• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Droga rowerowa jeszcze nie otwarta, a już do remontu?

Patsz
31 maja 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Droga rowerowa w rezerwacie w Kolibkach według urzędników nie mogła zostać pokryta nawierzchnią bitumiczną. Droga rowerowa w rezerwacie w Kolibkach według urzędników nie mogła zostać pokryta nawierzchnią bitumiczną.

Za kilkanaście dni ma zostać oddana do użytku nowa droga rowerowa z Gdyni Orłowa do Sopotu wzdłuż nadmorskiego klifu. Część cyklistów, nie bacząc na zakazy, "testuje" nową trasę i już teraz sugeruje... podejmowanie działań naprawczych. Pierwsza - nie tak wielka - ulewa już poważnie uszkodziła nawierzchnię.



Zdaniem rowerzystów efekty tej decyzji już widać - wystarczy kilka większych opadów, by nawierzchnia została zniszczona. Zdaniem rowerzystów efekty tej decyzji już widać - wystarczy kilka większych opadów, by nawierzchnia została zniszczona.

Czy jechałeś(aś) już drogą rowerową wzdłuż klifu?

Wśród urzędników dominuje poczucie ulgi i zadowolenia, że trasa wreszcie zostanie oddana do użytku. Rowerzyści z kolei liczą, że będzie dobrą alternatywą dla trasy prowadzącej wzdłuż zatłoczonej al. Zwycięstwa. Nadzieje mieszają się jednak z wątpliwościami.

- To fajna inwestycja, trasa jest położona w malowniczym miejscu. Nie wszystkim przeszkadzają nawet drewniane schody i wąska rynna, którymi trzeba dostać się na górę od strony Sopotu. To jednak, po czym się jeździ, nawierzchnią w żaden sposób nazwać nie można. Grube opony kół roweru górskiego zapadają się. Mniej sprawni rowerzyści będą mieli sporo problemów. Po deszczu wygląda to fatalnie - wyjaśnia pan Tomasz, który przysłał nam zdjęcia zniszczonej przez deszcz nawierzchni.

Nawierzchnia, która została zastosowana, to tłuczeń o grubości 10cm wraz z podbudową 20-25cm. Dlaczego nie zastosowano innej grubości lub nie położono asfaltu?

Urzędnicy przekonują, że projekt, którego opracowanie trwało blisko cztery lata, musiał być uzgadniany m.in. z Regionalną Dyrekcją Ochrony Środowiska i Urzędem Morskim.

- A to wymuszało na nas konkretne kompromisy. Jednym z nich był rodzaj nawierzchni. Nie może być bitumiczna, bo droga przechodzi przez chroniony obszar rezerwatu w Kolibkach. Projekt był tworzony w uzgodnieniu z tymi instytucjami i musiał zostać przyjęty w takim kształcie. Nawet gdybyśmy chcieli zrobić tę drogę inaczej, nie byłoby to możliwe - podkreśla Teresa Horiszna, naczelnik Wydziału Inwestycji Urzędu Miasta w Gdyni.

Takie tłumaczenia już od fazy projektowania słyszeli m.in. przedstawiciele Stowarzyszenia Rowerowa Gdynia, którzy w sprawie projektu - z prośbą o jego zmianę - pukali do drzwi urzędników wielokrotnie.

- Niestety, bezskutecznie. Żałujemy, że nasze głosy nie zostały wzięte pod uwagę. Jedynie, co udało się wywalczyć, to możliwość wejścia pieszych na kładkę nad Potokiem Kolibkowskim zobacz na mapie Gdyni, jednak to kosmetyczna zmiana. Mam nadzieję, że za kilkanaście miesięcy nie trzeba będzie drogi remontować. Takie zagrożenie istnieje, jeśli nawierzchnia będzie często podmywana z powodu opadów deszczu. Pierwsze burze pokazały, że jest ono realne - wyjaśnia Łukasz Bosowski ze Stowarzyszenia Rowerowa Gdynia.

Przypomnijmy, że droga rowerowa, której koszt to 2,5 mln zł, prowadzi wzdłuż nadmorskiego klifu, od Gdyni Orłowa do Sopotu. Rowerzyści, startując przy Promenadzie Marysieńki, mogą jechać nad Potokiem Kolibkowskim przez górną część klifu aż do schodów przy ujściu rzeki Sweliny. Tam trzeba znieść rower po schodach i można kontynuować jazdę w kierunku Sopotu.
Patsz

Miejsca

Opinie (254) 3 zablokowane

  • Trzeba było zostawić leśną ścieżkę. z każdą nową inwestycją coraz bardziej mi niedobrze...

    • 22 1

  • masakra !!!

    droga jest przede wszystkim niebezpieczna - rower górski zapada się, kamienie "walą" po ramie roweru i ... okularach

    • 33 2

  • a rolkarze

    droga rowerowa dla rowerzystow, a dla rolkarzy to gdzie? nie ma to jak promocja sportu w miescie, a potem dziwia sie za nielaty demoluja..

    • 8 11

  • zapraszam do Parku Regana w Gdańsku (3)

    drogi rowerowo-piesze - utwardzone gliną

    • 19 3

    • gliny tam za dużo nie ma

      raczej SM

      • 1 1

    • wybacz przy wycince setek drzew i tysięcy krzewów

      takich cymesów nam w Parku Kolibki nie trzeba

      • 0 4

    • W parku Regana drogi rowerowo-piesze - utwardzone gliną zostały już zniszczone przez samochody zieleni miejskiej. Po deszczu pełno głębokich kałuż. Tej klasy ścieżki są w bardzo dobrym stanie w parku Haffnera w Brzeźnie.

      • 3 0

  • naprawdę kiepski żart (1)

    Tylne koło zapada się w tłuczeń, przednie się "ślizga", ogólnie o glebę nietrudno... a wnoszenie/wprowadzenie roweru po schodach to też ciekawy pomysł. Mam nadzieję że kolejna burza zmyje ten dziwny twór i będzie można ścieżkę porządnie wybudować :D

    • 29 1

    • wolałbyś windę w lesie ?

      • 2 6

  • droga rowerowa

    No i potwierdziło się:odwalę fuchę,zarobię kasę i mam to gdzieś.tak się robi drogi,ścieżki rowerowe, w tym kraju. A na to są jeszcze bezczelni i zasłaniają się dyrektywami,przepisami, a nas się rąbie po kieszeni aż miło.Źyczę rowerzystom aby ta droga została zrobiona jak należy:)

    • 18 2

  • Tam trzeba znieść rower po schodach (4)

    wierutna nieprawda, chyba, że ktoś lubi znosić? Natomiast są dwie rynny w postaci desek w jedną i drugą stronę i fantastycznie się po nich rower wprowadza.

    Natomiast mam inne uwagi;
    - prze zejściu ze schodów w dół/górę nie ma wyprofilowanego podłoża, aż do śnieżki sopockiej.
    - można by się pokusić i przy tych schodach zainstalować wyciągarkę taką jakie są do rowerów np. w Skandynawii - ale to jak zwykle niedopatrzenie "Kompetentnego"Stowarzyszenia Rowerowego;)).
    - przy drodze obok schodów na terenie parku nie ma już takich desek rynien do prowadzenia roweru a nie wszyscy maja kondycje wjeżdżać tam rowerem na dodatek tworzą zagrożenie, ponieważ osoby jadą szybko z górki i nie są w stanie wyminąć prowadzących rowery ponieważ w piasku nie można tak sprawnie manewrować jak na podłożu bitumicznym.
    - przed budynkiem brak jest barierki a z zakrętu za płotu kamienicy na górze nie widać rowerzystów i może dojść nie tylko do kolizji, ale i wylądowaniu na dole na plaży.
    - trasa nie jest oznakowana ludzie błądzą np. wczoraj zatrzymywało mnie kilku turystów (Szwedzi i chyba Rosjanie) w tym jedna grupa zorganizowana nie wiedzieli, czy to droga do Gdyni czy tylko Orłowa i w ogóle jak ona przebiega?
    - dalej będę się upierał, aby zastosować lepiszcze na zewnątrz nawierzchni ścieżki, którą podałem w poprzednich postach, bo po deszczu będzie tylko gorzej a przy słońcu wszystko się będzie rozjeżdżać;((
    - wczoraj niestety tylko jeden samochód z napojami i wyszynkiem stał na trasie, ale nie miał nawet za dużo miejsc do siedzenia, mam nadzieje, ze to się też zmieni?

    Reasumując, wczorajszy dzień pokazał jak potrzebna była tam ścieżka. Ruch niczym na Marszałkowskiej a do zejścia po schodach nawet stała kolejka gdzie oczekiwałem na sprowadzenie mojego bicykla chyba z 10 min.

    • 18 5

    • masz pretensje o brak "wyciągarki" do stowarzyszenia ??? no brawo ! (3)

      Znów leki drożeją...

      Jak lubisz sprowadzać rower po schodach to daj ci boże zdrowie ale projektant takiej trasy spaliłby się ze wstydu gdyby ktokolwiek kompetentny powiedział mu w twarz gdzie sobie moze taką drogę budować.

      Przy drodze obok schodów rynny są a znakó spodzieaj się po a nie przed odbiorem.

      • 1 4

      • Nic jeszcze straconego (2)

        ale potrzebne dodatkowe pieniądze - tylko skąd je wziąć?
        Już tu proponowałem dwa warianty ścieżki tylko SRG musiałoby uzgodnić warunki z Urzędem Morskim i Ochroną środowiska a do tego mieć kasę. Wtedy jedną nitkę puścić na podestach drewnopodobnych (demontowanych na zimę) od granicy Sopotu do miejsca w Kolibkach, gdzie mieści się przy plażowa asfaltowa droga i chodnik - oczywiście nią należałoby wyremontować i zabezpieczyć.
        Drugi wariant to ta obecna jeszcze nie oddana dla bardziej wytrenowanych rowerzystów wystarczy nieznacznie poprawić geometrie uwałować i położyć np. TerraWay®, który jest wylewany na odpowiednio przygotowanej podbudowie, a ona już na tej ścieżce jest. I na tej przygotowanej podbudowie można układać i wylewać nawet błękitne fale. Wyłącznym producentem mieszanek mineralno-żywicznych przepuszczalnych TerraWay® na terenie Polski jest firma ERBIS.
        Więc moje pytanie do stowarzyszenia, dlaczego nie poczyniono starań a właściwie nie wystąpiono z zapytaniami o pozwolenie i do firmy o ew. cenę. Nie szukało także sponsorów na poprawienie tej ścieżki? Miasto związane jest kilkoma ustawami m.in. o przetargach i ...., ale stowarzyszenie już nie do końca.

        Dlatego jak czytam te komentarze nierobów i darmozjadów, którym mamusia do kompa przynosi jedzonko, aby synek nawet się nie fatygował do kuchni. A jak wsiądzie na rower to broń boże aby się na kolibkowskiej ścieżce nie spocił. Może od razu niech mu rodzice zafundują jakiś rower elektryczny, bezie eko, ...?

        • 0 1

        • (1)

          jesli te wrzutki i kryptoreklama maja kogokolwiek motywowac do działania to dosyć orginalna strategia. Baw się dobrze.

          • 1 1

          • o jaką strategie Ci chodzi?

            koleś chciałby lepiej i tyle

            • 0 0

  • urzednicze blazny

    Takiej drogi nie trzeba było budować wystarczyło ją wytyczyć, oczyścić i oznakować. A 2,5 mln przeznaczyć na przedszkola albo schronisko

    • 26 3

  • Po tej nawierzchni to można tylko

    pieszo przejść i chyba o to chodziło miastu bo przecież droga dla rowerów jest przy głównej ulicy.

    • 9 2

  • Trochę nieaktualny artykuł (1)

    Ścieżkę rowerową dogęszczono również piaskiem. Jest trochę lepiej, ale i tak słabo się jedzie. A zwłaszcza, gdy piasek jest zbyt mokry.

    • 16 0

    • testowałem

      po zagęszczeniu piaskiem trasa nadaje się tylko dla rowerów MTB i spacerowiczów.

      • 10 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum