• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wskaż gdańskie trasy rowerowe, których budowa jest najpilniejsza

14 czerwca 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Kliknij i powiększ widok mapy planowanych tras rowerowych w Gdańsku Kliknij i powiększ widok mapy planowanych tras rowerowych w Gdańsku

Rowerzyści docenili rowerową politykę Miasta Gdańska. Za przygotowanie studium Systemu Tras Rowerowych dla Gdańska (STeR), ze szczególnym uwzględnieniem programu partycypacji społecznej, w tym wzorcowego cyklu 19 warsztatów - realizujące projekt Biuro Rozwoju Gdańska otrzymało "Złotą Szprychę 2012".



"Za przygotowanie w 2011 r. opracowania "STER - System Tras Rowerowych dla Gdańska", ze szczególnym uwzględnieniem programu partycypacji społecznej, w tym wzorcowego cyklu 19 warsztatów - dzielnicowych konsultacji społecznych, dotyczących oceny stanu obecnego oraz oczekiwań w zakresie rozwoju infrastruktury rowerowej w Gdańsku" - brzmi uzasadnienie przyznającej "Złote Szprychy" Gdańskiej Kampanii Rowerowej.

"Złota Szprycha" przyznawana jest za działalność na rzecz rozwoju komunikacji rowerowej w Gdańsku. Uroczyste wręczenie nagrody odbyło się 3 czerwca w ramach XVI Wielkiego Przejazdu Rowerowego (II Metropolitalnego Wielkiego Przejazdu Rowerowego) podczas spotkania gdańskich rowerzystów i rowerzystek poprzedzającego wyjazd na trasę peletonu południowego XVI WPR.

W 2011 roku Biuro Rozwoju Gdańska wraz z Oficerem Rowerowym przy współudziale mieszkańców Gdańska, przedstawicieli rad osiedli i dzielnic oraz organizacji pozarządowych przygotowało studium System Tras Rowerowych (STeR), gdzie zawarte zostały zasady kształtowania infrastruktury rowerowej oraz przedstawione jej elementy, min. strefy uspokojonego ruchu, parkingi rowerowe, a także hierarchia oraz przebiegi tras rowerowych na terenie Gdańska.

Obecnie trwają prace nad przygotowaniem strategii realizacji studium STeR. Na podstawie analizy wielokryterialnej wskazana zostanie optymalna kolejność realizacji brakujących odcinków głównych tras rowerowych. W analizie brane są pod uwagę kryteria komunikacyjne (np. istniejąca i prognozowana liczba użytkowników poszczególnych tras, bezpieczeństwo), ekonomiczne (np. koszty budowy, trudności realizacyjne), funkcjonalno-przestrzenne, środowiskowe oraz poparcie społeczne (niniejsza ankieta). Realizacji tras rowerowych towarzyszyć będzie wprowadzanie udogodnień dla rowerzystów, takich jak m.in. wprowadzanie stref uspokojonego ruchu, na terenach otaczających projektowane trasy.

Przypominamy o przeprowadzanej ANKIECIE

Zapraszamy do udziału w niej i wskazania odcinków tras, których realizacja jest Państwa zdaniem najpilniejsza. Ankieta dostępna jest do dnia 20 czerwca 2012 roku.

Źródło: Biuro Prasowe Urzędu Miasta Gdańska

Opinie (148) 2 zablokowane

  • zapraszam na Jasień

    Zapraszam na pseudo-ścieżkę na Jasieniu na ulicy Damroki. Zaczyna się od Kartuskiej i po... 5 metrach możemy jechać po maskach parkujących na ścieżce rowerowej samochodów. O fakcie, że te kilka kilometrów ścieżek na Jasieniu nie prowadzi tak naprawdę donikąd nawet nie ma co wspominać. Tak naprawdę rowerzysta chcący z Jasienia dostać się do Centrum i na przykład na ścieżki wzdłuż plaż musi ryzykować jazdę ciasną ulicą Kartuską.

    • 3 0

  • Rowerzyści ! (2)

    Precz z chodników ! Wasze miejsce na jezdni !

    • 1 4

    • ciekawe czy z taką energią będziesz domagał się usunięcia prawa kierowców do parkowania na chodnikach?

      nie udawaj pieszego - przypuszczalnie pieszo chodzisz tylko z kuchni do pokoju i do swej bryki na parking. Zwykły pieszy nie ma tak ograniczonych poglądów.

      • 0 1

    • Piesi!

      Won z chodników na jezdnie. Tam wasze miejsce!

      • 0 2

  • Podatek drogowy (3)

    obowiązkowe ubezpieczenia oc
    obowiązkowa karta rowerowa.
    Potem można rozmawiać o infrastrukturze.
    Cudownym dieciom dwóch pedałów wydaje się że "im się należy".
    A ja się pytam z jakiej racji za pieniądze większości która na drogach widzieć ich nie chce. Są w miastach dużo pilniejsze potrzeby niż zaspokajanie chciejstwa kilku lansiarzy nie cofających się przed dezorganizowaniem ruchu drogowego , i nie proponujących niczego w kierunku finansowania tych zachcianek . Oczywiście proponują ale nie swoje.

    • 2 5

    • ef (2)

      Całkowicie się z tobą zgadzam. Również piesi powinni płacić za chodniki. Precz z rowerami! Precz z chodnikami! Precz z komunikacją miejską! Wszyscy powinni wszędzie jeździć samochodami! Jak w USA! To jest rozwój.

      • 2 1

      • No , od pieszych (1)

        nie wymagałbym karty pieszego.

        • 1 0

        • To nie jesteś zwolennikiem JKM, tylko lewakiem

          Prawdziwy Korwinista, jako ja i mój guru stawia na rozwój samochodowy i nienawidzi przyrody, a w tym przypadku chodzenie pieszo, oszczędza przyrodę i zmniejsza zużycie ropy, przez co hamuje rozwój gospodarczy

          • 1 0

  • Spacerowa (2)

    Dołączam się do postulatu dokończenia ścieżki wzdłuż ul.Spacerowej. Ewentualnie utwardzic drogę przez las z Oliwy na Matarnię. Tam przynajmniej jest możliwość przejazdu przez obwodnice chodnikiem...

    • 3 0

    • Droga z Oliwy na Matarnię

      Przecież jest utwardzona droga - asfalcik Doliny Radości.

      • 1 0

    • Spacerowa powinna być zmodernizowana w czasie ostatniego remontu.

      Zaniechano wybudowania dodatkowych pasów ruchu , a i przy okazji ścieżek rowerowych . Nic dziwnego , Budyń tą drogą nie jeżdzi. A szkoda może by zobaczył jak spieprzył robotę.

      • 2 0

  • Prowerzyści ! (1)

    Precz z jezdni na chodniki ! Blokujecie ruch !

    • 2 1

    • Samochody !

      Precz z jezdni ! Parkować na ścieżkach rowerowych, a nie blokować jezdnie !

      • 1 0

  • Myślę, że dwie "odnogi rowerowe", jako zaplecze rowerowe
    trasy "S7" = POG, pt. trasy: 18, 09, 30, 31, 32.
    18 to rowerowe połącznie Gdańsk z Pruszczem
    (w tym przypadku przydałaaby się współpraca obu miast)
    oraz 09, 30, 31, i 32, o charakterze bardziej turstycznym.

    • 0 0

  • 18 (2)

    • 3 1

    • Podpisuje się!!!, byłoby miło gdyby władze obu miast - Gdańska i Pruszcza dogadały się w sprawie wybudowania ścieżki rowerowej łączącej Gdańsk
      z Pruszczem.

      • 0 0

    • Popieram

      • 0 1

  • Brak sciezki przy Galerii Baltyckiej ! (6)

    Brak sciezki wzdluz ul.Slowackiego !

    • 19 19

    • Nie rozumiem

      Przecież przy galerii jest ścieżka, wzdłuż Grunwaldzkiej. Chyba że chodzi o wejście od strony dworca, ale tam można spokojnie podjechać ulicą, ruch jest mały. Nie popadajmy w przesadę i nie budujmy ścieżek tam gdzie ich nie potrzeba.

      • 2 0

    • wdłuż Słowackiego jest na całej długości (2)

      więc nie kłam

      • 6 10

      • jechalem wczoraj i jakos nie zauwazylem aby na ul Slowackiego

        na odcinku lesnym byla sciezka rowerowa. chyba osleplem

        • 6 1

      • tak jest tak wspaniała że samo miasto będzie ją zmieniać jakiś idiota wymyślił sobie że rowerzyści żeby dostać się pod Galerię Bałtycką mają robić objazd bocznymi uliczkami

        • 4 4

    • Prawdziwa tragedia!

      Żeby dostać się do Galerii trzeba będzie nadłożyć jakieś 100 m drogi albo przemknąć chodnikiem. Czy ktoś da radę? Taki szmat drogi i do tego na rowerze!

      • 9 1

    • przy Galerii też jest

      • 3 3

  • jedna strona (1)

    Podziękowanie dla 3-city za nowe ścieżki.
    Mam też propozycję, aby przy projektowaniu nowych ścieżek trzymać się zasady jednej strony. Tzw. "przeskakiwanie" ścieżki z jednej strony na drugą kończy się tym, że rowerzyści ciągną dalej swój przejazd po chodniku. Mało kto czeka na zmianę świateł tylko po to, aby za 500m ponownie wskoczyć na ten sam tor jazdy.
    No i ... będzie kiedyś jakieś sensowne połączenie ścieżki nadmorskiej z Gdynią?
    Gdynia ... obudź się ... nie bądź miastem klasy B.
    Lasy trójmiejskie ... jest jakaś szansa na trasę rowerową od Gdańska do Gdyni (taką ziemistą), która w miarę sensowny sposób szłaby "na wprost" a nie zygzakami od Miasta do obwodnicy i z powrotem?

    • 7 0

    • Przez lasy ale którędy?

      Fajnie by było, ale tam nie za bardzo jest jak przejechać przez las nie jadąc co chwilę w górę i w dół. Chyba że nie znam jakieś optymalnej ścieżki. W miarę poziomo jest dopiero przy obwodnicy, więc można spróbować lasem równolegle do obwodnicy, ale to też nie tak łatwo.

      • 1 0

  • (1)

    Trasa Gdańsk - Pruszcz odcinek przy trakcie Św Wojciecha ścieżka rowerowa powinna wieść po wałach kanału Raduni.

    • 11 0

    • bardzo dobry pomysł

      proste rozwiązanie i realne w wykonaniu.
      Nie jest to moja codzienna trasa. Jechałem tamtędy (ile mogłem) po wale, bo ulicą się bałem (i nie chciałem blokować). Jest potencjał. Do takiej trasy dorzućmy chodnik + ławeczki. No i mamy piękny teren rekreacyjny. Obecnie połączenie Gdańska z Pruszczem nie istnieje !!! Odległość między miastami jest na tyle mała, że znalazłoby się wielu ludzi, którzy przy dobrej ścieżce byliby w stanie przerzucić się w codziennych dojazdach do pracy z 4 na 2 kółka

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum