• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kubaturowe parkingi rowerowe przy dworcach w Gdańsku

Michał Brancewicz
3 marca 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Niedawno pojawił się pomysł wybudowania dwóch dużych parkingów rowerowych. Jedną z lokalizacji są okolice dworca Gdańsk Główny, drugą - stacja we Wrzeszczu.  Niedawno pojawił się pomysł wybudowania dwóch dużych parkingów rowerowych. Jedną z lokalizacji są okolice dworca Gdańsk Główny, drugą - stacja we Wrzeszczu.

Dwa zamknięte obiekty parkingowe - każdy na ok. 500 rowerów - mają powstać w pobliżu dworców w Gdańsku Głównym i we Wrzeszczu. Pomysł jest na bardzo wczesnym etapie planowania, więc brakuje jeszcze szczegółów dotyczących chociażby dokładnej lokalizacji parkingów i kosztu ich budowy. Z zapowiedzi urzędników wynika, że mają one zostać wybudowane w latach 2018-2020.



Czy duże parkingi rowerowe są potrzebne?

Trójmiasto od kilku lat szczyci się jedną z najbardziej rozwiniętych sieci tras rowerowych w Polsce. Nikogo więc już nie dziwi widok wiat rozsianych w wielu punktach metropolii, szczególnie w miejscach, gdzie spotykają się różne środki transportu, gdzie można zaparkować jednoślad.

W najbliższych latach, w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych, planowane są w całym województwie kolejne inwestycje dla rowerzystów (setki km nowych tras, rower metropolitalny, infrastruktura). Ich wartość szacowana jest na ok. 350 mln zł, a dotacja z Unii Europejskiej może wynieść nawet 244 mln zł.

Właśnie w ramach tego projektu w Gdańsku mogą powstać dwa duże, kubaturowe parkingi rowerowe.

- Chodzi o dwa zamknięte obiekty, a nie o wiaty - każdy na ok. 500 rowerów. Parkingi powstaną w pobliżu dworca w Gdańsku Głównym oraz we Wrzeszczu - wyjaśnia Remigiusz Kitliński, gdański oficer rowerowy. - Przedsięwzięcie jest w bardzo wczesnej fazie, dlatego trudno jest mówić o konkretnych lokalizacjach. Rozmawiamy z PKP w tej sprawie, by w przypadku Gdańska Głównego podpiąć się pod ich projekt przebudowy budynku dworca i zagospodarowania terenów wokół niego.
Urzędnicy zakładają, że parkingi powstaną w latach 2018-20. Ich budowa musi zostać poprzedzona opracowaniem projektów.

Opinie (257) 4 zablokowane

  • Budować, ale DOBRZE. Nie tak, że nowo oddane ścieżki i drogi rowerowe trzeba za chwilę poprawiać, na których gromadzi się woda

    • 4 2

  • (6)

    -czerwona spocona gęba
    -włączona opcja "nieśmiertelność"
    -pretensje do wszystkich że nie ustępują z chodnika kiedy jaśnie pan stara się pobić rekord prędkości
    -kompletna nieznajomość przepisów ruchu drogowego
    -brak ubezpieczenia
    -brak oświetlenia
    -obcisłe, kolorowe kalesony
    -nocnik na głowie
    -słuchawki w uszach
    - jeżdżenie wg zasady "jak mi wygodnie" czyli kiedy pali się czerwone skręca na chodnik lub jedzie ulicą nawet jeżeli obok jest ścieżka rowerowa
    -i jak się okazuje dodatkowo nie potrafi zrozumieć najprostszej informacji o zasadach ruchu nawet kiedy na wymalowane znaki wielkości słonia
    czyli typowy polski, roszczeniowy rowerzysta.

    • 17 16

    • Niezwykle trafne podsumowanie, brawo! :)

      • 6 6

    • HAHAHAHA dobre!

      • 5 5

    • (1)

      -czerwona spocona gęba
      -włączona opcja "nieśmiertelność", ''poczymaj mi piwo to ci pokażę...''
      -pretensje do wszystkich że nie ustępują z chodnika kiedy jaśnie pan zatacza się od prawej do lewej
      -kompletna nieznajomość elementarnych zasad kultury osobistej
      -brak uzębienia
      -brak zdolności logicznego myślenia
      -obcisłe, kolorowe kalesony partnerki i piękne trzypaskowespodnierekracyjne
      -szalik na szyi w wiadomych kolorach
      -pet w gębie
      - zachowanie wg zasady "jak mi wygodnie" czyli kiedy pali się czerwone włazi na przejście pod koła, skręca na ścieżkę rowerową i wyprowadza tam psa
      -i jak się okazuje dodatkowo nie potrafi zrozumieć najprostszej informacji o zasadach zdrowego trybu życia, wpływu ruchu za zdrowie,
      czyli typowy polski, roszczeniowy burak który każdemu zazdrości, bo innym się chciało a jemu nie.

      • 5 5

      • A co się innym chciało? Chciało się śmierdzieć rowerowym potem w pracy?

        • 3 8

    • Mało tego, to jest rowerzysta - lobbysta a tacy są najgorsi. Taki zatwardziały beton.

      • 5 5

    • Czerwona spocona gęba....

      hmm - można też w drugą stronę: typowy burak w swoim 20 letnim gracie w tdi lub innym szrocie z gazem, często spoza Gdańska. Nie zachowuje bezpiecznej odległości przy wyprzedzaniu, parkuje prawie na skrzyżowaniu lub trawniku, wyprzedza na podwójnej na zakręcie - do tego papierosek w pysku, peda..a fryzura...

      A tak na poważnie - nie da się bezpiecznie jeździć w centrum rowerem po drodze z innymi uczestnikami ruchu, bo łatwo można stracić zdrowie. Nieważne, czy jeździsz przepisowo....Poza tym zdziwiłbyś się ile są warte dobrej klasy rowery.

      • 8 3

  • (2)

    Trójmiasto posiada rozwiniętą sieć tras rowerowych, a miejskiej wypożyczalni rowerów nie ma.

    • 7 3

    • Ty chyba na rowerze nigdy nigdzie nie byłeś skoro piszesz o rozwiniętych trasach.

      • 2 5

    • Jedna z mniejszych liczb dróg rowerowych w kraju. Ale to nie przeszkadza kłamać na temat stolicy rowerowej.

      • 0 3

  • Jakie będą opłaty za godzinę parkowania roweru lub za cały dzień? (1)

    W końcu rowerzyści chcą być pełnoprawnymi uczestnikami ruchu.

    • 11 4

    • No i pełnoprawni uczestnicy ruchu drogowego ponoszą też inne opłaty, np. drogowe.

      • 5 2

  • Wolę smród spalin niż "zapach" rowerzysty.

    • 8 8

  • sami hejterzy (1)

    1) nie rozumiem tego hejtu na rowerzystow. Jezdze zarowno rowerem jak i samochodem - codziennie z Wrzeszcza do Gdanska Glownego. O ile sciezka - to jest ok, no ale czasem trzeba zjechac na ulice, bo nie ma sciezki i moim obowiazkiem jest trzymanie sie ogolnych zasad ruchu drogowego. W tej sytuacji kierowcy tez powinni sie ich trzymac.
    1a) nie rozumiem rowerzystow - kolarzy jezdzacych - sporadzycznie, ale takie asy sie zdarzaja po Grunwaldzkiej, zamiast na sciezce - 100% hejtu
    2) jednej rzeczy u wladz miasta nie rozumiem - na sile kopiuja to co sie dzieje na zachodzie, bez jakiegokolwiek odniesienia do rzeczywistosci. Czego przykladem jest sciezka rowerowa w poprzek Huciska - co to za absurd, zeby na drodze 3 pasmowej, przecinajacej skrzyzowanie tramwajowe dorzucac jeszcze sciezke rowerowa. To jest jakis absurd. Podobnie idea parkingu na 500 rowerow w Gdansku Glownym. PO CO? Kto tam zostawi rower? Zdzichu z Suchanina co pracuje w Tczewie? Podrozny z Krakowa? Komplentie chybiona lokalizacja. Gdansk nigdy nie bedzie i nie byl jakims miastem w Holadnii.

    • 9 3

    • pracuję wSopocie
      a mieszkam na Olszynce

      samochodem? zapomnij, za dużo nerwów, ciągle korki
      samochód to mordęga, ale czasem muszę, wolę nie

      a rowerkiem na dworzec myk myk
      a potem kolejką i pieszo do biura
      z książeczką i muzyką
      sama przyjemność

      mi ten planowany parking pasuje, nawet jak by mial być płatny i niestrzeżony

      • 4 0

  • (7)

    Przez ostatnie dwa miesiące widziałem może setkę cyklistów. I to ma być środek komunikacji?

    • 8 5

    • a co? nie?

      To niemożliwe. Czerwone fragmenty chodników i jezdni są aż pościerane od kół rowerów.

      • 3 3

    • Może dlatego, ze ostatnie dwa miesiące to była zima, jeszcze parę dni ocieplenia, i będzie więcej.

      • 3 2

    • (1)

      to wyjdź z domu ;)

      suma rowerzystów wczoraj / maj 2016
      al. Zwycięstwa - 755 / 125tys
      ul. 3 Maja / ul. Hucisko - 546 / 74tys
      al. Grunwaldzka - Wrzeszcz - 484 / 75tys
      Błędnik - 378 / 60tys

      • 3 2

      • Czyli jak zimno, to jadą komunikacją miejską? Czyli nie należy ich uwzględniać planując tę komunikację... Btw, te liczby z maja to ok. Tyle, ile dziennie jedzie samochodów samą al.zwycięstwa (70tys)... Czyż to nie dowód na to że każda złotówka wydana na ścieżki rowerowe jest bezpowrotnie tracona? (Zdziwisz się, ale jestem za tą formą marnotrawstwa, ale nie nazywajmy tego komunikacją).

        • 2 3

    • (2)

      Powiem ci w zaufaniu , jest ich mało bo jest zimno i w płaszczu jest troche niewygodnie na rowerze.Poczekaj do maja .

      • 3 0

      • (1)

        A ja zdradzę ci sekret, że w naszych czasach komunikacja jest po to, aby z niej korzystać bez względu na pogodę (może z pominięciem klęsk żywiołowych). Sytuacja w której ztm będzie musiała dodatkowo wozić cyklistów, bo spadła temperatura czy śnieg powoduje, że tabor musi być policzony tak, jakby tych ścieżek, rowerów i rowerzystów wogóle nie było. No chyba że dodatkowe tramwaje na zimę będą przywożone np. z Australii czy RPA (kilka osób od budynia chętnie by sie tym zapewne zajęło).

        • 0 4

        • większość rowerzystów ma tez samochody

          • 2 0

  • wnuczek

    A parkingi, żeby chociaż 'nadać' albo odebrać pasażera?

    • 3 2

  • (1)

    Jak chcą żeby było jak w Kopenhadze i Holandii, to najpierw muszą usunąć żwir na który ktoś złośliwie zbudował Chełm, Morenę, Niedźwiednik i inne osiedla. Zanim tego nie zrobią, to duża cześć gdańska bedzie poza zasięgiem przeciętnego cyklisty.

    • 4 3

    • wyobraź sobie rowery wspomagane elektrycznie

      w Holandii bardzo popularne już teraz.

      Za kilka lat bardzo popularne u nas.

      • 2 0

  • Parkingi rowerowe to podstawa...

    Wchodzimy w erę masowych odwiedzin turystów z Chin...

    Odwiedzać będą Gdańsk małymi grupami po pół tysiąca dziennie...

    Bez dużych parkingów rowerowych i pełnej sieci sciezek, Gdańsk zostanie sparaliżowany przez chińskich turystów...

    • 2 8

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum