• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

1000 zapasowych baterii roweru Mevo

Arnold Szymczewski
1 kwietnia 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Operator zapewnia, że baterii zapasowych do rowerów Mevo jest 1000. Jednak nadal odczuwamy duże problemy z dostępnością roweru. Operator zapewnia, że baterii zapasowych do rowerów Mevo jest 1000. Jednak nadal odczuwamy duże problemy z dostępnością roweru.

Po niedzielnej przerwie, rowery Mevo powróciły na ulice Trójmiasta. Baterie do rowerów ładowane są w trzech miejscach w Trójmieście. Każda z nich potrzebuje ok. 3-4 godzin, na uzyskanie pełnej mocy. Operator deklaruje, że posiada 1000 zapasowych baterii do rowerów.



Jak oceniasz działanie Mevo w pierwszym tygodniu po uruchomieniu?

Niebawem minie tydzień od uruchomienia pierwszego etapu systemu roweru Mevo. Trudno jeszcze o konkretne podsumowania, ale faktem jest, że po początkowej euforii, entuzjazm do rowerów osłabł, gdy po wyczerpaniu baterii rowery przestały być dostępne.

Słoneczna niedziela bez Mevo



Mieszkańcy Trójmiasta, którzy chcieli wypróbować rower Mevo w niedzielę, nie mogli tego zrobić. Operator zarządził 24-godzinną przerwę w funkcjonowaniu systemu. Powód: nie nadążał ładować baterii i dostarczać ich do rozsianych po Trójmieście rowerach.

"Popularność Mevo zaskoczyła. Wypożyczeń jest tak dużo, że przyłącza energetyczne nie wytrzymują obciążenia. Moce przerobowe są dwukrotnie zwiększone, potrzeba jednak 24 godzin na unormowanie sytuacji" - napisano w komunikacie wydanym w sobotni wieczór.

Ładowanie baterii w trzech miejscach



Problemy z terminowym ładowaniem wynikają m.in. z tego, że każda bateria do roweru Mevo wymaga ok 3-4 godzin, by naładować ją do pełna.

Operator rowerów ładuje baterie do nich w kilku miejscach: na stadionie Energa w Gdańsku, w Ergo Arenie na granicy Sopotu i Gdańska oraz w podziemnym parkingu Pomorskiego Parku Naukowo-Technologicznego w Gdyni.

W tym ostatnim miejscu, po niedzielnej sesji ładowania miały przestać działać cztery gniazdka oraz pojawił się problem z bezpiecznikami.

1000 zapasowych baterii do rowerów Mevo



Cały czas nasuwa się pytanie, czy operator posiada odpowiednią ilość baterii na wymianę, by na czas rozwozić je do rozsianych po mieście rowerów?

- Operator posiada 1000 zapasowych baterii przeznaczonych na cały system Mevo. Nie dzielimy tego na Trójmiasto i inne gminy - system traktujemy całościowo - mówi Dominik Makurat specjalista ds. promocji projektu System Roweru Metropolitalnego.

Problemy z logistyką



Problemem jest nie tylko naładowanie baterii, ale także ich montaż. Nasz czytelnik był świadkiem, jak w weekend serwisant przywiózł baterię do jednej ze stacji Mevo na Przymorzu. Według naszego czytelnika: Serwisant ponieważ nie było w stacji żadnych rowerów, położył ją i odjechał. Tymczasem taka bateria warta jest ok. 1500 zł.

- Bateria została zostawiona przez natłok pracy i ludzi którzy zagadują. Oczywiście osoba odpowiedzialna za rejon, zaraz po nią wróciła a rower który był na stacji został odblokowany przez jedną z osób posiadających aplikacje testową - mówi inny z czytelników, prawdopodobnie związany z firmą serwisową.
  • Nasz czytelnik natknął się na Przymorzu na baterię pozostawioną na stacji Mevo. Niedopatrzenie serwisantów?

W poniedziałek o 16:30: 420 sprawnych rowerów



Przy 1224 rowerach, 1000 zapasowych baterii powinno załatwić sprawę. Jednak z działającej nieoficjalnie strony Monitor-Mevo, gdzie na bieżąco można sprawdzić liczbę dostępnych rowerów w systemie, wynikało, że w poniedziałek ok. godz. 16:30 dostępnych było ok. 420 rowerów. Przypomnijmy - do Trójmiasta w pierwszej "fali" trafiło 1048 z ponad 3300 oczekiwanych rowerów.

- Gdy tylko będziemy mieli informację o tym, kiedy pojawią się kolejne rowery w Trójmieście, niezwłocznie państwa poinformujemy. Mamy nadzieję, że już niebawem - kończy Dominik Makurat i dodaje - Jeśli chodzi o rowery też nie zawsze czerwona lampka oznacza, że rower jest zepsuty lub rozładowany. Chodzi przede wszystkim o rezerwacje. Kiedy Użytkownik zarezerwuje rower staje się on automatycznie niedostępny dla innych - stąd też czerwona lampka.
18:21 1 KWIETNIA 19 (aktualizacjaakt. 19:57)

Problemy z rowerami MEVO (13 opinii)

Czy mevy już padły całkowicie? Rowery na złom czy handel sprzedadzą? Bo w takim tempie i problemach z bateriami to nic z tego dobrego już nie będzie
Czy mevy już padły całkowicie? Rowery na złom czy handel sprzedadzą? Bo w takim tempie i problemach z bateriami to nic z tego dobrego już nie będzie

Opinie (546) ponad 20 zablokowanych

  • Moja przygoda z mevo zaczęła się tak: (1)

    W jednej ze stacji - pierwszy rower który wypożyczyłem miał wyrwaną stopkę razem z błotnikiem, a drugi przebitą oponę...za to trzeci - luks malina :)

    • 1 0

    • Hi

      Hihihi

      • 0 0

  • "problem wynika z tego. że każda bateria wymaga 3-4 godzin ładowania" (20)

    To wcześniej tego nie wiedzieli? Przecież robi się szacowanie, statystykę i na podstawie tego wyznacza ilość urządzeń do ładowania, ekip itp.

    Od początku coś nie gra. Wstyd

    • 457 12

    • A jak ...

      Coś nie gra to wiadomo ....

      • 0 0

    • i jeszcze blokuja tu opinie (2)

      moze jeszcze powiecie, ze w Gdansku jest wolnosc slowa?

      • 64 8

      • niestety jest i dlatego taki baran jak ty może sie wypowiadać bez sensu

        • 0 1

      • Rowerek

        Nie ma jej

        • 1 2

    • TLudzie (1)

      Co rządzą w Trójmieście nadają sie do tarcia chrzanu.Włączmy myślenie i zmieńcie tą bande na Pomorzu

      • 1 0

      • spadaj wsiunie

        • 0 1

    • (5)

      z tego co wiem, to założenia były że rower będzie wymagał wymiany baterii 1-2 razy na tydzień. w praktyce wymaga 2x dziennie

      • 43 5

      • to dziwne założenie przy zasięgu deklarowanym na 60km (2)

        czyli statystyczny rower przez dzień miałby przejeżdzać mniej niż 10km, czyli około pół godziny
        nie chce mi się wierzyć, że szacowali w ten sposób

        • 44 1

        • (1)

          Szacowali na podstawie Krakowa, czyli 14 tys. nowych użytkowników na rok. U nas było ponad 40 tys. w kilka dni.

          • 15 1

          • ach ten Kraków....

            a potem płaczą że mają smog. Na rowery by się przesiedli, oni będę mieli czyściej a nasi statystycy lepiej obliczą obłożenie rowerów.

            • 0 0

      • 1-2 razy na tydzień.???

        Skąd te bzdury wziąłeś?

        • 3 0

      • To wyjazd z ta p.na firma! Poki w trojmiescie ludzie nie zaczna wychodzic na ulice to uklad quazi sycylijski bedzie sobie durni z ludzi urzadzal, a interesowac go bedzie tylko duza polityka (vide klotnia o plac).

        • 16 9

    • Tylko założyli mniejszy popyt na rowery (2)

      być może z innych miast w których nie było elektryków. I stali się pierwszą ofiarą sukcesu. jak nie uda się opanować logistyki wymian baterii w tanich kosztach - to poMEVO

      • 8 2

      • Vtopeo jak nic.

        • 1 0

      • Miej litość

        Nie "tanich kosztach" tylko niskich kosztach.

        • 6 0

    • No dokładnie, wielkie zaskoczenie, że trzeba wymienić? (1)

      Ciekawe, ilu ma serwisantów i kiedy ich najęli. Mało kompetentnie wypada ta firma.

      • 19 0

      • 6 sztuk lata i zostawiają nawet baKterie jak rowery odjechały (aplikacja ich zrobiła w jajo :P)... punbkty ładowania w melinach

        • 3 3

    • niedasie. to gdańsk

      • 2 1

    • Baterii nie naładujesz w 15 minut

      Każdy, kto ma elektryka o tym wie. Bateria się zagrzeje i wybuchnie albo jej żywotność spadnie do kilkunastu cykli.
      Jedyna opcja to wymiana baterii , ale przeprowadzana samemu przez użytkownika na trasie w stacjach podobnych do powiedzmy paczkomatu. Takie systemy działają, w Berlinie skutery elektryczne Gogoro np.

      • 15 0

    • Wczesniej byly fabrycznie naladowane

      Oni sa by kase wyciagac a nie sie znac

      • 30 5

  • (26)

    Aplikacja jest strasznie wadliwa. Nie działa opcja "Postój". Wyskakuje jakiś błąd i trzeba zwrócić rower w terenie. Tracimy wówczas 3 zł plus czas za "przerwę" w czasie jazdy i za czas jazdy. W sumie Mevo wychodzi drożej niż Traficar i MiiMove.

    • 208 37

    • Działa ;) (2)

      Działa tylko trzeba czytać ze zrozumieniem komunikat co wyskakuje.

      Po przyciśnięciu przycisku pojawia się instrukcja i jak spojrzysz jest tam drugi przycisk "Postój" i musisz go wcisnąć ! Dopiero wtedy blokujesz rower i zalicza postój.

      Fakt faktem ja natrafiłem na problem że mi nie odświeżyło strony i nie pokazywało przycisku "Wznów", ponowne uruchomienie aplikacji pomogło i mogłem ponownie wypożyczyć rower.

      • 1 6

      • Bzdura

        Nie działa

        • 0 0

      • tak z pewnością tylko ty zauważyłeś przycisk i jak komuś nie działa to jego wina - bo jest głupi

        • 6 1

    • Tez korzystałem dziś z opcji postoju i nie działała (5)

      Ale udało mi się to „naprawić”. Po prostu wyloguj się i zaloguj raz jeszcze. Opcja postój zniknie i pojawi się „kontynuuj jazdę” czy cos takiego

      • 10 5

      • a to nie oznacza 3PLN 'kary'? (4)

        • 5 2

        • ale wpadnie 2zł za zwrot w stacji (3)

          • 7 1

          • i tak taka operacja kosztuje cię 1PLN i to za friko (2)

            • 24 1

            • ....razy ilość użytkowników....... Nieźle:-))) (1)

              • 1 0

              • Miałam taką samą sytuację 3 zł poszło

                Oddali 2 zł śmiech na salo

                • 1 0

    • A jakich uprawnień wymaga ta aplikacja? (6)

      ...że tak z ciekawości spytam - do czego ona chce mieć dostęp, poza GPS oczywiście.

      • 9 0

      • Colombo

        Dzięki GPS i trakkerowi operator (lub każdy kto potrzebuje) wie dokładnie gdzie jesteś czy gdzie byłeś.

        • 0 0

      • (4)

        Do aparatu, przy czym na Androidzie od 6 w górę, prosi o tą zgodę dopiero kiedy korzystasz z wypożyczenia roweru przez aplikację (potrzebuje tego żeby zeskanować kod QR z roweru)

        • 4 0

        • (2)

          Dzięki za odpowiedź. Jasne. Jeśli tylko tyle, to przynajmniej w tym aspekcie jest nieźle.

          • 7 0

          • (1)

            Możesz też odrzucić prośbę o dostęp do aparatu i wprowadzać numer roweru ręcznie

            • 3 0

            • O, tego nie wiedziałem, dzięki, Akurat to jest wymaganie na tyle rozsądne, że go nie odmówiłem :)

              • 3 0

        • do adresu, peselu, nr telefonu, nr konta i telefonu do kochanki

          • 6 7

    • (1)

      to jest chore - jak klient może zobowiązywać się do czegoś - czego finalnych kosztów nie zna - bo jakieś bugi, awarie, postoje - i co jeszcze? Kupujesz usługę, masz mieć pewność pełnych kosztów, które cię czekają.

      Czy wy - klienci - jesteście pewni co was czeka - w przypadku odpukać - awarii, wypadku, utraty sprzętu itd itp? Macie potwierdzenie umowy i zasad na piśmie? Czy w razie czego - operator będzie was ścigał za nic?

      • 19 2

      • W przypadku awarii zadzwoniłem na infolinię, zgłosiłem, pani anulowała naliczone opłaty z winy awarii i wróciłem do domu autobusem.

        • 0 0

    • anna jestes tepa

      • 0 3

    • żal.pl (1)

      Ściema, bo postój działa i funkcjonuje bardzo dobrze. Sam dziś testowałem po raz trzeci i to trzeci udany raz.

      • 9 21

      • a u mnie dzisiaj nie zadziałał

        Jestem w plecy 1 zł, dla zasady reklamację oczywiście złożyłam

        • 6 2

    • wystarczy wylogowac sie i ponownie zalogować. (1)

      Aplikacja cały czas jest odpalona, czasem trzeba się przelogować.

      • 3 4

      • to super,

        jeszcze lepiej byłoby gdyby trzeba było wyłączyć telefon i ponownie go włączyć

        • 16 0

    • moze chodzi o to właśnie..

      ze kasuje drożej :)

      • 3 0

    • Wypad z tym szajsem

      • 3 5

    • bo student robił

      aplikację.
      A w sobotę była impreza

      • 36 2

  • Nadal porażka

    Dokładnie od 29.03.19 ani razu nie udało mi się wypożyczyć rowery mimo iż mam opłacony abonament ,a najlepsze jest mapa pokazuję rower ,a w trakcie rezerwacji wyświetla komunikat brak rowerów w tej stacji i nie jest to jednorazowa sytuacja. Według mnie system jest totalna klapą nic nie jest dopracowane ,smutna prawda .

    • 4 0

  • Mevo to zupełna klapa - a dali za to nagrodę sztorm roku... oby się nie potopili... (1)

    Gniazdka im się przegrzały - śmiechu warte. To jest system komunikacji miejskiej? To jest amatorszczyzna! Po co to elektryczne wspomaganie jak się nie umie zapewnić serwisu..?
    W innych miastach np.: w Warszawie Veturillo działa normalnie - nie można było skorzystać z doświadczenia stolicy?

    • 4 0

    • a można też w kunie jeździć, zawsze taki gdzieś się upasie

      • 0 0

  • To wszystko przez częsci od rowerów slużacych do napędzania go poprzez krecenie nogami (1)

    Gdyby nie poszli na paradę równosci to nie byloby problemu.

    • 0 0

    • i**ota. i jaki dowcipny

      • 0 0

  • Opcja jazdy za darmo

    W razie wyczerpanej baterii mogliby umożliwić jazdę za darmo lub symboliczną kwotę po prostu pedałując bez wspomagania.

    • 0 0

  • Porażka... (18)

    Operator sam sobie strzelił w kolano. A można było kupić zwykle rowery. Taniej, mniejsze koszty, i wiecej rowerów. Mevo fajne jest, ale nie jest gotowe na taki popyt.

    • 232 27

    • Samorząd zażądał rowerów elektrycznych, samorząd elektryczne rowery dostał (9)

      • 51 6

      • Jeżeli tak było, to znaczy, że przetarg był ustawiony. (8)

        • 32 11

        • (7)

          o wygranej decydowała ilość rowerów elektrycznych - w założeniu nie miały być wszystkie

          • 30 0

          • Ale zadecydowało to, że nextbike zaoferował wyłącznie elektryczne (6)

            • 5 0

            • gdyby to było niedopatrzenie, to można było przetarg unieważnić (5)

              ale pajace myślały że są takie nowoczesna, bo jako jedyni zrobią 100% elektrycznych

              • 4 0

              • Pajace (4)

                Pajace dobrze wiedziały, że oferują elektrycznego kota w worku. Zbadały oczekiwania gdańszczan, wśród których panuje fałszywy przesąd o górzystości miasta. Może to i prawda w porównaniu z Warszawą, ale gdzie tam Gdańskowi do Oslo, gdzie Oslo Bysykkel elektryków nie oferuje. No i wygrali przetarg tylko tym jednym "100%" nabierając gdańszczan na kolorowe paciorki.
                Ale spoko. Już mają naliczone 5 baniek kary (wiadomość poufna).

                • 1 4

              • Panie warszawiak... (3)

                Był Pan kiedyś w Gdańsku? Fałszywy przesąd... Jak się nie wychyliło nosa poza centrum i dolne tarasy, to można tak myśleć. Wiele dzielnic trójmiasta położonych jest na wzgórzach, co uniemożliwia codzienne dojazdy do pracy większości rowerzystom o przeciętnej formie fizycznej. Lepiej się nie wypowiadać jeżeli nie zna się sytuacji.

                • 9 1

              • Panie anonim... (2)

                Zjeździłem Oslo (Akerselva to jest to) i okolice oraz Gdańsk wraz TPK wielokrotnie. Nie ma porównania. Bysykkel nie ma elektryków bo Norwedzy to nie ciepłe kluchy. A prąd u nich tani jak barszcz.

                • 1 2

              • No tak, bo to że w Oslo nie ma elektryków to jest jakiś argument... (1)

                Co nas obchodzi Oslo? W Gdańsku ludzie chcą elektryki i widać to po ilości wypożyczeń, teraz trzeba tylko system ustabilizować i dostarczyć pozostałe rowery.

                • 1 2

              • W tym rzecz.

                Oslo was nie obchodzi (a powinno) więc ludzie chcą elektryki (bo myślą, że mieszkają w górach). Wobec tego firma dostarcza atrapy elektryków, kasę zgarnia a gdańscy górale zasuwają dalej z buta.

                • 3 1

    • jeezu miasto w przetargu określiło że ma byc co najmniej część rowerów elektryczna (2)

      ...więc operator w nic sobie nie strzelił tylko odpowiedział na wymagania

      • 2 1

      • co najmniej , a nie wszystkie (1)

        • 1 0

        • Co najmniej oznacza że może ich być więcej - a nawet wszystkie

          • 1 0

    • Widocznie bratanek stryjka babci urzędnika

      Zajmował się zgrzewaniem ogniw do baterii rowerowych i brakowało mu zamówień..

      • 1 0

    • Ocena aplikacji Mevo

      Haha:) a w google play ocena aplikacji Mevo to 2,9 :D
      prawdziwi użytkownicy wystawili ocene

      • 4 1

    • (1)

      a można było zrobić pol na pol trochę elektrycznych trochę zwykłych, ludzie i tak by brali bo rower jest super alternatywa, niektórzy jezdza tylko po prostym i nie potrzebują doladowania

      • 31 2

      • Dla jeżdżących tylko po prostym można było kupić rowery bez kierownicy. Byłoby jeszcze taniej.

        • 12 2

    • Rowery schodzą jak świeże bułeczki wiec gdzie porażka :)

      • 17 22

  • Bez aku (2)

    Po co te akumulatory? Wywalcie je i będzie spokój. Siła nóg wystarczy i będzie ekologicznie.

    • 6 0

    • Żeby był dla wszystkich

      Bez problemu mogą jeździć nim osoby starsze lub takie które nie mogą się za bardzo przeciążać. Dodatkowo na spokojnie może dojechać nim do pracy ktoś kto na codzień nie uprawia sportu i nie przyjedzie cały mokry i zmęczony.
      Uważam, że to słuszny kierunek.

      • 0 0

    • Brat

      Bez zasilania, operator nie będzie wiedział gdzie jesteś.

      • 2 0

  • Co to będzie, co to będzie... (1)

    A co będzie jak elektryki Morawieckiego premiera ruszą w Polskę. To chyba druty na liniach wysokiego napięcia spalą się.

    • 1 2

    • Tu

      Akurat rządzą tacy jak przygłup elektryk Wałęsa i takie so efekty na Pomorzu

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rajd Climate Classic Gdańsk 2024 (1 opinia)

(1 opinia)
220 - 350 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Rajd AZS

1149 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum