• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zbudowali drogę rowerową, zlikwidowali zielone strzałki

Patryk Szczerba
18 grudnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
  • Po przebudowie drogi rowerowej zlikwidowano możliwość skrętu w prawo na skrzyżowaniu Władysława IV z al. Piłsudskiego.
  • Po przebudowie drogi rowerowej zlikwidowano możliwość skrętu w prawo na skrzyżowaniu Władysława IV z al. Piłsudskiego.

Przebudowa drogi rowerowej wzdłuż ul. Władysława IV w Gdyni została zakończona. - Zniknęły zielone strzałki pozwalające na skręt w prawo na skrzyżowaniu z al. PiłsudskiegoMapka. W czym przeszkadzały? - pytają kierowcy. - Usunięcie zielonej strzałki ma na celu poprawę bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów w centrum miasta - odpowiada Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.



Przypomnijmy: w ramach przebudowy drogi rowerowej wzdłuż ulicy Władysława IV kluczowe było stworzenie przejazdu przez skrzyżowanie z al. Piłsudskiego, by rowerzyści nie musieli nadkładać drogi, jadąc kładką nad jezdnią po dziurawym chodniku, w części nienależącym do miasta.

Prace zostały już zakończone. Pojawiła się nowa nawierzchnia, zaś samo przejście dla pieszych i nowy przejazd zostały doświetlone. Inwestycja obejmowała też prace związane z kanalizacją deszczową. Za realizację odpowiadała firma MTM, która zainkasowała za zadanie blisko 550 tys. zł.

Wzgórze św. Maksymiliana. Trwają prace wykończeniowe drogi rowerowej



Zielone strzałki usunięte dla bezpieczeństwa



Inwestycja ma wpływ na rowerzystów i pieszych, ale jak się okazuje - także na kierowców, którzy poinformowali nas w Raporcie o likwidacji zielonych strzałek na skrzyżowaniach Władysława IV i Piłsudskiego.

18:36 15 GRUDNIA 20

Nie ma strzałki do skrętu w prawo z Władysława IV w Piłsudskiego (7 opinii)

W Gdyni na skrzyżowaniu ulic Władysława IV z Piłsudskiego w związku z przebudową ścieżki rowerowej, została zlikwidowana strzałka umożliwiająca skręt w prawo z Władysława IV w Piłsudskiego. Ja rozumiem, że nie można było cyklistom wytłumaczyć, że ścieżka rowerowa skręca na kładkę i łatwiej było zmienić układ ścieżki niż nauczyć ale w czym ta strzałka przeszkadzała?.
W Gdyni na skrzyżowaniu ulic Władysława IV z Piłsudskiego w związku z przebudową ścieżki rowerowej, została zlikwidowana strzałka umożliwiająca skręt w prawo z Władysława IV w Piłsudskiego. Ja rozumiem, że nie można było cyklistom wytłumaczyć, że ścieżka rowerowa skręca na kładkę i łatwiej było zmienić układ ścieżki niż nauczyć ale w czym ta strzałka przeszkadzała?. Zobacz więcej

Urzędnicy potwierdzają, że sygnał S-2 pozwalający na skręt w prawo zniknął z sygnalizatorów.

- Usunięcie zielonych strzałek ma na celu poprawę bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów w centrum miasta. W ten sposób ograniczamy kolizyjne sytuacje pomiędzy pieszymi i rowerzystami a pojazdami. Takie podejście jest spójne z polityką transportową miasta - odpowiada Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Część osób pojawiających się na skrzyżowaniu zwróciła uwagę, że w związku ze zmianami mógł zostać także wydłużony czas przejazdu dla jadących ul. Władysława IV, co z kolei wydłużyło czas oczekiwania dla pieszych i kierowców na al. Piłsudskiego.

  • Władze Gdyni informują, że inwestycja została zakończona. Obecnie trwają odbiory i porządkowanie terenu.
  • Władze Gdyni informują, że inwestycja została zakończona. Obecnie trwają odbiory i porządkowanie terenu.
  • Władze Gdyni informują, że inwestycja została zakończona. Obecnie trwają odbiory i porządkowanie terenu.
  • Władze Gdyni informują, że inwestycja została zakończona. Obecnie trwają odbiory i porządkowanie terenu.

Długość sygnałów bez zmian, ale nie ma przycisków dla pieszych



Urzędnicy odpowiadają, że to mylne wrażenie. Sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu ul. Władysława IV z al. Piłsudskiego działa w trybie akomodacyjnym. Oznacza to, że długości sygnałów zielonych są zmienne i zależne od aktualnej sytuacji ruchowej i żadne zmiany nie zostały wprowadzone.

Zlikwidowano za to zaklejone z powodu pandemii przyciski dla pieszych.

- Głównym powodem dotyczącym likwidacji przycisków było duże obciążenie tego właśnie skrzyżowania. W tej lokalizacji obserwowaliśmy nieustanną obecność zarówno pieszych, jak i pojazdów. Dobrym momentem, aby zlikwidować przyciski, była prowadzona tu inwestycja - wyjaśnia Łucyk.

Miejsca

Opinie (490) ponad 50 zablokowanych

  • To kontrowersje wokół zielonej strzałki a nie drogi rowerowej

    Cóż, nieprzestrzeganie obowiązku zatrzymania się przy zielonej strzałce to standard. Poza tym kierowca nawet po ruszeniu spod zielonej strzałki ma obowiązek ustąpienia pierwszeństwa skręcając w drogę poprzeczną - pieszym i rowerzystom. I ten przepis też jest zapomniany. Doświadczam tego codziennie.
    Od lat jest dyskusja nad zlikwidowaniem zielonych strzałek w ogóle i jest to trend dyktowany niestety zachowaniem kierowców.
    Ciągle czytam, że przecież rowerzysta może zwolnić, uważać itd. ale wychodzimy z przepisów, które obowiązują wszystkich ale te przepisy łamią przede wszystkim kierowcy i to jest konserwacja ich nieprzepisowych zachowań. Zasady są takie a nie inne. Nakłanianie akurat rowerzystów i pieszych do elastyczności jest negowaniem organizacji ruchu i kierowaniem nas w kierunku tego, co znamy z Indii - chaosu na drogach.

    • 3 3

  • Likwidacja strzałki była OK... (1)

    Ale dlaczego nie zrobiono dwóch pasów do skrętu wprawi z Wł.IV . Tam przez pobliski przystanek i jeden pas do skrętu w prawo robi się bałagan i niebezpiecznie. Czy nikt nie może przejść się kilka kroków z Urzędu i zobaczyć na własne oczy.

    • 102 10

    • Nikt nie przyjdzie

      Bo ZDiZ jest w budynku PLO nanul. 10 lutego a nie w um na Piłsudskiego.

      • 1 0

  • Szczurki i Łucyki

    Niedługo zrobią przejazd przez tory dla rowerów i to pociąg będzie musiał się zatrzymywać

    • 6 1

  • Szczurek i Łucyk

    Bez komentarza

    • 3 2

  • Mam już k.pytanie ... k.do władzy (13)

    Czy kogokolwiek interesuje ile razy musiałem się usuwać, wręcz uciekać, przed jadącym na mnie rowerem na chodniku ? Czy kogoś interesuje że rowerzyści wywołują niebezpieczne sytuacje, wymuszają zachowania na pieszych ?
    Co władza zamierza zlikwidować, żeby to ukrócić ?
    Nie jestem przeciw rowerom, ale przeciw arogancji zawsze ... i to bez względu na to kim jest arogant ...

    • 44 5

    • Właśnie to robią . (4)

      Gdy uda się poskromić dzicz w samochodach rowerzyści będą mogli bezpiecznie opuścić chodniki i wrócić na jezdnie.

      • 6 13

      • A najlepiej niech od razu zrobi się dla nich miejsce na obwodnicy. Wtedy zapanuje radość gdyż okaże się iż rowerzysta może wszędzie jeździć

        • 1 0

      • No właśnie nie, nie zjadą (2)

        Tak jak kierowcy nadużywają swoich praw tak rowerzyści nadużywają swoich, dlatego jeśli nie będzie narzędzi żeby nie byli bezkarni to nie zjadą ...

        • 11 1

        • zjadą. jazda chodnikiem jest po prostu niewygodna (1)

          ludzie się boją jeździć jezdnią i tylko dlatego jeżdżą po chodnikach.

          • 1 3

          • Mnie też się niewygodnie jeździ samochodem po jezdni

            bo tam są ścieżki rowerowe. Będę jeździł chodnikiem bo piesi są słabsi. Taki żart, ale Twój argument o niewygodzie jest chybiony, delikatnie mówiąc.

            • 4 3

    • (6)

      jak będą dobrej jakości drogi dla rowerów, to będą jeździć drogami dla rowerów
      Wymaganie od rowerzystów żeby ryzykowali własnym życiem jeżdżąc po jezdni jest śmieszne - sam sobie chodź po jezdni jak masz takie mądre pomysły.

      • 2 9

      • Może ja czegoś nie rozumiem ... (4)

        Podobno większość z nas przeszła jakiś podstawowy kurs z fizyki i wie co to jest energia kinetyczna i może sobie policzyć, w kilka sekund, na ile metrów odlatuje dziecko, jak zostaje uderzone przez powiedzmy 80kg faceta jadącego 5 metrów na sekundę, czyli raptem tylko 18km/h ...
        I chcecie mi powiedzieć, że dopuszczenie do takich zdarzeń jest po prostu normalne ???

        • 7 2

        • Dla tych co nie dotrwali do końca obliczeń ;-)

          Uderzenie takiego rowerzysty w dziecko, jest teoretycznie równoważne upadkowi tego dziecka z wysokości ok.4-5 metrów ...

          • 1 0

        • Dopuszczenie do czego? Ile rocznie jest w Polsce takich zdarzen?

          P.S. Z cala pewnoscia niejednego nie rozumiesz.

          • 2 5

        • Na taką samą odległość jak ten gość uderzony przez jadącą 30km/h i ważącą 1400kg puszkę. (1)

          Bądź ta puszka uderzona przez rozpędzoną do 90km/h i 40 tonową lokomotywę prowadzoną na rauszu.

          • 2 2

          • Nie sprawdzałem, ale OK

            z tą różnicą że lokomotywa nie jeździ po ulicach ani chodnikach , samochody nie jeżdżą po drogach rowerowych ani chodnikach ...
            Inaczej rzecz ujmując nie ma takiej sytuacji że jest zgoda na to, że większy, silniejszy, szybszy jeździ tam gdzie są mniejsi, słabsi i wolniejsi ... za wyjątkiem rowerów na chodnikach ...

            • 8 1

      • Na Świętojańskiej masz dwa kierunki dla rowerów, tylko jeden dla samochodów,

        masz strefę Tempo 30, a rowerzyści po chodniku i po przejściach dla pieszych. "Królują" dostawcy jedzenia, ale nie tylko. Prawda, że tam rzadko kto przestrzega max 30 / godzinę, ale gdzie są służby? Gdyby tam "przechadzali się" mundurowi, zatrzymali jednego z drugim, sprawdzali stan pojazdu i trzeźwości przez 15 minut to może by było inaczej.

        • 5 0

    • Ale jak to? Dwukolorowy chodniczek nie rozwiazal problemu? Myslelismy, ze rozwiaze...

      • 4 0

  • Coraz głupsze pomysły w Gdyni

    Tak głupich pomysłów radnych Gdyni nie widziałem od lat. Zamykają, zabierają lub zmieniają rzeczy które prosperowały od lat i było dobrze. Przykładem stworzenie świętojańskiej jednokierunkowej gdzie infrastruktura nie została zmieniona, zabieranie parkingów i miejsc parkingowych, tworzenie bezsensownych kontr pasów dla rowerzystów jak by rowerzysta nie mógł jechać zgodnie z ruchem ulicy, zrobienie skrzyżowań równorzędnych, ja by znaki i przepisy drogowe były by złe, wprowadzenie tempo 30, to jak by po Gdyni nic innego się nie robiło tylko pędziło . Ogólnie wydawanie pieniędzy mieszkańców na fanaberie i głupoty urzędników

    • 6 4

  • I bardzo dobrze że zlikwidowali . Będzie bezpieczniej. (11)

    Stać i nie marudzić .

    • 164 149

    • W calej eu (9)

      Nie ma strzałek więc w czym problem, chcieliście do UE to macie

      • 19 9

      • Dlaczego pieszy nie (6)

        Może wejść na pasy na czerwonym? Nie ma strzałki dla pieszych. Kierowca za to nie może się doczekać kiedy kogoś nie rozjedzie na pasach.

        • 15 5

        • We Francji można przejść na czerwonym, gdy nie ma ruchu samochodów. (1)

          • 2 0

          • idaho stop jest w coraz większej liczbie normalnych krajów
            a my nie przez przypadek wybieramy pis
            tu nie jest normalnie

            • 0 0

        • Na przykład w Szwecji może. (3)

          Tylko tam wszystko nie jest ustawione pod samochody.

          Światła są dla dobra kierowców, bo bez nich pieszy by miał pierwszeństwo.

          U nas dokładnie na odwrót...

          • 12 0

          • Wszedzie pieszy moze wejsc na czerwonym swietle. I wszedzie placi za skutki swoich dzialan. (1)

            • 2 1

            • Chyba za często nie opuszczasz piwnicy, w większości krajów policja ma wywalone w czerwone dla pieszych

              • 3 1

          • W Szwecji kierowcy zatrzymują się 100 metrów wcześniej jak widzą rowerzystę.

            Chyba ,że Polak wraca na prom to ciśnie

            • 9 4

      • (1)

        Przestan bredzic. Sa podobne mechanizmy w krajach EU. Tylko, ze w EU kierowcy przestrzegaja PoRD przez co mniej ludzi ginie na drogach.

        • 5 1

        • Tak, są w nielicznych krajach podobne rozwiązania

          Jednak w znakomitej większości jest prosta zasada - zielone światło oznacza, że dla danego kierunku jest udostępniony bezkolizyjny przejazd a czerwone oznacza stój i czekaj, nie ma żadnych pośrednich okoliczności.

          • 1 2

    • tak tak, wszystko dla naszego bezpieczeństwa - cały czas o tym słyszymy

      zostań w domu dla swojego bezpieczeństwa ...

      • 2 1

  • Przejścia dla pieszych wymyślono po to, (4)

    aby piesi nie łazili po całej jezdni, gdzie im się tylko podoba. Potem z powodu zwiększającego się ruchu pojazdów wprowadzono światła, aby pieszy nie musiał stać pół godziny. Teraz wszystko wywrócili do góry nogami, piesi mają mieć pierwszeństwo na jezdni. Pieszy powinien być królem na chodniku. Żaden pojazd nie powinien mieć prawa wjazdu i parkowania na chodnikach, ale w momencie wejścia na jezdnię to pieszy powinien zachować ostrożność, również dla swojego dobra.

    • 13 8

    • dlaczego? (3)

      jak tak to po co pieszemu w ogóle przejście. będzie sobie przechodził tam gdzie mu najwygodniej.

      przejście dla pieszych jak sama nazwa wskazuje jest dla pieszych.
      Jak by było przejście dla samochodów to co innego ale jest DLA pieszych.

      • 6 0

      • Przejście to nie jest droga dla pieszych. (2)

        Jest to nadal jezdnia, nie chodnik. Może zrobimy "przejazdy"w miejscach gdzie samochód musi przejechać (prostopadle) przez chodnik, np do bramy. I co wtedy powiesz, że samochód ma być uprzywilejowany bo to będzie przejazd? Nie pojazdy poruszają się po jezdni, piesi po chodnikach. Jeśli musisz przejść lub przejechać przez "nie swój teren" to bądź ostrożny.

        • 5 2

        • czesc jezdni przeznaczona dla pieszych. czego tu nie rozumieć (1)

          natomiast o chodniku przeznaczonym dla samochodow to nie słyszałem. na pewno nie ma czegos takiego w przepisach.....

          co ciekawe jest cos takiego jak jezdnia dla pieszych. W strefach zamieszkania jezdnia jest dla pieszych!!! a samochody mogą sie poruszać ale po ustąpieniu pierwszeństwa pieszym. zdałbyś uczciwie prawko to byś to wiedział

          • 2 0

          • Część jezdni przeznaczona dla pieszych?

            Przeczytaj to co napisałeś. Pieszy ma prawo przejść przez jezdnie tylko w tym miejscu. Jest to miejsce wyznaczone do przejścia, ale ciągle jest to jezdnia dla pojazdów. Nikt nie powiedział że ta część jezdni jest przede wszystkim do chodzenia. Jest do jeżdżenia, a pieszy może jej używać tylko do przejścia na drugą stronę jezdni i nigdzie poza tym. Wprowadzono to, aby ucywilizować ruch pieszych, którzy do czasu wyznaczenia przejść chodzili jak chcieli i gdzie im się podobało.

            • 2 1

  • A później się dziwią, że naród skłócony?! (4)

    • 69 42

    • W UE nie ma czegoś takiego jak zielona strzałka (2)

      • 9 1

      • Te znawca co jest w UE...powiem tak w d... byłeś i g... widziałeś. I tyle w tym temacie.

        • 2 2

      • Nie do końca prawda

        W paru państwach UE jest coś na podobieństwo naszej "zielonej strzałki", nie zawsze jest ona zielona, czasami żółta, ale zasada jest podobna do polskiej. Tyle, że w tych innych państwach kierowcy korzystający z tego udogodnienia wiedzą też dobrze jakie mają obowiązki przy tej okazji a nie jadą jak panowie życia i śmierci nie zważając na innych uczestników ruchu bo przecież to nie oni ucierpią najbardziej.

        • 4 3

    • Jesteście nie hallo wszyscy razem.

      Na dziesięciu obserwuję kiedy jeden się zatrzyma na strzałce reszta nie wie po co one są. Zlikwidowali strzałki okazuje się, że lemingi teraz konieczne chcą tam zielone strzałki i zatrzymywać się.

      • 4 1

  • Przez przejscie dla pieszych .Powinno sie przeprowadzac rower. (1)

    Bo takie Zza pieca zza winkla ...zwał jak zwał jest złe !. zdejmi Tupe z siodełka rusz kolana i przeprowadz . daj zyc innym ..nie jestes pępkiem świata !!!. i wtedy strzałka ma sensssssssss...też smigam na rowerku i nie jestem jedno stronny ale staram sie myslec...

    • 9 7

    • samochod tez

      • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rajd Climate Classic Gdańsk 2024 (1 opinia)

(1 opinia)
220 - 350 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Rajd AZS

1149 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum