• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zbudowali drogę rowerową, zlikwidowali zielone strzałki

Patryk Szczerba
18 grudnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
  • Po przebudowie drogi rowerowej zlikwidowano możliwość skrętu w prawo na skrzyżowaniu Władysława IV z al. Piłsudskiego.
  • Po przebudowie drogi rowerowej zlikwidowano możliwość skrętu w prawo na skrzyżowaniu Władysława IV z al. Piłsudskiego.

Przebudowa drogi rowerowej wzdłuż ul. Władysława IV w Gdyni została zakończona. - Zniknęły zielone strzałki pozwalające na skręt w prawo na skrzyżowaniu z al. PiłsudskiegoMapka. W czym przeszkadzały? - pytają kierowcy. - Usunięcie zielonej strzałki ma na celu poprawę bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów w centrum miasta - odpowiada Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.



Przypomnijmy: w ramach przebudowy drogi rowerowej wzdłuż ulicy Władysława IV kluczowe było stworzenie przejazdu przez skrzyżowanie z al. Piłsudskiego, by rowerzyści nie musieli nadkładać drogi, jadąc kładką nad jezdnią po dziurawym chodniku, w części nienależącym do miasta.

Prace zostały już zakończone. Pojawiła się nowa nawierzchnia, zaś samo przejście dla pieszych i nowy przejazd zostały doświetlone. Inwestycja obejmowała też prace związane z kanalizacją deszczową. Za realizację odpowiadała firma MTM, która zainkasowała za zadanie blisko 550 tys. zł.

Wzgórze św. Maksymiliana. Trwają prace wykończeniowe drogi rowerowej



Zielone strzałki usunięte dla bezpieczeństwa



Inwestycja ma wpływ na rowerzystów i pieszych, ale jak się okazuje - także na kierowców, którzy poinformowali nas w Raporcie o likwidacji zielonych strzałek na skrzyżowaniach Władysława IV i Piłsudskiego.

18:36 15 GRUDNIA 20

Nie ma strzałki do skrętu w prawo z Władysława IV w Piłsudskiego (7 opinii)

W Gdyni na skrzyżowaniu ulic Władysława IV z Piłsudskiego w związku z przebudową ścieżki rowerowej, została zlikwidowana strzałka umożliwiająca skręt w prawo z Władysława IV w Piłsudskiego. Ja rozumiem, że nie można było cyklistom wytłumaczyć, że ścieżka rowerowa skręca na kładkę i łatwiej było zmienić układ ścieżki niż nauczyć ale w czym ta strzałka przeszkadzała?.
W Gdyni na skrzyżowaniu ulic Władysława IV z Piłsudskiego w związku z przebudową ścieżki rowerowej, została zlikwidowana strzałka umożliwiająca skręt w prawo z Władysława IV w Piłsudskiego. Ja rozumiem, że nie można było cyklistom wytłumaczyć, że ścieżka rowerowa skręca na kładkę i łatwiej było zmienić układ ścieżki niż nauczyć ale w czym ta strzałka przeszkadzała?. Zobacz więcej

Urzędnicy potwierdzają, że sygnał S-2 pozwalający na skręt w prawo zniknął z sygnalizatorów.

- Usunięcie zielonych strzałek ma na celu poprawę bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów w centrum miasta. W ten sposób ograniczamy kolizyjne sytuacje pomiędzy pieszymi i rowerzystami a pojazdami. Takie podejście jest spójne z polityką transportową miasta - odpowiada Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Część osób pojawiających się na skrzyżowaniu zwróciła uwagę, że w związku ze zmianami mógł zostać także wydłużony czas przejazdu dla jadących ul. Władysława IV, co z kolei wydłużyło czas oczekiwania dla pieszych i kierowców na al. Piłsudskiego.

  • Władze Gdyni informują, że inwestycja została zakończona. Obecnie trwają odbiory i porządkowanie terenu.
  • Władze Gdyni informują, że inwestycja została zakończona. Obecnie trwają odbiory i porządkowanie terenu.
  • Władze Gdyni informują, że inwestycja została zakończona. Obecnie trwają odbiory i porządkowanie terenu.
  • Władze Gdyni informują, że inwestycja została zakończona. Obecnie trwają odbiory i porządkowanie terenu.

Długość sygnałów bez zmian, ale nie ma przycisków dla pieszych



Urzędnicy odpowiadają, że to mylne wrażenie. Sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu ul. Władysława IV z al. Piłsudskiego działa w trybie akomodacyjnym. Oznacza to, że długości sygnałów zielonych są zmienne i zależne od aktualnej sytuacji ruchowej i żadne zmiany nie zostały wprowadzone.

Zlikwidowano za to zaklejone z powodu pandemii przyciski dla pieszych.

- Głównym powodem dotyczącym likwidacji przycisków było duże obciążenie tego właśnie skrzyżowania. W tej lokalizacji obserwowaliśmy nieustanną obecność zarówno pieszych, jak i pojazdów. Dobrym momentem, aby zlikwidować przyciski, była prowadzona tu inwestycja - wyjaśnia Łucyk.

Miejsca

Opinie (490) ponad 50 zablokowanych

  • Wszyscy moga i powinni rezygnowac (5)

    Z czego tylko się da, na rzecz rowerzystów. Wszyscy na rowerach, to ludzie niepełnosprawni? Prawo o ruchu drogowym nie rozgranicza użytkowników. Robi to tylko urzednik. Jeszcze nie spotkałem się z sytuacją w której, rowerzysta zrezygnowałby(podobnie jak kobieta za kółkiem)z pierwszenstwa przejazdu.Pewnie wynika to z naleciałości społecznych, chyba że to stan umysłu. W takim razie rozumiem potrzebę trzymania "użytkowników specjalnej troski" pod kloszem.

    • 19 20

    • bajek nie opowiadaj (1)

      jak by rowerzysta nie rezygnował ze swojego pierwszeństwa to by 5 razy ... na dzien przelatywał przez maskę. wymuszanie pierwszeństwa przez kierowców to plaga, wrecz standard co skrzyżowanie.

      • 12 4

      • Tak,masz racje"

        Swoje pierwszenstwo muszę...na rowerzyście wymusić.

        • 2 3

    • Dlaczego niby miałby rezygnować z pierszeństwa? (2)

      Ma pierszeństwo, to korzysta, co w tym dziwnego? Nie powinno to być również powodem do ubliżania komukolwiek, że stosuje się przepisów. Ale widać nie każdy to rozumie. Pewnie wynika to z naleciałości społecznych, chyba że to stan umysłu. W zdecydowanej większości kierowcy nie potrafią korzystać z zielonej strzałki (głos powyżej przykładem). I dobrze, że utrudnia się takim ludziom zabicie kogoś na pasach, albo na przejeździe ścieżki rowerowej.

      • 4 3

      • Ty sie nadajesz tylko na strajki!

        Brak jakiejkolwiek umiejetnosci współżycia społecznego. Typowo roszczeniowa....

        • 1 1

      • Chociazby dlatego, ze ja

        Przepuszczam codziennie kilkudziesięciu rowerzystów przejezdajacych przez przejście dla pieszych, przez które powinni rower przeprowadzić!

        • 4 1

  • Jestem kierowcą auta .

    Zbudowali drogę rowerową, zlikwidowali zielone strzałki . W tym konkretnym przypadku to bardzo mądra decyzja . Zostawiając strzałki kolizje i wypadki były by nagminne .

    • 24 15

  • Rowerzysto! Używaj światła białego montowanego z przodu roweru! (6)

    Bez tego Cię po prostu nie widać!
    Tylne czerwone jest ważne, ale białe przednie jest najważniejsze. Dla Ciebie.

    Kierowca może i zapłaci mandat, może pójdzie do więzienia, ale Ty stracisz życie.

    Aha, i nie gnaj przez skrzyżowanie na złamanie karku. Każdy kierowca samochodu ma ograniczone pole widzenia, a Ty zjawiasz się "znikąd", w dodatku najczęściej ubrany na czarno.

    Daj kierowcy szansę, by Cię zobaczył.

    • 40 9

    • Nie widzisz - nie jedziesz.

      • 4 6

    • Ja mam światła z przodu. nawet 3 (2)

      w niczym one nie pomagają. testowałem różne, słabsze, mocniejsze, migające, stałe. kierowcy jak zjeżdżali drogę tak zajeżdżają.

      jedyne skuteczne rozwiązanie z tego co zauważyłem to dzienne lampki powyżej 1000 lumenów w trybie strobo. Po zmroku są mega skuteczne. żaden nie odważy się zajechać.

      • 5 2

      • bo trzeba świecić nimi na drogę (1)

        a nie oślepiać wszystkich świecąc do przodu. Irytują mnie pajace w galotach, mocujący sobie na kierownicy mocne ledy na wprost. Oprócz oślepiania innych uczestników ruchu nic to nie daje.

        • 4 6

        • od kiedy pozycyjne światła służą do oswietlania drogi?

          • 4 2

    • Nie masz oswietlenia?

      Jedź drogą dla rowerow, jak najszybciej potrafisz! Życzę równie mądrego kolegi z naprzeciwka! Przecież wam wolno!

      • 4 2

    • 100% racji!

      Bawią mnie takie hasła jak "Uważaj, motocykle są wszędzie". I co z tego? Jadą z nadmierną prędkością, przeciskają się między samochodami i ja mam uważać? Rowerzyści (oczywiście nie wszyscy) przeciskają się między pieszymi, jeżdżą szybko i co? Piesi mają uważać?

      • 4 0

  • 68+ . (2)

    Na podstawie moich obserwacji zauważyłem , że przed ,, zapaloną "zieloną strzałką na sygnalizatorze , w Gdańsku to tylko ja się zatrzymuję . Poważnie , nie zmyślam .

    • 26 4

    • Bo przepis durny (1)

      • 1 9

      • Raczej ty .

        • 5 0

  • Kiedy wreszcie policja zacznie kontrole rowerzystow (3)

    Jeżdżą jak chcą, bez świateł, bez sygnalizacji skretu. Jezdnia, przejście i z powrotem. Chodnik też dobry. Przepisy są dla wszystkich. Mandaty też i ich kwota nie powinna być zróżnicowaną. Moze by się opamietali.

    • 33 12

    • Czyli jak wszyscy na drogach. Myślisz że kierowcy to jakaś inna grupa społeczeństwa? Kierowcy często nie używają kierunkowskazów, nagminnie przekraczają dozwolona prędkość, przejeżdżają na czerwonym, wyprzedzają na przejściach...

      • 4 5

    • Kiedyś mnie zatrzymał patrol bo im się nie podobało, że jechałem trzypasmówką a nie chodnikiem.
      Także tego....

      • 2 0

    • a tymczasem to kierowcy uśmiercając dziennie 8 osób dziennie w Polsce

      Najpierw niech się za kierowców wezmą. potem można za rowerzystów którzy owszem jeżdżą jak jeżdżą ale przynajmniej wypadków nie powodują.

      • 3 5

  • Mam już k.pytanie ... k.do władzy (13)

    Czy kogokolwiek interesuje ile razy musiałem się usuwać, wręcz uciekać, przed jadącym na mnie rowerem na chodniku ? Czy kogoś interesuje że rowerzyści wywołują niebezpieczne sytuacje, wymuszają zachowania na pieszych ?
    Co władza zamierza zlikwidować, żeby to ukrócić ?
    Nie jestem przeciw rowerom, ale przeciw arogancji zawsze ... i to bez względu na to kim jest arogant ...

    • 44 5

    • Właśnie to robią . (4)

      Gdy uda się poskromić dzicz w samochodach rowerzyści będą mogli bezpiecznie opuścić chodniki i wrócić na jezdnie.

      • 6 13

      • No właśnie nie, nie zjadą (2)

        Tak jak kierowcy nadużywają swoich praw tak rowerzyści nadużywają swoich, dlatego jeśli nie będzie narzędzi żeby nie byli bezkarni to nie zjadą ...

        • 11 1

        • zjadą. jazda chodnikiem jest po prostu niewygodna (1)

          ludzie się boją jeździć jezdnią i tylko dlatego jeżdżą po chodnikach.

          • 1 3

          • Mnie też się niewygodnie jeździ samochodem po jezdni

            bo tam są ścieżki rowerowe. Będę jeździł chodnikiem bo piesi są słabsi. Taki żart, ale Twój argument o niewygodzie jest chybiony, delikatnie mówiąc.

            • 4 3

      • A najlepiej niech od razu zrobi się dla nich miejsce na obwodnicy. Wtedy zapanuje radość gdyż okaże się iż rowerzysta może wszędzie jeździć

        • 1 0

    • (6)

      jak będą dobrej jakości drogi dla rowerów, to będą jeździć drogami dla rowerów
      Wymaganie od rowerzystów żeby ryzykowali własnym życiem jeżdżąc po jezdni jest śmieszne - sam sobie chodź po jezdni jak masz takie mądre pomysły.

      • 2 9

      • Może ja czegoś nie rozumiem ... (4)

        Podobno większość z nas przeszła jakiś podstawowy kurs z fizyki i wie co to jest energia kinetyczna i może sobie policzyć, w kilka sekund, na ile metrów odlatuje dziecko, jak zostaje uderzone przez powiedzmy 80kg faceta jadącego 5 metrów na sekundę, czyli raptem tylko 18km/h ...
        I chcecie mi powiedzieć, że dopuszczenie do takich zdarzeń jest po prostu normalne ???

        • 7 2

        • Na taką samą odległość jak ten gość uderzony przez jadącą 30km/h i ważącą 1400kg puszkę. (1)

          Bądź ta puszka uderzona przez rozpędzoną do 90km/h i 40 tonową lokomotywę prowadzoną na rauszu.

          • 2 2

          • Nie sprawdzałem, ale OK

            z tą różnicą że lokomotywa nie jeździ po ulicach ani chodnikach , samochody nie jeżdżą po drogach rowerowych ani chodnikach ...
            Inaczej rzecz ujmując nie ma takiej sytuacji że jest zgoda na to, że większy, silniejszy, szybszy jeździ tam gdzie są mniejsi, słabsi i wolniejsi ... za wyjątkiem rowerów na chodnikach ...

            • 8 1

        • Dopuszczenie do czego? Ile rocznie jest w Polsce takich zdarzen?

          P.S. Z cala pewnoscia niejednego nie rozumiesz.

          • 2 5

        • Dla tych co nie dotrwali do końca obliczeń ;-)

          Uderzenie takiego rowerzysty w dziecko, jest teoretycznie równoważne upadkowi tego dziecka z wysokości ok.4-5 metrów ...

          • 1 0

      • Na Świętojańskiej masz dwa kierunki dla rowerów, tylko jeden dla samochodów,

        masz strefę Tempo 30, a rowerzyści po chodniku i po przejściach dla pieszych. "Królują" dostawcy jedzenia, ale nie tylko. Prawda, że tam rzadko kto przestrzega max 30 / godzinę, ale gdzie są służby? Gdyby tam "przechadzali się" mundurowi, zatrzymali jednego z drugim, sprawdzali stan pojazdu i trzeźwości przez 15 minut to może by było inaczej.

        • 5 0

    • Ale jak to? Dwukolorowy chodniczek nie rozwiazal problemu? Myslelismy, ze rozwiaze...

      • 4 0

  • Kiedy wreszcie zacznie obowiazywac OC na rower? (10)

    Jeżdżą bez opamiętania. Szkody powodują zupełnie bezkarnie. Maze by tak na rejestracyjny na obcisłe gacie?

    • 37 28

    • (1)

      A jakież to szkody powodują rowerzyści i jaki jest przeciętny koszt takiej szkody? A jakie powodują kierowcy i jaki jest koszt? Które z nich sprawca jest w stanie pokryć z własnej kieszeni? I jak posiadanie lub nieposiadanie OC ma się do złapania sprawcy?

      • 8 11

      • Posiadanie OC spowoduje, że będziesz zanotowany jako rowerzysta.

        Jak teraz spowodujesz wypadek jesteś anonimowy, odjeżdżasz bo wiesz, że jak się zatrzymasz to będziesz musiał odpowiadać finansowo za szkodę. Jak będziesz musiał wykupić ubezpieczenie to będziesz spokojny, że koszty poniesie ubezpieczyciel , bo od tego jest i za to mu płacisz. Każdemu może się zdarzyć spowodować wypadek. A jeśli chodzi o ilość wypadków, to rowerzystów jest dużo mniej niż kierowców samochodów. Ale to rowerzyści są teraz "na fali" i wymuszają różne przywileje. Jeżeli chcecie mieć przywileje to dostosujcie się do warunków. Oznaczcie pojazdy, wykupcie ubezpieczenie.

        • 3 1

    • kiedy wreszcie zacznie obowiązywać udział własny w szkodzie na samochód (6)

      dlaczego wszyscy mają się składać na asa jakiegoś?
      należy wprowadzić chociaż symboliczny udział własny w szkodzie, chociażby symboliczne 5tys.

      • 5 6

      • To po co placic za OC skoro czesc stluczek nie przekracza 5 tys? (1)

        Moze zlikwidowac przymusowe OC gdy auto sie nie porusza...Ubezpieczyciel zarabia dziesiadki milionow to niech oplaca -stac go...Tyle ze coraz bardziej pazerne staje sie panstwo Pis..Wydali miliasrdy na propagande to teraz nie ma dla wyplaty dla pielegniarek grunt aby pogodynki czytajace z promtera po 30 tys zarabialy.

        • 3 4

        • po to żeby były jakies konsekwencje

          i mieszanie w to polityki jest bezsensu.

          oc powinno pokrywac jedynie duze szkody. natomiast mniejsze powinno sie pokrywac z wlasnej kieszeni. skoro mandaty są smiesznie niskie to moze to by zacheciło do przepisowej jazdy.

          • 2 2

      • Nigdy nie zacznie, bo to ma chronic interes poszkodowanych, a nie leczyc Twoje chore kompleksy. (1)

        • 1 1

        • chroni tylko interesy sprawcy

          Ubezpieczyciel może całą należną sumę wypłacić poszkodowanemu. Co za problem?
          Po czym może obciążyć fakturą sprawce. Da się. Da

          • 0 0

      • Udział własny może określić ubezpieczyciel. (1)

        Co innego udział własny, co innego brak jakiegokolwiek ubezpieczenia. Jeżeli ubezpieczony popełni wykroczenie i zostaje wypłacone odszkodowanie to jest on "karany" i traci zniżki. Można mu też ustanowić udział własny. A rowerzyści nie mają ubezpieczenia OC i nie ryzykują niczym. Ani kary ani udziału własnego.

        • 2 1

        • ryzykują wypłatą całości z własnej kieszeni

          poza tym skad ty mozesz wiedziec czy rowerzysta ma oc czy go nie ma. prowadziłes badania jakies na ten temat? zapewniam cie ze wiekszosc oc jednak ma

          • 0 1

    • Jakie znowu szkody, o czym Ty tu bredzisz?

      Nie maja obowiazkowego OC, bo nie ma takiej potrzeby i jest to generalnie niemozliwe do realizacji.

      • 1 2

  • Zwykłe chamstwo i impertynencja

    chyba kucyk szuka puntu krytycznego, jak daleko może się posunąć.
    W godzinach szczytu trudno jest wydostać się z centrum, bo nie ma dróg, dodatkowo blokuje się wyjazd na parking do riwiery i na obwodnicę z centrum. Po zmianie na śląskiej i zmianie obrysowania pasów cały czas robią się korki sięgające dworca, a teraz dodatkowo "to" w imię czego? Dla 3 rowerzystów dziennie? Tak samo jak na Piramowicza w gdańsku do dziś korki, ale rowerzyści bezpieczni. W końcu ginął 1 dzienne :-).

    • 21 12

  • (5)

    "Usunięcie zielonych strzałek ma na celu poprawę bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów w centrum miasta. W ten sposób ograniczamy kolizyjne sytuacje pomiędzy pieszymi i rowerzystami a pojazdami. Takie podejście jest spójne z polityką transportową miasta - odpowiada Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni." - kłamstwo to nie dobra wola czy też troska pana Łucyka o rowerzystów, tylko wymóg polskich przepisów które od 2015r nie dopuszczają takiej sytuacji dla nowych sygnalizacji. Czyli każda nowa ścieżka rowerowa będzie skutkować likwidacją strzałki.

    • 14 7

    • (4)

      Na skrzyżowaniu Adamowicza z Kartuską i Adamowicza ze Stolema są przejazdy rowerowe i są zielone strzałki dla samochodów

      • 5 0

      • To są nielegalnie

        • 3 2

      • (2)

        Zielona strzałka może być użyta tylko tam gdzie nie ma kolizji z ruchem rowerów.
        W ogólności może się palić tylko wtedy gdy DDR przez którą przejeżdża też ma czerwone.
        Jeśli ktoś tak zorganizował skrzyżowanie to niby może być, ale zazwyczaj to jest możliwe tylko na skrzyżowaniach z detekcją ruchu rowerowego

        • 2 0

        • (1)

          no to chyba tylko teoretycznie.
          bo ja kojarzę kilkadziesiąt skrzyżowań w Gdańsku gdzie kolizja jest. Czyli jest zielona strzałka i jest zielone dla rowerów.

          • 0 0

          • Doczytaj ostatnie zdanie

            • 0 0

  • (1)

    W tym kraju dla 9/10 kierowcow zielona strzalka to sygnal do gazu w podloge

    • 19 8

    • Niestety tak jest, jak zatrzymam się i rozglądam to patrzą jak na d**ila.

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rajd Climate Classic Gdańsk 2024

220 - 350 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum