• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zaopiniuj nowe drogi rowerowe w Strzyży i Oliwie

17 września 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 

W związku z planami wytyczenia pasów rowerowych wzdłuż ulicy Wita Stwosza i alei Wojska Polskiego władze miasta Gdańska spotkają się z mieszkańcami Strzyży i Oliwy.



Opinii mieszkańców wysłucha Maciej Lisicki - Zastępca Prezydenta ds. Polityki Komunalnej i Remigiusz Kitliński - Pełnomocnik Prezydenta Miasta Gdańska ds. Komunikacji Rowerowej. Zaproszono także radnych Okręgu Wyborczego nr 6, członków rady dzielnic i środowisk rowerowych.

Planowana zmiana organizacji ruchu polega na przeznaczeniu lewego pasa jezdni dla samochodów, a prawego dla rowerzystów. W ramach inwestycji planowane jest także urządzenie miejsc postojowych dla samochodów, przebudowa sygnalizacji świetlnej, zmiana znaków poziomych na jezdni oraz montaż stojaków na rowery. Projekt zakłada też poprawienie bezpieczeństwa pieszych np. dzięki ograniczeniu prędkości w newralgicznych punktach.

Proponowane rozwiązanie jest zgodne z najnowszymi trendami w polityce rowerowej. Obecnie odchodzi się od budowy kilometrów wydzielonych dróg rowerowych, na rzecz wykorzystywania istniejącej już infrastruktury i dopasowywania jej do potrzeb wielu użytkowników. Koszt planowanych zmian w przypadku ulic Wita Stwosza i Wojska Polskiego szacuje się na blisko 800 tys. zł. Tymczasem budowa wydzielonej drogi rowerowej z czerwonego asfaltu kosztowałaby ponad 6 mln zł.

Spotkanie z mieszkańcami odbędzie się 20 września o godz. 17.00
w Szkole Podstawowej nr 23 przy ul. Opackiej 7 w Gdańsku Oliwie.

Więcej informacji można uzyskać pod numerem tel. +48 58 526 80 87

Opinie (84) 1 zablokowana

  • Coś się dzieje w mojej okolicy :-D (2)

    Moim zdaniem bardzo dobry pomysł, ja bym spytał o trzy punkty:
    - skrzyżowanie tej nowej ścieżki z obecną wzdłuż al. Grunwaldzkiej z naciskiem na przejazd przez al. Grunwaldzką jadąc ścieżką z Zaspy przez wiadukt (ul B. Lewoniewskich) czyli węzeł koło nowego Żaka;
    - co z zwężeniami jezdni wzdłuż Wojska Polskiego i Wita Stwosza przy przystankach tramwajowych;
    - jak to ma się do Kolei Metropolitalnej, zwłaszcza w okolicy planowanego przystanku tejże "Strzyża" w okolicy zajezdni tramwajowej.

    • 24 1

    • (1)

      to pójdź i zadaj te pytania, bo potem marudzenie, że ludzi nie słuchają. W godzinach dogodnych (wreszcie) zrobili spotkanie z mieszkańcami

      • 6 0

      • ale i iść też nie ma sensu.
        to było spotkanie pieniaczy.
        powarkujacych do ochrypu swoje własne ustalone zdanie,
        totalnie nie zainteresowanych słuchaniem

        byłem usiłowałem zabrac głos, ale nie dopchałem się
        a mówili ci sami co zwykle

        po co to w ogóle było?

        • 1 1

  • tragedia (3)

    za dużo pieniędzy w kasie miasta? Nie ma pilniejszych rzeczy do zrobienia? To jest zbyt wąska jezdnia i nawet zatoczki niczego nie zmienią zwłaszcza, że samochodów i tak jest więcej. A co z trawnikami? Znów Oliwa ma tracić swój wygląd i urok?

    • 10 52

    • kasa jest na trasy rowerowe i musza one powstac (2)

      Wojska Polskiego to zbyt waska jezdnia ? tam na 1 pasie parkuja sobie samochody ludzie bo im sie nie chce wjechac do swojego ogrodka. tak samo bylo na jaskowej, zrobili trase rowerowa i samochody zaczely parkowac w ogrodkach. i po problemie

      • 9 1

      • jakich ogródkach?! (1)

        naprawdę sądzisz, że każdy mieszkaniec tych dwupiętrowych kamienic ma do dyspozycji ogródek na samochód? dorośnij!

        • 2 3

        • nie każdy ma ogródek, nie każdy ma samochód.

          żadna deklaracja praw człowieka nie mówi o prawie mieszkańca do darmowego parkowania na jezdni lub chodniku. NIe ma prostych rozwiązań, są tylko inteligentne wybory

          • 8 4

  • A gdzie chodniki??? (20)

    Lepiej miasto mogłoby się zająć sprawą braku chodników po obu stronach odcinka ulicy Gdańskiej!!! Jakoś nikt o tym nie pamiętał podczas budowy słynnego ronda na skrzyżowaniu ulic Hallera/Uczniowska/Czarny Dwór. Nawet przy okazji likwidacji torowiska na tym odcinku ulicy Gdańskiej nikt jakoś nie zwrócił na to uwagi, że tam jest ubity piach i nie ma chodnika, bo brakuje go i po jednej i po drugiej stronie. To takie reprezentacyjne miejsce, gdyż ten odcinek Gdańskiej łączy się z Uczniowską i drogą na stadion. To wstyd, żeby nawet na czas EURO nie wykonać tak prostej sprawy. Za to likwidacją przystanków szybko się zajęto i pozbyto się ich w tym rejonie błyskawicznie!!! Zamiast pasów rowerowych, krórych jest wszędzie pełno może zróbcie ludziom chodniki na końcu ulicy Gdańskiej, która łączy się z aleją Hallera!!!

    • 8 19

    • ZGADZAM SIĘ W 100%!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      • 3 0

    • ale to temat o drodze rowerowej w oliwie (3)

      petycje w sprawie zadupia zloz w UM w Gdańsku

      • 8 4

      • Temat artykułu dotyczy raczej zadupia!!! (2)

        Droga rowerowa już jest na Grunwaldzkiej!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        • 2 7

        • temat nie dotyczy Grunwaldzkiej tylko Wita Stwosza (1)

          a na Grunwaldzkiej droga dla rowerów tylko po jednej stronie

          • 5 3

          • Wita Stwosza jest właśnie zadupiem w porównaniu z Grunwaldzką :-)

            • 1 6

    • bzdura (10)

      Jedyny odcinek ul Gdańskiej gdzie po żadnej stronie nie ma chodnika jest obecnie w przebudowie. Skąd wiesz, że chodnik nie jest tam, planowany?

      • 6 3

      • Dawno powinien być tam zrobiony, a nie 100 lat za późno!!! (8)

        • 1 5

        • rozumiem, ze jak w końcu powstanie to w ramach protestu nie będziesz z niego korzystać? (7)

          Przecież powinien być tam sto lat temu!

          • 6 3

          • setka w tyle (6)

            Ja mówię o faktach, że w samym środku miasta chodnika brak!!! A nie o tym czy będę z niego korzystać czy też nie!

            • 2 5

            • (5)

              A ja tam bym się po prostu cieszył jeśli potrzebny mi chodnik powstanie przy okazji wykonywanego teraz remontu drogi zamiast skupiać się na tym ile lat go nie było.

              Tak swoją drogą to poza bezsensownym pisaniem komentarzy (bo niemającym żadnego wpływu na rzeczywistość) w stylu "niech ktoś się zajmie" co sam zrobiłeś w sprawie tego chodnika?

              • 6 1

              • Bardzo dużo zostało zrobione... (4)

                Bardzo dużo zostało zrobione... jednak miasto uważa, że tam nikt nie mieszka i nie potrzebuje tamtędy chodzić, dlatego chodniki jak i zliwidowane w tym rejonie przystanki tramwajowe są zbędne i niepotrzebne. Za to przy rondzie na Hallera wykonano piękne chodniki i przystanki dla zwierząt w lesie, który rozpościera się w tym fyrtlu ;-)

                • 1 5

              • Bardzo dużo zostało zrobione... a co dokładnie? (3)

                • 2 4

              • Odwołania, petcyje, zbieranie podpisów, artykuł w prasie... (2)

                • 1 2

              • ja się pytam co TY konkretnie (poza pisaniem komentarzy nie na temat) zrobiłeś/zrobiłaś a nie o artykuły w prasie. (1)

                • 2 3

              • No przecież odpisano wyżej wyraźnie,za moją sprawą te petycje,podania i odwołania leżą w urzędach.

                • 1 0

      • no właśnie o to chodzi, że nie jest tam planowany!!!!!!!!!!!!!!

        • 0 0

    • jedna inicjatywa drugiej nie przeszkadza, a raczej ją wspiera (3)

      oszczędności na budowie pasów dla rowerów na jezdni pomogą w szukaniu środków na budowę chodników. NIe antagonizuj pieszych i rowerzystów, tylko pomyśl jak rozwiązać problemy miasta - posłuchaj dyskusji na temat rozwiązań na Wita Stwosza, to się dowiesz, jak może wyglądać tworzenie udogodnień dla rowerów kosztem przestrzeni jezdni, tak aby i piesi i rowerzyści mieli wygodnie.

      • 7 7

      • Tyle w temacie (2)

        Pas rowerowy jest już na Grunwaldzkiej i wystarczy!!!

        • 2 11

        • na Grunwaldzkiej jest wydzielona droga rowerowa (1)

          a nie pas rowerowy kosztem jezdni. Na razie wielu rowerzystów na Wita Stwosza, mając pełne prawo poruszania się po jezdni, nie czuje się bezpiecznie.

          • 1 2

          • To niech jadą chodnikiem i po sprawie!

            • 1 1

  • Taaaaaaaaaaaak (7)

    Ponadto na ulicy Czarny Dwór od skrzyżowania z ul. Jana Pawła w kierunku alei Hallera (czyli tzw. Droga Zielona) jest zrąbany i rozwalony totalnie chodnik. Nie można po nim iść, a co dopiero jechać! A przecież to główna droga prowadząca na nasz zacny stadion!!! Przy samym stadionie miasto jakoś pomyślało o wypasionych chodnikach i pasach rowerowych, a dalej za skrzyżowaniem w kierunku Zielonej Drogi już nie! To wstyd dla maista i takich gospodarzy, którzy tylko wybiórczo remontują i zapychają jakieś dziury!!! Zróbcie coś z tym w końcu tak samo jak jak z tym odcinkiem ulicy Gdańskiej!!! Jak można coś takiego zaniedbać i taki cyrk odstawiać w samym środku miasta!!!

    • 14 9

    • to nadal ten sam art o oliwie a nie o zadupiu (1)

      petycja .. UM w Gdansku

      • 6 4

      • Żadne zadupie!!!

        Okolice stadionu to żadne zadupie!!! Wcześniej tak wszyscy szaleli za tym stadionem i świata poza nim nie widzieli, a teraz co???

        • 2 5

    • Spokojnie, na wszystko przyjdzie czas a Zaspa do nie pompek świata. (4)

      Jak będzie budowa Drogi Zielonej to i chodnik od nowa wybudują, pewnie pojawi się też droga dla rowerów.

      Obecnie chodnik nie jest w najlepszym stanie ale bez przesady nie ma aż takiej tragedii. Jak Ci niewygodnie po nim jechać to możne zgodnie z przepisami poruszać się po jezdni. Miejsca jest tam sporo więc rowerzysta nie utrudnia tam nikomu ruchu.

      • 7 3

      • Pompek??? (3)

        No świetne, a wręcz rewelacyjne rozwiązanie. Piesi z chodników mają się przenieść na ulice...?! Tragedia jest, bo tam nawet dziecko może sobie zęby wybić idąc po tym roztrzaskanym chodniku! Same górki i dolinki!!! Ponadto na ulicy Czarny Dwór wyremontowano chodnik tylko na 5% jego długości w okolicy skrzyżowania z aleją Hallera. Jakby nie można było pociągnąć go dalej! Kolejny bezsens w naszym wydaniu!!!

        • 2 6

        • pempek :) (2)

          "Same górki i dolinki!!!" Bez przesady, piszesz jakby to co najmniej tatry były. Chodnik jest w złym stanie ale nie na tyle by nie dało się po nim iść.

          "Piesi z chodników mają się przenieść na ulice...?!" A kto tu pisze, że piesi mają się przenieść na ulicę? Artykuł jest o drogach rowerowych a przedmówca napisał, że nie idzie po nim jechać. Na to padła odpowiedź, że przecież może jechać zgodnie z przepisami czyli po jezdni.

          "na ulicy Czarny Dwór wyremontowano chodnik tylko na 5% jego długości w okolicy skrzyżowania z aleją Hallera" Wyremontowano tylko ten odcinek bo tylko w obrębie skrzyżowania droga była przebudowywana. Reszta chodnika zostanie na pewno wykonana razem z budową dalszej cześć drogi zielonej. Nie widzę w tym nic bezsensownego.

          Kolejna wielka afera o nic!

          • 4 2

          • Sprostowanie! Przedmówca napisał dokładnie cytuję: "Nie można po nim iść, a co dopiero jechać!" Na pierwszym mijescu są postawieni piesi i o nich się myśli w pierwszej kolejności jako podmiocie. Z wózkiem dzięcięcym z wielkim trudem da się tam przejechać, bo dzieci przez taką przejażdżkę są totalnie wytarmoszone. Nie wspominając już o wózkach inwalidzkich czy starszych ludziach, którzy z trudem się poruszają. Zamiast budować nowe ścieżki rowerowe lepiej miasto zajęłoby się tym zaniedbanym i zapomnianym odcinkiem, na którym są miliony kocich łbów!

            • 2 4

          • chyba Tatry...............

            • 1 1

  • nareszcie (2)

    coś kosztem pojazdów a nie przestrzeni dla pieszych

    • 21 4

    • Ja bym poszedł dalej i na większości dróg w 3M wyznaczył pasy rowerowe na ulicy. (1)

      Osobne DDR po której chodzą piesi, przecinająca co chwilę wyjazdy z posesji, przejazdy dla rowerów na których niewielu ustępuje pierwszeństwa nie sprawdzają się. Wielu rowerzystów woli jechać jezdnią. Co prawda narażam się na mandat jeśli obok jest DDR ale unikam jednocześnie wszystkich wymienionych wyżej problemów.

      • 15 2

      • na wielu ale nie na większości

        Pasy rowerowe to świetne rozwiązanie ale nie wszędzie sprawdzą się równie dobrze.

        Przy wielopasmowych drogach o dużym natężeniu ruchu lepsze są (mimo swoich wad) wydzielone drogi rowerowe. Jeśli taka ścieżka jest poprawnie zaprojektowana i wykonana to jazda a zwłaszcza wykonywanie takich manewrów jak np skręt w lewo jest wtedy bezpieczniejsze niż gdy rowerzysta jedzie po jezdni.

        Z kolei na wielu drogach o bardzo małym i spowolnionym ruchu żadne pasy ani wydzielone drogi rowerowe nie są potrzebne i były by tylko marnowaniem przestrzeni.

        • 7 0

  • czas najwyższy

    pasy będą tam jak ulał

    • 10 3

  • Czas najwyższy zacząć wydzielać ścieżki rowerowe ze spokojnych dróg! (2)

    Rower jest za szybkim pojazdem, by robić ścieżkę na chodniku albo jego kosztem. Popatrzcie ile mamy konfliktów z pieszymi! Rowerowi bliżej do aut, dlatego na spokojnych ulicach ścieżki powinny być wydzielane właśnie z nich!

    • 27 2

    • (1)

      Na spokojnych ulicach nie trzeba w ogóle wydzielać dróg rowerowych.

      • 13 1

      • tez uważam, że na Wita Stwosza DDR potrzebny nam jak dziura w moście.

        wystarczyło by tylko eksmitować stamtad autka. tanio: postawić znak "to jest droga, nie parking", czyli duży iks. i potem dać 5% premii od utargu z mandatów strażnikom miejskim. jeżdziło by się jak złoto, a samochody juz po dóch trzech dniach cudownie znalazły by parking na podwórkach i w bocznych uliczkach.

        inna rzecz że zakaz zatrzymywania się i postoju postawiono na leśnej a autka i tak parkują i z dwupasmówki zrobił się jeden wąski pas.

        • 0 2

  • 800k? (2)

    Ale co obejmuje taka cenę? Farba i...?

    • 4 9

    • projekt, zezwolenia, koszt pracy, farba grubowarstwowa, barierki, stojaki, znaki, przeorganizowanie sygnalizacji itp

      • 10 1

    • każdy chce zarabiać

      ponad 2tyś netto dlatego takie koszty

      • 1 0

  • Rowery

    Duże NIE,tam jest za wąsko.
    Aż przykro,że takie pytania padają.

    • 2 23

  • Kostce brukowej stanowczo mówimy NIE!

    Róbcie trasy rowerowe przy drodze tak jak w Kopenhadze! i na tych samych prawach.

    • 16 1

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rajd Climate Classic Gdańsk 2024 (1 opinia)

(1 opinia)
220 - 350 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Rajd AZS

1149 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum