Zniknie dziura rowerowa do śródmieścia Gdyni
Dojazd do centrum Gdyni drogami rowerowymi to spory kłopot, ale w końcu ma się to zmienić. Gdy ruszy remont skrzyżowania przy dworcu, powstanie dogodny dojazd od strony ul. Morskiej. W tym roku gotowe będą też plany przebudowy drogi rowerowej z północnych dzielnic miasta.
Czytaj więcej: Węzeł Wzgórze niedostępny dla rowerzystów.
W końcu jednak widać światełko w tunelu - najpierw powstanie dogodny dojazd od strony ul. Morskiej , a potem przez ul. Janka Wiśniewskiego . Od ul. Morskiej rowerzyści dojadą dzięki przebudowie skrzyżowania przy dworcu. Cykliści pojadą wzdłuż ul. Podjazd , m.in. dobudowaną kładką. Na razie jednak powtórny przetarg jeszcze nie został ogłoszony. Po zmianach ma to być jednak formalność, a budowa zakończy się w ciągu kilkunastu miesięcy.
Czytaj więcej: Będzie drugi przetarg na przebudowę skrzyżowania przy dworcu.
To jednak nie koniec. Kończą się prace projektowe nad załataniem rowerowej infrastruktury, prowadzącej od strony ul. Janka Wiśniewskiego. Obecnie sytuacja wygląda bowiem tak, że rowerzysta zmierzający z północnych dzielnic do centrum pokonuje wykonaną za 10 mln zł estakadę rowerową , potem dojeżdża drogą rowerową do ul. Janka Wiśniewskiego i "rowerowym chodnikiem" dociera w okolice stacji benzynowej . Tam droga rowerowa się kończy i część rowerzystów wjeżdża na jezdnię, co jest jedynym legalnym rozwiązaniem. Wielu boi się jednak kierowców samochodów i wybiera drogę wyboistym chodnikiem. A to niebezpieczne (nie tylko dla pieszych), niekomfortowe i nielegalne.
Projekt zmian gotowy ma być jesienią.
- Pasy rowerowe muszą mieć szerokość min. 1,5 metra, więc zostaną wyznaczone w miejscach, w których pozwoli na to szerokość jezdni. M.in. na odcinku między SKM Gdynia Stocznia a Placem Konstytucji . Brakujący fragment drogi rowerowej od stacji benzynowej jest natomiast zaprojektowany w ramach ul. Nowej Węglowej. Między stacją a pomnikiem Ofiar Grudnia '70 będzie to wydzielona droga rowerowa, biegnąca po stronie północnej oraz ciąg pieszo-rowerowy po stronie południowej - mówi Jakub Furkal z gdyńskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Część rowerzystów korzysta dziś natomiast z oddzielonego ciągłą linią pasa wyłączonego z ruchu na wiadukcie nad torami. W przyszłości i to ma być legalne.
- Istniejący 100-metrowy odcinek powierzchni wyłączonej z ruchu będzie wykorzystany jako część pasa rowerowego. W momencie wybudowania ul. Nowej Węglowej będzie to fragment wydzielonej drogi rowerowej - uściśla Jakub Furkal.
Zobacz także: Przybędzie dróg rowerowych w centrum Gdyni.
Opinie (91) 2 zablokowane
-
2017-02-20 15:02
Ech
Kasa w błoto. Przy unruga jest super droga rowerowa i tak jadą ulicą i tak...
- 8 3
-
2017-02-20 12:25
(5)
Rowery na tory. I na DDR. jak nie ma, to trudno.
- 25 20
-
2017-02-20 13:07
(4)
samochody na obwodnice i autostrady. Jak nie ma to trudno
- 11 13
-
2017-02-20 13:09
(3)
Dla samochodów w miastach są ulice, dla rowerów DDR. Ja ze swoim autem nie wpycham się Wam na DDR.
- 12 10
-
2017-02-20 15:01
ieszego, pieszo-kołowego, kołowego, szynowego
- 1 0
-
2017-02-20 13:53
może Ty nie ale sporo kierowców się wpycha.
Na DDR, na chodniki, na trawniki... wszędzie!
- 9 0
-
2017-02-20 13:11
gdzie to masz napisane że są dla samochodów?
ty może się nie wpychasz, ale spora część kierowców jednak tak.
...Zresztą jak możesz się wpychać na coś czego praktycznie w Gdyni nie ma.- 12 10
-
2017-02-20 14:43
pomocy!
mam problem ze zrozumieniem tego zdania:
"Ledwie widoczny pas wyłączony z ruchu na co dzień już służy rowerzystom. Dzięki temu kierowcy mogą spokojnie ich ominąć."
- znaczy, że dzięki temu, że jako kierowca ledwo widzący ów pas, mogę spokojnie ominąć rowerzystę, który ledwo widząc ów pas przemieszcza się po nim i dlatego jest super i bezpiecznie ?
oraz w kontekście powyższego, tego:
"Rowerzyści zawsze muszą zjeżdżać na jezdnie, więc - niestety - często można ich też spotkać na chodnikach. Tłumaczą się najczęściej obawą o własne bezpieczeństwo, głównie podczas wyprzedzania ich przez samochody."
- znaczy, że jak tych ścieżek nie wymalują to rowerzysta ucieka na chodnik bo się boi, że go wyprzedzają ale jednocześnie ma gdzieś pieszych, których sam wyprzedza. Więc rąbiemy im ledwo widoczne pasy z szerokiej jezdni i wszyscy są szczęśliwi... przepraszam ale ja tej logiki myślenia nie kupuję.- 9 0
-
2017-02-20 14:32
hejt
Nie ważne czy jest artykuł o bieganiu, rowerach, samochodach, ulicach, lotniskach czy sklepach.
Zawsze te same Janusze muszą wylać swoją żółć, powiedzieć jak to oni nikogo nie lubią i są lepsi od innych. Aha oczywiście koniecznie kogoś obrazić trzeba w komentarzach bo inaczej orgazmu nie będzie.- 10 1
-
2017-02-20 14:02
z rowerkami to do lasu (2)
- 10 6
-
2017-02-20 14:25
w lasu mieszka miś (1)
boję się
- 1 3
-
2017-02-20 14:30
Kup sztucer
- 4 0
-
2017-02-20 14:12
po ci? (1)
I tak beda jezdzic po ulicy i po chodnikach. Czerwone na ulicy - wjade na chodnik. Droga rowerowa obok - pojade asfaltem. Taki styl.
- 14 3
-
2017-02-20 14:23
no i w czym ci to przeszkadza
jak zazdrościsz, to przesiądź się na rower
- 2 11
-
2017-02-20 14:21
kiedy przejazd rowerem wzdłuż estakady
A kiedy powstanie przejazd przez tory wzdłuż estakady, między Hutniczą a Janka Wiśniewskiego? Totalny wstyd. Rodziny z dziećmi przechodzą przez kilkanaście torów, żeby pojechać w stronę Obłuża.
- 3 2
-
2017-02-20 13:52
ulżyło mi
- 0 4
-
2017-02-20 13:12
Nofkuncu !
- 8 5
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.