Więcej rowerzystów w Gdańsku. Mimo zimy
W 2022 r. Gdańsk naliczył niemal 1 mln więcej przejazdów rowerzystów niż w poprzednich 12 miesiącach. Urzędnicy chwalą się, że to dzięki rozbudowanej infrastrukturze i innym zachętom. Ale trudno oprzeć się wrażeniu, że nie bez znaczenia są także podwyżki cen paliw i biletów. Niezależnie od przyczyny ruch rowerowy w Gdańsku rośnie w rekordowym tempie.
Najwięcej rowerzystów naliczono na głównej trasie rowerowej wzdłuż al. Zwycięstwa, ale też w pasie nadmorskim. Co ciekawe, po raz pierwszy w historii pomiarów zdecydowanie bardziej transportowa trasa wzdłuż al. Zwycięstwa wyprzedziła bardziej rekreacyjny pas nadmorski. Największe wzrosty procentowe są natomiast na trasie przy al. Adamowicza, ul. 3 Maja, Kanale Raduni oraz ul. Słowackiego.
Wielkość ruchu rowerowego w Gdańsku jest mierzona w 30 miejscach. Przy ul. 3 Maja oraz przy alei Grunwaldzkiej we Wrzeszczu są wyświetlacze z prezentacją liczby rowerów w danym dniu i od początku roku.
- W związku z rozwijającą się infrastrukturą rowerową w Gdańsku oraz większą świadomością ekologiczną mieszkańców przewidujemy, że rosnący trend się utrzyma, a w roku 2023 odnotowane zostaną kolejne rekordy podróży rowerowych - przewiduje Piotr Kryszewski, zastępca prezydenta ds. usług komunalnych.
Mit obalony: zima nie przeszkadza rowerzystom
Bardzo szybko rośnie też ruch rowerowy w miesiącach jesiennych i zimowych. Urzędnicy twierdzą, że to dzięki zmianie terminu kampanii Rowerem do pracy i szkoły - Kręć kilometry dla Gdańska.
- Wyniki pokazują, że ten projekt przynosi oczekiwane efekty. Podczas jego jubileuszowej edycji po raz kolejny pobitych zostało wiele rekordów. Wspólnie wykręciliśmy ponad 2,5 mln kilometrów, a to więcej o 307 tys. km niż w poprzednim roku. Dzięki tej akcji do atmosfery nie zostało wyemitowane aż 632 ton CO2 - mówi Remigiusz Kitliński, pełnomocnik prezydenta Gdańska ds. komunikacji rowerowej.
Trudno jednak oprzeć się wrażeniu, że wpływ mają na to także czynniki makroekonomiczne, ze wzrostem cen paliw i inflacji na czele.
Opinie (131) 3 zablokowane
-
2023-02-11 10:46
Przecież spora część to ludzie na hulajnogach elektrycznych xD
- 6 1
-
2023-02-11 15:49
Ludzi nie stać na bilety...
- 5 2
-
2023-02-13 19:05
Propaganda rowerowa uprawiana przez biuro miasta nic nie zmieni...
jest trochę więcej rowerów , ale to nie zasługa polityki tych z ratusza , raczej drogie paliwo , bilety na autobus itp.
- 1 0
-
2023-02-13 19:08
Też śmigam roverem , takim angielskim z silnikiem od hondy...
- 0 0
-
2023-02-13 19:42
Propozycja dla redakcji
" W związku z rozwijającą się infrastrukturą rowerową w Gdańsku "
Zamiast tej propagandy sukcesu proponuje wywiady na mieście z rowerzystami. Co użytkownicy gdańskich "ddr" tak naprawdę o nich myślą.
Jeżdżę codziennie cały rok i jak dla mnie gdańskie drogi dla rowerów to jednym słowem "porażka". Porażka bo robi się mało i żeby było na maksa tanio robi się takie dziadostwo jak na Marynarki - Jana z kolna z gdzie na krótkim odcinku są 4 sygnalizacje i można łatwo wpaść pod tramwaj.- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.