ładowana przez 4 godziny, więc potrzeba 166 stanowisk ładowania działających 24h, tego też pewnie nie przewidzieli

      • 2 0

    • (1)

      najwyraźniej nie.

      • 1 0

      • no moze nie ale piszą tak:

        Lokalizacje przystanków MEVO

        W ramach projektu zbudowanych zostanie 660 stacji postoju Roweru Metropolitalnego MEVO.

        • 0 0

  • Kurczę, strasznie potrzebne im te tysiące peseli, że aż tyle wydali kasy żeby je zdobyć...

    • 3 0

  • Pupa blada!

    Oprócz tego, że dużo rozładowanych, to co któryś rower niesprawny, uszkodzony, albo pożyczasz rower a blokada się nie otwiera i trzeba kombinować.

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rajd Climate Classic Gdańsk 2024 (1 opinia)

(1 opinia)
220 - 350 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Rajd AZS

1149 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum