Zniknie dziura rowerowa do śródmieścia Gdyni
Dojazd do centrum Gdyni drogami rowerowymi to spory kłopot, ale w końcu ma się to zmienić. Gdy ruszy remont skrzyżowania przy dworcu, powstanie dogodny dojazd od strony ul. Morskiej. W tym roku gotowe będą też plany przebudowy drogi rowerowej z północnych dzielnic miasta.
Czytaj więcej: Węzeł Wzgórze niedostępny dla rowerzystów.
W końcu jednak widać światełko w tunelu - najpierw powstanie dogodny dojazd od strony ul. Morskiej , a potem przez ul. Janka Wiśniewskiego . Od ul. Morskiej rowerzyści dojadą dzięki przebudowie skrzyżowania przy dworcu. Cykliści pojadą wzdłuż ul. Podjazd , m.in. dobudowaną kładką. Na razie jednak powtórny przetarg jeszcze nie został ogłoszony. Po zmianach ma to być jednak formalność, a budowa zakończy się w ciągu kilkunastu miesięcy.
Czytaj więcej: Będzie drugi przetarg na przebudowę skrzyżowania przy dworcu.
To jednak nie koniec. Kończą się prace projektowe nad załataniem rowerowej infrastruktury, prowadzącej od strony ul. Janka Wiśniewskiego. Obecnie sytuacja wygląda bowiem tak, że rowerzysta zmierzający z północnych dzielnic do centrum pokonuje wykonaną za 10 mln zł estakadę rowerową , potem dojeżdża drogą rowerową do ul. Janka Wiśniewskiego i "rowerowym chodnikiem" dociera w okolice stacji benzynowej . Tam droga rowerowa się kończy i część rowerzystów wjeżdża na jezdnię, co jest jedynym legalnym rozwiązaniem. Wielu boi się jednak kierowców samochodów i wybiera drogę wyboistym chodnikiem. A to niebezpieczne (nie tylko dla pieszych), niekomfortowe i nielegalne.
Projekt zmian gotowy ma być jesienią.
- Pasy rowerowe muszą mieć szerokość min. 1,5 metra, więc zostaną wyznaczone w miejscach, w których pozwoli na to szerokość jezdni. M.in. na odcinku między SKM Gdynia Stocznia a Placem Konstytucji . Brakujący fragment drogi rowerowej od stacji benzynowej jest natomiast zaprojektowany w ramach ul. Nowej Węglowej. Między stacją a pomnikiem Ofiar Grudnia '70 będzie to wydzielona droga rowerowa, biegnąca po stronie północnej oraz ciąg pieszo-rowerowy po stronie południowej - mówi Jakub Furkal z gdyńskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Część rowerzystów korzysta dziś natomiast z oddzielonego ciągłą linią pasa wyłączonego z ruchu na wiadukcie nad torami. W przyszłości i to ma być legalne.
- Istniejący 100-metrowy odcinek powierzchni wyłączonej z ruchu będzie wykorzystany jako część pasa rowerowego. W momencie wybudowania ul. Nowej Węglowej będzie to fragment wydzielonej drogi rowerowej - uściśla Jakub Furkal.
Zobacz także: Przybędzie dróg rowerowych w centrum Gdyni.
Opinie (91) 2 zablokowane
-
2017-02-20 21:01
a co z estakadą
nadrabiać drogi przez Centrum, czy Chylonię
- 3 0
-
2017-02-20 13:54
Przejazd z Obłuża na Hutniczą (2)
Przejazd z Obłuża cenrtum na ul.Hutniczą nadal na około przez ul.Pucką,
a estakada mogła tam własnie powstać, a nie z obłuża centrum do kontenerowej- 5 1
-
2017-02-20 14:08
na Puckiej najlepszy jest ten kawałek rowerówki, który się urywa (1)
stając się sporym utrudnieniem i zmuszaniem do wykonywania ryzykownych manewrów podczas ponownego włączania się do ruchu przy zjeździe z góry. Tego artystę, co to wymyślił, powinno się naprawdę przećwiczyć.
Jak tam zjedziesz podczas dużego ruchu, to musisz później czekać i czekać, a to tylko 200m- 1 0
-
2017-02-20 18:18
.
Chodzi ci ten w strone rumi , to tragedia , kiepsko i długo się jedzie tam , bo od ryb w strone estakady to da się pojechać dobrze ,
- 0 0
-
2017-02-20 18:15
.
Akurat tam nie jest najgorzej , da się rowerem na luzie pojechać gorzej , to jest od ryb do biedronki która się zaczyna rumia , tam powinni zrobić droge dobrze , to by się na rowerze jechało dobrze w obie strony
- 1 0
-
2017-02-20 15:31
(1)
Przecież wystarczy wymalować białe linie kosztem jezdni...
- 2 0
-
2017-02-20 16:04
musi być odpowiednio szeroko więc nie zawsze wystarczy
- 0 0
-
2017-02-20 13:54
(1)
Kiedy droga rowerowa z Chylonii na dąbrową przy obwodnicy? Ja się pytam.
- 3 4
-
2017-02-20 15:57
nie da się.
- 0 1
-
2017-02-20 15:57
w tym roku na poprawę infrastruktury rowerowej kochany szczur wyda słownie zero złotych :)!
- 0 0
-
2017-02-20 15:55
świetny tytuł artykułu
widać tu wpływy red. Naskręta
- 0 0
-
2017-02-20 13:38
(1)
Budujcie siezki rowerowe jak w Gdansku!
- 8 10
-
2017-02-20 15:37
jak w Amsterdamie Dublinie Kopenhadze czy Belfaście .....
byle nie jak w Gdańsku.
Gdańsk polską stolicą rowerowych fuszerek.- 4 4
-
2017-02-20 15:35
Przy następnych wyborach samorządowych mieszkańcy pogonią tych pe***owych oszołomów
wszystko by chcieli, a i tak jeżdżą po jezdni obok ścieżki rowerowej i to złośliwie samym środkiem, bo według nich wymusza to na kierowcach prawidłowe wyprzedzanie pasem obok.
Jazda Estakadą rowerem, gdzie jest zakaz wjazdu ped**arzy jest codziennością, bo według tych oszołomów powinien być tam kontrapas, więc zakaz ich nie obowiązuje.- 6 1
-
2017-02-20 13:25
Nielegalne jest jechanie chodnikiem, bo nie ma tam znaku. (5)
Ale legalne jest gdy stoi znak, że jest to ścieżka pieszo-rowerowa.
To jest urzędniczy absurd, którego wytłumaczyć się logicznie nie da. Tak rząd PO rozwiązał problem zbyt małej ilości DDR :-) na które wziął forsę!- 17 7
-
2017-02-20 13:54
(4)
a najśmieszniejsze jest to że rowerzysta ma obowiązek( według wykładni ministerstwa) po takim chodniku jechać. Głupota do potęgi
- 6 0
-
2017-02-20 14:22
a powinno być tak, że nie powinien móc jeździć tylko tam, gdzie jest zakaz (2)
i zakazu nie powinno być nigdzie, gdzie nie można tego miejsca w pobliżu ominąć bez schodzenia z roweru.
- 2 2
-
2017-02-20 15:30
i co jeszcze? DDR spod każdej klatki schodowej w blokach?
- 2 5
-
2017-02-20 14:41
zasadniczo jest tak w całej Europie ale tu jest Polska.
- 5 1
-
2017-02-20 13:58
i to bez względu na szerokość
może się nawet kierownica nie mieścić ;)
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.