Zbudowali drogę rowerową, zlikwidowali zielone strzałki
Przebudowa drogi rowerowej wzdłuż ul. Władysława IV w Gdyni została zakończona. - Zniknęły zielone strzałki pozwalające na skręt w prawo na skrzyżowaniu z al. Piłsudskiego. W czym przeszkadzały? - pytają kierowcy. - Usunięcie zielonej strzałki ma na celu poprawę bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów w centrum miasta - odpowiada Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Prace zostały już zakończone. Pojawiła się nowa nawierzchnia, zaś samo przejście dla pieszych i nowy przejazd zostały doświetlone. Inwestycja obejmowała też prace związane z kanalizacją deszczową. Za realizację odpowiadała firma MTM, która zainkasowała za zadanie blisko 550 tys. zł.
Wzgórze św. Maksymiliana. Trwają prace wykończeniowe drogi rowerowej
Zielone strzałki usunięte dla bezpieczeństwa
Inwestycja ma wpływ na rowerzystów i pieszych, ale jak się okazuje - także na kierowców, którzy poinformowali nas w Raporcie o likwidacji zielonych strzałek na skrzyżowaniach Władysława IV i Piłsudskiego.
Nie ma strzałki do skrętu w prawo z Władysława IV w Piłsudskiego (7 opinii)
Urzędnicy potwierdzają, że sygnał S-2 pozwalający na skręt w prawo zniknął z sygnalizatorów.
- Usunięcie zielonych strzałek ma na celu poprawę bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów w centrum miasta. W ten sposób ograniczamy kolizyjne sytuacje pomiędzy pieszymi i rowerzystami a pojazdami. Takie podejście jest spójne z polityką transportową miasta - odpowiada Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Część osób pojawiających się na skrzyżowaniu zwróciła uwagę, że w związku ze zmianami mógł zostać także wydłużony czas przejazdu dla jadących ul. Władysława IV, co z kolei wydłużyło czas oczekiwania dla pieszych i kierowców na al. Piłsudskiego.
Długość sygnałów bez zmian, ale nie ma przycisków dla pieszych
Urzędnicy odpowiadają, że to mylne wrażenie. Sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu ul. Władysława IV z al. Piłsudskiego działa w trybie akomodacyjnym. Oznacza to, że długości sygnałów zielonych są zmienne i zależne od aktualnej sytuacji ruchowej i żadne zmiany nie zostały wprowadzone.
Zlikwidowano za to zaklejone z powodu pandemii przyciski dla pieszych.
- Głównym powodem dotyczącym likwidacji przycisków było duże obciążenie tego właśnie skrzyżowania. W tej lokalizacji obserwowaliśmy nieustanną obecność zarówno pieszych, jak i pojazdów. Dobrym momentem, aby zlikwidować przyciski, była prowadzona tu inwestycja - wyjaśnia Łucyk.
Miejsca
Opinie (490) ponad 50 zablokowanych
-
2020-12-18 08:06
Zielona strzałka
Problematyczne jest , nie samo istnienie tych strzałek choć i tu zapewne zdania będą podzielone, problemem sa kierowcy, którzy uważaja że strzałka jest równoznaczna z zielonym sygnałem.
Uderzcie się w piersi!- 20 7
-
2020-12-18 08:04
No, najlepiej
Jechać zimą po zmroku w sniegu/deszczu jezdnia, będąc ubrany pod kolor jezdni, bez jakichkolwiek świateł...a obok droga dla rowerów! Ale jechać nia, to nie honor! A poza tym przecież znaki nie zakazuja! Nie zakazuja, bo Gdyni nie stac( choćby wzorem Sopotu) na taki znak. Urząd stać na likwidację strzalek, kosztem korkow i emisji dodatkowej porcji spalin. Tą porcję, dedykujemy kolegom rowerzystom! Spaliny NASZE, w płuca Wasze!
- 22 14
-
2020-12-18 07:59
Zwykłe chamstwo i impertynencja
chyba kucyk szuka puntu krytycznego, jak daleko może się posunąć.
W godzinach szczytu trudno jest wydostać się z centrum, bo nie ma dróg, dodatkowo blokuje się wyjazd na parking do riwiery i na obwodnicę z centrum. Po zmianie na śląskiej i zmianie obrysowania pasów cały czas robią się korki sięgające dworca, a teraz dodatkowo "to" w imię czego? Dla 3 rowerzystów dziennie? Tak samo jak na Piramowicza w gdańsku do dziś korki, ale rowerzyści bezpieczni. W końcu ginął 1 dzienne :-).- 21 12
-
2020-12-18 07:47
Jestem kierowcą auta .
Zbudowali drogę rowerową, zlikwidowali zielone strzałki . W tym konkretnym przypadku to bardzo mądra decyzja . Zostawiając strzałki kolizje i wypadki były by nagminne .
- 24 15
-
2020-12-18 07:41
Mamy takie pomysły na własne życzenie. Gdybyśmy uczciwie zatrzymywali się na zielonej strzałce tak, jak przepisy nakazują, nie byłoby pomysłów z ich likwidowaniem i koniecznością czekania na główne zielone.
- 27 4
-
2020-12-18 07:28
Przeciez wystarczy w tym miejscu calkowicie zlikwidowac skrzyzowanie
aby osiagnac 100% poziom bezpieczenstwa pieszych
- 31 11
-
2020-12-18 07:25
Ale czemu pasy na jezdni zostawili zamiast domalować przejazd dla rowerów obok?
- 17 1
-
2020-12-18 07:13
Rowerowi terroryści!
- 30 22
-
2020-12-18 07:09
Mi
Bardzo dobrze.Bedzie bezpieczniej
- 70 64
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.