Wycieczka na Oblężenie Malborka

1 sierpnia 2007 (artykuł sprzed 16 lat)
aktualizacja: godz. 13:17 (1 sierpnia 2007)
W niedzielę 22 lipca zorganizowaliśmy turystyczny wyjazd do Malborka. Głównym celem tej wycieczki było wzięcie udziału w VIII edycji oblężenia zamku, corocznej imprezy, kiedy to Malbork przeistacza się w prawdziwie średniowieczne miasteczko. W naszych planach było m.in. obejrzenie jarmarku rzemiosł średniowiecznych, ulepienie pod okiem instruktora własnego garnuszka z gliny, a dla odważnych wzięcie udziału w turnieju rycerskim. Jednak jak zajechaliśmy na miejsce, okazało się, że pięciodniowa impreza dobiega powoli końca. Poza tym nieoczekiwanie zaskoczyła nas pogoda, zaczęło padać i większość wystawców zaczęła zwijać "interes".

Chcąc nie chcąc zostało nam jedynie podpatrzenie ostatnich walk rycerskich oraz zjechanie do karczmy, gdzie skosztowaliśmy różnych przysmaków. Na zakończenie naszego krótkiego pobytu w Malborku postanowiliśmy wcielić się w Krzyżaków, pozując do zdjęć na murach zamku. Pomimo małego niedostatku, humory nam dopisywały, a to najważniejsze.

W przyszłym roku, jeśli czas pozwoli postaramy się zorganizować podobny wypad, jednak udając się na cały dzień, by móc wziąć udział nie tylko w pokazach walk rycerskich, czy jarmarku średniowiecznym ale i w nocnej inscenizacji oblężenia zamku, która wg relacji naszych przyjaciół była świetnym wydarzeniem.

Kilka zdań z trasy:

Na wycieczkę wybraliśmy się z Tczewa, gdzie dotarliśmy wraz z rowerami kolejką. Stąd rozpoczęliśmy nasz rajd drogami bocznymi chcąc ominąć ruch samochodowy. Trasa do Malborka wiodła przez miejscowości: Starą Wisłę, Kończewice, Gnojewo, Starą Kościelnicę, Stogi, Kościeleczki oraz Kałdowo. Z powrotem by nie jechać tą samą trasą udaliśmy się przez Kraśniewo, Miłoradz, Mątowy Wielkie, Bystrze, Kończewice, kończąc w tym samym miejscu, z którego wystartowaliśmy czyli w Tczewie. Jechaliśmy w miarę spokojnie trzymając prędkość od 20 do 24 km/h na szosie i ok.15 km/h w terenie. Do Malborka robiliśmy małe postoje, jednak z powrotem, gdy rozpadało się na całego całą trasę pokonaliśmy praktycznie bez zatrzymania się.

Dystans naszej wycieczki: 52 km

Pomimo, iż pogoda nieco nas zaskoczyła, bawiliśmy się świetnie. Mamy jednak nadzieję, że w przyszłym roku zabawimy w Malborku nieco dłużej...

Więcej informacji o imprezie w Malborku znajdziecie tu

Realizatorzy wycieczki, autorzy relacji i zdjęć:
Krzysztof Kochanowicz, Dariusz Zieliński, Wojciech Grabowski (GRT)

Na prośbę autorów relacji redakcja Portalu Rowerowego Trójmiasta będzie usuwać wszystkie opinie nie związane z tematem. Zatem jeśli znacie przebytą przez nas trasę, odwiedzone miejsca i chcielibyście coś dodać czego nie ujął autor relacji, podzielcie się własnymi doświadczeniami. Będą one z pewnością bardzo przydatne tym, którzy będą chcieli powtórzyć tą trasę lub ułożyć własną na jej podstawie.

• Wycieczki gratuluje!

• Robiłem podobną trasę

Robiłem podobną trasę w kwietniu br.
    Zaczynam lubieć coraz bardziej Żuławy i Powiśle, a coraz mniej Kaszuby.
    Powód jest prozaiczny. Żuławy i Powiśle zachowały jeszcze swoiskość, klimat i przyrodę, a kochane (do niedawna)Kaszuby betonieją, komercjalizują się i jest coraz więcej ludzi.

• Zgadzam się; )

Coraz częściej wypady rowerowe kieruję również w stronę Żuław. W ubiegłym roku przejechałem wzdłuż i wszerz Żuławy Gdańskie i Wiślane, teraz skupiłem się na Żuławach Malborskich, ahhh jest tu co zwiedzać. Wprawdzie brakuje trochę kaszubskich wzniesień, ale liczne kanały i zwodzone mosty rekompensują wspaniałe widoczki.
    ps. do GRT: kiedy planujecie jakiś wypad w te rejony?

• Żuławy Malborskie po raz drugi?

Na poczatku musze powiedziec, ze mimo nienajlepszej pogody oblezenie zamku w Malborku bylo naprawde swietne-klimat miejsca dobrze oddawaly nie tylko pokazy walk czy stragany na ktorych mozna bylo uzbroic sie az po zeby ale nade wszystko turysci, ktorych w tym roku do Malborka zjechala podobno rekordowa ilosc - sama tylko inscenizacje obejrzalo 50tys widzow!!Oczywiscie zaluje ze nas tam nie bylo bo to swietna lekcja historii ale w przyszlym roku dopilnuje aby nie opuscic tego spektaklu!!Mozna miec zarzuty ze nie weszlismy, nie zwiedzilismy, ze tak tylko z zewnatrz ale to byl wypad na impreze,ktora powtorzy sie dopiero za rok a i tak przez chwile udalo nam sie poczuc jak prawdziwi zakonni krzyzacy:D
    Co do planow i pomyslow na realizacje tras wzdluz Żuław Malborskich to oczywiscie sa ona brane pod uwage i byc moze juz wkrotce wspolnie wybierzemy sie na polne dukty i kaszubskie wioski aby odkryc ich uroki oraz atrakcje!! Prosze sledzic nasza strone internetowa i...do rychlego zobaczenia na kolach;)

• Rowerem do Szwecji!

A my właśnie wróciliśmy z 3 dniowej wycieczki rowerowej po Szwecji.Było suuuuper, wszyscy zadowoleni. Okolice wokół Karlskrony są przepiękne no i zdziwiłęm się jakością i ilością dróg tylko dla rowerów. Naprawde polecam kilkudiowe wyjazdy. Dodatkową atrakcją był rejs promem Stena Line do Gdyni.

• Żuławy Malborskie - edycja II, zapraszamy

W nadchodzącą niedzielę organizujemy II edycję rajdu turystycznego "Zwykłe i niezwykłe miejsca Żuław Malborskich". Wszystkich serdecznie zapraszamy. Pełne info na ten temat oraz regulamin uczestnictwa znajdziecie na głównej stronie Portalu Rowerowego Trójmiasta w dziale "Imprezy rowerowe" (lewa kolumna) lub na naszej stronie.
    Tym razem trasa będzie znacznie urozmaicona, a zabytków i innych różnych atrakcji co nie miara. Zapraszam w imieniy GRT, a przede wszystkim głównych prowadzących: Wojtka i Darka.

• Teren godny uwagi...

Żuławy, czy to Gdańskie, czy Malborskie, czy nawet Elbląskie to godny uwagi teren. Niemalże w każdęj wsi jest jakaś atrakcja turystyczna. Bardzo polecam