• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Po co sygnalizacja na środku przejścia dla pieszych?

Dominik
12 października 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Na przejściu pojawiły się sygnalizatory, które - jak twierdzą przechodnie - są umiejscowione w nietrafionym miejscu. Na przejściu pojawiły się sygnalizatory, które - jak twierdzą przechodnie - są umiejscowione w nietrafionym miejscu.

- Rozumiem, że Tristar jest potrzebny, ale nie rozumiem koncepcji, w której z tego powodu sygnalizatory stoją na środku przejścia dla pieszych, tak jak na skrzyżowaniu Armii Krajowej i Władysława IV zobacz na mapie Gdyni w Gdyni - pisze nasz czytelnik pan Dominik.



Na przejściu dla pieszych znajduje się koniec drogi rowerowej. - Po co więc sygnalizator w tym miejscu? - pyta nasz czytelnik. Na przejściu dla pieszych znajduje się koniec drogi rowerowej. - Po co więc sygnalizator w tym miejscu? - pyta nasz czytelnik.

Czy w Trójmieście często trafiasz na niezrozumiałe rozwiązania drogowe?

W ostatnich tygodniach trwał montaż nowych sygnalizatorów świetlnych na ul. Władysława IV. Stanęły tam dzięki Tristarowi. Początkowo arteria nie była przewidziana jako część systemu. Udało się dzięki zaoszczędzonym po rozstrzygnięciu przetargu kwotom.

To oznacza, że na ulicy będzie można sterować ruchem - także rowerowym. Rowerzyści są zresztą towarzyszami pieszych na trasie już od dawna. Otrzymali nawet osobne sygnalizatory, na lokalizację których denerwuje się nasz czytelnik.

Oto jego opowieść:

Po centrum Gdyni poruszam się pieszo, ale zdarza mi się także korzystać z roweru - i to nie tylko rekreacyjnie. Cieszę się z coraz większej świadomości urzędników na temat cyklistów w mieście. Widać stojaki na chodnikach i przy centrach handlowych. Choć można się spierać co do zasadności niektórych lokalizacji, generalnie to krok w dobrym kierunku, ale uwag nie brakuje.

Dzięki drodze rowerowej poprowadzonej wzdłuż Władysława IV nie trzeba spotykać się z pieszymi na chodniku, tylko można przejechać swoim wyznaczonym torem. W ostatnim czasie pojawiły się również dwa sygnalizatory na przejściach dla pieszych na krzyżowce z ul. Żwirki i Wigury oraz Armii Krajowej.

Czytaj też: Usuń z nami absurdy drogowe

O ile w pierwszym wypadku potrafię zrozumieć sens ustawienia słupa na środku przejścia, gdzie po połowie miejsca zajmują rowerzyści i piesi, to nijak nie potrafię - też jako pieszy pojąć sensu podobnego zabiegu na skrzyżowaniu z Armii Krajowej.

To jedno z centralnych przejść dla pieszych w mieście, które i tak nie było najbardziej komfortowe. Pojawia się na nim sporo ludzi, ale też i rowerzystów, którzy zgodnie z przepisami powinni zakończyć w tym miejscu jazdę rowerem.

Wielu tak nie robi i przejeżdża przez pasy,kontynuując podróż. Wielokrotnie byłem świadkiem upadków pieszych i rowerzystów z powodu tłoku, jaki panuje na pasach. Dokładając słup na środku tylko pogarsza się sytuację i prawdopodobnie będzie to przyczyną kolejnych potrąceń.

Co więcej, nie rozumiem montażu sygnalizatora dla rowerów, skoro w tym miejscu droga dla cyklistów się kończy. Po drugiej stronie jest on z kolei umiejscowiony w miejscu, gdzie trudno go z daleka dostrzec. Zresztą, obydwa są owinięte workiem, tak jakby miały zadziałać, ale jeszcze nie teraz. Czy to wszystko pomoże cyklistom? Na pewno dużo większą radość sprawiłoby im wydłużenie drogi rowerowej w kierunku ul. Batorego i dalej do 10 lutego niż takie propozycje projektantów.

Odpowiada Tomasz Krzak z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni: Sygnalizator rowerowy w tym miejscu nie jest przypadkowo. Wydaje się, że stoi na środku, bowiem ma pomóc odseparować na przejściu przejazd rowerowy od chodnika. Droga rowerowa, która zlokalizowana jest w tym miejscu, zostanie niebawem przesunięta bliżej skrzyżowania. W dalszej perspektywie planowane jest jej przedłużenie, więc i tak konieczne byłoby wtedy montowanie kolejnego sygnalizatora tylko dla rowerów.
Dominik

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (130)

  • ok (2)

    W Berlinie wszystkie stoją na środku i przynajmniej: łatwo nacisnąć, łatwo przejść niewidomemu

    • 4 4

    • W Szwajcarii tak samo, to wielkie ułatwienie dla niewidomych, którzy idąc środkiem chodnika (wyposażonego w prowadnice) dochodzą do sygnalizatora z przyciskiem. Co więcej w Szwajcarii nie ma czegoś takiego jak ścieżka rowerowa. Jeśli chodnik jest wystarczająco szeroki to jest też ścieżką, a tam gdzie się zwęża są zjazdy na ulicę i pasy dla rowerów, oraz specjalne śluzy na skrzyżowaniach.

      Dodam tylko że w CH chodniki są asfaltowe, nie ma na nich trawników przy krawędziach i ogólnie są dosyć wąskie w porwaniu do polskich...

      • 3 2

    • Od stanu wojennego mieszkam w Berlinie ale czegoś takiego jak świateł ruchu na środku przejścia nie widziałem.

      • 2 2

  • umiejscowiony w miejscu

    masło maślane, pleonazm, siadaj, pała

    • 8 1

  • Domino

    Zazdroszczę problemów egzystencjonalnych

    • 7 2

  • To co dla Dominika jest problemem roku dla mnie w ogóle. Po pierwsze sygnalizacja NIE jest na środku przejścia i dziwię się,bzem Szanowny Redaktor tego nie sprawdził przed publikacją tych głupot. Po drugie radzę Dominikowi, aby zamiast szukać problemów: zajął się pracą, hobby, poszedł do kina, na spacer, umówił się z dziewczyną, bzyknął itd.

    • 5 5

  • Dominik, co znaczy "powinni w tym miejscu zakończyć jazdę rowerem" ? (1)

    Wziąć go pod pachę i iść dalej piechotą ? Ja w tym miejscu nie schodzę z roweru tylko dalej jadę jezdnią - albo Władysława IV albo Armii Krajowej w stronę Świętojańskiej i z powrotem wjeżdżam tu z ulic na DR.

    I od dawna apeluję działaczom rowerowym i ZDiZ aby na styku DR chodnik wymalowano wyraźne linie oddzielające potrzebne zwłaszcza po zmroku na całej długości DR, bo nie widać jej w ciemności szczególnie przy przystankach jak zachodzi na tyły wiat i jadąc rowerem nie wiem czy jadę ścieżką czy po części pieszej.

    Jeśli są tam przypadki potrąceń pieszych to nie wiem, ja tam nigdy nie miałem takich przygód jadąc w obu kierunkach mimo iż piesi na tym przystanku bagatelizują DR często stojąc lub wchodząc na nią. Po prostu nie da się tam szybko przejechać i trzeba zwolnić jak jest tłok.

    A w ogóle to przedstawiciel miasta ma rację - trzeba myśleć perspektywicznie i po co później ponownie przestawiać sygnalizator. A DR na odcinku AK - 10 Lutego powinna być już od dawna.

    • 1 3

    • Oj niedobrze

      Król jadąc rowerem musi zwolnić, bo mu ciasno. A przecież On apelował, od dawna. Teraz już tylko kary wymierzy.

      • 0 0

  • Ciekawe ilu tam sobie guza nabiło.

    Ludzie są zamyśleni albo rozmawiają z sobą i nikt się nie spodziewa,że po zejściu z jezdni przywali głową w rurę którą jakiś idiota ustawił.

    • 3 0

  • A co z remontem wyremontowanej Gryfa?

    Napisałem do WDiZ, kiedy się zabiorą za fuszerkę, która wyszła po sierpniowej ulewie na Gryfa Pomorskiego świężo przecież wyremontowanego. Minęły dwa miesiące. Myślicie, że odpowiedzieli?

    Bez dwóch zdań. WDiZ zarządzają durnie, którzy za nic nie odpowiadają.

    Co do studzienek na linii kół, to pełna zgoda. Od tego się zaczyna sypać droga, ale tak niestety bezmyślnie buduje się w całej Polsce.

    • 2 0

  • Ooooo! - twórca to widać wysokiej klasy specjalista !!!

    ciekawe co on za i gdzie szkoły kończył?

    • 3 1

  • hehe, przecież na sygnalizacja nie jest na środku przejścia - w życiu bym nie wpadła na pomysł, aby biadolić na takie coś :)

    • 0 2

  • Rowerzyści bez świateł (1)

    Pytanie do policji i straży miejskiej. Dlaczego nie karani są rowerzyści za jazdę po zmroku bez świateł. Wyskakują z nieoświetlonego chodnika na przejście dla pieszych, są nie widoczni dla kierowców skręcających w prawo.

    • 3 1

    • nie popieram rowerzystów bez świateł

      ale czy nieoświetlonych pieszych widzisz?

      • 2 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rajd Climate Classic Gdańsk 2024

220 - 350 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum