• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rowerzyści pojadą z Chwarzna lepszą drogą

Michał Sielski
29 stycznia 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Nowe oznakowanie szlaku niebieskiego nie będzie już prowadzić rowerzystów do zamkniętej bramy. Nowe oznakowanie szlaku niebieskiego nie będzie już prowadzić rowerzystów do zamkniętej bramy.

Kontrowersyjny pomysł leśników, by rowerzyści przecinali nową ul. Chwarznieńską zobacz na mapie Gdyni przepustem dla dzikich zwierząt odrzuciły władze Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego. Okazało się, że trasę dla cyklistów można wyznaczyć w bardziej cywilizowany sposób.



Czy powinno się inwestować w drogi rowerowe w lasach?

Leśna trasa rowerowa z Karwin do Chyloni w październiku ubiegłego roku została zamknięta przed przebudowaną ul. Chwarznieńską. Między innymi dlatego, że przekraczanie dwupasmowej w obu kierunkach drogi, na której niewielu kierowców przestrzega ograniczeń prędkości, byłoby dla rowerzystów niebezpieczne.

Bramy w ogrodzeniu zamknięto też jednak na kłódkę ze względu na bezpieczeństwo kierowców. Leśnicy bali się, że dziki i sarny będą wychodziły przez otwarte bramy na drogę. Wielu pieszych i rowerzystów zostawiało je bowiem otwarte na oścież. Leśnicy zamknęli więc je na stałe, tym samym zamykając popularną ścieżkę, którą wielu gdyńskich rowerzystów wykorzystywało do jazdy między dwiema dzielnicami, które nie są dobrze połączone komunikacją miejską.

Kłopot postanowiono rozwiązać szybko, ale kontrowersyjny pomysł poprowadzenia drogi przez wydrążony pod nowymi jezdniami przepust dla dzikich zwierząt równie szybko stał się powodem drwin.

Czytaj więcej: Rowerzyści pojadą przejściem dla zwierząt?

Plan rozwiązania problemu nie spodobał się też władzom Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego, które słusznie uznały, że zwierzęta, mające korzystać z przepustu, nie powinny być płoszone. Znaleziono więc inne rozwiązanie, które wcale nie zmusza rowerzystów do nadkładania drogi.

Wiosną pojawi się nowe oznakowanie, które poprowadzi ich po części starego szlaku zielonego w okolicach ul. Prostokątnej zobacz na mapie Gdyni bliżej Chwarzna, a potem do przejścia dla pieszych przez Chwarznieńską i do ciągu pieszo-rowerowego w las. Sęk w tym, że po obecnej drodze gospodarczej jeżdżą samochody leśników, dokonujących wycinki drzew w lesie. Ze względu na transport ciężkim sprzętem, często droga jest rozjeżdżana.

- Po zmianach samochody wywożące drewno z lasu nadal będą się tam pojawiać, ale bardzo sporadycznie. Poza tym wszystkie ewentualne ubytki w nawierzchni będą przez nas niezwłocznie naprawiane - zapewnia Ewelina Sobańska z Lasów Państwowych.

Opinie (104) ponad 10 zablokowanych

  • Gdynia nie potrafi zrobić ściezki rowerowej nawet w lesie !!!

    Żenujące to jest

    • 6 2

  • Gdynia XXI w.

    A świetnie pamiętam jak kilka lat temu Gdynia odtrąbiła sukces jakim była trasa rowerowa Karwiny-Chwarzno-Chylonia.Nawet rowery wypożyczono dla dziennikarzy
    by po gromadnym przejechaniu tej trasy to nagłośnili.
    I co teraz ?
    Gdyńska specjalność !
    Od sukcesu do sukcesu !

    • 10 1

  • czy w tym kraju niema innych potrzeb niż ścieżki rowerowe a przecież rowerzyści i tak korzystają z ulic a w lesie są przecież dróżki po których można jeżdzić i nie trza od razu autostrady

    • 1 3

  • Cisowa - Chwaszczyno (2)

    Jak dojechać rowerem z Cisowej do Chwaszczyna ?

    • 2 0

    • Przez las

      • 2 0

    • Kieruj sie na zachod...

      • 1 1

  • fajnie,bede tam jezdzil rowerem razem z moja dziewczyna i obserwowal jak pracuja

    jej posladki na siodelku,to bardzo podniecajace

    • 8 1

  • A może by tak dać w końcu spokój tym ścieżkom rowerowym? Po co? Na co? I dlaczego? Przestańmy podporządkowywać się jakieś mniejszości co wymyśliła sobie, że jazda między spalinami w tych swoich obcisłych gatkach ma sens i jest zdrowa. Świat idzie naprzód a my ciągle te rowery i rowery. A może cofnijmy się do furmanek bo jazda nimi jest zdrowsza bo nie wydziela spalin? Takie są już uroki miasta, że w nim jeżdżą samochody a nie tylko rowerzyści.

    • 8 6

  • trasa cywilizowana inaczej (4)

    tytuł i wydźwięk artykułu zupełnie rozmijają się ze stanem faktycznym. Z treści jasno wynika, że po prostu nie zrobi się NIC, poza przemalowaniem znaczków z piktogramem roweru. Czy chociaż zostanie zbudowany raptem 15-metrowy łącznik między końcem szlaku zielonego a "starą Chwarznieńską" w miejsce zawalonego masztami tablicy drogowej chodniczka? Czy pętla indukcyjna na wjeździe ze "starej" na "nową" Chwarznieńską zacznie w końcu wykrywać rowery, aby można się było dostać na drogę dla rowerów po drugiej stronie? Czy przejście dla pieszych zostanie przebudowane na przejście+przejazd?

    Wspomniany "przepust dla zwierząt" to de facto pokaźnych rozmiarów wiadukt drogowy, pod którym mogłyby się wymijać się "tiry". Płoszenie zwierząt to argument kabaretowy - wyobrażam sobie ledwo powstrzymywany, cyniczny rechot płynący z oblicza cytowanej w artykule pani w chwili przekazywania takich informacji. Płoszone miałyby być watahy dzików, które po zmroku grasują na wszystkich możliwych drogach w okolicy, nie obawiając się buszować wśród zabudowań Chwarzna czy Działek? Człowiek raz na jakiś czas przejeżdżający rowerem ma bardziej płoszyć zwierzynę niż huk aut pędzących 100km/h (o ile milicja akurat nie stoi) Chwarznieńską, auta i piły drwali, czy też spacerowicze z psami, których w tych okolicach bez liku?

    Przyczyny mogą być znacznie bardziej przyziemne:

    - Nadleśnictwo nie potrzebuje budować nowej drogi _pod_ Chwarznieńską, bo ma interes wyłącznie w budowaniu dróg łączących się _z_ Chwarznieńską, aby łatwiej wywozić drzewo z lasu. A ciągnik zwózkowy czy samochody leśników/zuli w razie potrzeby i tak bez problemu pod wiaduktem przejadą, korzystając z istniejących, lekko zapuszczonych dróg. Po co więc wydawać $$$ na drogę niespecjalnie potrzebną do gospodarki leśnej?
    - w Nadleśnictwie/TPK są osoby mające alergię na słowo "rower w lesie" i chętnie robią ludziom pod górkę z powodu prywatnych fobii

    Przecież nie chodzi tu o żadną dedykowaną "ścieżkę rowerową", tylko mało inwazyjne włączenie wiaduktu w układ dróg leśnych w okolicy. Podobnie, jak zrobiono to przy przepuście pod Słowackiego na wysokości Matemblewa. Droga by służyła nie tylko jeżdżącym rowerem, ale i biegaczom, spacerowiczom, narciarzom biegowym. Skoro niby stanowi to aż taką barierę dla zwierząt, dlaczego kilkunastokrotnie mniejszy przepust pod Słowackiego doczekał się doprowadzenia pięknej szutrostrady, wykorzystywanej nagminnie przez cyklistów i nie tylko?! Dlaczego wytyczono szlaki rowerowe (o zgrozo, aż dwa!) na kładce nad Estakadą Kwiatkowskiego czy na przepuście pod Obwodnicą w dolinie Kaczej? To przecież równie istotne, do tego nieporównywalnie węższe "przejścia dla zwierząt"!

    Ilość i skala absurdów gdyńskich rośnie w zastraszającym tempie. Nie wykorzystać istniejącego, bardzo wygodnego połączenia bezkolizyjnego, a zamiast tego poprowadzić trasę rowerową kilometr naokoło, wyjątkowo pokrętnie, kolizyjnie z ruchem pieszych i przez ruchliwą trasę? Strach pomyśleć, co kolejnego w tym mieście wymyślą...

    • 14 1

    • (1)

      Dokładnie tak. Większych bzdur nie czytałem dawno. A pan redaktor zamiast zaintresować się problemem, skwapliwie zanotował i podał dalej.Oj słabe to Dziennikarstwo

      • 0 0

      • Dramat

        Już kiedy widziałem pierwszy projekt przebudowy Chwarznieńskiej (chyba ze 3 lata temu) pisałem, że najlepsze miejsce na przepust pod ulicą było w miejscu gdzie przecinał ją niebieski szlak rowerowy. Przepust powstał w okolicy starego leśnego parkingu gdzie przez Chwarznieńską przebiegał żółty szlak pieszy i gdzie jak pisze wop drogi są trochę zapuszczone i o większym nachyleniu co utrudnia dojazd. Ale byłem pewien że skoro już ten wiadukt powstaje i będzie służył LP jako przejazd gospodarczy to poprawią w tym rejonie drogę leśną tak by się dało w miarę sprawnie przejechać rowerem.
        To o czym pisze autor to jakaś paranoja. Zgodnie z tym opisem aby przedostać się na drugą stronę powinienem przejchać 450 m wzdłuż Chwarznieńskiej do przejścia, tam grzecznie oczekiwać 2 min na zielone, przeprowadzić rower i kontynuować jazdę ul Okrężną (bo na Prostokątną nie ma wjazdu od strony Chwarznieńskiej) i znowu wbić się w las.
        W Gdyni jest coraz gorzej. Nic już lepiej nie róbcie bo do czego się nie dotkniecie to popsujecie.

        • 1 0

    • Brawo Wojtku

      Wydaje się, że pieniądze trzeba na coś po prostu wydać.

      • 1 0

    • Drogi wop(ie) dostałeś ode mnie plus za sensowne ujęcie sprawy niestety tylko jeden, postanowiłem więc umieścić tu mój wpis i zadedykować ci każdy plusik jaki forumowicze będą uprzejmi mi przyznać.

      • 0 0

  • straszą zwierzęta???

    To może od razu zróbmy osobne ścieżki dla zwierząt i rowerzystów,nie popadajmy w absurdy ,od wiosny do jesieni jeżdżę z Chwarzna do centrum przez las do ul.Wolności,spotykam rankiem kuny,dziki,lisy,sarny i sobie nie przeszkadzamy ,wręcz przeciwnie milo popatrzeć na te zwierzęta.Ludzie nie popadajcie w absurdy!!!!!!!!!!

    • 6 1

  • Bez sensu

    Po zmianach samochody wywożące drewno z lasu nadal będą się tam pojawiać, ale bardzo sporadycznie - jak wycinka bedzie prowadzona jak dotychczas to nie bedzie lasu i nie bedzie dzików . Przejscie dla zwierzat bedzie niepotrzebne. Budowano nowoczesną droge a teraz żeby dostać się na drugą strone trzeba jechać do przejścia - nie tak miało być. Kto zatwierdził projek drogi powinien za to odpowiedzieć , drugime pięknym kwiatkiem jest kładka kolo Za falochronem - dużo łatwiej i praktyczniej było wybudowanie przejscia / przejazdu dla rowerów podziemnego w tym miejscu .

    • 6 2

  • i znow problem, bo kierowcy nie przestrzegaja ograniczen, "bo tak juz jest"

    wystarczy postawic dwa fotoradary, niech wala smierdzace zlomy i ich kierowcow cebularzy po kieszeni az milo. No bo to problem nie do rozwiazania, jest droga ale nie mozna korzystac, bo sie jeden cebulak z drugim w samochodzie obrazi, ze mu sie plynnosc ruchu zakloci.

    Karac, karac i zabierac samochody, zysk dla wszystkich, nie kazdy musi i powinien miec samochod

    • 6 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum