• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Władysława IV. Rowerzyści będą omijać pomnik księdza

Joanna Skutkiewicz
29 października 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Budowana droga rowerowa prowadzi wprost do pomnika ks. Hilarego Jastaka. Budowana droga rowerowa prowadzi wprost do pomnika ks. Hilarego Jastaka.

Po niedawno opublikowanym przez nas artykule nt. realizacji drogi rowerowej wzdłuż ul. Władysława IV w Gdyni jeden z czytelników, pan Jan, zwrócił nam uwagę na kwestię kolizji powstającej drogi z pomnikiem księdza Jastaka.



Co sądzisz o projekcie drogi rowerowej w tym miejscu?

- Nasi kochani urzędnicy zaprojektowali nam DDR-kę na kursie kolizyjnym z pomnikiem ks. Jastaka - pisze pan Jan. - Czy to znaczy, że będziemy hamować przed duchownym i omijać obelisk ostrymi skrętami między pieszymi?!
Rzeczywiście, wszystko wskazuje na to, że jednoślady będą musiały jechać naokoło pomnika, nie ma bowiem planu na przesuwanie figury stojącej w tym miejscu od 2014 roku. Co więcej, na tym fragmencie rowerzyści będą dzielić drogę z pieszymi. Jak wskazują przedstawiciele gdyńskiego ZDiZ, trzeba w tym miejscu pogodzić różne społeczne oczekiwania i dostosować do nich rozwiązanie.

- Na odcinku wokół pomnika będzie funkcjonował ciąg pieszo-rowerowy, co oznacza, że jadący rowerem będzie mógł ominąć pomnik z obu stron, zachowując ostrożność, która jest oczekiwana w takich miejscach - mówi Andrzej Ryński, zastępca dyrektora ds. infrastruktury Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni. - Podobne rozwiązanie zostało zastosowane na ul. 10 Lutego przy poczcie, gdzie ze względu na zawężenie spowodowane schodami wprowadzono ciąg pieszo-rowerowy. Rozwiązanie to z powodzeniem funkcjonuje od kilku miesięcy.

Hilary Jastak - niezapomniany kapłan gdyński



  • Budowana droga rowerowa prowadzi wprost do pomnika ks. Hilarego Jastaka.
  • Budowana droga rowerowa prowadzi wprost do pomnika ks. Hilarego Jastaka.
  • Budowana droga rowerowa prowadzi wprost do pomnika ks. Hilarego Jastaka.
  • Budowana droga rowerowa prowadzi wprost do pomnika ks. Hilarego Jastaka.
  • Budowana droga rowerowa prowadzi wprost do pomnika ks. Hilarego Jastaka.
  • Budowana droga rowerowa prowadzi wprost do pomnika ks. Hilarego Jastaka.
  • Budowana droga rowerowa prowadzi wprost do pomnika ks. Hilarego Jastaka.

Prace przy fragmencie ścieżki rowerowej wzdłuż ul. Władysława IV, od ul. Armii KrajowejMapka do ul. 10 LutegoMapka mają planowo zakończyć się na przełomie listopada i grudnia. Inwestycja jest częścią projektu "Klimatyczne Centrum", mającego na celu przeprowadzenie szeregu modernizacji zwiększających komfort i bezpieczeństwo mieszkańców Gdyni.

Miejsca

Opinie (151) 10 zablokowanych

  • chodniki dziurawe ludzie nogi wykręcają i skaczą między dziurami ! (7)

    ale oczywiście najważniejsze to zaspokoić potrzeby i wymagania kalesoniarzy ! rowery dziś mają i umieją na nich jeżdzić wszyscy ! ,Ale tylko wąska grupa bęcwałów wywraca Miasto do góry nogami uważając siebie za najważniejszych i im się należy . zdecydowana większość posiadaczy rowerów wie gdzie i jak z nich korzystać nie wchodząc w konflikty z wszystkimi dookoła ! - żli kierowcy , żli piesi , złe dzieci bo szwendają się po ich ścieżkach rowerowych , zły ten kto jedzie na wrotkach czy hulajnogą !- przeszkadza im wszystko ,to najbardziej roszczeniowa grupa nieudaczników życiowych .Jakoś lata całe nie było problemu - Jeżdziły samochody , motory ,furmanki rowery , wędrowali piesi {!} , nikt nikomu nie wadził i nie przeszkadzał . Teraz jakoś - wylęgła się grupa zamożnych posiadaczy rowerów { czyż by aż tyle się dorobil ?...} która uwąża ,że oni są najważniejsi Dziwi tylko fakt takiego ulegania ich wymogom urzędników miejskich !

    • 6 4

    • co ty bierzesz? (5)

      naprawdę tak myślisz? Przecież teraz w wyniku trwającego od wielu lat nadmiaru samochodów wszystkim poruszać się coraz trudniej. Ludzkość nauczyła się latać na księżyc, a coraz trudniej przejść na drugą stronę ulicy, której chodnik i tak bywa często zastawiony zaparkowanymi samochodami. Przypuszczalnie masz jakiś problem: albo mamusia nie nauczyła jeździć na jowejku, albo nie potrafisz zrozumieć, że to nadmiar samochodów jest główną przyczyną problemów z poruszaniem się po Gdyni.

      • 1 3

      • Główną przyczyną problemów z poruszaniem się po Gdyni jest likwidacja miejsc parkingowych , zwężanie jezdni i tristar. (4)

        Samochodów jest tyle ile być powinno, tylko sprowadziło się tu zbyt dużo "słoików" z różnych Kętrzynów i innych Bydgoszczy. Dotychczas żyło się tu normalnie. Można było wszędzie dojechać, zaparkować, pospacerować, załatwić sprawy i wypocząć. Obecnie miasto to stało się niefunkcjonalne i nie do życia. Chcesz to sobie jeździj " jowejkiem, ale nie narzucaj innym jak mają żyć.

        • 1 2

        • A ty nie narzucaj innym samochodu koleś. Również dla swego bezpieczeństwa, chyba że

          lubisz mijać się na obwodnicy z tymi, co jakiś czas wjadą na nią pod prąd samochodami.

          • 0 0

        • Przecież wiesz, że to nieprawda. (2)

          Te problemy występowały w Gdyni już wiele lat temu i dotyczą praktycznie tylko tych osób, które nie wyobrażają sobie, że można się poruszać inaczej niż samochodem i same te problemy stwarzają, narzucając innym m.in. konieczność krążenia w celu znalezienia miejsca na darmowym parkingu. Na płatnych parkingach tych problemów nie ma.

          • 1 0

          • W Gdyni nie było żadnych problemów do 2015-16r. - od kiedy władze rozpoczęły walke ze zmotoryzowanymi (1)

            mieszkańcami. Efekty widać od 3 lat - centrum umiera.

            • 0 2

            • od ponad 40 lat zmotoryzowani przyspawani mentalnie do foteli samochodów

              rozpoczęli coraz szybciej rozwijający się proces pogarszania warunków ruchu wszystkich mieszkańców. Centra miast konsekwentnie uwalniane od jeżdżących i parkujących samochodów ożywają: warto ten proces zaobserwować na przykładzie choćby Kopenhagi: miasta najwcześniej decydujące się na wejście na drogę zrównoważonego rozwoju systemu komunikacji miejskiej (już w latach 60-tych XX wieku). Obecnie KPH zajmuje od wielu lat czołowe miejsca w rankingach jakości życia. W Gdyni można było osiągnąć to samo i nadal szansa na to nie jest jeszcze totalnie zmarnowana. Centrum Gdyni może odżyć po uwolnieniu Starowiejskiej od nadmiaru samochodów.

              • 1 0

    • kierowca=frustrat

      ten wpis tylko to potwierdza

      • 2 3

  • Ten pomnik kosztował gdyńskiego podatnika siedem lat temu 250.000zł. (1)

    Za tą cenę można było wtedy kupić dom na obrzeżach lub duże mieszkanie w centrum. Teraz co? Pomnik na śmietnik, bo obcisłomajtkowcom przeszkadza? Takie właśnie ponosimy koszty ich rowerkowania. Likwidacja parkingu i pomnik do utylizacji.

    • 5 6

    • Ty się za rowerzystów wypowiadasz pieniaczu ? Znasz ich wszystkich że pie,,,sz bzdury ?

      Co im przeszkadza, a co nie ?

      • 0 0

  • a potem już jak się pogoni szczurka ,łusyka i całą tą ekipe szkodników ... (2)

    to trzeba będzie ten cały bajzel i syf który oni dziś tworzą porządkować i przywracać Miasto do normalnej funkcjonalności !!! na powrót odbudowywać zatoczki postojowe ,parkingi i wszystko to co jest niezbędne do prawidłowego funkcjonowania Miast , a co oni dziś tak pieczołowicie i bezmyślnie niszczą ,likwidują i dewastują !, myślę ,że zostaną jeszcze za to rozliczeni i pociągnięci do odpowiedzialności! urządzać sobie taką samowolke to można na swoim podwórku i wokół swojego domostwa ! ,z Miastem takich rzeczy robić nie wolno !!!.

    • 11 3

    • No to zagłosuję pierwszy raz na Szczurka od wielu lat. Bo twoja wizja miasta to ryk i smród

      od aut i motocykli.

      I te twoje durne rozliczanie. Z każdą niepopularną dla ciebie decyzją lokalnych władz będziesz leciał do sądu pieniaczu pospolity ?

      • 0 0

    • 100% racji. 20 lat niszczenia miasta... i 1mld długu.

      Wstyd !!!

      • 5 2

  • To ,że jest to grupa ludzi chorych i uzurpujących sobie prawa do wszechwiedzy i nieomylności , to już od dość dawna wiadomo ! (3)

    ale co robią w Gdyni ludzie z opozycji , związki i organizacje społeczne ??? , czy los miasta i jego mieszkańców Ich nie interesuje ? , kto się ma zająć tą dewastacją i niszczeniem Miasta naszego wspólnego dobra i Naszego Domu !

    • 22 14

    • pijesz do osób przyspawanych mentalnie do foteli samochodów?

      Nie musisz się tak denerwować. To oni najbardziej przeszkadzają pozostałym uczestnikom ruchu, w tym także innym kierowcom, potrafiącym często korzystać z innych środków transportu w Gdyni. Większość kierowców nie straciła umiejętności poruszania się pieszo, wielu z nich korzysta z możliwości przejazdu rowerem, nawet regularnie dojeżdżają nim do pracy.

      • 2 0

    • Opos ycja

      Był jeden taki, chętny do przewracania wszystkich zamiarów władzy ale wylądował na stołku szefa Baranowa wiec szczurkowi teraz robią co chcą.

      • 0 2

    • Nawet na kosę na sztorc trzeba mieć pozwolenia Wadzy obecnej , POprzednia też była przeciwna ,

      więc co pozostaje ?

      • 1 1

  • Kolejny przejaw kultu jednostki.

    • 0 2

  • Ksionc powinien stać na środku ścieżki rowerowej. (2)

    Gdynia stała się miastem rowerowym, przyjeżdża tu wiele turystów na rowerach.Dlatego uważam, że ksionc musi być dobrze wyeksponowany na środku ścieżki rowerowej.

    • 20 22

    • ja bym go postawil na srodku jezdni

      • 3 0

    • dlatego jego sukienka maxi powinna być w dostojniejszym kolorze
      purpurowym? białym? widocznym! wszystkodlabezpieczeństwa

      • 1 3

  • A gdyby to był pomnik oficyjera rowerowego, to (6)

    co byście powiedzieli rowerzyści ?

    • 7 7

    • że trzeba pomnik przestawić lub go ominąć (5)

      proste jak konstrukcja cepa

      • 3 1

      • Przesunąć pomnik swiętego ofcera rowerowego ? (4)

        Nie bluźnij

        • 2 4

        • na pewno by się nie obraził (3)

          nie trolluj więcej, to nie ma sensu

          • 2 2

          • To ma sens. Może ludzie zaczną głosoawć za rozwojem (2)

            Miasta, a nie jego niszczeniem.

            • 0 2

            • rozwój miasta polega m.in. na uwalnianiu go od nadmiaru samochodów (1)

              i tworzeniu warunków do poruszania się mniej terenochłonnymi rodzajami transportu; głównie chodzi o poprawę komfortu i bezpieczeństwa poruszania się po mieście pieszych i rowerzystów, m.in. chcących dostać się do przystanków komunikacji zbiorowej.

              • 0 0

              • W głowie oficera rowerowego jedno ... po prostu wyprowadź się na wieś i spełnij swoje marzenia.

                DDR: darmowa dobra rada.

                • 0 1

  • Można bylo nie likwidowac parkingu, a drogę rowerowa wyznaczyć z tego 10m szerokości chodnika. (10)

    • 21 12

    • To jest walka rowerzystów z mieszkancami. (9)

      A mieszkańcy nie moga sie doczekac wyborów

      • 5 2

      • jak na razie to użytkownicy samochodów (ci z nich, którzy są mentalnie przyspawani do fotela samochodu) (7)

        walczą z innymi kierowcami oraz pozostałymi mieszkańcami, którzy wybierają inne sposoby poruszania się po mieście.

        • 0 6

        • Dewastujecie miasto. Miasto bez mozliwosci wydajnej mobilnosci (6)

          Umiera - Świetojańska, Abrahama, 10go Lutego..
          .

          • 5 1

          • ruch pieszy i rowerowy to najbardziej wydajne formy mobilności miejskiej (5)

            lokale położone przy ulicach uwolnionych od jeżdżących i parkujących samochodów notują wzrosty liczby klientów i skali obrotów. Tak będzie jak wreszcie Starowiejska zostanie deptakiem z dopuszczonym ruchem rowerów.

            • 1 2

            • Lokale położone przy ulicach pozbawionych jeżdżących i parkujących samochodów notują spadki liczby klientów. (4)

              Wystarczy zobaczyć np. na Świętojańskiej; ulica ta żyła w latach 90-tych. Czynsze były tam po 10.000 zł. Były obroty, więc było z czego płacić. Można było dojechać tam samochodem i zaparkować na prawym pasie ( Świętojańska miała wtedy po dwa pasy w każdą stronę). Dziś aż przykro patrzyć. 1/3 lokali stoi pusta. Kilka osób spaceruje. Zabiliście centrum miasta.

              • 3 1

              • Świętojańska nie została uwolniona od jeżdżących i parkujących samochodów (1)

                więc przykład nietrafiony. Stągiewna w Gdańsku została uwolniona od tych pojazdów i znakomicie funkcjonuje. Dotyczy to setek takich ulic w dziesiątkach miast świata i Europy. W Polsce takich ulic jest coraz więcej. Czekam w Warszawie na uwolnienie reszty Chmielnej od jeżdżących i parkujących samochodów - na pewno będzie na ten temat informacja w tzw. mediach głównego nurtu. W Łodzi dobrym przykładem jest ulica 6 sierpnia. Przykłady można mnożyć - z kraju i zagranicy.

                • 1 0

              • Panie oficerze ... przestań się ośmieszać. Gdybyś kiedkolwiek prowadził własny biznes oparty na klientach

                wchodzących 'z ulicy' to wiedziałbys o czym mowa. Świętojańska jest martwa, 10-go Lutego też, Abrahama prawie. Jak nie wierzysz to porozmawiaj z właścicielami biznesów. Spadek obrotów jest gigantyczny. Widać to po liczbie lokali 'wynajmę'.

                • 0 0

              • Oni widzą tylko swój rower ... nie ma co dyskutować z fanatykami (1)

                • 0 2

              • przyspawani mentalnie do foteli samochodów siedzą tylko w swoich samochodach i przed komputerami

                zapominając, że z samochodu trzeba wysiąść i dojść do właściwego celu podróży, to bardzo ogranicza wyobraźnię.

                • 0 1

      • badania wykazują, że coraz większa liczba mieszkańców (większość z nich)

        popiera działania prowadzące do ograniczenia roli samochodów w centrach miast oraz działania poprawiające warunki funkcjonowania ruchu pieszych i rowerzystów. Po wyborach znakomicie się o tym przekonasz.

        • 0 1

  • Grupka cyklopatów dewastuje miasto. (10)

    • 13 11

    • duża grupa autopatów już zdewastowała znaczną część trawników miejskich (9)

      nie mówiąc o spowodowaniu znacznej liczby ciężkich obrażeń wśród użytkowników jezdni, chodników i placów miejskich.

      • 2 5

      • Tylko w zeszłym roku rowerzyści byli sprawcami 4378 potrąceń na chodniku. (8)

        Było ich z pewnością dużo więcej, ale nie zostały one ujęte w statystykach, bo sprawcy szybko oddalili się z miejsca wypadku.

        • 4 5

        • sprawdź statystyki na temat liczby potrąceń pieszych na przejściach (3)

          uwzględnij skalę obrażeń odniesionych przez pieszych spowodowane przez kierowców samochodów i przedstaw bardziej wiarygodne dane. Jeśli rowerzysta uciekł z miejsca potrącenia (skądinąd wg. mnie Twoje liczby są niewiarygodne), to takie potrącenie mógł rejestrować poszkodowany. Jeśli tego nie zrobił, to znaczy nie było istotne.

          • 2 3

          • Rowerzysta nie ma prawa jechać po chodniku! Tym bardziej nawet dotknąć pieszego. Obrażenia są tu nieistotne. (2)

            • 2 3

            • rygoryści moralni są bardzo często sprawcami wielu wypadków, kończących się ciężkimi obrażeniami (1)

              nagminnie lekceważą limity prędkości korzystając ze swojego prawa poruszania się po jezdni, na której nie został uspokojony ruch. Nawet dozwolona prędkość 50 km/h zabija.

              • 1 0

              • Czyli mówisz, że to wina kierowcy że ktoś wszedł mu na jezdnię prosto pod koła ?

                No ciekawe :) Lobby rowerowe to chciałby wprowadzić zwyczaj noszenia piechotą flagi przed każdym samochodem :)

                • 0 3

        • zmyślasz. nie ma takich danych (3)

          są dane dotyczące wypadków i z nich wynika że poszkodowanych zostało 170 pieszych potrąconych przez rowerzystów przez cały rok w całej Polsce. Także problem jak widać marginalny jest. Co istotne żaden pieszy nie zginął. Dla porównania kierowcy uśmiercili 16 pieszych na chodnikach 2020r!

          • 3 3

          • Bzdura! Wielu pieszych zostało potrąconych wychodząc ze sklepu lub z autobusu przez cyklogłupków pędzących po chodniku. (2)

            Połamani, pozostawieni bez udzielenia pomocy przez sprawcę wypadku (rowerzystę), bo ten uciekł.

            • 1 5

            • i wtedy się obudziłeś (1)

              Twój wpis jedynie potwierdza znaną prawdę, że największym osiągnięciem lobby samochodowego jest przekonanie dużej liczby ludzi, że ruch pieszych i rowerzystów na wspólnej przestrzeni stref pieszych uwolnionych od jeżdżących i parkujących samochodów nie może odbywać się bezpiecznie

              • 3 1

              • To chyba rzadko bywasz pieszym. Czasem nie da się normalnie iść bo wyskakują ci d**ile zza pleców albo dzwonią dzwonkiem i czekają aż zejdziesz na trawnik bo on jedzie chodnikiem. Nawet jak ścieżka rowerowa jest po drugiej stronie wąskiej ulicy.

                • 0 2

  • Pomnik

    Zburzyć pomnik

    • 2 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum