• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zbudowali drogę rowerową, zlikwidowali zielone strzałki

Patryk Szczerba
18 grudnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
  • Po przebudowie drogi rowerowej zlikwidowano możliwość skrętu w prawo na skrzyżowaniu Władysława IV z al. Piłsudskiego.
  • Po przebudowie drogi rowerowej zlikwidowano możliwość skrętu w prawo na skrzyżowaniu Władysława IV z al. Piłsudskiego.

Przebudowa drogi rowerowej wzdłuż ul. Władysława IV w Gdyni została zakończona. - Zniknęły zielone strzałki pozwalające na skręt w prawo na skrzyżowaniu z al. PiłsudskiegoMapka. W czym przeszkadzały? - pytają kierowcy. - Usunięcie zielonej strzałki ma na celu poprawę bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów w centrum miasta - odpowiada Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.



Przypomnijmy: w ramach przebudowy drogi rowerowej wzdłuż ulicy Władysława IV kluczowe było stworzenie przejazdu przez skrzyżowanie z al. Piłsudskiego, by rowerzyści nie musieli nadkładać drogi, jadąc kładką nad jezdnią po dziurawym chodniku, w części nienależącym do miasta.

Prace zostały już zakończone. Pojawiła się nowa nawierzchnia, zaś samo przejście dla pieszych i nowy przejazd zostały doświetlone. Inwestycja obejmowała też prace związane z kanalizacją deszczową. Za realizację odpowiadała firma MTM, która zainkasowała za zadanie blisko 550 tys. zł.

Wzgórze św. Maksymiliana. Trwają prace wykończeniowe drogi rowerowej



Zielone strzałki usunięte dla bezpieczeństwa



Inwestycja ma wpływ na rowerzystów i pieszych, ale jak się okazuje - także na kierowców, którzy poinformowali nas w Raporcie o likwidacji zielonych strzałek na skrzyżowaniach Władysława IV i Piłsudskiego.

18:36 15 GRUDNIA 20

Nie ma strzałki do skrętu w prawo z Władysława IV w Piłsudskiego (7 opinii)

W Gdyni na skrzyżowaniu ulic Władysława IV z Piłsudskiego w związku z przebudową ścieżki rowerowej, została zlikwidowana strzałka umożliwiająca skręt w prawo z Władysława IV w Piłsudskiego. Ja rozumiem, że nie można było cyklistom wytłumaczyć, że ścieżka rowerowa skręca na kładkę i łatwiej było zmienić układ ścieżki niż nauczyć ale w czym ta strzałka przeszkadzała?.
W Gdyni na skrzyżowaniu ulic Władysława IV z Piłsudskiego w związku z przebudową ścieżki rowerowej, została zlikwidowana strzałka umożliwiająca skręt w prawo z Władysława IV w Piłsudskiego. Ja rozumiem, że nie można było cyklistom wytłumaczyć, że ścieżka rowerowa skręca na kładkę i łatwiej było zmienić układ ścieżki niż nauczyć ale w czym ta strzałka przeszkadzała?. Zobacz więcej

Urzędnicy potwierdzają, że sygnał S-2 pozwalający na skręt w prawo zniknął z sygnalizatorów.

- Usunięcie zielonych strzałek ma na celu poprawę bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów w centrum miasta. W ten sposób ograniczamy kolizyjne sytuacje pomiędzy pieszymi i rowerzystami a pojazdami. Takie podejście jest spójne z polityką transportową miasta - odpowiada Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Część osób pojawiających się na skrzyżowaniu zwróciła uwagę, że w związku ze zmianami mógł zostać także wydłużony czas przejazdu dla jadących ul. Władysława IV, co z kolei wydłużyło czas oczekiwania dla pieszych i kierowców na al. Piłsudskiego.

  • Władze Gdyni informują, że inwestycja została zakończona. Obecnie trwają odbiory i porządkowanie terenu.
  • Władze Gdyni informują, że inwestycja została zakończona. Obecnie trwają odbiory i porządkowanie terenu.
  • Władze Gdyni informują, że inwestycja została zakończona. Obecnie trwają odbiory i porządkowanie terenu.
  • Władze Gdyni informują, że inwestycja została zakończona. Obecnie trwają odbiory i porządkowanie terenu.

Długość sygnałów bez zmian, ale nie ma przycisków dla pieszych



Urzędnicy odpowiadają, że to mylne wrażenie. Sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu ul. Władysława IV z al. Piłsudskiego działa w trybie akomodacyjnym. Oznacza to, że długości sygnałów zielonych są zmienne i zależne od aktualnej sytuacji ruchowej i żadne zmiany nie zostały wprowadzone.

Zlikwidowano za to zaklejone z powodu pandemii przyciski dla pieszych.

- Głównym powodem dotyczącym likwidacji przycisków było duże obciążenie tego właśnie skrzyżowania. W tej lokalizacji obserwowaliśmy nieustanną obecność zarówno pieszych, jak i pojazdów. Dobrym momentem, aby zlikwidować przyciski, była prowadzona tu inwestycja - wyjaśnia Łucyk.

Miejsca

Opinie (490) ponad 50 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Droga rowerowa

    Panie szkodnik Łucyk.Chyba nie tędy droga.Najpierw nauczcie rowerzystów jeździć.Oni łamią wszelkie przepisy ruchu drogowego..Zachowują się po chamsku.Przy Rivierze miałem sytuację:zagapiłem się i szedłem drogą rowerową.Nadjechał rowerzysta i usłyszałem taki stek wyzwisk i nie nawiści ,bo idę jego i tylko jego drogą.Oni jeżdzą wielokrotnie po chamsku i wszystko gra.Ich obowiązuje również roztropność i jak nie można wjechac na skrzyżowanie to nie wjeżdzam.Ręce z nimi opadają.To krowy poruszają się rozważniej!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • 0 0

  • No i posłuchali...

    Dziś jechałem na wkładka zielone skręcamy w Piłsudskiego i tu zaskok piesi i rowerzyści czerwone czyli myślenie nie boli

    • 1 0

  • Łucyk, ty weź już przestań tak w d wchodzić tym rowerzystom (2)

    dzięki takim posunięcia w moich oczach stracili moje poparcie, czas wybrać nową władzę. jeszcze proponuje coffee shop i może po pewnej ilości poczujemy się jak w małej Holandii.

    • 5 0

    • (1)

      Ale co masz tu za problem nie umieliscie korzystać ze strzałki to ja wam zabrano wystarczająco dużo było nagrań nawet tu z tych przejść dla pieszych i przejazdów rowerowych pokazujących wyjątkowo parszywe wymuszenie pierwszeństwa przez samochodowych troglodytow macie to na co zaoracowaliscie ludzie

      • 0 3

      • nie można wszystkich pakować do jednego wora

        • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    .. (82)

    Nie chce wrzucać wszystkich rowerzystów do jednego wora..., ale jeżdżę autem i wielokrotnie spotykam się z sytuacja, ze rowerzysta widząc zielone światło i przejście z droga dla rowerów nawet nie śmie się rozejrzeć i ocenić sytuacji, mnie uczono, czy jestem pieszym, czy rowerzysta trzeba zwolnić, zatrzymać się przed wejściem na ulice ...
    drugim faktem jest to, ze dróg rowerowych jest w pip, a często i gęsto rowerzyści nie korzystają z nich.. bądź korzystają Ci, którzy nie do końca potrafią zachować ostrożności czyt. Pani w sukience w kapelusiku jadąca lewym pasem na 10 lutego skręcająca we Władysława IV ... :)

    Żeby nie było kierowcy aut tez maja swoje za uszami :)

    • 294 180

    • Rowerzysta nie ma takiego obowiązku. jedzie po swoim drogą z pierwszeństwem (38)

      jezeli kierowca sobie nie radzi to po co sie pcha za kierownice? są autobusy.

      • 106 48

      • (18)

        To mam rozumieć, ze rowerzysta to taka święta krowa? Wszystkich obowiązuje ich nie ?:) Dziwne ...

        • 38 80

        • Czy Pani, jadąc autem na zielonym przez skrzyżowanie (14)

          zwalnia i rozgląda się czy aby na pewno jakiś pieszy czy rowerzysta pomimo braku pierwszeństwa nie chce przekroczyć jezdni? Czy może też jedzie Pani jak "święta krowa" bo ma Pani zielone?

          • 63 5

          • ile razy pieszy wchodzi na przejście gdy miga zielone? I co wtedy mam zrobić jako kierowca? Zagrać (8)

            w Carmagedon?

            • 3 28

            • (2)

              Jak pieszemu miga zielone to ty masz jeszcze czerwone. Jak tego nie ogarniasz to nie prowadź.

              • 36 4

              • Przeciez to oczywiste klamstwo. (1)

                Najczesciej masz jedno zielone do jazdy na wprost i skrecania w prawo i piesi tez maja wowczas zieolone. A gdy im zacznie migac, to nie maja juz prawa wejsc na przejscie, podczas gdy kierowcy skrecajacy w prawo caly czas maja zielone.

                • 2 11

              • Warto najpierw przeczytać przepisy

                Zielone światło migające nie zabrania pieszemu wejść na przejście dla pieszych. To jest informacja, że zaraz zapali się czerwone i to światło czerwone zakazuje wejścia na przejście.

                • 1 0

            • Jak pieszemu miga zielone to ty masz nadal czerwone!

              • 8 1

            • Nigdzie w przepisach nie ma określone, (3)

              że pieszy nie może wchodzić na jezdnię przy migającym zielonym. Natomiast Ty jako kierowca masz obowiązek takiego pieszego, który rozpoczął przechodzenie na zielonym, przepuścić nawet wtedy gdy dla Ciebie już się zapaliło zielone. Twoje powoływanie się na to oznacza jedynie, że nie masz bladego pojęcia o przepisach.

              • 22 3

              • Nie ma tak wprost napisane, ale istnieja rozne przepisy, ktore za takie wejscie umozliwiaja ukaranie pieszego. (2)

                Oczywiscie, jak zawsze, diabel tkwi w szczegolach.

                • 0 13

              • Zielone migające dla pieszego to ciągle zielone

                Można na nim wchodzić, trzeba jak najszybciej opuścić. Z kolei na żółtym pojazdy mają się co do zasady zatrzymać, o czym to już narzucający pieszym wyimaginowane obowiązki nie pamiętają.

                • 11 0

              • Jakie to niby przepisy?

                Bo wydaje mi się, że istnieją one tylko w twojej wyobraźni. Zielone to zielone, nieważne czy mruga czy się świeci, daje pieszemu prawo do wejścia na przejście dla pieszych.

                • 10 1

          • Tak. Zawsze. Ile razy jakiś gamoń wbiegł na czerwonym? Tu zresztą dziwne pytanie, bo mówimy nie o czerwonym a o warunkowym zielonym, więc to chyba różnica

            • 2 0

          • Oczywiscie, ze obserwuje czy aby jakis pieszy lub rowerzysta pomimo braku pierwszenstwa nie probuje przekroczyc jezdni.

            I niejednemu juz moja obserwacja uratowala zycie (albo pokrzyzowala plany).

            • 1 0

          • Tak, zawsze się rozglądam

            ponieważ może nadjechać ktoś "na późnym pomarańczowym" lub temu podobne. Także jako pieszy przed wejściem na przejście, również gdy mam zielone światło i jestem jedyny to się rozglądam. Moje nogi, moje życie. Co mi po tym, że "byłem na prawie" jak wyląduję w szpitalu. Jaką będziesz miał satysfakcję, że ktoś dostał nawet karę więzienia bo coś tam źle zrobił. Tak samo jak Ty myślą ci którzy wchodząc na przejście gapią się w telefon.

            • 6 2

          • (1)

            Jak wyskoczy to zahamuje, a nie przejedzie dla zasady, bo ma pierwszeństwo.

            • 7 20

            • masz czerwone jełopie rozejrzyj się zatrzymaj się przede wszystkim bo tak ci nakazują te twoje zasady potem oczekuj od kogoś by rezygnował ze swojego pierwszeństwa

              • 32 0

        • jezeli jedzie po drodze z pierwszenstwem to tak (1)

          co w tym dziwnego?
          na jezdni jest inaczej? kto ma pierwszenstwo jest swietą krową kto nie ma ustępuje. proste

          • 81 6

          • jednak dla świętego spokoju, a raczej życia, lepiej się upewnić. Wielu pieszych, rowerzystów, kierowców

            nie ma pojęcia jak używać mózgu

            • 13 16

        • jeżeli wjeżdżasz rowerzyście w bok to nie rowerzysta nie zachował zasady

          • 65 12

      • Gdynianka (2)

        Oczywiście , że ma taki obowiązek , tak samo jak pieszy . Pierwszeństwo nie oznacza bezmyślności. Bezpieczeństwo na drodze zależy od wszystkich uczestników a nie tylko od kierowców. Samochód nie zatrzyma się w miejscu i skręcając , kierowca musi widzieć nadjeżdżające samochody , pieszych na pasach i szalejących rowerzystów. Polecam rowerzystą w taki sam sposób obserwować ruch wokół nich. Zasada ograniczonego zaufania powinna być przestrzegana przez wszystkich a nie tylko przez kierowców. Byłoby bezpieczniej.

        • 3 12

        • typowy polski kierofczyk (1)

          jedzie 90kmh przez miasto i potem gada że w miejscu samochod sie nie zatrzyma. rower też sie nie zatzymuje w moejscu tak dla twojej wiedzy. Jak się douczusz przepisów to się dowiesz że kierowca zblizajac sie do przejazdu czy przejazdu rowerowego ma Obowiazek jechac z taka predkoscią zeby sie w razie co zatrzymac. zdałabys uczciwie prawko to bys to wiedziala.

          • 13 1

          • co za...

            the....billl
            ale spoko, cmentarze są pełne takich co myśleli że skoro mają pierwszeństwo to ....
            na szczęście dobór naturalny i selekcja działa i w tym nadzieja ;P

            • 0 1

      • Ludzie nie są doskonali. Jak rowerzysta jest rozpędzony a kierowca musi spojrzeć przecież w lewo, prawo, prosto, to ułamek sekundy może prowadzić do nieszczęścia. Każdy powinien zwalniać na skrzyżowaniach i przejściach dla pieszych właśnie dlatego że wchodzi w relacje z innymi uczestnikami. I tyczy się to również świętych krów, rowerzystów. Więc tak, rowerzysta ma obowiązek zwolnić. Ja jestem i kierowcą i rowerzystą i zawsze zwalniam i zachowuję ostrożność jak wyjeżdżam na skrzyżowanie. Nie ma że jestem na swoim pasie. Każdy jest na swoim pasie! Samochód też. Te dwa pasy się przecinają w pewnym miejscu. Ale świętej krowie nie przetłumaczysz

        • 1 3

      • No no (3)

        Znałem wielu takich co mieli bezwzględne pierwszeństwo i twierdzili ze nie muszą się upewniać. Teraz można ich odwiedzać na Powązkach.

        • 6 13

        • Czyli standardowa argumentacja "zrezygnuj ze swoich praw, bo Cię zabiję"

          Bądź konsekwentny i nie oburzaj się na TIR-y wyprzedzające na czołówkę

          • 11 2

        • (1)

          To chyba byli zasłużeni.

          • 6 1

          • Nagrodą Darwina chyba

            • 2 5

      • naczelna zasada obowiązująca w ruchu drogowym (7)

        zasada ograniczonego zaufania...

        • 12 7

        • Która głosi, że (3)

          Uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na drodze mają prawo liczyć, że inni uczestnicy tego ruchu przestrzegają przepisów ruchu drogowego (!!!), chyba że okoliczności wskazują na możliwość odmiennego ich zachowania.

          • 15 3

          • To nie ma nic wspolnego z zasada ograniczonego zaufania. (2)

            • 3 6

            • Cytat z PoRD, art. 4, ignorancie

              • 4 1

            • to jest dokładnie definicja "zasada ograniczonego zaufania"

              • 5 1

        • 99% procent osób powołujący się na tą zasadę nie zna jej definicji i jej nie rozumie. (1)

          • 14 1

          • rozumią, rozumią, tylko że dokładnie odwrotnie w stosunku
            do intencji prawodawcy

            zwykłe polackie motomatołectwo

            • 9 1

        • Prawo siły.

          • 1 5

      • Jak rowerzysta nie dba o własne zdrowie i życie (1)

        to niech się od razu zaciuka, jeden problem mniej. Co to jest za podejście? Bo ma pierwszeństwo? A jak straci życie albo będzie połamany to co? Dalej będzie tym "wygranym"?

        • 6 12

        • dobrze że kierowcy dbają o swoje i innych zdrowie i życie

          i wygląda to następująco: 40tys wypadków rocznie w których ginie 3tys osób 45tys zostaje kalekami.

          • 11 1

      • człowieku, niech jedzie w to zielone jak dzik w ziemię.

        • 4 0

    • (2)

      mają pierwszeństwo to jadą.
      Zielona strzałka nie daje ci pierwszeństwa. To że się świeci oznacza tylko tyle, że powinieneś się zatrzymać, sprawdzić czy nie ma kolizji i dopiero przejechać, oczywiście ustępując pieszym pierwszeństwa na drodze, w którą skręcasz. Duża część kierowców ma to gdzieś. Jadą, bo myślą, że pierwszeństwo się im należy.

      • 60 2

      • vox populi vox suvereni vox electorati (1)

        bardzo bardzo bardzo chętnie zobaczył bym
        likwidację wszystkich wszystkich wszystkich
        zielonych strzalek S2 w całej Polsce

        singiel z odzysku, ojciec nastolatka
        prawko AB od 1993
        własny samochod i dwa motocykle
        obecnie O punktów karnych
        a w życiu max 5 punktów na raz na koncie i...
        były częsty uźyszkodnik mevo

        • 2 1

        • TAK

          • 1 0

    • Ilość plusów pod tym wysrywem oraz sam fakt jego wyróżnienia

      Pokazuje, że w przypadku łamania prawa zarówno portal jak i czytelnicy obwiniają ofiarę. Dział kontroli myśli i tak moją opinię skasuje, bo nie wolno tu pisać o ich praktykach

      • 3 0

    • To ja to odwrócę

      Nie chcę wrzucać kierowców do jednego worka ale na skrzyżowaniach z zieloną strzałką bardzo wielu z nich nie zwraca należytej uwagi, czy nie zbliża się rower. Pieszego łatwiej zauważyć, żeby zobaczyć nadjeżdżający rower trzeba już trochę wysiłku. Z jeden strony jestem zirytowany bo akurat na tym skrzyżowaniu zielona strzałka bardzo pomaga w płynności - bus pas, przystanek, zmiany pasów, korek do skrętu, który nie mieści się na swym pasie. Ale z drugiej strony wiem jak to zagraża rowerzystom, zwłaszcza na tak ruchliwym skrzyżowaniu. Niestety zawsze znajdzie się ktoś, kto nie będzie wystarczająco uważny.

      • 1 0

    • Przez przejście przejazd rowerem jest zabroniony, ale na drodze rowerowej kierujący rowerem ma pierwszeństwo, więc to kierujący samochodem musi zachować szczególną ostrożność. Oczywiście nie zaszkodzi żeby użyć mózgu i rozejrzeć się przed wjazdem na jezdnię... w każdym razie jeżeli chodzi o to akurat skrzyżowanie to bardzo dobrze, że nie ma tam strzałki. Wielokrotnie skręcający w prawo najeżdżali na przechodzących przez przejście ludzi , a co dopiero na rozpędzonych rowerzystów. Stwierdzenie wynika z moich obserwacji w tym miejscu z pozycji kierującego samochodem.

      • 1 0

    • :) no ładnie (3)

      przejazd rowerowy stanowi przedłużenie drogi rowerowej, rowerzysta nie ma obowiązku "zatrzymania się, zwolnienia itd." jedzie drogą w odpowiednim kierunku, dla przejazdów rowerowych bez znaków i sygnalizacji stosują się zasady prawej ręki czyli jak na zwykłym skrzyżowaniu :)

      • 16 0

      • Przejazd rowerowy bez znaku nie jest przejazdem. (2)

        Albo jest przejazd gdzie rowerom należy ustępować pierwszeństwa albo skrzyżowanie równorzędne i wtedy rządzi zasada prawej strony.

        • 2 7

        • (1)

          Art. 27. 1a. Kierujący pojazdem, który skręca w drogę poprzeczną, jest obowiązany
          zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa rowerzyście jadącemu na
          wprost po jezdni, pasie ruchu dla rowerów, drodze dla rowerów lub innej części drogi,
          którą zamierza opuścić.

          • 8 2

          • ale to nie jest "przejazd dla rowerzysty" a to że skręcając należy ustąpić temu co jedzie prosto to chyba logiczne.

            Ten przepis ma na celu uczulenie kierowcom że rower jadący w tym samy kierunku z prawej strony bez względu po czym jedzie ma pierwszeństwo.

            • 5 1

    • Żeby to wszystko zrozumieć wystarczy miesiąc regularnego dojeżdżania rowerem do pracy (5)

      Nagle się okaże dlaczego w jednym miejscu korzystanie z pseudodrogi rowerowej jest bez sensu. Stanie się oczywiste, że przed każdym przejazdem rowerowym lub wyjazdem z posesji musisz zachować mega czujność i patrzeć kto siedzi za kierownicą i czy cię widzi czy może jednak nie i za chwilę rozjedzie. Zrozumiesz też że nie da się skręcić 90 st. o promieniu łuku 1m bo tak to sobie narysował pseudoprojektant w autoCAD itd. Długo by wymieniać.

      • 40 2

      • Takie pytanie o ten skręt 90st (2)

        A czy on przypadkiem nie jest po to abyś zwolnił i go pokonał z mniejszą prędkością? Taki "leżący policjant" dla rowerzystów. Chyba to jest lepsze niż górki-pagórki na drodze rower przy morzu od Gdańska do Gdyni.

        • 2 9

        • No jest ale to jakiś rodzaj schizofrenii i hipokryzji

          rowerzysta ma zwalniać z 15kmh do 5kmh bo te 15kmh to za szybko
          a obok kierowca sobie jedzie jezdnią 80kmh i to nie jest za szybko.

          To jak to? są równi i równiejsi?

          • 6 1

        • Przykładowo rondo dla rowerów pod dworcem w Gdyni głównej

          Co taki planista miał w głowie, albo czy próbował chociaż najpierw zrobić kółko 270 lub 360 stopni o takim promieniu na pachołkach.

          • 4 1

      • Dokładnie . (1)

        Elementem szkolenia na prawko kategorii B powinno być kilka godzin rowerem po mieście zgodnie z przepisami (zero uciekania na chodnik czy lewitowania okrakiem do ślepo zakończonych fragmentów śmieszek rowerowych).
        Po takim doświadczeniu miejska polityka rowerowa miałaby w kierowcach największych zwolenników....

        • 33 7

        • Ech...

          Jak jadę samochodem i nie widzę problemu żeby 200m przejechać z prędkością rowerzysty, albo nie wyprzedzać na siłę, jak dojeżdżam do korka czy świateł, to zaraz 3mm od mojego tylnego zderzaka pojawia się jakiś frustrat.

          Co z tego, że i tak stanę w tym samym miejscu, a rower i tak by mnie wyprzedził?
          Trzeba cisnąć dla zasady...

          • 9 1

    • A ja niejednokrotnie spotkałem się z tym że kierujący autem mając zieloną strzałkę nie rozgląda się na drogę rowerową. Piszesz że rowerzysta mający zielone światło powinien zwolnić. Jadąc samochodem zwalniasz przy każdym skrzyżowaniu mając zielone? Raczej nie. Więc nie oczekuj tego od rowerzysty.

      • 6 0

    • Tak się składa że rowerzyści to robią chociaż nie mają obowiązku (9)

      Jesli widzisz że rowerzysta wjeżdża z kosmiczną prędkością 20 km/h to możesz być pewna że ocenił wczesniej sytuację. Gdyby tego nie robili to codziennie z przejazdów rowerowych ściągano by stosy trupów.

      • 58 15

      • 20 kmh to prędkość kosmiczna?? (8)

        Samochody rzadko po mieście jeżdżą 50 :)
        Zwalniasz do 20 na skrzyżowaniu?? naprawdę ??? nie wierzę:)

        • 10 17

        • (5)

          Dla większości kierowców to prędkość kosmiczna. Nie są w stanie tak szybko analizować sytuacji. Powinny być testy zręcznościowe dla kierowców. Kto nie jest w stanie zauważyć rowerzysty przejeżdżającego przez przejazd 20 km/h to nie powinien już więcej kierować samochodem.

          • 33 5

          • Czasami kierowca nie ma szans zauważyć rowerzysty (4)

            Przy projektowaniu dróg analizowane są widoczności dla dróg, ale nie rowerowych. Wynika z tego, że kierowca nie ma najczęściej szans zauważyć rowerzysty, który przemieszcza się kilka razy szybciej niż pieszy (mam na myśli sytuację skrętu w drogę poprzeczną - czyli to co opisano w artykule). Dodatkowo wielu rowerzystów uważa za wielki dyshonor zapalenie lampek przy jeździe po drogach czy też po ścieżce rowerowej. Jadą tacy ubrani na czarno, bez oświetlenia, po zmroku, i mają pretensję że ktoś ich nie zauważył. Jak się tak dobrze kamuflują, to ich nikt nie zauważa... Przy okazji wyjaśniam, ze jeżdżę zarówno samochodem, jak i rowerem, więc znam sytuację obu stron "konfliktu". Pozdrawiam i życzę wszystkim bezpiecznych podróży.

            • 9 13

            • W Niemczech każdy rower poruszający się po drogach musi mieć homologowane oświetlenie. (3)

              Żeby było śmieszniej nie wystarczy znaczek CE musi być homologacja niemiecka.

              • 7 7

              • a samochód przegląd techniczny (2)

                ale taki prawdziwy a nie pieczątka z ziemniaka

                • 14 4

              • wiem, że na święta w przedszkolu robiliście pieczątki z ziemniaka. Nie jest to trudne. Ale

                jak złamałeś zabezpieczenia rodzicielskie na internet?

                • 4 0

              • Ba, w Niemczech nie możesz montować drutowanych części.

                Jak coś nie ma TUV, to przeglądu nie przejdzie i nie ma zmiłuj...

                • 6 2

        • wchodzisz w zakręty mając na liczniku 50?

          • 5 1

        • zaraz zaraz przecież większość samochodowej d**iliady uważa że rowerzyści tak strasznie pędzą na tych ścieżkach więc pędzą 20 na godzinę góra 80% jedzie między 15 a 20 na godzinę

          • 8 2

    • Przed zieloną strzałką jest obowiązek się zatrzymać zanim się skręci, nie masz pierwszeństwa (1)

      tak jak nie przejedziesz pieszego tak i roweru nie możesz. Gdy nie ma ścieżki,z pewnymi wyjątkami, rowerzysta musi jechać jezdnią a kierowca ma obowiązek zachować od niego metrowy dystans przy mijaniu. Wystarczy nauczyć się zasad a życie stałoby się nagle łatwiejsze. Oczywiście zasady te dotyczą kierowców i rowerzystów

      • 21 0

      • Tak samo czerwony chodnik nie jest ścieżką rowerową

        bo ścieżka rowerowa musi być ozanczona znakiem pionowym, a nie czerwoną farbą. Wielu kierowców widząc czerwony chodnik, a rowerzystę na ulicy to trąbią i przejeżdżają pół metra od roweru twierdząc, że ma wjechać na "ścieżkę". A rowerzysta jedzie wg. przepisów bo jazda rowerem po chodniku jest zabroniona.

        • 7 1

    • Nie chce wrzucać wszystkich kierowców do jednego wora..., ale jeżdżę rowerem i wielokrotnie spotykam się z sytuacja, ze kierowcka widząc zielone światło i przejście z droga dla rowerów nawet nie śmie się rozejrzeć i ocenić sytuacji, mnie uczono, czy jestem pieszym, czy kierowcą trzeba zwolnić, zatrzymać się przed wejściem na ulice ...
      drugim faktem jest to, ze sygnałów S-2 jest w pip, a często i gęsto kierowcy nie korzystają z nich.. bądź korzystają Ci, którzy nie do końca potrafią zachować ostrożności czyt. Pani w sukience w kapelusiku jadąca lewym pasem na 10 lutego skręcająca we Władysława IV ... :)

      Żeby nie było rowerzyści tez maja swoje za uszami :)

      • 5 0

    • zara, dziwisz sie ze jedzie prosto po drodze z pierwszenstwem? (5)

      a czy ty dla pewnosci, zatrzymujesz sie przed skrzyzowaniem i zielonym swiatlem, bo a nuz moze jakis tir pedzic?

      • 56 1

      • (4)

        Czy przejdzie dla pieszych to skrzyżowanie ? Chyba nie

        • 4 41

        • ale przejazd rowerowy amebo nie jest przejściem dla pieszych a ty widząc pieszego na jezdni bądź w jej pobliżu masz psi obowiązek go przepuścić mając tylko warunkową strzałkę przepisy nakazują też zatrzymać samochód do zera ale kogo to interesuje

          • 17 1

        • Nic dziwnego że kierowcy tak traktują rowerzystów

          Piękny przykład połączenia ignorancji, braku wiedzy i pewności siebie

          • 15 0

        • Przejazd dla rowerów jest przedłużeniem drogi rowerowej

          DROGA - to nie chodnik
          Do PORD skończcie promocje Prawo Jazdy w chipsach ....

          • 26 1

        • hmm, musisz znalezc ten kawałek plastiku , na którym napisane jest prawo jazdy

          i odesłać go do PORD pocztą, z adnotacją, że został wydany przypadkowo

          • 32 1

    • A Ty jako kierowca, gdy masz zielone światło, to też się rozglądasz? Dlaczego kierowcy nie zatrzymują się na strzałce i po ocenie sytuacji nie kontynuują jazdy? Jedyne co może przemawiać za rozglądaniem się przed przejazdem rowerzystów przez ulicę to fakt, że są "słabsi" w kolizji z autem. Ale jeśli rezygnują z tej możliwości to trudno ich wybór i zdrowie. Kierowcą nic się nie podoba. Sam jestem kierowcą i każdorazowo gdy zatrzymuję się na strzałce warunkowej obserwuję lusterko wsteczne bo większość kierowców nawet nie bierze pod uwagę, że się zatrzymam. Sami sobie jesteśmy winni, że mają nas za d**ili i muszą tak organizować ruch.

      • 6 1

    • Jeśli jedzie (swoją) drogą z pierwszeństwem, a Ty mu ją przecinasz, to Twój obowiązek upewnić się że niczego nie wymusisz.

      • 11 0

    • Zielona strzałka , kogo obowiązuje odpowiednik STOP ? (1)

      • 24 0

      • Dokładnie na tym przejściu jako pieszy ledwo odskoczyłem spod kół

        Kierowca bez cienia zażenowania "argumentował", że zielona strzałka to też zielone (taa, akurat) i że mu trudniej się zatrzymać niż pieszemu. Więcej takich, a nie będzie żadnych zielonych strzałek i dojdą bariery wysuwane przed przejściami, jak ostatnio w Rosji.

        • 31 0

    • Skoro w Indiach Krowa jest swieta i potrafią jeżdzic to w Polsce tymbardziej powinien nią byc człowiek!

      Buraki w blachosmrodach nie chcą zrozumieć ze życie człowieka jest najważniejsze i pieszy i rowerzysta nie jest chroniony przez tone złomu!!

      • 13 6

    • Gdyby kierowcy samochodow stosowali sie do zasad przepisu ruchu drogowego to by nie likwidowano tych strzalek. Niestety wiekszosc kierowco widzac zielona strzalke, jedzie z mysla, ze maja pierwszenstwo, klnac na pieszych i rowerzystow, ktorzy pojawia sie na pasach. Dlatego by uchronic ludzi od idotow, trzeba likwidowac strzalki w takich miejscach.

      • 35 0

    • Czy jadąc autem przez skrzyżowanie, gdy pali się dla Ciebie zielone światło zatrzymujesz się, żeby rozejrzeć się dla pewności??? Co za pokręcona retoryka.

      • 68 7

  • wszystkie zielone strzałki należy polikwidowac. kierowcy nie potrafią z nich korzystac (12)

    Wykorzystują je do wymuszania pierwszeństwa i blokowania przejazdu rowerzytom. masz czerwone to stój. dlaczego inni muszą czekac na zielone, a kierowcy nie.

    • 144 67

    • (5)

      a co może jeszcze napiszesz że rowerzyści stoją na czerwonym jak jadą ulicą? Jak pali się czerwone i auta stoją to w tym momencie rowerzysta co robi? wjeżdza na chodnik i jedzie dalej.

      • 13 9

      • Powszechne zjawisko jedzie rowerzysta drogą czerwone pyk przejściem dla pieszych na drugą stronę i dalej chodnikiem (3)

        i 20 metrów dalej cyk na ulice i tak co światła

        • 12 10

        • Fajna teoria Ziomuś. (1)

          Tylko zapomniałeś że na przejściu też jest wtedy czerwone...

          • 9 7

          • często taki widok jest i to prawda! nawet jak czerwone na pasach to jedzie taki

            • 0 0

        • komu by sie chciało. to robienie sobie dodatkowej drogi

          zmyslasz i tyle.

          • 4 1

      • chyba ty

        • 4 8

    • Przyganiał kocioł garnkowi (3)

      Jakby rowerzyści zwracali uwagę na sygnalizację świetlną...

      • 20 24

      • Jeszcze nie widziałem żeby rowerzysta trąbił na drugiego rowerzystę, bo ten zatrzymał się na czerwonym. (2)

        Kierowcy na strzałce? Cały czas...

        • 18 3

        • Caly czas, powiadasz, a na mnie nikt nigdy nei zatrabil w takich okolicznosciach. (1)

          • 1 2

          • wielu trąbi bo sa zdziwieni, że ktoś staje rzed strzałką. :) takie dzbany to są. Ale niektórzy stoją jak by jej nie widzieli -

            bo mogli by spokojnie przejechać a stoją

            • 0 0

    • bo ci wielcy cykliści czekają na zielone, poczytajcie zdaarzenia dot. wypadków rowerowych

      • 0 1

    • weź się zamknij

      nie umiesz to nie używaj, ja używam i jest git

      • 0 1

  • Gmerali ostatnio wszędzie w światłach. Na X Wielkopolskiej/Zwycięstwa skrócili przejazd zwycięstwa. pozmieniali cykle

    a od Baktorego w Gdynia aż do Sopotu wprowadzili czerwoną falę, ani 30, ani 50, ani 70 km/h nic nie da, i tak trafisz na czerwone.

    • 2 0

  • Opinia wyróżniona

    Zlikwidujcie zielone strzałki w centrum! (20)

    Ten chory pomysł i notoryczne rozjeżdżanie pieszych na ul. 10Lutego i to przy obu budynkach UM Gdyni to jest skandal! Przechodzę tamtędy conajmniej 2 razy dziennie i conajmniej 2 razy dziennie kierowcy na zielonej strzałce z 3 Maja bez krępacji jadą mimo ze na pasach są ludzie-bo im się należy jazda -maja strzałkę! Pousuwajcie proszę te strzałki gdzie za zakrętami są pasy dla pieszych. Od 6:00 do 22:00 powinny być nieczynne w mieście. W nocy ok ale nie w dzień-ludzie to nie kręgle!

    • 312 158

    • błędem jest kolor strzałki! (2)

      Warunkową możliwość przejazdu ustawodawca oznaczył takim samym znakiem jak bezwarunkową możliwość przejazdu z zachowaniem zasady braku ruchu kolizyjnego. Tak, ten sam symbol - zielona strzałka - oznacza w Polsce dwie skrajnie różne sytuacje. W USA zielona strzałka oznacza to samo co u nas sygnalizacja kierunkowa (można jechać, brak ruchu kolizyjnego), natomiast to co u nas oznacza warunkową możliwość jazdy w prawo oznacza się strzałką żółtą. Nigdzie na świecie nie ma drugiej "polskiej zielonej strzałki". Nawet przed Euro 2012 w innych krajach ostrzegano przed polską sygnalizacją.

      • 9 1

      • Można? Można.

        We Francji migająca strzałka pomarańczowa upoważnia do skrętu warunkowo.

        • 0 0

      • masz rację, ale nie w 1oo%

        istnieją kraje, które mają podobne strzałki jak nasze
        może ciut inny kształt, ale kolor i sens podobny, choćby Niemcy,
        ale tam nie szafują nimi tak często, strzałki są w D naprawdę rzadkością
        a nie regułą, jak u nas

        osobiście uważam, że nasza strzałka była BY ok, gdyby ją prawidłowo
        stosowano i rozumiano.

        ale nie jest ani rozumiana, ani prawidłowo stosowana. jesteśmy za tępi.
        popieram albo totalną likwidację, albo wypad z centrów miast, albo wypad z działania przez caŁą dobę, niech se świecą w nocy, albo wypad ze skrzyżowań z zebrami i przejazdami rowerowymi. coś trzeba zrobić!

        coś trzeba zrobić i tu Gdynia okazała się pionierem, brawo RatCity! brawo śledziogród!
        Gdy:Gda 1:0

        • 1 1

    • Bezpieczeństwo ważniejsze niż przejezdność (2)

      Popieram. Ruch drogowy w ścisłym centrum miasta powinien być planowany pod kątem bezpieczeństwa niechronionych uczestników czyli pieszych i rowerzystów. Przejezdność to droga donikąd. Jeśli ktoś wybiera się do centrum autem to musi liczyć się z korkami, brakiem miejsc do parkowania.

      • 23 2

      • Tyle głupot w jednym mieście

        W centrum Gdyni jadąc od ulicy Portowej nie masz wyboru, albo jednokierunkowa !!!!! Świętojańska, albo kombinujesz, jak wbić się na Władysława IV od Świętojańskiej lub z 3 Maja. Taki jest układ drogowy tego miasta, a oni jeszcze kombinują robiąc bus-pasy i rowery pod prąd.

        • 0 0

      • Jeśli ktoś korzysta z wybudowanej drogi powinno mu się umożliwić normalny przejazd plus miejsce parkingowe. Jeśli zaś auta przeszkadzają w mieście to likwiduje się drogę i robi deptak

        • 2 10

    • lucyk to niewypal

      przy zjezdzie z estakady na obluze tez zlikwidowal strzalke w prawo i teraz z dwoch pasow skreca sie w jeden pas jadac w vkierunku oksywia.wyslac go na szkolenie...niech nie osmiesza urzedu WSTYD p.szczurek.

      • 0 3

    • załóż glany i w karoserię skopa (1)

      • 2 5

      • ostrogi...

        • 0 1

    • zlikwidowano takie zielone strzałki przy zjeżdzie z estakady Kwit. na Morską (2)

      a kierowcy (co niektórzy) dalej... wjeżdzają na swoim czerwonym i wymuszają sobie pierwszeństwo najeżdżając na pasach pieszych...
      PÓŁ-minuty ich kużwa zbawia!
      - w końcu powinna powstać ustawa - która za nagranie i donos na pirata... już z automatu da obywatelowi do kieszonki - połowę kwoty z mandatu na pirata nałożonego!!!
      a gwarantuje - że wpływy z mandatów jeszcze Wzrosną!

      • 23 6

      • (1)

        Rozumiem że dla pieszych również, za przejscia w miejscach niedozwolonych, przebieganie na czerwonym ? :)

        • 4 3

        • ok, nagrywaj se pieszych i wysyłaj filmiki
          pieszy jest w masce i nie zrobi nikomu krzywdy
          a ty w kilkutonowej puszce, więc moźesz nabroić
          więc na szczęście masz blachy i na ciebie wystarczy fotka

          jestem za premią dla autorów zdjęć i filmikow
          a przede wszystkim za radykalnym uproszczeniem procedury zgłaszania filmików
          tj. za karą, mandatem, dla policjii jeśli nie zrobi z filmikiem -
          nic

          • 2 2

    • biedota na pole (3)

      Pieszy to zakała dróg , nie wnosi nic do budżetu , zawraca 4 litery i drze pysk że mu wszystko wolno .Teraz pieszy zmienia sie w rowerzystę i sytuacja sie powtarza .Kierowca utrzymuje ta całą infrastrukturę i powinien byc na piedestale , traktowany z szacunkiem .Czekam na g...o burzę biedoty pieszych i rowerzystów ...

      • 13 29

      • dałem plusa za ironię, żeby nie było wątpliwości

        jak widać, niektórzy mają problemy ze spojrzeniem na sytuację z oryginalnej, nietypowej strony

        • 2 0

      • A Ty jesteś inwalida bez nóg,przyspawany do traktora i nigdy nie byłeś pieszym.

        • 4 1

      • Słaby troll :)

        Akurat ci bez samochodu dorzucają się do wożenia Twojego tyłka po mieście :)

        • 9 7

    • Jesteś największym pechowcem w Gdyni, żeby tak codziennie 2 razy na 2 możliwe cię rozjeżdżali na tym przejsciu. Uwielbiam brednie oszołomów.

      • 6 8

    • (2)

      To działa q dwie strony nie ma co wybielać kierowców ani rowerzystów

      • 7 28

      • Zielone strzałki stwarzają duże niebezpieczeństwo.

        Oczywiście ułatwiają ruch samochodowy ale to tylko tyle.

        • 17 4

      • zirytowana zaczyna już bredzic

        • 18 5

  • Kiedyś się nie uda

    Dosyć mam przywilejów dla pseudo-rowerzystów w Gdyni. Codziennie ok 6,30 rano taki jeden mapet jedzie rowerem po chodniku obok płotu przy UM w Gdyni ulicą Świętojańską w stronę centrum. Potem na czerwonym pod skosem "przeskakuje" 3 pasy na skrzyżowaniu z ul. Piłsudskiego (tu nie ma przejścia) i dalej chodnikiem jedzie do przejścia przez Władysława IV w stronę torów.....

    • 3 0

  • Cała Polska śpiewa z nami: wyp....ć z zielonymi strzałkami!
    Strzałki to generalnie patologia niebezpieczna i dla pieszych, i dla rowerzystów, i dla kierowców.
    Tam, gdzie jest duży ruch skręcających w prawo - powinno się montować bezkolizyjne sygnalizatory kierunkowe S-3. Strzałki to rozwiązanie szkodliwe.

    • 1 2

  • Co za mxxg zaprojektował tą drogę rowerową (5)

    Przecież 20 metrów dalej jest specjalna kładka dla rowerów przy torach nad całą ulicą. Widać że i ci co są dygnitarzami miejskimi i ci co projektują dla nich i ci co wykonują nie mają mózgów.

    Rowerzysta

    • 12 9

    • (1)

      przecież za tą kładką jest zwykły rozwalony chodnik który nie jest do jazdy na rowerze

      • 4 1

      • A dla kogo dla wózków inwalidzkich

        • 0 0

    • na którą nie ma jak dojechać (2)

      poza tym jest na około.

      • 5 4

      • Co z tego, że naokoło? Przecież podobno jeździsz tym dwukołowym złomem dla przyjemności. (1)

        • 1 8

        • tak ale komunikacyjnie

          więc zależy mi też na czasie, wygodzie i bezpieczeństwie,

          • 4 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rajd Climate Classic Gdańsk 2024

220 - 350 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum