• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wskaż gdańskie trasy rowerowe, których budowa jest najpilniejsza

14 czerwca 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Kliknij i powiększ widok mapy planowanych tras rowerowych w Gdańsku Kliknij i powiększ widok mapy planowanych tras rowerowych w Gdańsku

Rowerzyści docenili rowerową politykę Miasta Gdańska. Za przygotowanie studium Systemu Tras Rowerowych dla Gdańska (STeR), ze szczególnym uwzględnieniem programu partycypacji społecznej, w tym wzorcowego cyklu 19 warsztatów - realizujące projekt Biuro Rozwoju Gdańska otrzymało "Złotą Szprychę 2012".



"Za przygotowanie w 2011 r. opracowania "STER - System Tras Rowerowych dla Gdańska", ze szczególnym uwzględnieniem programu partycypacji społecznej, w tym wzorcowego cyklu 19 warsztatów - dzielnicowych konsultacji społecznych, dotyczących oceny stanu obecnego oraz oczekiwań w zakresie rozwoju infrastruktury rowerowej w Gdańsku" - brzmi uzasadnienie przyznającej "Złote Szprychy" Gdańskiej Kampanii Rowerowej.

"Złota Szprycha" przyznawana jest za działalność na rzecz rozwoju komunikacji rowerowej w Gdańsku. Uroczyste wręczenie nagrody odbyło się 3 czerwca w ramach XVI Wielkiego Przejazdu Rowerowego (II Metropolitalnego Wielkiego Przejazdu Rowerowego) podczas spotkania gdańskich rowerzystów i rowerzystek poprzedzającego wyjazd na trasę peletonu południowego XVI WPR.

W 2011 roku Biuro Rozwoju Gdańska wraz z Oficerem Rowerowym przy współudziale mieszkańców Gdańska, przedstawicieli rad osiedli i dzielnic oraz organizacji pozarządowych przygotowało studium System Tras Rowerowych (STeR), gdzie zawarte zostały zasady kształtowania infrastruktury rowerowej oraz przedstawione jej elementy, min. strefy uspokojonego ruchu, parkingi rowerowe, a także hierarchia oraz przebiegi tras rowerowych na terenie Gdańska.

Obecnie trwają prace nad przygotowaniem strategii realizacji studium STeR. Na podstawie analizy wielokryterialnej wskazana zostanie optymalna kolejność realizacji brakujących odcinków głównych tras rowerowych. W analizie brane są pod uwagę kryteria komunikacyjne (np. istniejąca i prognozowana liczba użytkowników poszczególnych tras, bezpieczeństwo), ekonomiczne (np. koszty budowy, trudności realizacyjne), funkcjonalno-przestrzenne, środowiskowe oraz poparcie społeczne (niniejsza ankieta). Realizacji tras rowerowych towarzyszyć będzie wprowadzanie udogodnień dla rowerzystów, takich jak m.in. wprowadzanie stref uspokojonego ruchu, na terenach otaczających projektowane trasy.

Przypominamy o przeprowadzanej ANKIECIE

Zapraszamy do udziału w niej i wskazania odcinków tras, których realizacja jest Państwa zdaniem najpilniejsza. Ankieta dostępna jest do dnia 20 czerwca 2012 roku.

Źródło: Biuro Prasowe Urzędu Miasta Gdańska

Opinie (148) 2 zablokowane

  • Trasa Słowackiego

    Czy ktoś pomyślał o rowerzystach na Nowej Słowackiego, chodnik jest ale nagle się kończy wielkim wykopem. Jazda rowerem po Nowej lub Starej Słowackiego to prawdziwa ścieżka zdrowia, fantastyczny przejazd od Chrzanowskiego do Obywatelskiej - polecam tym co wpadli na pomysł ułożenia tam płyt.
    Mam nadzieje że w końcu wrócą do pracy nasi drogowcy i skończą te wykopy, może we wrześniu będziemy mieć chodnik na Nowej Słowackiego - nie maże o ścieżce rowerowej - to byłby luksus.
    BBS

    • 1 0

  • JAK TO? (6)

    to nie bedzie ścieżki wzdłuż ul. Czarny Dwór i Dąbrowszczaków do Pomorskiej? Porażka... Wszystkie ścieżki od Zaspy i od Parku Reagana dochodzą do tych dróg i co? Nie można pociągnąć ścieżki od nowego ronda na Uczniowskiej? Nie rozumiem... Pozaczynane te ścieżki a z kontynuacją i połączeniem wieczny problem...

    • 20 4

    • (4)

      chyba nie byłeś w innych miastach...

      w Gdańsku nie ma holandii, ale i tak jest dobrze. W Olsztynie zamiast wybudować coś do transportu wymyślili asfalt w lesie wkoło jeziora. Owszem, będzie do niej prowadzić kilometrowa droga rowerowa ze starego miasta, ale że do starego miasta nic nie prowadzi....

      • 3 6

      • co mnie obchodzi Olsztyn??? (3)

        mieszkam tutaj i tu korzystam ze ścieżek, więc chyba mi zależy na dobrym ich rozwiązaniu. Jak nie potrafisz napisać posta na temat to nie pisz wcale i nie zaśmiecaj forum. A nazwy państw piszemy dużą literą.

        • 5 6

        • TAKA JEST WŁASNIE MENTALNOSĆ WAZELINIARZY (1)

          Zawsze podaja ze jest dobrze bo u innych jest gorzej !Różnica polega natym ze my chcemy byc holandia i zachodem !!Dlatego przykładem są dla nas lepsi odnas o do tego dazymy dlatego tez walczymy o drogi rowerowe!!Gdyby niemy to by kilometra niebyło drogi rowerowej bo wazeliniarze juz wtedy mówili apoco budowac nowe skoro jest stary asfalt albo chodnik!
          Tak własnie sie zachowuja wazeliniarze i urzedasy.Jesli ktos ich przycisnie i po miesiacach wiercenia dziury w brzuchu wybuduja kilometr to robą ztego wielka fete tylko ze ani razu to raz ze niebyła ich zasługa to oni nawet byli przeciwni!!Tylko ze zostali zmuszeni do budowania drohi rowerowej one są budowane.!!

          • 4 2

          • nie obrażaj uczestników dyskusji

            perswazja jest skuteczniejsza niż groźba stosowania siły. Program STeR nie był wymuszony, tylko wydyskutowany - chociaż można było osiągnąć więcej. Jak chcesz się miotać, to szukaj innego adresu.

            • 2 0

        • dobre rozwiązania to nie tylko ścieżki

          ich brak nie jest dobrym alibi na niekorzystanie z roweru już teraz.

          • 1 4

    • Tylko nie Czarny Dwór

      Czarny Dwór jest szeroki i idealne jeździ mi się po nim na rowerze. Miejsca jest dużo więc rowerzysta nie tamuje ruchu a jezdnią jeździ się znacznie szybciej, wygodniej i wbrew pozorom bezpieczniej niż po wydzielonej ścieżce rowerowej.

      Ścieżka (w takim miejscu dobrym rozwiązaniem byłby pasy rowerowe na poziomie jezdni, oddzielone od niej wystającym krawężnikiem) będzie tam potrzebna dopiero po przebudowie ulicy (budowa drogi zielonej) i pewnie przy tej okazji powstanie.

      W obecnym układzie brakuje jedynie małego liftingu asfaltowego chodnika (po którym porusza się mało pieszych) i postawienia znaków zezwalających niedzielnym rowerzystom na korzystanie z niego.

      • 2 5

  • czemu nie ma opcji inna? (9)

    np. wojska polskiego/wita stwosza i bazyńskiego- okolice uniwersytetu,
    dąbrowszczaków, piastowska, wielkopojska- połączenie ślepych ścieżek na przymorzu,
    podwale staromiejskie- dojazd do motławy bez lawirowania pomiędzy ludźmi,
    partyzantów od słowackiego do grunwaldzkiej,
    na samej grunwaldzkiej przydałaby się nitka po przeciwnej stronie, zwłaszcza w okolicy garnizonu.
    Przydałaby sie też opcja: wyremontować ścieżkę, np. na zaspie..
    albo: zrobić przejazd rowerowy: głównie wzdłuż grunwaldzkiej...
    okolice śródmieście- wrzeszcz-oliwa strasznie zaniedbane w tym projekcie, a przecież tam skupia sie z 70% ruchu rowerowego w gdańsku

    • 11 3

    • dokładnie (4)

      ta ankieta jest do d... nie można zaproponowac żadnego innego rozwiązania oprócz tych już przygotowanych

      • 4 3

      • jak nie mieścisz się w ankiecie, zaproponuj coś tutaj, a nie marudź (2)

        • 1 2

        • ZAPROPONOWAŁEM (1)

          w poście poniżej - powinna być ścieżka od nowego ronda na Uczniowskiej wzdłuż Czarnego Dworu do Pomorskiej, przecież tam są chodniki asfaltowe i betonowe (w skandalicznym stanie zresztą) - więc jaki problem zrobić ścieżkę?
          Nie mam czasu chodzić na konsultacje - takie coś powinno się przeprowadzać właśnie tutaj - w Internecie!
          I nie marudzę! Więc trochę kultury Jastrzębcu!

          • 5 2

          • widać, że zdarzają się konstruktywne reakcje

            na asertywne stwierdzenia. Marudzeniu nadal moje stanowcze nie!

            • 0 0

      • Trzeba była przyjść na konsultacje społeczne na warsztatach STeR w zeszłym roku - wtedy był czas na zgłaszanie propozycji.

        • 3 5

    • Z tego co wiem, ścieżka wzdłuż Grunwaldzkiej jest, na wysokości salonu Plusa, nawet łączy się z przystankiem autobusowym i jedni (2)

      • 0 1

      • (1)

        przejazd w sensie przejazd przez ulice wzdłuż przejść dla pieszych. zniknęła mi część wypowiedzi, coś pewnie niechcących wykasowałem...

        • 1 1

        • nie szkodzi

          i tak nikt tego nie przeczytał :)

          • 0 1

    • w Oliwie po pierwsze potrzebny jest dojazd i tunel z rampą rowerową na peron SKM

      od strony ulicy Śląskiej (rejon ulicy Droszyńskiego). Warto brać pod uwagę nie tylko "korytarze" ruchu rowerowego, ale likwidację wąskich gardeł - utrudniających realizację systemu rower+ SKM. Bez tego zawsze będzie marudzenie, że rower jest dobry tylko na bliskie odległości, a np. z Ujeściska do Jelitkowa nie da się jeździć do pracy/ szkoły, bo "za daleko", albo "na Zaspie nie ma ścieżek".

      • 3 2

  • za duzo tego dziadostwa jezdzi po ulicach i sa zawalidrogami (1)

    za duzo tego dziadostwa jezdzi po ulicach i sa zawalidrogami a szczytem zenuły sa rowerzysci posuwajacy sie glownymi traktami komunikacyjnymi. Rowery na sciezki rowerowe samochody na ulice

    • 6 16

    • dodaj jeszcze woliery dla ptaków

      pisarze do pióra a studenci do nauki

      • 2 0

  • rowery (1)

    URZĘDASY pojechać do HOLANDII I ZOBACZYĆ JAK TAM JEST DLA ROWERZYSTÓW ZROBIONE ...

    • 2 2

    • wystarczy odwiedzić You Tube

      materiałów z Holandii jest bardzo dużo - nie tylko o drogach dla rowerów, ale o likwidacji "pseudo_bezkolizyjnych" tras szybkiego ruchu regularnie zakorkowanych przez uzależnionych od samochodów.

      • 2 2

  • czytelnośc mapki niech ich dundel świśnie (1)

    co za taksówkarz ze zdanym egzaminem z topografi miasta układał tą mapkę:

    zero jakiś punktów orientacyjnych (do tego w spisie pełno jakiś ulic typu:"NOwa X, Y, Z" - kto wie co i gdzie to jest?
    trzeba mieć trzy mapy w ręce żeby popatrzeć gdzei który odcinek jest tak na prawdę

    • 5 1

    • nie pisze się dundel tylko dunder !

      • 2 0

  • scieski rowerowe (1)

    Należałoby zmodernizować starą scieżkę rowerową od pętli na Zaspie do ETC .

    • 30 5

    • te ściezki są w planach na ten (lub przyszły) rok

      zależy, ile będzie odwołań od wyników przetargu :)

      • 2 0

  • pruszcz - gdansk

    wg mnie baaardzo brakuje sciezki pruszcz - gdansk - jeszcze rok temu mozna bylo sie spokojnie bylo przemieszczac walem raduni, chociaz to tez generalnie za bardzo dla szosowych rowerow droga nie byla, ale teraz to masakra - po wale sie nie da, wzdloz drogi poza tym, ze to watpliwie przyjemne o dla rowerzystow i dla kierowcow, to jest to malo bezpieczna, powolna i trasa

    • 5 0

  • brawa za nowe ścieżki rowerowe z Chełmu do Centrum! (1)

    Teraz czekamy na połączenie ich z dzielnicami południowymi i Morskim Parkiem Handlowym!!!!

    • 2 0

    • a gdzie jest

      A gdzie ścieżka Chełm - Centrum , takiej trasy nie ma , przyanjmnie wzdłuż Al. Armii Krajowej. Tam ona powinna być bo już mam dość tego podjazdu Cienistą

      • 1 0

  • Trasa 02, 38 oraz 30-31

    to byloby piękne!

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum