Wypożycz rower dostawczy w Gdyni
Od piątku w Gdyni będzie można wypożyczyć 10 elektrycznych rowerów towarowych - cargo. Mają służyć do przewozu towarów, ale można w nich wozić także np. dzieci. Nie byłoby ich, gdyby nie unijna dotacja w wysokości ok. 1 mln zł na cały projekt. Same rowery z wyposażeniem kosztowały blisko 115 tys zł, z czego 85 proc. dołożyła UE
Nie musi być to jednak odpowiednik małego samochodu dostawczego, bo część bagażową można zaaranżować tak, by wozić w niej np. małe dzieci.
Czytaj też: Gdynia inwestuje w rowery cargo
UE daje pieniądze na rower cargo w Gdyni
Sprowadzić takie pojazdy do Gdyni pozwolił unijny projekt pod nazwą CoBiUM (Cargo Bikes in Urban Mobility). Budżet na realizację gdyńskiej części projektu wynosi 247 tys. euro z dofinansowaniem w wysokości 85 proc.
10 pojazdów trafi do Gdyni nie zostanie włączonych do systemu roweru metropolitalnego. Miejscy urzędnicy liczą że uda im się przekonać mieszkańców do nowej inicjatywy w inny sposób.
Rower elektryczny o ładowności do 100 kg na 28 dni
Każdy z rowerów jest elektryczny, ma siedem przerzutek, skrzynię o ładowności do 100 kg i bagażnik o ładowności do 25 kg. Można go bezpłatnie wypożyczyć na maksymalnie 28 dni.
Żeby to zrobić, najpierw trzeba wysłać wiadomość e-mail na adres kontakt@mobilnagdynia.pl, z nazwą i adresem firmy, planowanym termin wzięcia roweru w użyczenie oraz przybliżoną trasą, po której będzie jeździł rower.
Po wypełnieniu formularza rezerwacyjnego, w ciągu dwóch dni roboczych urzędnicy mają skontaktować się z zainteresowanymi. Sam rower można odebrać i zwrócić w centrum Gdyni, od poniedziałku do piątku w godzinach 8-15.
Rower towarowy w Gdyni: przewóz i promocja
Urzędnicy zapewniają, że pojazdu można użyć do przewozu towaru między filiami, dostaw, realizacji zamówień czy promocji działalności. Odważniejsi mogą dzięki pasom bezpieczeństwa przewozić w nich także dzieci.
- Startujemy w piątek. Mamy pięć rodzajów rowerów: dwukołowe i trzykołowe z zamykaną klapą, a także uchylną ścianą przednią, aby była możliwość wjazdu wózka towarowego - opowiada Dorota Gajda-Kutowińska z Zarządu Dróg i Zieleni.
Miejsca
Opinie (263) 5 zablokowanych
-
2018-11-07 12:32
Myślałem że to news z 1 kwietnia
- 6 0
-
2018-11-07 12:59
w Gdyni... mieście o górskim charakterze (2)
i różnicy poziomów dochodzącej do 200m... Kardiologia będzie miała obroty...
W Pekinie juz dawno na rowerach sie nie jeździ. A przynajmniej nie tak jak dawniej. Choć tam, akurat, jest płasko...
Czy za te pomysły odpowiada urzędnik do spraw rozwoju?- 4 1
-
2018-11-07 21:09
co ty wiesz o Pekinie i liczbie rowerów wykorzystywanych tam w codziennych podróżach ? (1)
- 0 0
-
2018-11-07 22:18
byłem, widziałem, jeździłem tam na rowerze
Sprawdza się, potrafi być sprawniejszy niż komunikacja miejska. Szczgólnie na peryferiach.
Mam nawet cykl fotografii poświęcony chińskiemu zyciu na rowerze. Byłem też tam w miastach, gdzie rowerów nie ma. Dlaczego? Bo są podobne do Gdyni.- 0 0
-
2018-11-07 13:01
a na co to komu? a dlaczego?
w żadnym wypadku !
- 2 1
-
2018-11-07 13:14
W Gdyni chyba coś dosypują ludziom do wody
Że głosują nadal na te same władze. Miasto stanęło w rozwoju. Pomysły z kosmosu. Rejestracja aby wypożyczyć rower dwa dni prędzej. Wow. Jak nie lotnisko to to
- 10 1
-
2018-11-07 13:31
mam wrażenie że w gdyńskim magistracie wszyscy mają jakiś fetysz dot. rowerów...
czyżby gryzoń lubił jazde bez siodełka?
- 7 1
-
2018-11-07 13:36
A dzieci to można na leżąco woźić ,zaplandekować zamknąć skrzynię i JAZDA ;) (1)
- 1 1
-
2018-11-07 21:11
W Kopenhadze przewożenie takim rowerem dwojga dzieci nie jest niczym nadzwyczajnym
Lepiej wozić dzieci takimi rowerami niż samochodami i tkwić w korkach nikomu niepotrzebnych.
- 1 0
-
2018-11-07 14:15
Słuszną linię ma gdyńska władza.
Teraz czekam na 50-osobowe tandemy zamiast autobusów. W końcu 75,5 tysiąca Gdynian popiera takie durnowate pomysły.
- 7 0
-
2018-11-07 14:24
Przerost formy nad treścią (2)
Żeby ludzie wsiedli tłumnie na rowery, to trzeba stworzyć do tego odpowiednie warunki i zapewnić bezpieczeństwo, a do tego w Gdyni jeszcze bardzo długa droga. Obecnie mamy drogi donikąd i kontra pasy...
- 3 1
-
2018-11-07 21:13
Żeby ludzie wsiedli na rowery trzeba przede wszystkim otworzyć wyobraźnię (1)
Przygotować mentalnie niektórych ludzi, którzy namówią kolejnych.
Rowerzystki mają prawo korzystać z jezdni ulic miejskich i czuć się tam bezpiecznie.- 0 0
-
2018-11-07 22:15
mam to prawo i z niego korzystam
Jestem równorzędnym użytkownikiem dróg ale nie uprzywilejowanym. Wieć poczucie bezpieczeństwa bardziej wynika z umiejętności a nie z prawa...
Wypadek miałem na drodzie rowerowej... Nie z mojej winy.
To wszystko było i nie potrzebowało zmiany.- 0 0
-
2018-11-07 14:30
Jak czytam opinie, to płaczę.
Większość ludzi nie potrafi czytać ze zrozumieniem. Szczurek pewnie dlatego zawsze wygrywa, bo durnie nie potrafią poprawnie oddać głosu.
- 1 2
-
2018-11-07 14:38
Nauczcie się czytać
10 rowerów kosztowało 115 tys zł, czyli jeden kosztował 11,5 tys. Cały projekt kosztował ponad 1 mln zł. UE dołożyła 85%. Swoją drogą ciekawe na co poszło 900 tysi. Rozumiem, że ktoś to musi obsługiwać, serwisować, musi być lokal itp. Hmm 300 tys rocznie, no ciekawe.
- 4 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.