Zamknięty przejazd pod Trasą Sucharskiego
Z utrudnieniami w ruchu muszą liczyć się rowerzyści, którzy planują jechać ul. Siennicką i Lenartowicza na Stogi. Z uwagi na roboty budowlane związane z przebudową trasy tramwajowej na Stogi, przejazd pod Trasą Sucharskiego i wzdłuż ul. Wosia Budzysza bywa zamykany. Czytelnicy zalecają objazd ul. Bajki i ul. Sienną do ul. Stryjewskiego.
W drodze powrotnej trzeba przed Trasą Sucharskiego skręcić w prawo i przedostać się chodnikiem w kierunku ul. Wosia Budzysza, pod Trasą Sucharskiego i w ul. Lenartowicza.
Brak rozwiązań tymczasowych dla rowerzystów na czas robót drogowych
Gdańsk od dawna ma problem z brakiem rozwiązań tymczasowych na czas robót drogowych. Nie ma wyraźnego oznaczenia objazdu dla osób podróżujących rowerem i przemieszczających się pieszo. W tym konkretnym przypadku nasi czytelnicy zwrócili uwagę, że dogodny dla rowerowych mieszkańców byłby dojazd ulicami Bajki i Sienną aż do ul. Stryjewskiego. Problem tkwi przede wszystkim w braku oznakowania. Nie wyznaczono również na czas robót kontraruchu rowerowego na ul. Bajki i Siennej. Jezdnia jest tam szeroka, ruch stosunkowo nieduży, ulica prowadzi na skróty. Nie potrzeba zwłaszcza pokonywania rozległego skrzyżowania pod Trasą Sucharskiego / ul. Budzysza. Innymi słowy - idealny objazd dla rowerzystów. Szkoda, że w trakcie organizowania ruchu tymczasowego pomyślano tylko o kierowcach.
Jednocześnie narzuca się obserwacja, że na ul. Siennej i ul. Bajki pomiędzy Trasą Sucharskiego i Siennicką można by śmiało wyznaczyć kontrapas rowerowy lub chociaż wyznaczyć kontraruch. Dlaczego do tej pory nie zostało to zrealizowane - jest dla nas zagadką.
Prace związane są z przebudową 3,7-kilometrowej trasy tramwajowej na Stogi wzdłuż ul. Wosia Budzysza. Całość prac ma potrwać do maja 2019r.
Centrum Kontaktu nie ma informacji
Zadzwoniliśmy w tej sprawie do Dyżurnego Inżyniera Miasta. Ze względu na to, że dzwoniliśmy w piątek o godzinie 17:30 DIM nie był w stanie udzielić nam informacji o tym, czy na przykład jutro przejazd ul. Wosia Budzysza będzie możliwy, czy nie, a jeśli nie to od kiedy ten odcinek będzie zamknięty. Tylko w godzinach pracy urzędu, czyli w dni powszednie do godziny 15 informacji można zasięgnąć w Gdańskim Zarządzie Dróg i Zieleni odpowiedzialnym za organizację ruchu oraz w DRMG, czyli Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska odpowiedzialnej za inwestycje drogowe. Uważamy jednak, że w sprawach takich jak objazdy i tymczasowa organizacja ruchu dobrze byłoby, gdyby mieszkańcy mogli otrzymać potrzebne informacje w telefonicznym Centrum Kontaktu, w ramach którego dyżuruje Inżynier Miasta, również po godzinach pracy pozostałych urzędów.
Opinie (46) ponad 10 zablokowanych
-
2018-08-26 15:09
Wszyscy kierowcy powinni na kolanach dziekowac rowerzystom i ludziom jadacych komunikacją miejską. (2)
Bo gdyby każdy z nich jechał autem to by stali w korkach 15 razy dłużej !Większość obecnie to po jednej osobie w aucie! gdyby mieli przynajmniej inteligencje meduzy to by sami namawiali do korzystania z rowerów i komunikacji wszystkich wokoło.! Kolejny przykład jak obecne władze mają nadal gdzieś mieszkańców.
- 8 1
-
2018-08-26 17:29
ja namawiam
władze też namawiają, ale może za cicho.
Pamiętaj o kampanii "Kręć kilometry dla Gdańska"- 0 1
-
2018-08-26 17:25
przecież to nie władze jeżdżą tymi prawie pustymi samochodami
Władze być może się boją uszczelniania systemu poboru opłat za parkowanie, ale temu też byś się przypuszczalnie sprzeciwiał.
- 0 1
-
2018-08-26 13:10
(2)
Czy ktoś z urzędu zareaguje, gdzie jest oficer rowerowy?
- 7 4
-
2018-08-26 14:55
od wielu lat siedzi na tyłku w swoim miejscu pracy czyli w urzędzie (1)
kiedyś Budyń go zatrudnił na kolejny zbedny etat w urzędzie miasta i tym sposobem w miediach ładnie to wygląda
Swoja drogą to co on w ogóle robi. Nowych dróg się nie buduje, starych sie nie remontuje, o te co są się zbytnio nie dba - wydawać zbyteczne foldery reklamowe i robić bezcelowe kampanie rowerowe to trochę mało żeby specjalnie urzędasa do tego ztrudniać- 5 1
-
2018-08-26 16:11
Odpowiada za PR
żeby prezydent w mediach uchodził za twórcę rowerowej metropolii. Żebyśmy czytali ile to się tym mieście robi dla rowerzystów. Nie wspominając o tym, że ilość nie idzie w parze z jakością, a rozgłos wokół inwestycji jest odwrotnie proporcjonalny do ich poziomu.
- 0 1
-
2018-08-26 13:23
(1)
Pojeździlam chwile rowerem w czasie jarmarku. Zero informacji jak objechać ten cały cyrk. Do tego rozkopana szafarnia
- 8 4
-
2018-08-26 15:07
jak nie ma jarmarku tez nie ma jak przejechac
- 2 1
-
2018-08-26 14:09
Jak żyć?
- 2 4
-
2018-08-26 13:52
NIe ma się co napinać.
Gdański Inżynier Drogowy (GID) pracuje zza biurka, więc ma pełne zbójeckie prawo nie wiedzieć co się dzieje w terenie, co nie?
- 2 4
-
2018-08-26 13:11
Skoro tzw. droga dla rowerów może się kończyć na środku chodnika, to chyba logiczne, że nie będzie informacji. (1)
Nieprzejezdna droga, nie kończąca się bezkolizyjnym włączeniem do ruchu jest zdaniem urzędasów i zarządców ruchu - ciągiem! Na drodze, która nie ma wymiaru określonego prawem - stawia się znak drogi dla rowerów. Dlaczego nie są tak odważni, by budować pasy o połowę węższe i nazwać to "ekspresówką"? Jedno można odebrać, a inne byłoby naruszeniem prawa? Czyli mamy zmowę w celu wyłudzania środków i brak odpowiedzialności!
Poza tym rowerzyście jest łatwiej niż kierowcy! To rowerzyście robi się szykany, zakola, zakręty, żeby czasem za szybko nie jechał. To właśnie element "polityki" rowerowej.
Wielu z tych urzędników i wykonawców, to bezmózga patologia!- 11 5
-
2018-08-26 13:30
Dlaczego nie buduje się autostrad kończących się w środku pola?
Po co zjazdy i bramki? Postawić znak, że jest koniec autostrady i dalej położyć chodnik!
Kierowcy też nie wolno jeździć chodnikiem i musi ustąpić pieszemu, gdy przemierza deptaki!
Czyli wszystko byłoby super!- 5 1
-
2018-08-26 12:24
Kontraruch, kontrapas
Kontrabanda i tyle.
- 4 4
-
2018-08-25 17:19
Kiedy Pan zacznie pisać o tragicznym stanie dróg rowerowych w Gdyni? (1)
- 12 7
-
2018-08-25 23:04
nie pisze, bo nie mozna pisac o tragicznym stanie czegos czego nie ma
- 14 1
-
2018-08-25 23:03
Bylem widzialem... ciagnelem rower po blocie bo nie wiedzialem jak inaczej mam przejechac
- 10 3
-
2018-08-25 16:36
W drodze powrotnej rowerzyści powinni mieć możliwość jazdy Sienną w kierunku szkoły i w strefie 30 jako kontraruch. A tak jest nakaz jazdy w prawo i trafiamy na zamkniętą droge rowerową. Brawo dla budowlańców i urzędników.
- 21 5
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.