• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zdemontują barierkę na drodze rowerowej na ul. Piramowicza?

Joanna Skutkiewicz
5 października 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 

Rada Dzielnicy Wrzeszcz Górny stworzyła projekt uchwały w sprawie demontażu barierki na skrzyżowaniu al. Zwycięstwa z ul. PiramowiczaMapka w Gdańsku-Wrzeszczu. Zdaniem radnych, ale także wielu rowerzystów, po reorganizacji ruchu drogowego na ul. Piramowicza, barierka na drodze rowerowej nie spełnia swojej funkcji poprawy bezpieczeństwa.



Od końca lipca zeszłego roku kierowcy korzystający z ul. Piramowicza mogą poruszać się tylko od al. Zwycięstwa w kierunku al. Hallera. Wcześniej kierunek ruchu był przeciwny.

Zanim jeszcze doszło do odwrócenia ruchu na tej ulicy, zdecydowano o zamontowaniu barierki typu U-12, czyli tzw. ucha, która ma uniemożliwić rowerzystom przecięcie łuku zastosowanego przy budowie drogi rowerowej. Z policyjnych statystyk wynika, że miało to sens, bowiem podczas gdy w 2018 roku doszło w tym miejscu aż do 21 zdarzeń drogowych z udziałem rowerzystów, w 2020 roku ta liczba zmniejszyła się do dwóch.

Ul. Piramowicza: liczba wypadków i kolizji maleje od 2019 roku



  • Przed zamontowaniem barierek, rowerzyści często skracali sobie drogę przez skrzyżowanie.
  • Z policyjnych statystyk wynika, że barierka spełnia swoją rolę.

Radni wnioskują o demontaż



Rada Dzielnicy Wrzeszcz Górny w projekcie uchwały wnioskuje o niezwłoczny całkowity demontaż barierki. Radni wnioskują o wprowadzenie korekty przebiegu drogi rowerowej, tj. wyprostowania jej, wraz z odpowiednią modyfikacją przebiegu przyległego chodnika. Zmiana ta, według twórców projektu, mogłaby być wprowadzona w pierwszym etapie za pomocą odpowiedniego oznakowania poziomego, a docelowo przebudowana w zakresie nawierzchni.

Czytelnik: rowerzyści również winni kolizji na Piramowicza



Zdaniem radnych, po reorganizacji ruchu drogowego na ul. Piramowicza nie ma uzasadnienia dla dalszego istnienia barierki drogowej w bezpośrednim sąsiedztwie przejazdu rowerowego. Ponadto w uzasadnieniu czytamy, że "przedmiotowa barierka powoduje niepotrzebne odgięcie toru jazdy rowerzystów, wymuszając na nich niebezpieczne manewry i niejednokrotnie wjazd na chodnik, który przez takie poprowadzenie drogi rowerowej jest dodatkowo zwężony".

Ponadto, demontaż barierki miałby zwiększyć bezpieczeństwo rowerzystów oraz pieszych i ułatwić wzajemną obserwację na linii rowerzysta-kierowca na al. Zwycięstwa. Ma poprawić również warunki ruchu pieszego na odcinku łączącym szkołę Conradinum z przystankiem tramwajowym.

Miejsca

Opinie (144) 10 zablokowanych

  • Barierka powinna zostać - rowerzystów barierka nie dotyczy bo jest poza drogą rowerową (4)

    Chodzi o to by rowerzyści nie zjeżdżali z drogi, a jak nie zjadą to i im barierka nie będzie przeszkadzała. Proste. No chyba, że chcą zjechać i łamać przepisy, ale dla takich - to tylko barierka.

    • 19 11

    • Po to jest ta zmiana, żeby właśnie zmienić geometrię drogi rowerowej (1)

      Polecam czytać, co się komentuje: "Radni wnioskują o wprowadzenie korekty przebiegu drogi rowerowej, tj. wyprostowania jej, wraz z odpowiednią modyfikacją przebiegu przyległego chodnika. Zmiana ta, według twórców projektu, mogłaby być wprowadzona w pierwszym etapie za pomocą odpowiedniego oznakowania poziomego, a docelowo przebudowana w zakresie nawierzchni."

      • 2 2

      • Ale po co zmieniać przebieg drogi rowerowej? Ten jest dobry, wymusza na cyklonaziolach zachowanie szczególnej ostrożności przed wjazdem na jezdnię.

        • 1 0

    • centralnie jest na wprost ale poza drogą. (1)

      jak byś miał drzewo na środku jezdni to też by było poza drogą?

      • 1 3

      • Ale ta barierka nie jest na DDR - widać to wyraźnie na zdjęciach, więc analogia z drzewem na środku jezdni całkowicie chybiona. A skoro kierowcy na jezdniach mogą omijać szykany - to cyklonaziole na DDR tym bardziej. "Dla uspokojenia ruchu".

        • 2 0

  • A może by tak? (2)

    Zamiast barierek próg zwalniający, na jedniach rosną jak grzyby po deszczu to czemu na ścieżkach ich nie dać.
    Proponuję klasyka tematu uwielbianego przez wszystkich czyli wysoki i wąski, aby nie dało się przez niego łagodnie przejechać np. w aucie gwarancja przyładowania podwoziem...

    • 6 4

    • Przepisy dopuszczają...

      ... montaż progów tylko w określonych sytuacjach na jezdni, ale też standardy dla konstrukcji progów nie przewidują - w praktyce - ich stosowania na drogach rowerowych.

      • 0 0

    • wymień chociaż jeden próg na zwycięstwa czy grunwaldzkiej

      • 1 0

  • Kilka razy zgłaszałem potrzebę zmiany oznakowania (5)

    na tym przejeździe i w końcu odwrócili ruch :) Przynajmniej teraz można bezpiecznie przejechać, a nie lawirować pomiędzy samochodami, które blokowały przejazd próbując wjechać na Grunwaldzką. Ile razy jakiś kierowca wymusił mi tam pierwszeństwo to nie zliczę. Co do tej barierki, to powinni ją usunąć, bo jak inny rowerzysta jedzie z naprzeciwka to robi się ciasno.

    • 30 66

    • wystarczy zwolnić (3)

      do prędkości bezpiecznej, lub przepuścić jadącego z naprzeciwka - tak robią np. kierowcy aut :)

      • 14 6

      • Jak auto jedzie Grunwaldzką,

        To czy zwalnia, żeby przepuścić kierowcę jadącego drugą jezdnią Grunwaldzkiej w przeciwną stronę? Oczywiście że nie. I tak samo powinno być w przypadku drogi rowerowej - że nie trzeba zwalniać, żeby wyminąć rowerzystę jadącego z przeciwnego kierunku. Mówimy tu o rowerowej trasie głównej, na której nie są dopuszczalne takie zwężenia i gdzie prędkość projektowa powinna wynosić 30-40 km/h.

        • 1 0

      • a droga dla samochodów czubie ma szerokość mniejszą niż dwa auta wymijające się?

        • 3 1

      • nie wystarczy zwolnic. dalej bedzie za wasko

        • 2 1

    • wystarczy założyć luźne spodenki

      • 11 4

  • Prosty przykład ze zdjęcia że nie powinno się demontować tej barierki. (15)

    Bo będą jeździć jak chcą. Polacy nie dorośli to jazdy na rowerze itp. rzeczach nie pisząc.

    • 95 48

    • co to znaczy jak chcą? (3)

      normalnie prosto?

      • 15 12

      • (2)

        Wbrew przepisom, jeszcze czegoś nie rozumiesz..?

        • 15 15

        • wbrew przepisom to jest tu szerokość tej pseudo dróżki dla rowerów w takim łuku szerokość na 1 rower i ruch w dwie strony?Kogoś tam nieźle źrebi w mózg

          • 0 1

        • Biorą przykład z kierowców.

          • 11 10

    • I tak jeżdżą jak chcą. (3)

      DDR-ulica-chodnik-DDR.. jak im wygodniej. Przejeżdżanie przez przejścia dla pieszych, przejazdy na czerwonym świetle, dzwonki i wyzwiska na pieszych podczas tour de chodnik, jazda obok siebie w parach, słuchawki na uszach, oczy w smartfonie..

      • 16 12

      • No dobra, tak jeżdżą kierowcy, a jak rowerzyści? (1)

        • 6 6

        • Ile samochodów obtrabilo cie...

          Na chodniku?

          • 1 0

      • i co z tego rygorystyczny moralisto od siedmiu boleści?

        spróbuj sprostać innemu wyzwaniu: przekonaj kierowców, by nie lekceważyli limitów prędkości. To na pewno poprawi bezpieczeństwo pieszych na przejściach bardziej niż karanie cyklistów mandatami za przejeżdżanie przez jezdnię przez przejścia dla pieszych na skrzyżowaniach sterowanych sygnalizacją świetlną.

        • 6 6

    • Radni chcą zdjąć barierkę i jednocześnie wyprostować drogę. Czytałeś tylko nagłówek? (2)

      • 11 5

      • tak, czytałem nagłówek i od razu jadę w komentarze (1)

        • 4 0

        • To widać

          • 0 0

    • Czytałeś artykuł?

      Poza usunięciem barierki droga ma być wyprostowana, wiec twoj wpis jest zupełnie bez sensu.

      • 0 1

    • nieźle się podpisałeś - przypuszczalnie pisanie kłamliwych opinii spowodowało, że się udławiłeś

      własnym kłamstwem i płytkim uogólnieniem antypatriotycznym

      • 0 4

    • A wy Niemcy dorośliście? (1)

      • 7 7

      • Natürlich, haben wir ordnung.

        • 2 2

  • (2)

    Ścieżka rowerowa powinna przebiegać dalej za przejściem dla pieszych, żeby skręcający samochód był w stanie zobaczyć rowerzystę, a rowerzysta musiał zwolnić i zachować ostrożność przy przejeździe.

    • 3 3

    • a jakim ma problem w tym miesjcu kierowca z dostrzeżeniem rowerzysty?>Dostrzec rowerzystę z przeciwka to taki trudny wyczyn?

      • 0 2

    • Na całym świecie robi się odwrotnie

      przejazdy robi się prosto przy samej krawędzi. rowerzyści nie zwalniają, a kierowcy sobie tam doskonale radzą. Może po prostu nasi kierowcy są beznadziejni?

      • 2 3

  • driver (3)

    a może ktoś pomyśli o tym by przywrócić sensowny kierunek ruchu na ulicy Piramowicza ??? Korki jakie są na ul. Hallera są masakryczne a do tej pory nie widziałam ani jednego samochodu wyjeżdżającego z Piramowicza i włączającego się w ulicę Hallera (nikt normalny kto skręcałby przy Operze nie jedzie dalej by skręcić w Piramowicza...chyba). Zapraszam Panią Dulkiewicz na ulicę Piramowicza w godzinach 7 - 8 rano i 15-17 po południu ....

    • 13 6

    • (2)

      Było trzeba ustępować pierwszeństwa rowerzystom. Bardzo słuszna decyzja.

      • 7 4

      • trzeba było mieć oświetlenie to by było was widać. (1)

        • 4 5

        • po co oświetlenie o 12 w południe id..to przy rowerze za ciemno było w południe by zauważyć rower z kilku metrów?

          • 0 1

  • Kiedy przywrócenie poprzedniego ruchu na Piramowicza. (1)

    Całe Hallera stoi łącznie z tramwajami i autobusem 283 tylko dlatego, że rowerzyści nie zwalniali i cięli po chodniku zamiast trzymać sią drogi rowerowej. Zresztą połowa rowerzystów nie ma żadnego oświetlenia więc są nie widoczni po zmroku jakoś za to nikt ich nie karze a stwarzają zagrożenie dla siebie i innych.

    • 15 8

    • oby nigdy

      • 0 1

  • Przywrócić ruch na Piramowicza !!! (1)

    Zobaczcie jakie są korki w godzinach szczytu, komu potrzebna była taka nieprzemyślana decyzja ?

    • 17 6

    • mieszkańcom

      • 1 1

  • Z jednej strony rozumiem zamysł (9)

    Ale z drugiej wiem jak większość rowerzystów się zachowuje, więc będą jeździć bardzo szybko nie patrząc na nic. Takie bariery przynajmniej trochę spowalniają rowerzystów.
    Sama nią jestem i czasem jeżdżę ścieżkami przy Grunwaldzkiej.
    Dużo pieszych, auta z zielonymi strzałkami w prawo...
    Nie jest bezpiecznie. Dlatego taka barierka, która niby przeszkadza (trochę wąskie gardło), jednak po prostu nakazuje zwolnić.

    • 14 5

    • (8)

      Zmienisz zdanie jak będziesz szła z dzieckiem i wjedzie w ciebie rowerzysta, który nie wyrabia się na łuku.

      • 2 1

      • a może rowerzysta widząc pieszą z dzieckiem (1)

        zwolniłby? tak żeby w nich nie wjechać na łuku?

        da się? czy za trudno?

        • 1 1

        • a kierowca obok ma 8 prostych pasow

          gdzie może cisnąć 90kmh ale to rowerzysta ma zwolnic z 20kmh bo ktos idzie sobie chodnikiem. echh

          • 1 0

      • dlatego trzeba właśnie uważać i zwolnić (4)

        • 2 3

        • minus za bzdure

          możesz zwolnic do 5kmh a i tak się tam nie wyminiesz. nie da sie

          • 0 0

        • możesz jechać i 3kmh, a i tak się nie wyminiesz

          w tym rzecz. jest za wąsko, kąt jest zbyt duży

          • 1 1

        • Minus za co? (1)

          Bo nie trzeba uważać i zwalniać?
          To dobitnie pokazuje jakie podejście do bezpieczeństwa mają rowerzyści

          • 1 3

          • zgoda

            ale to nie wina roweru, tylko myslenia - w samochodzie, na hulajnodze, taki człowiek będzie zachowywał sie tak samo - ja jadę i wszyscy won

            • 0 1

      • Tam się nie da wyrobić na łuku, jak mija się dwóch z przeciwka. Jest fizycznie za wąsko.

        • 4 1

  • Pomyłka (2)

    Totalna bzdura, często jeżdżę tam rowerem i czasami samochodem. widoczność jest beznadziejna i istnieje możliwość osiągania dużych prędkości rowerem.
    Trzeba to pogodzić, a nie brnąć w pięknie (niby) wyglądające hasła!
    Barierki powinny być jak za starych czasów - na mijankę. Wszyscy wtedy przynajmniej się szanowali - bo musieli.

    • 15 7

    • "istnieje możliwość osiągania dużych prędkości rowerem"

      a samochody to tam ile jadą?

      • 1 0

    • to czas takie barieki powprowadzać na jezdniach dla kierowców

      jak się tak świetnie sprawdzają

      • 6 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum