• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zniknie dziura rowerowa do śródmieścia Gdyni

Michał Sielski
20 lutego 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Ledwie widoczny pas wyłączony z ruchu na co dzień już służy rowerzystom. Dzięki temu kierowcy mogą spokojnie ich ominąć. Ledwie widoczny pas wyłączony z ruchu na co dzień już służy rowerzystom. Dzięki temu kierowcy mogą spokojnie ich ominąć.

Dojazd do centrum Gdyni drogami rowerowymi to spory kłopot, ale w końcu ma się to zmienić. Gdy ruszy remont skrzyżowania przy dworcu, powstanie dogodny dojazd od strony ul. Morskiej. W tym roku gotowe będą też plany przebudowy drogi rowerowej z północnych dzielnic miasta.



Czy kierowcy zachowują bezpieczny odstęp podczas wyprzedzania rowerzysty?

Do tej pory drogami rowerowymi do centrum Gdyni można dojechać tylko od strony Orłowa. Nie da się od strony Chyloni, nie da się od Witomina. Rowerzyści zawsze muszą zjeżdżać na jezdnie, więc - niestety - często można ich też spotkać na chodnikach. Tłumaczą się najczęściej obawą o własne bezpieczeństwo, głównie podczas wyprzedzania ich przez samochody.

Czytaj więcej: Węzeł Wzgórze niedostępny dla rowerzystów.

W końcu jednak widać światełko w tunelu - najpierw powstanie dogodny dojazd od strony ul. Morskiej zobacz na mapie Gdyni, a potem przez ul. Janka Wiśniewskiego zobacz na mapie Gdyni. Od ul. Morskiej rowerzyści dojadą dzięki przebudowie skrzyżowania przy dworcu. Cykliści pojadą wzdłuż ul. Podjazd zobacz na mapie Gdyni, m.in. dobudowaną kładką. Na razie jednak powtórny przetarg jeszcze nie został ogłoszony. Po zmianach ma to być jednak formalność, a budowa zakończy się w ciągu kilkunastu miesięcy.

Czytaj więcej: Będzie drugi przetarg na przebudowę skrzyżowania przy dworcu.

To jednak nie koniec. Kończą się prace projektowe nad załataniem rowerowej infrastruktury, prowadzącej od strony ul. Janka Wiśniewskiego. Obecnie sytuacja wygląda bowiem tak, że rowerzysta zmierzający z północnych dzielnic do centrum pokonuje wykonaną za 10 mln zł estakadę rowerową zobacz na mapie Gdyni, potem dojeżdża drogą rowerową do ul. Janka Wiśniewskiego i "rowerowym chodnikiem" dociera w okolice stacji benzynowej zobacz na mapie Gdyni. Tam droga rowerowa się kończy i część rowerzystów wjeżdża na jezdnię, co jest jedynym legalnym rozwiązaniem. Wielu boi się jednak kierowców samochodów i wybiera drogę wyboistym chodnikiem. A to niebezpieczne (nie tylko dla pieszych), niekomfortowe i nielegalne.

Projekt zmian gotowy ma być jesienią.

- Pasy rowerowe muszą mieć szerokość min. 1,5 metra, więc zostaną wyznaczone w miejscach, w których pozwoli na to szerokość jezdni. M.in. na odcinku między SKM Gdynia Stocznia zobacz na mapie GdyniPlacem Konstytucji zobacz na mapie Gdyni. Brakujący fragment drogi rowerowej od stacji benzynowej jest natomiast zaprojektowany w ramach ul. Nowej Węglowej. Między stacją a pomnikiem Ofiar Grudnia '70 będzie to wydzielona droga rowerowa, biegnąca po stronie północnej oraz ciąg pieszo-rowerowy po stronie południowej - mówi Jakub Furkal z gdyńskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Część rowerzystów korzysta dziś natomiast z oddzielonego ciągłą linią pasa wyłączonego z ruchu na wiadukcie nad torami. W przyszłości i to ma być legalne.

- Istniejący 100-metrowy odcinek powierzchni wyłączonej z ruchu będzie wykorzystany jako część pasa rowerowego. W momencie wybudowania ul. Nowej Węglowej będzie to fragment wydzielonej drogi rowerowej - uściśla Jakub Furkal.
Zobacz także: Przybędzie dróg rowerowych w centrum Gdyni.

Opinie (91) 2 zablokowane

  • a co z estakadą

    nadrabiać drogi przez Centrum, czy Chylonię

    • 3 0

  • Przejazd z Obłuża na Hutniczą (2)

    Przejazd z Obłuża cenrtum na ul.Hutniczą nadal na około przez ul.Pucką,
    a estakada mogła tam własnie powstać, a nie z obłuża centrum do kontenerowej

    • 5 1

    • na Puckiej najlepszy jest ten kawałek rowerówki, który się urywa (1)

      stając się sporym utrudnieniem i zmuszaniem do wykonywania ryzykownych manewrów podczas ponownego włączania się do ruchu przy zjeździe z góry. Tego artystę, co to wymyślił, powinno się naprawdę przećwiczyć.
      Jak tam zjedziesz podczas dużego ruchu, to musisz później czekać i czekać, a to tylko 200m

      • 1 0

      • .

        Chodzi ci ten w strone rumi , to tragedia , kiepsko i długo się jedzie tam , bo od ryb w strone estakady to da się pojechać dobrze ,

        • 0 0

  • .

    Akurat tam nie jest najgorzej , da się rowerem na luzie pojechać gorzej , to jest od ryb do biedronki która się zaczyna rumia , tam powinni zrobić droge dobrze , to by się na rowerze jechało dobrze w obie strony

    • 1 0

  • (1)

    Przecież wystarczy wymalować białe linie kosztem jezdni...

    • 2 0

    • musi być odpowiednio szeroko więc nie zawsze wystarczy

      • 0 0

  • (1)

    Kiedy droga rowerowa z Chylonii na dąbrową przy obwodnicy? Ja się pytam.

    • 3 4

    • nie da się.

      • 0 1

  • w tym roku na poprawę infrastruktury rowerowej kochany szczur wyda słownie zero złotych :)!

    • 0 0

  • świetny tytuł artykułu

    widać tu wpływy red. Naskręta

    • 0 0

  • (1)

    Budujcie siezki rowerowe jak w Gdansku!

    • 8 10

    • jak w Amsterdamie Dublinie Kopenhadze czy Belfaście .....

      byle nie jak w Gdańsku.

      Gdańsk polską stolicą rowerowych fuszerek.

      • 4 4

  • Przy następnych wyborach samorządowych mieszkańcy pogonią tych pe***owych oszołomów

    wszystko by chcieli, a i tak jeżdżą po jezdni obok ścieżki rowerowej i to złośliwie samym środkiem, bo według nich wymusza to na kierowcach prawidłowe wyprzedzanie pasem obok.
    Jazda Estakadą rowerem, gdzie jest zakaz wjazdu ped**arzy jest codziennością, bo według tych oszołomów powinien być tam kontrapas, więc zakaz ich nie obowiązuje.

    • 6 1

  • Nielegalne jest jechanie chodnikiem, bo nie ma tam znaku. (5)

    Ale legalne jest gdy stoi znak, że jest to ścieżka pieszo-rowerowa.
    To jest urzędniczy absurd, którego wytłumaczyć się logicznie nie da. Tak rząd PO rozwiązał problem zbyt małej ilości DDR :-) na które wziął forsę!

    • 17 7

    • (4)

      a najśmieszniejsze jest to że rowerzysta ma obowiązek( według wykładni ministerstwa) po takim chodniku jechać. Głupota do potęgi

      • 6 0

      • a powinno być tak, że nie powinien móc jeździć tylko tam, gdzie jest zakaz (2)

        i zakazu nie powinno być nigdzie, gdzie nie można tego miejsca w pobliżu ominąć bez schodzenia z roweru.

        • 2 2

        • i co jeszcze? DDR spod każdej klatki schodowej w blokach?

          • 2 5

        • zasadniczo jest tak w całej Europie ale tu jest Polska.

          • 5 1

      • i to bez względu na szerokość

        może się nawet kierownica nie mieścić ;)

        • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum