• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zbudowali drogę rowerową, zlikwidowali zielone strzałki

Patryk Szczerba
18 grudnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
  • Po przebudowie drogi rowerowej zlikwidowano możliwość skrętu w prawo na skrzyżowaniu Władysława IV z al. Piłsudskiego.
  • Po przebudowie drogi rowerowej zlikwidowano możliwość skrętu w prawo na skrzyżowaniu Władysława IV z al. Piłsudskiego.

Przebudowa drogi rowerowej wzdłuż ul. Władysława IV w Gdyni została zakończona. - Zniknęły zielone strzałki pozwalające na skręt w prawo na skrzyżowaniu z al. PiłsudskiegoMapka. W czym przeszkadzały? - pytają kierowcy. - Usunięcie zielonej strzałki ma na celu poprawę bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów w centrum miasta - odpowiada Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.



Przypomnijmy: w ramach przebudowy drogi rowerowej wzdłuż ulicy Władysława IV kluczowe było stworzenie przejazdu przez skrzyżowanie z al. Piłsudskiego, by rowerzyści nie musieli nadkładać drogi, jadąc kładką nad jezdnią po dziurawym chodniku, w części nienależącym do miasta.

Prace zostały już zakończone. Pojawiła się nowa nawierzchnia, zaś samo przejście dla pieszych i nowy przejazd zostały doświetlone. Inwestycja obejmowała też prace związane z kanalizacją deszczową. Za realizację odpowiadała firma MTM, która zainkasowała za zadanie blisko 550 tys. zł.

Wzgórze św. Maksymiliana. Trwają prace wykończeniowe drogi rowerowej



Zielone strzałki usunięte dla bezpieczeństwa



Inwestycja ma wpływ na rowerzystów i pieszych, ale jak się okazuje - także na kierowców, którzy poinformowali nas w Raporcie o likwidacji zielonych strzałek na skrzyżowaniach Władysława IV i Piłsudskiego.

18:36 15 GRUDNIA 20

Nie ma strzałki do skrętu w prawo z Władysława IV w Piłsudskiego (7 opinii)

W Gdyni na skrzyżowaniu ulic Władysława IV z Piłsudskiego w związku z przebudową ścieżki rowerowej, została zlikwidowana strzałka umożliwiająca skręt w prawo z Władysława IV w Piłsudskiego. Ja rozumiem, że nie można było cyklistom wytłumaczyć, że ścieżka rowerowa skręca na kładkę i łatwiej było zmienić układ ścieżki niż nauczyć ale w czym ta strzałka przeszkadzała?.
W Gdyni na skrzyżowaniu ulic Władysława IV z Piłsudskiego w związku z przebudową ścieżki rowerowej, została zlikwidowana strzałka umożliwiająca skręt w prawo z Władysława IV w Piłsudskiego. Ja rozumiem, że nie można było cyklistom wytłumaczyć, że ścieżka rowerowa skręca na kładkę i łatwiej było zmienić układ ścieżki niż nauczyć ale w czym ta strzałka przeszkadzała?. Zobacz więcej

Urzędnicy potwierdzają, że sygnał S-2 pozwalający na skręt w prawo zniknął z sygnalizatorów.

- Usunięcie zielonych strzałek ma na celu poprawę bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów w centrum miasta. W ten sposób ograniczamy kolizyjne sytuacje pomiędzy pieszymi i rowerzystami a pojazdami. Takie podejście jest spójne z polityką transportową miasta - odpowiada Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Część osób pojawiających się na skrzyżowaniu zwróciła uwagę, że w związku ze zmianami mógł zostać także wydłużony czas przejazdu dla jadących ul. Władysława IV, co z kolei wydłużyło czas oczekiwania dla pieszych i kierowców na al. Piłsudskiego.

  • Władze Gdyni informują, że inwestycja została zakończona. Obecnie trwają odbiory i porządkowanie terenu.
  • Władze Gdyni informują, że inwestycja została zakończona. Obecnie trwają odbiory i porządkowanie terenu.
  • Władze Gdyni informują, że inwestycja została zakończona. Obecnie trwają odbiory i porządkowanie terenu.
  • Władze Gdyni informują, że inwestycja została zakończona. Obecnie trwają odbiory i porządkowanie terenu.

Długość sygnałów bez zmian, ale nie ma przycisków dla pieszych



Urzędnicy odpowiadają, że to mylne wrażenie. Sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu ul. Władysława IV z al. Piłsudskiego działa w trybie akomodacyjnym. Oznacza to, że długości sygnałów zielonych są zmienne i zależne od aktualnej sytuacji ruchowej i żadne zmiany nie zostały wprowadzone.

Zlikwidowano za to zaklejone z powodu pandemii przyciski dla pieszych.

- Głównym powodem dotyczącym likwidacji przycisków było duże obciążenie tego właśnie skrzyżowania. W tej lokalizacji obserwowaliśmy nieustanną obecność zarówno pieszych, jak i pojazdów. Dobrym momentem, aby zlikwidować przyciski, była prowadzona tu inwestycja - wyjaśnia Łucyk.

Miejsca

Opinie (490) ponad 50 zablokowanych

  • (1)

    dajcie spokój w gdansku idą dalej robią ulice jedno kierunkową ze by rowerzysta w czasie jazdy mógł wysłać bezpiecznie sms

    • 4 3

    • nie, robią to po to, by osoby jadące rowerem czuły się tam bezpiecznie

      • 0 1

  • Zlikwidujcie drogi (1)

    W centrum miasta powinien być zakaz jazdy samochodem, wszystkie jezdnie na drogi rowerowe ugabuga

    • 5 5

    • dałem plusa za ironię, chociaż jej nie wyczułem ani za grosz

      • 0 0

  • Jestem kierowcą, pieszym i rowerzystą (1)

    I w każdej z tych sytuacji staram się zachować poprawnie. I tak robi większość ludzi. Ale nie od dziś wiadomo, że i**otów zapamiętuje się lepiej. Jak pieszego, który wlazł mi pod koła roweru na przejeździe dla rowerów na Żwirki i Wigury, mimo że przejście było metr dalej, i darł się na mnie, że mam się przepisów nauczyć, bo nie zszedłem z roweru, przejeżdżając w tym miejscu przez ulicę. Jak rowerzysta, który wyprzedził mnie prawą stroną chodnikiem dokładnie przed skrzyżowaniem z artykułu, jadąc prosto, gdy ja zwolniłem, chcąc skręcić w prawo na kładkę, wówczas jedyną dozwoloną dla rowerzystów trasą, jak kierująca z telefonem w dłoni wreszcie, która wjechała na zielonej strzałce na przejście, po którym szedłem z rowerem, bo nie było tam ścieżki rowerowej (z tego ostatniego spotkania blizny mam do dziś i dobrze, że tylko tyle). Najgorzej, że jeden taki cwaniak wystarczy, by komuś zmarnować życie...

    • 6 1

    • działania osób zachowujących się i**otycznie się zapamiętuje

      ale niekoniecznie trzeba o tym pisać przyjmując postawę typu: nigdy mi się nie zdarzyło zachować i**otycznie. Warto jeździć rozważnie tak, by nawet w przypadku napotkania id**ty nie doszło do kolizji. Bez zdolności przewidywania innych osób trudno przetrwać w mieście bez szwanku.

      • 0 0

  • Kiedy wreszcie zacznie obowiazywac OC na rower? (10)

    Jeżdżą bez opamiętania. Szkody powodują zupełnie bezkarnie. Maze by tak na rejestracyjny na obcisłe gacie?

    • 37 28

    • kiedy wreszcie zacznie obowiązywać udział własny w szkodzie na samochód (6)

      dlaczego wszyscy mają się składać na asa jakiegoś?
      należy wprowadzić chociaż symboliczny udział własny w szkodzie, chociażby symboliczne 5tys.

      • 5 6

      • Udział własny może określić ubezpieczyciel. (1)

        Co innego udział własny, co innego brak jakiegokolwiek ubezpieczenia. Jeżeli ubezpieczony popełni wykroczenie i zostaje wypłacone odszkodowanie to jest on "karany" i traci zniżki. Można mu też ustanowić udział własny. A rowerzyści nie mają ubezpieczenia OC i nie ryzykują niczym. Ani kary ani udziału własnego.

        • 2 1

        • ryzykują wypłatą całości z własnej kieszeni

          poza tym skad ty mozesz wiedziec czy rowerzysta ma oc czy go nie ma. prowadziłes badania jakies na ten temat? zapewniam cie ze wiekszosc oc jednak ma

          • 0 1

      • Nigdy nie zacznie, bo to ma chronic interes poszkodowanych, a nie leczyc Twoje chore kompleksy. (1)

        • 1 1

        • chroni tylko interesy sprawcy

          Ubezpieczyciel może całą należną sumę wypłacić poszkodowanemu. Co za problem?
          Po czym może obciążyć fakturą sprawce. Da się. Da

          • 0 0

      • To po co placic za OC skoro czesc stluczek nie przekracza 5 tys? (1)

        Moze zlikwidowac przymusowe OC gdy auto sie nie porusza...Ubezpieczyciel zarabia dziesiadki milionow to niech oplaca -stac go...Tyle ze coraz bardziej pazerne staje sie panstwo Pis..Wydali miliasrdy na propagande to teraz nie ma dla wyplaty dla pielegniarek grunt aby pogodynki czytajace z promtera po 30 tys zarabialy.

        • 3 4

        • po to żeby były jakies konsekwencje

          i mieszanie w to polityki jest bezsensu.

          oc powinno pokrywac jedynie duze szkody. natomiast mniejsze powinno sie pokrywac z wlasnej kieszeni. skoro mandaty są smiesznie niskie to moze to by zacheciło do przepisowej jazdy.

          • 2 2

    • (1)

      A jakież to szkody powodują rowerzyści i jaki jest przeciętny koszt takiej szkody? A jakie powodują kierowcy i jaki jest koszt? Które z nich sprawca jest w stanie pokryć z własnej kieszeni? I jak posiadanie lub nieposiadanie OC ma się do złapania sprawcy?

      • 8 11

      • Posiadanie OC spowoduje, że będziesz zanotowany jako rowerzysta.

        Jak teraz spowodujesz wypadek jesteś anonimowy, odjeżdżasz bo wiesz, że jak się zatrzymasz to będziesz musiał odpowiadać finansowo za szkodę. Jak będziesz musiał wykupić ubezpieczenie to będziesz spokojny, że koszty poniesie ubezpieczyciel , bo od tego jest i za to mu płacisz. Każdemu może się zdarzyć spowodować wypadek. A jeśli chodzi o ilość wypadków, to rowerzystów jest dużo mniej niż kierowców samochodów. Ale to rowerzyści są teraz "na fali" i wymuszają różne przywileje. Jeżeli chcecie mieć przywileje to dostosujcie się do warunków. Oznaczcie pojazdy, wykupcie ubezpieczenie.

        • 3 1

    • Jakie znowu szkody, o czym Ty tu bredzisz?

      Nie maja obowiazkowego OC, bo nie ma takiej potrzeby i jest to generalnie niemozliwe do realizacji.

      • 1 2

  • Gdynię zbudowali inżynierowie, architekci i ekonomiści (3)

    Humaniści wzięli się za jej poprawianie ....
    Zaczęli nam wmawiać co jest dla nas lepsze, jak nasze życie powinno wyglądać ...
    Zaznaczam, domorośli humaniści ...

    • 25 13

    • w dobrze zarządzanych miastach w zespołach projektujących sieć ulic i dróg (2)

      pracują także psychologowie transportu. Psychologia to nauka behawioralna, a nie tylko humanistyczna. Psychologia humanistyczna ma skądinąd wiele zalet.

      • 2 0

      • W Gdyni zatrudnili takiego i słuchają się jego ? (1)

        Jeśli tak, to odszczekam.

        • 1 0

        • nie wiem, czy zatrudnili, ale jeśli tworzą Klimatyczne Centrum, to powinni to zrobić

          warto o to zabiegać

          • 0 0

  • zielona strzalka (1)

    zielona strzalka pozwala mi skrecic w prawo bezpiecznie bo piesi i rowerzysci maja czerwone swiatlo
    gdy zapala sie dla kierowcy zielone to musi przy skrecie w prawo bardzo uwazac bo zapala sie tez zielone dla pieszych i rowerzystow

    • 6 6

    • Pierdzielisz jak pasek TVP Info

      • 2 3

  • Czy jest na świecie kraj poza Polską w którym funkcjonują zielone strzałki?

    no właśnie

    • 0 5

  • Lucyk to dziwak

    Cwaniaczek jeden

    • 4 0

  • Na szczęście w Gdańsku nie ma takich głupków (3)

    Zielone strzałki dobrze funkcjonują a ruch np na Grunwaldzkiej dużo większy niż na Władka

    • 9 13

    • Gdańsk też likwiduje

      dawno chyba nie jeżdziłeś po Gdańsku, już jakiś czas temu zlikwidowano niektóre zielone strzałki np. na skręcie z Grunwaldzkiej w Piastowską, właśnie dlatego że dochodziło tam do niebezpiecznych sytuacji

      • 0 1

    • widocznie nie chodzisz i nie jezdzisz rowerem skoro tak twierdzisz

      • 1 1

    • Za to są głupki typu "odwrócimy ruch na Piramowicza"

      • 1 2

  • W tym rejonie, przy torach jest wyznaczona droga rowerowa. (2)

    To powinna być jedyna trasa rowerowa od Dworca w kierunku Wzg. Maksymiliana. Kto chce na Świętojańską, Wł. IV, Kamienną Górę i tak dalej, ma ulice poprzeczne.

    • 6 3

    • jaka ścieżka baranie był ostatnio artykuł o tym że przy budzie z fastfoodem postawili potykacze żeby na rowerach ludzie nie jeździli

      • 0 0

    • chodnik jak juz

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rajd Climate Classic Gdańsk 2024 (1 opinia)

(1 opinia)
220 - 350 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Rajd AZS

1149 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum