• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zwężenia jezdni Podwala Przedmiejskiego

Maciej Naskręt
30 sierpnia 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Przebudowywany splot ulicy Podwale Przedmiejskie i ulicy Chmielnej. Przebudowywany splot ulicy Podwale Przedmiejskie i ulicy Chmielnej.

W najbliższy weekend zostaną wprowadzone ograniczenia w ruchu na Podwalu Przedmiejskim. zobacz na mapie Gdańska Zamiast dwoma pasami, jak dotychczas, kierowcy pojadą tylko jednym w obu kierunkach.



Którędy będziesz chodził przez Podwale Przedmiejskie?

W związku z kontynuacją prac związanych z przebudową ul. Podwale Przedmiejskie od najbliższego piątku planowane są zmiany w organizacji ruchu. Wykonawca prac zwęzi pasy ruchu po obu stronach. W tym czasie na ul. Podwale Przedmiejskie (na wysokości ul. Chmielnej) układane będą warstwy nawierzchni bitumicznej.

  • Od piątku 31 sierpnia (godz. 18) do soboty 1 września (godz. 18) - planowane jest zwężenie pasów ruchu w obu kierunkach na wysokości ul. Chmielnej. Ruch pojazdów będzie odbywał się po jednym, wewnętrznym pasie ruchu.
  • Od soboty 1 września (godz. 18) do niedzieli 2 września (godz. 18) - planowane jest zwężenie pasów ruchu w obu kierunkach na wysokości ul. Chmielnej. Ruch będzie odbywał się po jednym, zewnętrznym pasie ruchu.
  • Od poniedziałku 3 września (godz. 18) do wtorku 4 września (godz. 18) - ruch pojazdów będzie odbywał się po jednym wewnętrznym pasie ruchu.
  • Od wtorku 4 września (godz. 18) do środy 5 września (godz. 6) - ruch pojazdów będzie odbywał się po zewnętrznym pasie ruchu.


Przebudowa Podwala Przedmiejskiego ruszyła w kwietniu 2018 roku. Koszt inwestycji to blisko 16 mln zł. Przekazanie drogi do użytku zaplanowano na październik bieżącego roku. Wykonawcą robót jest Firma Budowlano-Drogowa MTM SA.

  • Organizacja ruchu na Podwalu Przedmiejskim
  • Organizacja ruchu na Podwalu Przedmiejskim


W ramach inwestycji przebudowany jest odcinek Podwala Przedmiejskiego o długości ok. 235 m wraz ze skrzyżowaniem z ul. Chmielną, aż do miejsca, gdzie zaczyna się wiadukt nad Motławą zobacz na mapie Gdańska. Na skrzyżowaniu powstaje naziemne przejście przez Podwale oraz torowisko. Będzie można do niego dotrzeć również z przystanków tramwajowych, więc pasażerowie nie będą musieli już korzystać z tunelu.

Skrzyżowanie z ul. Chmielną zostanie otwarte, co oznacza, że będzie można poruszać się po nim w każdym kierunku.

Jezdnia w kierunku ul. Elbląskiej zostanie zwężona do dwóch pasów oraz powstanie pas dla rowerów (1,5 m szerokości) odgrodzony od ruchu samochodowego opornikiem kamiennym. Jezdnia w kierunku centrum nadal posiadać będzie trzy pasy, z czego jeden, tak jak jest teraz, przeznaczony będzie dla autobusów. Tam też zostanie wydzielona jezdnia dla rowerzystów. Na samym skrzyżowaniu z Chmielną powstanie pas do lewoskrętu, umożliwiający zjazd w kierunku południowej części Wyspy Spichrzów.

Inwestycja przewiduje również przebudowę ul. Chmielnej między ul. Pszenną a Spichrzową zobacz na mapie Gdańska, gdzie zgodnie z warunkami konserwatora zabytków powstanie nawierzchnia z kostki kamiennej.

Według zapisów przetargowych zwycięska firma miała uporać się ze wszystkim do 28 września.

Przebudowa Podwala Przedmiejskiego to kolejna inwestycja, która będzie realizowana, chociaż oferty znacznie przekroczyły budżet. Również remont trasy tramwajowej na Stogi ma zostać przeprowadzony, chociaż trzeba do niego dołożyć aż 40 mln zł.

Opinie (182) 4 zablokowane

  • a to nie chodzi czasami o tą działkę na której jest teraz wyjscie z tunelu?

    Jest przejście można działkę zabudować. Ciekawe czy ROBYG już ja kupił.

    • 0 0

  • oponent

    Im większe korki tym więcej spalin.Gratulacje dla usprawnienia tunelu przy bramie
    Wyżynnej.Proponuję projektodawcę przegonić 100 razy dziennie
    w kierunku przystanków.Czym jeszcze nas zachwycą projektnci

    • 0 0

  • Miasto Inwestorów nie obywateli (7)

    Nic nie robią na dzielnicach , ciagle tylko odpisują ze nie ma pieniędzy albo już ich zabrakło . Zmienić ten układ .
    Z Wrzeszczą nie można wyjechać a oni przebudowują ul.Chmielna . Brak chodników w dzielnicach a Adamowicz daje przez ZDiZ zgodę na przebudowę i wymianę desek na deptaku przy hotelu. Gorski miał dołożyć 16 mln do nowego wiaduktu , Adamowicz nie chce już budować nowego przejazdu . Wydają młn zł na toaletę na płazy zamiast postawić ładny kontener na 5 miesięcy za 1000 zł/miesiąc koszt się nie zwróci tej toalety przez 100 lat . Zakup kontenera sanitarnego tak nawiasem to koszt 20 tys/zł jego adaptacja z przyłączami i np fajna elewacja to łącznie 70 tys . Przejaw niegospodarności . P.S codzienne Sprzatanie prze miesiąc to koszt 1000 zł

    • 57 38

    • (4)

      mieszkaj dalej w swoim kontenerze sanitarnym ...miasto sie nie rozwija i nie zarabia bo zrobiono chodniczek po blokiem dziadzisku zeby swojego kundla wyprowadzal ...

      • 7 10

      • (3)

        Miasto się rozwija gdy pojawiają się również inwestorzy oferujący pracę za godziwe wynagrodzenie, tego w Gdańsku brakuje. W porównaniu z innymi dużymi miastami w Polsce w Gdańsku zarabia się najmniej. Co więcej polityka i myślenie ludzi będzie sprawiała że firmy które oferują lepiej płatne prace będą zanikać w tym lotos. Obecnie to wydaje się spore pieniądze na inwestycje w tym budżet obywatelski które nie zwracają się finansowo. Miasto się ciągle zadłuża, pół biedy teraz gdy jest dobra koniunktura a co gdy przyjdzie kryzys? Jedyny sens ma zadłużenie pod takie inwestycje które w przyszłości się zwrócą i zapewnią dodatkowy dochód. Dlatego ciężko się nie zgodzić z autorem komentarza który martwi się o niegospodarność.

        • 5 6

        • Szóste miejsce w kraju na 66 miast na prawach powiatu. (2)

          Położone w woj. śląskim Jastrzębie-Zdrój, z kwotą przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia brutto w wysokości 6 tys. 131,62 zł, kolejny raz znalazło się na czele miast na prawach powiatu, w których zarabia się najwięcej. Przeciętne zarobki w tym mieście stanowią 143 proc. średniej krajowej - 4 tys. 290,52 zł.

          Z wyjątkiem Warszawy, w której statystyczne wynagrodzenia wyniosły 5 tys. 739,61 zł, plasując stolicę na drugiej pozycji, również kolejne miejsca w czołówce miast o najwyższych zarobkach zajęły samorządy z woj. śląskiego: Jaworzno (5 tys. 314,6 zł) i Katowice (5 tys. 274,86 zł). Jak wynika z zestawienia, stosunkowo dobrze zarabia się też w Płocku (5 tys. 238,34 zł), Gdańsku (5 tys. 118,59 zł) i Sopocie (5 tys. 104,38 zł).

          • 4 4

          • Znasz różnicę między średnią a dominan (1)

            • 0 1

            • znam

              znam także różnice między medianą, średnią i dominantą.

              są one także tym większe, im bardziej asymetryczny jest rozkład próby.

              • 0 0

    • (1)

      No patrz mieszkam we Wrzeszczu i mogę wyjechać. No i jest dookoła cała masa nowych chodników

      • 8 1

      • bo mieszkasz w innym Wrzeszczu

        miasto w ruinie to chyba nowe/stare hasło kacperka

        • 4 1

  • Przebudować i zagospodarować okolice łąkowej. (3)

    Odcinek Łąkowej koło akademi muzycznej to tragedia. Wogóle cały ten obszar z jednej jak i z drugiej strony podwala. Straszy i prosi o jakąś przebudowe.

    • 72 2

    • Przypadkowo byłem tam niedawno.

      Potwierdzam, ten odcinek Łąkowej wygląda tragicznie.

      • 0 0

    • Zagospodarują koszary i zrobią (1)

      Ciężki sprzęt jeździ potem droga !!! Logiczne i mądre - prawda

      • 1 5

      • Co za męczący oczy komentarz...

        • 2 2

  • Maraton (1)

    Przydałby się jeszcze jakiś maraton i zamknięcie tunelu i połowy ulic w mieście.

    • 11 3

    • Może wyścig emerytów z balkonikami,?

      • 0 1

  • (3)

    Paranoją jest to, że te grube miliony wydano na pogorszenie ruchu drogowego.

    • 9 6

    • Ale polepszenie każdego innego ruchu. (1)

      Mniej aut to bezpieczne i czyste miasto

      • 2 3

      • Piesi też ulegają wypadkom. Łamią nogi, spadają im dachówki mną głowę,gryzą ich psy, gwałcą gwałciciele, biją chuligani. Nie wiem w czym upatrujesz większe bezpieczeństwo pieszych.

        • 0 1

    • Trzeba wydawać miliony szybko bo utrzymanie się obecnego układu przy władzy jest niepewne. A prowizję za zlecenia to sporo pieniędzy. Dlatego na gwałt wymieniają krawężniki i asfalt nawet na całkiem dobrych jezdniach ale tam gdzie nie trzeba zmieniać uzbrojenia pod drogami.

      • 0 1

  • podsumujmy: (1)

    jeden pas zlikwidowany
    jeden pas - dla autobusów i taxi
    jeden - dla mieszkańców, którzy muszą szybko dojechać do pracy, odebrać dziecko z przedszkola, załatwić codzienne sprawy.
    Wynik: setki ludzi, którzy utkną na godzinę na Podwalu bo kilku osobom tunele się nie podobają.
    Spaliny jakie w korku samochody wydzielają - gratis.

    • 6 3

    • To trend narzucony przez obecne władze. To samo jest na Wita Stwosza. Akurat tam ruch jest niewielki chociaż ulica mogłaby odciążyć Grunwaldzką.

      • 0 1

  • (1)

    W latach 60 chodziłem tamtędy do szkoły nr 67 i dozyłem słusznego wieku a tuneli nie było.

    • 2 2

    • A ja z powodu braku tuneli musiałem przejść do 37 w związku z czym utraciłem kontakt z damą mojego serca, dopiero po 5 latach spotkaliśmy się znowu w liceum.

      • 0 1

  • Ja wolę iść tunelem.

    Można zapoznać się z trendami w sztuce ulicznej,skorzystać z szaletu, kupić bilet.

    • 0 2

  • Absurdalny poroniony pomysł pod dyktando pedo lobby, przecież to jest główna arteria ! (3)

    To jest główna arteria komunikacyjna Gdańsk na linii wschód zachód! Istnieje infrastruktura, tak u nas w mieście rzadka że miejska ulica ma dwa pasy. Boże co za durnota w imię jakichś mrzonek o rowerzystach i spacerowiczach. Na pewno najemcy forum gdańsk sie cieszą z mniejszej przepustowości dojazdu do ich sklepów, cieszą sie także mieszkańcy okolic Armii krajowej udający się na wschód, cieszą sie restauratorzy nad Motławą.bowiem dojazd samochodem w tamte rejony będzie faktycznie wyłączony. Na szczęście nie mieszkam już w Gdańsku i nie mam powodów tam jeździć wiec będziecie mieli jednego "blachosmroda" mniej. Cieszcie się i Radujcie! A w ogóle to szczere gratulacje dla skuteczności agresywnych lobby "ruchów miejskich" które podpierając sie szczytnymi hasłami o ekologii potrafią skutecznie sprywatyzować miejską infrastructurę dla swoich egoistycznych potrzeb. Chore miasto, chore pomysły.

    • 20 14

    • (2)

      masz poludniowa obwodnice. tam sobie smrodz

      • 5 6

      • Tylko ja nie jeżdzę do Elblàga do ZUSU biura pasxportowego, urzędu wojewódzkiego tylko do Gdańska w którym się urodziłem i mam prawo korzystać z publicznych usług zlokalizowanych w tym mieście tak samo jak mieszkańcy bloków przy Leningradzkiej. A transportu publicznego de facto brak

        • 0 1

      • Masz racje. Na szczęście ...

        ...nie mieszkasz w Gdańsku.

        • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum