• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wypożyczymy rower metropolitalny od Tczewa do Władysławowa

Katarzyna Moritz
30 marca 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Miliony złotych na tysiące publicznych rowerów
W poniedziałek w Gliwicach uruchomiono system rowerów miejskich. Jest ich 100 i są ulokowane w 10 stacjach. Metropolitalny system w naszym regionie ma mieć ponad 3 tys. rowerów. Jeszcze nie wiadomo jak będą wyglądać. W poniedziałek w Gliwicach uruchomiono system rowerów miejskich. Jest ich 100 i są ulokowane w 10 stacjach. Metropolitalny system w naszym regionie ma mieć ponad 3 tys. rowerów. Jeszcze nie wiadomo jak będą wyglądać.

Gdańscy radni zapalili zielone światło dla budowy systemu roweru metropolitalnego. Do 2019 roku postanie w 14 gminach zintegrowany system wypożyczania roweru z 20 węzłami przesiadkowymi.



Będziesz korzystać z metropolitalnego systemu rowerów?

- Po gdańskiej sieci dróg rowerowych, to byłaby rewolucja numer dwa. Ta inwestycja to strzał w 10 - podkreślał Andrzej Kowalczys, radny PO, na czwartkowej sesji Rady Miasta.
Radni, choć nie obyło się bez drobnych partyjnych prztyków, w sumie tylko przy jednym głosie wstrzymującym przyjęli uchwałę w sprawie budowy Systemu Roweru Metropolitalnego Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot - w skrócie SRM.

Rowerem, autobusem, koleją od Tczewa do Władysławowa

Realizacja projektu planowana jest na lata 2017-2019, na terenie 14 ośrodków miejskich i wiejskich. Poza Trójmiastem wolę przystąpienia do projektu zadeklarowały Żukowo, Reda, Pruszcz Gdański, Tczewa, Sierakowice, Rumia, Somonino, Stężyca, Kartuzy, Puck oraz Władysławowo.

Celem nadrzędnym SRM jest skłonienie mieszkańców metropolii do rezygnacji z codziennych dojazdów samochodem na rzecz transportu publicznego powiązanego z rowerowym.
System będzie zintegrowany z ponad dwudziestoma węzłami przesiadkowymi, dzięki którym mieszkańcy obszarów nim objętych będą mogli wygodnie łączyć ze sobą różne środki komunikacji.

W systemie ma być użytkowanych około 3,5 tys. rowerów. Mają one być wyposażone w GPS i akcelerometry oraz urządzenia umożliwiające wypożyczenie za pomocą karty kredytowej, miejskiej lub telefonu komórkowego (sms lub aplikacji na smartfonie).

Co istotne, dzięki temu uniezależni to rower od kosztownych rowerowych stacji dokujących. Rowery będą udostępnione do wypożyczania w określonych obszarach, a ruch wypożyczania będzie monitorowany dzięki specjalnym modułom.

W Gdańsku planowane jest udostępnienie do wypożyczania ok. 2160 rowerów.

- Zależy nam, by te rowery były cały czas w użyciu, dzięki temu system, jak i wyłoniony operator będą mogli wykazywać zysk - podkreśla Piotr Grzelak, wiceprezydent Gdańska. - Środki na budowę systemu będą pochodzić Regionalnego Programu Operacyjnego, wartość projektu to 22 mln zł, wkład Gdańska to 2,4 mln zł.
Gdańsk zobowiązuje się też do utrzymania funkcjonaliści przedsięwzięcia w okresie trwałości projektu - koszty te są szacowane na około 2,8 mln zł rocznie.

O systemie metropolitalnym mówi się już od 2014 roku. Ma się to jednak w końcu udać, bo będzie on funkcjonował w ujęciu metropolitalnym i ma być funkcjonalnym uzupełnieniem transportu publicznego.

Pomysłodawców nie zniechęcił fakt, że nie sprawdził się system rowerów miejskich funkcjonujący przez jakiś w Sopocie, ani planowany z rozmachem podobny system w Gdańsku.

Opinie (190) 2 zablokowane

  • Ale chyba nie wiecie, że:

    http://zsp.net.pl/kampanie/citibank ...poczytajcie coś o reklamodawcach, zanim umieścicie reklamy...

    • 0 1

  • ale mamy rozmach

    XXI wiek i rowery informacją dnia:)

    • 2 3

  • Czuję skandal jak z parkingami

    • 2 3

  • Czuję skandal jak z parkingami

    • 2 4

  • Brawo! W końcu! (2)

    Trzymam kciuki!

    • 35 12

    • lepiej kućki

      • 0 0

    • Manipulując można wmówić wszystko

      Pijarowo to będzie na pewno sukces. Tak samo jak sukcesem jest ogłaszane to, że Gdańsk ma największą sieć dróg rowerowych, mimo że wcale nie ma. Głąby po prostu wliczają do "sieci dróg rowerowych" ulice z ograniczonym ruchem do 30 km. Sama Warszawa ma więcej dróg dla rowerów (prawdziwych DDR) niż Gdańsk, nie licząc już dróg z ograniczonym ruchem, których w Wwie też nie brakuje.

      • 5 2

  • (2)

    skończy się jak w Sopocie
    zarobi ten kto miał a po rowerach ślad nie zostanie
    no ale urzędnicy odtrąbią sukces

    • 8 5

    • a kto zarobił w Sopocie, skoro miasto nie dołożyło a firma zrezygnowała?

      • 1 1

    • do Sopotu nie ma po co jechać

      bo i tak nie da się zjeść kurczaka!

      • 3 1

  • To będzie koniec kolarstwa (4)

    Trzeba znieść obowiązek jazdy CPR, bo się nie da szybko jechać tymi chodnikami między rowerami.

    • 4 3

    • (1)

      jak juz to w miescie tylko pasy rowerowe( do celow komunikacyjnych )ddr sprawdzaja sie za to jako trasy rekreacyjne. cpr to fakt nieporozumienie, tymbardziej ze jazdy po chodniku jest ponoc zakazana

      • 3 1

      • jest zakazana, ale od czego jest radosna twórczość ministrów?

        jazda chodnikiem jest zakazana (chyba, że nie ma alternatywnej drogi i inne przypadki), ale wystarczy dostawić znak magiczny, a wszystko staje się bezpieczne i legalne. Nic się nie zmienia, bo rower jadąc chodnikiem i tak musi uważać na pieszych, więc jest to absurd. Tak PO zbudowała masę czegoś, co drogami dla rowerów nie jest, a PiS ten absurd podtrzymuje pomimo jego wyraźnej sprzeczności z konwencją. Ważne, że wytargali dotacje z UE.

        • 1 1

    • Miasto to nie jest miejsce (1)

      na uprawianie kolarstwa.
      Miasto to miejsce gdzie żyją ludzie, trzeba się po nim sprawnie i sensownie poruszać, niezależnie od tego czy masz fantastyczną kondycję fizyczną czy nie.
      Kolarze na tor, a nie na ścieżki rowerowe czy ulice.

      • 6 3

      • Rowery są pełnoprawnymi uczestnikami ruchu

        i nie masz nic do gadania. Piesi na chodniki, rowery na jezdnie i ew. zgodne z prawem DDRy.

        • 5 4

  • zlodzieje tak jak skmka smierdzaca nie oszukujcie ludzi

    • 0 3

  • super

    W Bydgoszczy rowery już są i się świetnie spisują! Ciekawe jakie dadzą ceny za wypożyczenie...

    • 6 1

  • Wyrzucona kasa w błoto. Na siłę robione ścieżki rowerowe. Sztuczne stanowiska w UM , inspektorzy rowerowi i inne bzdety po to aby kasiorke natrzepać. Grzelak już raz parkingi zorganizował za rowery lepiej niech się nie bierze.

    • 11 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum