stat

Wycieczka nad Jezioro Marchowo

Migawki z wycieczki rowerowej zorganizowanej w środku tygodnia po pracy przez GR3miasto fot. GR3miasto

Układając trasy naszych wycieczek staramy się by wiodły one z dala od cywilizacji i wszelakiego ruchu drogowego. Mieszkając i pracując w dużym mieście to trudne zadanie, ale po części wykonalne. Wokół naszej aglomeracji rozciągają się wspaniałe tereny pod rekreację, jak i różnorodne sporty. Kilkanaście kilometrów dalej rozciągają się przepiękne łąki i lasy, a pomiędzy nimi mnóstwo jezior, więc wybór trasy, to tylko kwestia dobrego pomysłu.

Idea wycieczek rowerowych "po pracy":

W weekendy coraz częściej wypadają nam różnorodne imprezy sportowo-rekreacyjne, spotkania z rodziną i przyjaciółmi, dlatego postanowiliśmy część wycieczek rowerowych przenieść na środek tygodnia po pracy. Popołudniowe wypady mają charakter turystyczno-krajoznawczy, a w cieplejsze dni, do których zaliczał się ostatni nasz wypad, pozwoliliśmy sobie na leżenie plackiem na plaży, a także kąpiel w Jeziorze Marchowo. Po całym dniu siedzenia za biurkiem nie mamy ochoty wracać z powrotem w "cztery ściany". Ostatnie godziny dnia wykorzystujemy więc na odrobinę ruchu na powietrzu, udając się do lasu, czy nad jezioro, morze... w każdym razie gdzieś z dala od cywilizacji.

Trasa i wrażenia z ostatniej wycieczki:

Głównym celem ostatniej naszej wycieczki było Jezioro Marchowo. Byliśmy nad nim już kilkakrotnie i niemalże o każdej porze roku, jednak okolica jest na tyle interesująca i bogata w mnóstwo rzadko uczęszczanych dróg gruntowych, że wypady w tamtym kierunku można realizować na wiele sposobów.

Tym razem wyruszyliśmy z Sopotu i udaliśmy się w górę Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego. By wydostać się z Trójmiasta obraliśmy dość długi, ale spokojny podjazd pod Gołębiewo. Na tym odcinku mamy dość szeroką drogę asfaltową, która pnie się wzdłuż działek i Doliny Świemirowskiego Potoku, a następnie odbija w lewo ku Leśniczówce Gołębiewo. Chcąc kontynuować trasę nadal wśród przyrody warto przedostać się przez linię kolejową, a następnie obwodnicę, po czym kontynuować drogę Szlakiem Trójmiejskim w kierunku Źródła Marii. Stamtąd udać się w kierunku ul. Starochwaszczyńskiej najlepiej jednym z tutejszych szlaków - albo wspomnianym wcześniej pieszym Szlakiem Trójmiejskim, albo podobnie jak my odcinkiem oznakowanego kolorem czarnym pieszego Szlaku Źródła Marii. Na skrzyżowaniu z ul. Starochwaszczyńską odbiliśmy ku wybudowaniom Chwaszczyna, odcinkiem rowerowego szlaku, który wiedzie z  Gdańska Osowy do Gdyni Fikakowa.

Tak wyglądała nasza trasa by wydostać się z Trójmiasta.

Dalej, bazując na kreatywności prowadzących kluczyliśmy wśród kolorowych łąk i małych zagajników w okolicach Chwaszczyna i Borowca, by obrać kierunek nad Jezioro Tuchomskie. W związku z faktem, iż pozwoliliśmy sobie na dość sielankowe tempo, zmianie uległ ostateczny cel naszej wycieczki. Początkowo planowaliśmy dotrzeć nad Jezioro Zawiad, ale widząc porę i chęć powrotu do domu przed zachodem słońca udaliśmy się nad Jezioro Marchowo. Analizując więc mapę, podjęliśmy decyzję zmiany trasy i znad Jeziora Tuchomskiego odbiliśmy w stronę Warzna oraz Kielna, skąd do celu był już "rzut beretem". Droga między Kielnem a Marchowem wiodła przepięknymi pagórkowatymi terenami wśród kolorowych łąk i pastwisk, na których podziwialiśmy wypasające się krowy i konie. Widoki niemalże jak z Bieszczad, w końcu nie przez przypadek ten rejon Kaszub zwany jest właśnie "Bieszczadami Północy".
Tak jak obiecywaliśmy, nad Jeziorem Marchowo zrobiliśmy dłuższy postój. Co po niektórzy dla ochłody skorzystali z kąpieli, inni wylegiwali się nad wodą, co było z pewnością świetnym sposobem na regenerację sił po całym dniu pracy.

W drogę powrotną ruszyliśmy przez Koleczkowo oraz bocznymi drogami przez Bojano, Wiczlino i Chwaszczyno, skąd każdy udał się już we własnym kierunku.

Cieszy nas, że proponowane przez nas wypady po pracy cieszą się tak dużym zainteresowaniem. Nad Jezioro Marchowskie wybrało się z nami łącznie 23 osoby. Tym razem w grupie przeważali panowie, ale mamy nadzieję, że na kolejne wypady zabierze się z nami również więcej kobiet. Dzięki luźnej atmosferze, nie trzymaliśmy się sztywno planu. Był czas na sielankę i pogaduchy, na kąpiel w jeziorze i inne przyjemności. Mamy nadzieję, że aktywny wypoczynek na łonie pięknej przyrody w pełni zregenerował Wasze siły by móc kontynuować wszelkie obowiązki w kolejnych dniach tygodnia.

Dziękujemy wszystkim za wspólną wycieczkę i zapraszamy na kolejne nasze wypady!

Statystyki wycieczki:

- Całkowity dystans: 47,3 km
- Łączny czas wycieczki: 3h53min
- Średnia prędkość: 12,14 km/h
- Przewyższenia: 150,43 m n.p.m.

Ślad GPS wycieczki;

Do realizacji trasy wykorzystaliśmy mapę "Szwajcaria Kaszubska" wyd. Eko-Kapio.pl

Rodzaj podłoża:
Przeważały drogi szutrowe oraz leśne dukty, miejscami także drogi asfaltowe. Trasę pokonać można rowerem górskim, crossem lub trekkingiem.

GALERIA ZDJĘĆ autorzy: Tomasz Kmieć & Krzysztof Kochanowicz

Wycieczkę prowadzili:

Krzysztof Kochanowicz i Tomasz Kmieć [GR3miasto]

Mając co chwilę nowe pomysły, które realizujemy w wolnym czasie, czy to po pracy, czy w wolny weekend, nie sposób się z nami nudzić. Jeśli więc masz ochotę bawić się razem z nami, nie zastanawiaj się dłużej. Dołącz do nas, to nic nie kosztuje! Zabierz więc rodzinę, znajomych, albo po prostu przyjedź by poznać nowe osoby.

O naszych inicjatywach, rajdach i wycieczkach dowiesz się regularnie odwiedzając naszą stronę internetową. Organizujemy nie tylko wycieczki rowerowe. Przez cały rok kalendarzowy wybijamy się także na wędrówki piesze, marsze Nodric Walking, kajak. A w zależności od sezonu: różnego rodzaju sporty wodne, rolki, łyżwy, narty, snowboard. Jeśli zaś chcesz regularnie otrzymywać od nas wszelkie newsy, możesz napisać maila z prośbą o przyłączenie się do listy sympatyków GR3. Wtedy zawsze będziesz na bieżąco ze wszelkimi wydarzeniami. Kontakt e-mail: gr3miasto@gmail.com

Dodaj zdjęcie do artykułu

Dodaj opinię

Regulamin dodawania opinii

zamknij

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.