• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zlikwidowano fragment drogi dla rowerów, by poszerzyć jezdnię

Kamil Gołębiowski
13 sierpnia 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 

Oczom naszego zaniepokojonego czytelnika ukazał się ostatnio widok zlikwidowanego fragmentu drogi dla rowerów. Trasa ul. Kartuska zobacz na mapie Gdańska - ul. Nowolipie zobacz na mapie Gdańska - ul. Rakoczego zobacz na mapie Gdańska to główna trasa ze Śródmieścia na Morenę i Piecki-Migowo, a tym samym jedno z kluczowych połączeń z górnym tarasem Gdańska.



Trasa została wybudowana w 2015 roku w ramach budowy trasy tramwajowej z Siedlec na Morenę wraz z odnogą w ul. Bulońską.

- Likwidacji uległ właśnie fragment drogi dla rowerów znajdującej się na wysokości centrum handlowego Morena, wzdłuż ul. Nowolipie. Droga ta powstała w trakcie budowy trasy tramwajowej na Morenę, a więc niecałe 3 lata temu. Budowa była dofinansowana ze środków Unii Europejskiej. W ostatnich dniach, rozebrany został jej ok. 50-metrowy fragment, leżący obok niej chodnik został rozebrany, zwężony i przełożony, by zrobić miejsce na dodatkowy pas jezdni, ułatwiający samochodom wjazd do budowanego nieopodal osiedla dewelopera Robyg - pisze zaniepokojony czytelnik, pan Piotr.
Trzy pasy dla samochodów, na drogę dla rowerów nie ma miejsca

- Wielki szum medialny tworzony jest przez Urząd Miasta, by podkreślić "spajanie" sieci dróg rowerowych w mieście, gdy po wielu latach "łatana" jest droga dla rowerów wzdłuż ul. Jaśkowa Dolina - 140 metrów nowo budowanej trasy. Szkoda, że z taką samą pompą Urząd nie informuje, że równocześnie odbywa się likwidacja niewiele krótszego odcinka, by z dwupasmowej miejskiej autostrady zrobić trzypasmową, jednocześnie marnując publiczne (w tym unijne) pieniądze, wyłożone niecałe 3 lata temu na budowę tamtejszej drogi dla rowerów. Kto wydał zgodę na tę przebudowę? - dodaje pan Piotr.
O wyjaśnienie sytuacji poprosiliśmy Referat Prasowy Urzędu Miasta. Niestety do dziś mimo próśb nie otrzymaliśmy komentarza w tej sprawie.

Opinie (307) 5 zablokowanych

  • (5)

    Bo tam przez 24 godziny, w obie strony pędzą peletony rowerzystów. Realnie - o co ten krzyk? Kiedyś w ogóle nie było ścieżek rowerowych a rowery były! Jeśli nawet na krótkim odcinku rowerzysta przestanie udawać Majkę i zwolni, to co się stanie. Nie dajmy się zwariować i zachowajmy równouprawnienie. Bo w ostatnim czasie 3/4 równiutkiej drogi dla rowerów 1/4 połamanych płyt dla pieszych.

    • 8 17

    • (3)

      kiedys nie bylo tyle samochodow i sie normalnoe jezdnia mozna bylo poruszac

      • 10 3

      • (2)

        Pfff, co za argument. Szczególnie że bardzo dużo rowerzystów ma gdzieś jazdę po sciezkach rowerowych i wrzeszczy że ma prawo jeździć sobie po drodze i nikt mu nie zabroni. To niech se jeździ.

        • 3 3

        • Co się dziwisz baranie, że większość rowerzystów ma gdzieś jazdę po takich "ścieżkach". Jak nie wyjazdy z bramy co kilkaset metrów i wymuszające na nich pierwszeństwo auta, to takie cyrki jak ten z artykułu. Ciekawe czy byś nie narzekał, jakbyś na jezdni miał co chwila zamiast asfaltu, kilkadziesiąt metrów klepiska.

          • 4 2

        • bo ma debilu bo większość tego co się buduje to niezgodne z zapisami prawnymi buble

          • 2 0

    • Problem jest nieco inny

      Problemem nie tyle jest to że pozbywa się kawałka drogi rowerowej, problemem jest to że niecałe 3 lata temu ten odcinek był całkowicie remontowany, oznacza to tyle że zmienianie czegoś na tej drodze w tej konkretnie chwili wymaga dodatkowych nakładów finansowych.

      • 4 0

  • (7)

    kierowca moze po miescie jechac maks 50km.
    rowerzysta srednio jedzie 30kmh
    pieszy porusza sie z predkoscia 2-3kmh i do tego ma prawo robic to chaotycznie

    dlaczego wiec rowerzystow zmusza sie do jazdy po chodniku zamiast po jezdni? gdzie tu logika?

    • 8 5

    • (2)

      To niech jedzie ulica. Przecież może.

      • 0 3

      • (1)

        no wlasnie przepisy tego zabraniaja. w tym problem

        • 1 0

        • jak kto ma wątpliwości, słuzę kolekcją mandatów za jazdę rowerem po jezdni

          zebrałem ją w ciągu wielu lat, żaden nie był dany na drodze koło której jest droga dla rowerów. większość w Sopocie na al.Niepodległości, ale nie tylko sopockie psy są takie czujne

          • 0 0

    • (1)

      nie zmusza się - nie mają nawet prawa (poza przypadkami określonymi w kodeksie drogowym)
      robią to pod hasłem "bezpieczniej" - a jak jest ? im wszystko wolno, żadne prawo ich nie obowiązuje i kompletne ignorowanie innych użytkowników dróg i chodników
      często wręcz chamskie spychanie pieszych na ulicę

      • 1 5

      • doucz sie przepisow potem sie wypowiadaj.

        • 1 0

    • gdyby nie było wydzielonych dróg dla rowerów

      przy ulicach o dużym natężeniu ruchu, wiele osób nie czułoby się bezpiecznie rozważając decyzję o pojechaniu rowerem lub nie.

      Dlatego przy wszystkich ważnych arteriach ruchu kołowego w mieście należy budować wydzielone drogi dla rowerów (a nie tylko malować pasy do jazdy rowerem takie jak na Zaspie na Jana Pawła II).

      Pasy dla rowerów ani drogi dla rowerów nie powinny być przesłanką do odmawiania rowerzystom i rowerzystkom prawa do jazdy po jezdni.

      • 0 2

    • Rowerzysta jedzie średnio ile?

      Średnio to ja muszę kisnąć za ped**arzem katując silnik 15 km/h na jedynce (zdrówka życzę) i czekając na okazję do wyprzedzenia króla szos.

      • 0 3

  • Skandal dzwonie do kaczora (1)

    ...

    • 2 1

    • kaczor woli oglądać rodeo niż myśleć o potrzebach rowerzystek miejskich

      • 0 0

  • Bardzo dobrze, (1)

    dowalać tym rowerowym lewakom ile wlezie.

    • 4 8

    • ironia albo odstawione tabletki

      • 0 0

  • (2)

    Jawnie niszczą resztki tej infrastruktury rowerowej. Prawie wszystkie ścieżki kończą się w taki sposób jak na tym zdjęciu. Strasznie ciężko przejechać przez centrum Gdańska. Trzeba więc będzie przesiąść się na motor.

    • 7 3

    • (1)

      Czym zaoszczędzimy paliwo i czas nie stojąc w korkach.

      • 1 1

      • narażając siebie i innych na nadmierne, niepotrzebne ryzyko

        lepiej rozważyć opcję roweru wspomaganego elektrycznie

        • 0 1

  • Po co wam te ścieżki (1)

    Jak i tak jeździcie całą szerokością chodnika obok ścieżek.
    Widać też na zdjęciu jakie z was święte krowy i olewacie przepisy - a później zdziwienie że was ludzie nie lubią.

    • 3 10

    • d*bil czy kretyn?

      • 3 2

  • Ale o co tyle szumu? (1)

    Przecież rowerzyści mogą jechać ulica...dowiedziałem się o tym z komentarzy pod poprzednimi artykułami dotyczacych odwiecznego sporu rowerzyści - kierowcy, że rowerzyści mają prawo korzystać z ulicy i wcale nie muszą jeździć ścieżkami rowerowymi. Skąd więc taka rozpacz??

    • 1 7

    • spróbuj sam

      rowerzystą się bywa

      tak jak i kierowcą.

      Pieszym bywa każdy, nie każdy rozumie uwarunkowania rowerzystów. (jazda w poprzek krawężnika w celu włączenia się do ruchu nie ma sensu)

      • 0 0

  • (1)

    Ten prawoskret na Shella potrzebny jak **rwie gacie szczerze mówiąc.

    • 8 0

    • Tam bloki stoją nowe

      • 1 0

  • Jeżeli powstała za kasę z UE to przez 5 lat nie mogą ruszyć tej DDR. (1)

    Inaczej miasto będzie musiało zwrócić dofinansowanie.

    • 10 0

    • No wiec trzeba tuskowi cynk dac ze budyn kase marnuje UE

      • 2 1

  • Kluczowe słowo w artykule to "deweloper" (1)

    i wszystko jasne. Jak posmarowane gdzie trzeba to i ulicę się poszerzy, chodnik zwęzi i ścieżkę rowerową zaora...

    • 11 1

    • Pytanie co częśćiej jeździ tamtędy - samochody czy rowery. Zawsze należy odnieśc sie do tego co jest najbardziej niebezpieczne. I ja tak sobie myślę że własnie samochody częściej użytkują tą droge dlatego nastąpiły zmiany dla bezpieczeństwa ruchu drogowego. Ale jak sie nie rozumie takich spraw to co można...

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum