• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wypożycz rower dostawczy w Gdyni

Patryk Szczerba
7 listopada 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Gdynia: rowery towarowe także dla mieszkańców
Rowery towarowe będą dostępne dla przedsiębiorców od piątku. Rowery towarowe będą dostępne dla przedsiębiorców od piątku.

Od piątku w Gdyni będzie można wypożyczyć 10 elektrycznych rowerów towarowych - cargo. Mają służyć do przewozu towarów, ale można w nich wozić także np. dzieci. Nie byłoby ich, gdyby nie unijna dotacja w wysokości ok. 1 mln zł na cały projekt. Same rowery z wyposażeniem kosztowały blisko 115 tys zł, z czego 85 proc. dołożyła UE



Rowery dostawcze okażą się sukcesem?

Czym jest rower cargo? W skrócie: rower dostawczy, który ma "przyczepkę" lub przestrzeń ładunkową, najczęściej z przodu.

Nie musi być to jednak odpowiednik małego samochodu dostawczego, bo część bagażową można zaaranżować tak, by wozić w niej np. małe dzieci.

Czytaj też: Gdynia inwestuje w rowery cargo

UE daje pieniądze na rower cargo w Gdyni



Sprowadzić takie pojazdy do Gdyni pozwolił unijny projekt pod nazwą CoBiUM (Cargo Bikes in Urban Mobility). Budżet na realizację gdyńskiej części projektu wynosi 247 tys. euro z dofinansowaniem w wysokości 85 proc.

10 pojazdów trafi do Gdyni nie zostanie włączonych do systemu roweru metropolitalnego. Miejscy urzędnicy liczą że uda im się przekonać mieszkańców do nowej inicjatywy w inny sposób.

Rower elektryczny o ładowności do 100 kg na 28 dni



Każdy z rowerów jest elektryczny, ma siedem przerzutek, skrzynię o ładowności do 100 kg i bagażnik o ładowności do 25 kg. Można go bezpłatnie wypożyczyć na maksymalnie 28 dni.

Żeby to zrobić, najpierw trzeba wysłać wiadomość e-mail na adres kontakt@mobilnagdynia.pl, z nazwą i adresem firmy, planowanym termin wzięcia roweru w użyczenie oraz przybliżoną trasą, po której będzie jeździł rower.

Po wypełnieniu formularza rezerwacyjnego, w ciągu dwóch dni roboczych urzędnicy mają skontaktować się z zainteresowanymi. Sam rower można odebrać i zwrócić w centrum Gdyni, od poniedziałku do piątku w godzinach 8-15.

Rower towarowy w Gdyni: przewóz i promocja



Urzędnicy zapewniają, że pojazdu można użyć do przewozu towaru między filiami, dostaw, realizacji zamówień czy promocji działalności. Odważniejsi mogą dzięki pasom bezpieczeństwa przewozić w nich także dzieci.

- Startujemy w piątek. Mamy pięć rodzajów rowerów: dwukołowe i trzykołowe z zamykaną klapą, a także uchylną ścianą przednią, aby była możliwość wjazdu wózka towarowego - opowiada Dorota Gajda-Kutowińska z Zarządu Dróg i Zieleni.

Miejsca

Opinie (263) 5 zablokowanych

  • Myślałem że to news z 1 kwietnia

    • 6 0

  • w Gdyni... mieście o górskim charakterze (2)

    i różnicy poziomów dochodzącej do 200m... Kardiologia będzie miała obroty...

    W Pekinie juz dawno na rowerach sie nie jeździ. A przynajmniej nie tak jak dawniej. Choć tam, akurat, jest płasko...

    Czy za te pomysły odpowiada urzędnik do spraw rozwoju?

    • 4 1

    • co ty wiesz o Pekinie i liczbie rowerów wykorzystywanych tam w codziennych podróżach ? (1)

      • 0 0

      • byłem, widziałem, jeździłem tam na rowerze

        Sprawdza się, potrafi być sprawniejszy niż komunikacja miejska. Szczgólnie na peryferiach.
        Mam nawet cykl fotografii poświęcony chińskiemu zyciu na rowerze. Byłem też tam w miastach, gdzie rowerów nie ma. Dlaczego? Bo są podobne do Gdyni.

        • 0 0

  • a na co to komu? a dlaczego?

    w żadnym wypadku !

    • 2 1

  • W Gdyni chyba coś dosypują ludziom do wody

    Że głosują nadal na te same władze. Miasto stanęło w rozwoju. Pomysły z kosmosu. Rejestracja aby wypożyczyć rower dwa dni prędzej. Wow. Jak nie lotnisko to to

    • 10 1

  • mam wrażenie że w gdyńskim magistracie wszyscy mają jakiś fetysz dot. rowerów...

    czyżby gryzoń lubił jazde bez siodełka?

    • 7 1

  • A dzieci to można na leżąco woźić ,zaplandekować zamknąć skrzynię i JAZDA ;) (1)

    • 1 1

    • W Kopenhadze przewożenie takim rowerem dwojga dzieci nie jest niczym nadzwyczajnym

      Lepiej wozić dzieci takimi rowerami niż samochodami i tkwić w korkach nikomu niepotrzebnych.

      • 1 0

  • Słuszną linię ma gdyńska władza.

    Teraz czekam na 50-osobowe tandemy zamiast autobusów. W końcu 75,5 tysiąca Gdynian popiera takie durnowate pomysły.

    • 7 0

  • Przerost formy nad treścią (2)

    Żeby ludzie wsiedli tłumnie na rowery, to trzeba stworzyć do tego odpowiednie warunki i zapewnić bezpieczeństwo, a do tego w Gdyni jeszcze bardzo długa droga. Obecnie mamy drogi donikąd i kontra pasy...

    • 3 1

    • Żeby ludzie wsiedli na rowery trzeba przede wszystkim otworzyć wyobraźnię (1)

      Przygotować mentalnie niektórych ludzi, którzy namówią kolejnych.

      Rowerzystki mają prawo korzystać z jezdni ulic miejskich i czuć się tam bezpiecznie.

      • 0 0

      • mam to prawo i z niego korzystam

        Jestem równorzędnym użytkownikiem dróg ale nie uprzywilejowanym. Wieć poczucie bezpieczeństwa bardziej wynika z umiejętności a nie z prawa...
        Wypadek miałem na drodzie rowerowej... Nie z mojej winy.
        To wszystko było i nie potrzebowało zmiany.

        • 0 0

  • Jak czytam opinie, to płaczę.

    Większość ludzi nie potrafi czytać ze zrozumieniem. Szczurek pewnie dlatego zawsze wygrywa, bo durnie nie potrafią poprawnie oddać głosu.

    • 1 2

  • Nauczcie się czytać

    10 rowerów kosztowało 115 tys zł, czyli jeden kosztował 11,5 tys. Cały projekt kosztował ponad 1 mln zł. UE dołożyła 85%. Swoją drogą ciekawe na co poszło 900 tysi. Rozumiem, że ktoś to musi obsługiwać, serwisować, musi być lokal itp. Hmm 300 tys rocznie, no ciekawe.

    • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum