• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Więcej miejsca dla rowerzystów i pieszych

neo
6 marca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (199)
Po remoncie droga dla rowerów jest też lepiej wyprofilowana. Po remoncie droga dla rowerów jest też lepiej wyprofilowana.

Skończyły się prace drogowe na skrzyżowaniu ulic Nowe Ogrody i StrzeleckiejMapka w Gdańsku. Dzięki temu będzie tam bezpieczniej dla rowerzystów i pieszych.



Czy likwidacja prawoskrętu w tym miejscu to dobry pomysł?

W ramach prac zlikwidowano prawoskręt, a na jego miejsce przesunięto drogę dla rowerów. W miejscu drogi rowerowej poszerzono natomiast chodnik. Wyniesiona została też jezdnia ul. Strzeleckiej do wysokości drogi dla rowerów i chodnika.

- Piesi zyskali teraz więcej miejsca przy budynku sądu, a nowy profil przejazdu przez jezdnię jest teraz komfortowy dla rowerzystów. Dzięki wyniesieniu fragmentu ul. Strzeleckiej kierowcy zwolnią, więc będzie bezpieczniej - Piotr Kryszewski, zastępca prezydenta Gdańska.


Na miejscu są jeszcze słupki, bo do wymalowania zostało jeszcze nowe oznakowanie poziome na jezdni, co jest uzależnione od pogody.

Kiedy skończą się nocne przymrozki, wykonane zostanie jeszcze oznakowanie poziome. Kiedy skończą się nocne przymrozki, wykonane zostanie jeszcze oznakowanie poziome.
- Czekamy tylko na warunki pogodowe, które pozwolą nam na wymalowanie oznakowania poziomego. Jest ono konieczne, bowiem przebudowa skrzyżowania to także zmiana organizacji ruchu dla kierowców. Zamiast dotychczasowego osobnego pasa skręt w ul. Strzelecką z ul. Nowe Ogrody będzie możliwy z prawego pasa do jazdy na wprost - wyjaśnia Piotr Kryszewski.
neo

Opinie (199) 4 zablokowane

  • Opinia wyróżniona

    Dziwna polityka drogowa Gdańska (53)

    Dla czego utrudnia się ruch drogowy tym którzy w paliwie płacą podatek drogowy a promuje tych co nic nie wnoszą w utrzymanie infrastruktury drogowej (rowery, elektryki). Gdy zmaleje ruch samochodów spalinowych to skąd będą pieniądze na drogi?

    • 154 121

    • Jak to skąd ?

      Wydrukuje się.

      • 6 9

    • (2)

      aha, czyli tylko kierowcom ma być dobrze i tylko drogi mają być poszerzane bo wy tak chcecie ? rowerzyści i piesi najlepiej na tory prawda ? by tylko nie ingerować broń boże w wygodę kierowców

      • 32 23

      • droga nie byłaby poszerzana. taka była... :( (1)

        • 5 4

        • Była przeskalowana tworząc kolejną miejską autostradę zachęcającą jessiki w fiatach 500 do malowania się stojąc w korku zamiast jechania jak cywilizowany człowiek tramwajem.

          • 3 7

    • podatek w paliwie idzie na utrzymanie państwowych dróg nie miejskich. Wszyscy płacący podatki w Gdańsku płacą na gdańskie drogi.

      • 46 8

    • Na drogi płacą wszyscy w podatkach. Te w paliwie są za niskie na utrzymanie dróg. (1)

      • 30 7

      • Na ZTM tez wszyscy płacimy w podatkach

        3/4 ceny biletu to dopłata. Kierowcy też płacą.

        • 1 0

    • Bo tego podatku w paliwie to ledwo na odśnieżanie starcza (5)

      Poza tym każdy obywatel płaci podatek w paliwie, bo każdy korzysta z transportu ludzi i dóbr, a więc pośrednio płaci za paliwo. Ale tylko użytkownicy transportu indywidualnego korkują miasto, wymagają gigantycznych nakładów na infrastrukturę, która powoduje wydłużenie drogi dla wszystkich innych, jest głośna, nieekologiczna, stwarza zagrożenie etc. ile razy my tu będziemy wałokować, że redukcja liczby kierowców jest dobra nawet dla samych kierowców, wszak najwyżej oceniany (przez kierowców) komfort jazdy jest w krajach gdzie jest ich najmniej.

      • 33 7

      • odśnieżanie jest finansowane z PIT-u (3)

        • 9 4

        • (2)

          tak samo jak miejskie drogi :D

          • 11 1

          • no właśnie, a nie z akcyzy za paliwo

            • 4 0

          • i komunikacja miejska

            • 0 0

      • Pewnie nie starcza

        skoro sypią więcej soli niż śniegu - "pani kierowniczko czy ja sypie, ja sypie cały czas" - asfaltu już nie widać, biały świat wokoło dróg.

        • 4 1

    • Panie Oruniaku, ale podatek drogowy nie ma nic wspólnego z samorządem który finansuje drogi w mieście (1)

      Promuje się utrzymanie infrastruktury drogowej która nie wymaga tylu inwestycji w remonty - chodniki i drogi dla rowerów.

      • 20 6

      • Bez sensu

        To wysypcie ścieżki z piachu. One one wymagają jeszcze mniej inwestycji

        • 1 5

    • Lepsze warunki dla pieszych i rowerzystów to mniej osób korzystających z samochodów (11)

      Dlaczego my, kierowcy, nie patrzymy na infrastrukturę pieszo-rowerową jako usprawnienie. Im lepsze warunki pieszo-rowerowe i im lepsza komunikacja miejska, tym większa szansa, że część osób poruszających się na co dzień samochodami zmieni swój środek transportu m.in. do pracy.

      Po co robić sobie wrogów w rowerzystach i zniechęcać ich z tego środka transportu? Im wygodniej będzie wybrać rower tym mniej osób będzie wybierało samochód. W ostateczności szybciej i łatwiej jest wyprzedzić rowerzystę niż niedzielnego kierowcę, który będzie jechał 30km/h na drodze po której można poruszać się z prędkością 50km/h i pokona skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną w tempie pozwalającym na przejazd np. 3 samochodów.

      Przemyślcie to proszę. Każdy rowerzysta/ pieszy korzystający z komunikacji miejskiej, przesiadający się do samochodu to wydłużenie czasu stania w korku....

      • 33 6

      • (1)

        W końcu mądry głos kierowcy. Pozdrawiam

        • 17 3

        • Niemożliwe żeby pisał to kierowca, to na pewno był rowerzysta w owczej skórze ;)

          • 3 7

      • Udawany kierowco, ja tak tylko przypomnę (6)

        że rowerzystów jest 100 razy mniej niż kierowców (i dużo więcej nie będzie), a np. tutaj rowerzyści mają tylko 2 razy mniej pasów niż samochody. Czyli władze dając przestrzeń jednemu rowerzyście zabierają ją 50 kierowcom. A rowerzyści i tak wolą jechać ulicą niż drogą rowerową zrobioną specjalnie dla nich.

        Z tym łatwiejszym wyprzedzeniem rowerzystów to bym się nie zapędzał, bo mimo obowiązku trzymania się prawej strony jezdni oni jeżdżą środkiem pasa, więc tak czy owak musisz zjechać na przeciwny pas.

        A rozwój komunikacji miejskiej jak najbardziej, ale nie kosztem zwężania ulic dla kierowców, jak w Trójmieście.

        • 6 21

        • Coś Ci się pozajączkowało.

          Nie jest ich 100x mniej. Nie jest ich nawet 50x mniej. Zaiste, na ich infrastrukturę idzie ponad 100x mniej.

          • 10 3

        • ktoś szuka odpowiedzi na niewłaściwie postawione pytanie (4)

          nie jest ważne, jak się ma liczba kierowców do liczby rowerzystów. Ważne jest to, że im więcej osób korzysta z roweru (a nie z samochodu - a jest wielu, którzy wiedzą, że mają taki wybór) tym warunki ruchu samochodów są lepsze. Krótsze kolejki do zmiany świateł, więcej miejsca na parkingu etc. etc. Szacuje się, że ok 50% przejazdów samochodem w mieście odbywa się na odległość mniejszą niż 5 km, a taką odległość można bez większego wysiłku pokonać rowerem w ciągu 12-15 minut. Warto zrozumieć pojęcie "niepotrzebnych przejazdów samochodem" - to może wiele wyjaśnić.

          • 6 4

          • Stosunek liczby kierowców do liczby rowerzystów jest bardzo ważny i zbyt często zapominany (3)

            Najlepszym przykładem jest kuriozum tuż obok na 3 Maja, gdzie rowerzyści (których - przypomnę - jest 100 razy MNIEJ niż kierowców) mają 2 razy WiĘCEJ pasów niż kierowcy.

            Twoje gadanie wygląda tak: mamy dwupasmówkę po której jeździ 100 samochodów. Nagle stwierdzam, że jeden pas wezmę tylko siebie, a w zamian za to na tym drugim pasie będzie o jeden samochód mniej. Bardzo korzystny deal dla pozostałych kierowców, co nie? Na pewno zabranie 1/100 ruchu zrekompensuje im spadek przepustowości o 1/2.

            • 2 5

            • Pogadaj tak jeszcze i tak się będzie kończyło (2)

              Bo nie dość że kłamiesz (wystarczy popatrzyć w cykliczne analizy ruchu robione przez Gdańsk) to jesteś nudny.

              • 2 1

              • I właśnie wg tych analiz i liczników rowerowych wychodzi, że przez 3 miesiące przejeżdża tyle rowerów co samochodów jednego dnia (1)

                a nudne to jest lobby rowerowe.

                • 1 2

              • jeszcze raz powtarzam: ważne jest głównie to, ile ludzi mogłoby by przejeżdżać, gdyby warunki ruchu rowerów

                były co najmniej tak dobre jak warunki ruchu samochodów (pogarszane skądinąd przez nadmiar samochodów). Pas ruchu dla rowerów daje możliwość przejechania 3-4 razy większej liczby ludzi niż pas ruchu samochodów, który kosztuje dużo więcej.

                • 0 0

      • (1)

        Nikt nie chce robić sobie wrogów, co nie znaczy, że trzeba wydawać pieniądze na nietrafione rzeczy wymyślone przez tzw. inżynierów ruchu pozbawionych odrobiny rozsądku.

        • 0 5

        • system komunikacji miejskiej to zbyt poważna sprawa by ją zostawiać w rękach inżynierów ruchu.

          • 1 0

    • bo samochody osobowe generują strasznie wysokie koszty (1)

      podatek płacony w paliwie nawet w 1% nie rekompensują kosztów, nie wspominając już, że nawet złotówka z tego podatku nie idzie na drogi miejskie

      • 16 5

      • komunikacja przewozi 30% ludnosci

        przy 100% miasto zbankrutuje bo nie udźwignie takiej dopłaty do komunikacji. Samochody ratują nieudolność władz miejskich.

        • 1 1

    • Podatek w paliwie idzie na autostrady i takie tam, nie na drogi lokalne. Za nie płacą wszyscy mieszkańcy. A przy okazji podatek w paliwie nie pokrywa nawet 40% kosztów utrzymania autostrady czy drogi krajowej. Także weź sie schowaj z tym "utrzymywaniem".

      • 12 3

    • kierowcy i ich samochody: (6)

      -smrodzą
      -trują
      -niszczą zieleń/chodniki
      -powodują wypadki na masową skalę co kosztuje nas wszystkich podatników 44mld zł rocznie
      -paraliżują miasto, służby i komunikacje publiczną
      -zajmują niemal całą przestrzeń miejską
      -są głównym beneficjentem budżetu miejskiego, a żadnych podatków nie płacą na rzecz miasta

      a te co płacą w paliwie nie pokrywają nawet skutków wypadków które powodują ( to wspominane 44mld zł rocznie), a gdzie coś budować, za co to utrzymywać, gdzie koszta środowiskowe.......

      • 22 8

      • (5)

        typowa, zaślepiona ideologia antysamochodowa

        • 8 23

        • (2)

          A może kogoś kto myśli o ludziach i planecie, a nie samochodach?

          • 13 5

          • (1)

            planecie? dobre sobie. Azja i USA smrodzą ile wlezie, a my europa która generuje może małą część zanieczyszczeń mamy być bohaterami i się poświęcać gdzie reszta ma to gdzieś?

            • 3 7

            • ...kto powiedział że trzeba się poświęcać?

              Głównym argumentem za ograniczeniem aut jest bezpośrednia poprawa naszego życia.

              Chińczycy mogą se smrodzić (zwykle produkując śmieci które my kupujemy, ale to inny wór łajna), ale jednak za jakość powietrza w trójmieście odpowiadamy głównie my. To też nie amerykanie powodują u nas korki (chociaż pewnie lobby koncernów paliwowych maczały palce w obecnej sytuacji) tylko my.

              Dodatkowo doskonałą metodą oszczędzania jest nie kupowanie auta. Każde 100 tys. zł których nie zaciągniesz w kredycie żeby wozić swoje cztery litery to 200 tys. których nie będziesz musiał zarobić przez te kilka lat w których musisz je spłacić. (wliczam %, ubezpieczenia, paliwa i inne "drobne" wydatki którym podlega każdy właściciel auta)

              • 1 1

        • nie ma tu ideologii. to są fakty!

          • 7 1

        • fakty i rzeczowe argumenty bolą, czyż nie?

          • 1 0

    • Rowerzyści posiadają samochody (1)

      Rowerzyści również posiadają samochody i też płacą podatki

      • 8 1

      • Bywa i tak :P

        Ja mam szczęście i nie muszę. Aż miło mi się patrzy ile kasy zostaje mi na koncie którą w przeciwnym wypadku karmił bym bank, stacje obajtka i ubezpieczalnie.

        • 1 1

    • Dlatego, że jeżdżąc samochodem po mieście jesteś tylko generatorem kosztów i zatrucia powietrza.
      Nic nie utrzymujesz.
      I w dodatku nie masz pojęcia o źródłach finansowania miejskiej infrastruktury i o tym jak działają podatki w Polsce.

      • 15 2

    • Gyd PO wejdzie do władzy bedzie zakaz jazdy autem spalinowym w miescie wiec drogi bedą niepotrzebne (8)

      potwierdził to przezydent warszawy

      • 0 12

      • (1)

        No i nie zapominaj, że będą przerabiać dzieci na macę.

        • 12 1

        • Czekaj... musiałem coś opuścić robiąc notatki na spotkaniu.

          Maca ma być przed czy po tym jak im przymusowo zmienimy im płeć karmiąc mlekiem z pasikoników?

          • 0 1

      • (1)

        niczego nie potwierdził trolliku pisowski.

        • 5 2

        • być może trollik pisowsko-putinowski

          • 2 0

      • POkemony jak zawsze musza zaprzeczac faktom Prezydent warszawy publicznie sie wielokrotnie wypowiadaj i te nagrania sa w necie (2)

        kazdy moze sobie w necie sprawdzic co to jest te C40 i i moze tez zobaczyc jak prezydent Warszawy wyraznie mówił ze jak dojda do władzy wprowadza to jak najszybciej.
        No ale prawda którą w TVN nie zobaczysz boli ich najbardziej

        • 1 8

        • to tylko głupi raport, który nic nie znaczy prawnie i do niczego nie zobowiąziuje. Poza tym, miasto nie ma narzędzi, żeby coś takiego wprowadzić.

          • 7 1

        • widać że sam nie czytałes co to jest to C40 i jaki raport przygotowali. Nie ma w nim za wiele zakazów ani nakazów, więc nie wiem co mieliby niby wprowadzać. To tylko gadka pisowców, by się przy władzy utrzymać, strasząc ludzi że będziemy jeść chrząscze, kupować trzy ubrania rocznie a telefon zmieniać raz na 20 lat.

          • 3 0

      • więc mam nadzieje, że szybko wejdzie :)

        • 1 0

    • poprawa warunków ruchu rowerowego powoduje, że większa niż dotąd część odbywa się na rowerach

      po prostu część mieszkańców korzystających z samochodu zauważa, że na krótkie odległości warto przesiąść się na rower i to robią. Dzięki takim działaniom warunki ruchu kierowców ulegają poprawie. Holandia jest krajem, w którym warunki ruchu samochodów są oceniane najlepiej: po prostu kierowcy nie przeszkadzają innym kierowcom w wyniku możliwości jeżdżenia rowerem i nie wykonywaniu tzw. niepotrzebnych przejazdów samochodem, których u nas nadal jest bardzo dużo. Ciekawe, ilu czytelników ogarnie tę prostą prawdę?

      • 6 1

    • Bo infrastruktura dla aut jest koszmarnie droga,

      selfdestrukcyjna i wy nawet pomimo tego że niby coś tam płacicie w podatkach to nie jest to nawet blisko tego aby opłacić chociaż drogi. A co dopiero wszystko inne

      • 6 0

    • (1)

      Bo podatek paliwowy nie idzie na utrzymanie dróg miejskich - to zadanie samorządów a więc wpływy z PIT się liczą :)
      Ale tego to nie wiesz huh?
      Jak tego że aby pokryć pełne utrzymanie 17k dróg w PL (szybki ruch + część krajowych + autostrady) to podatek wystarcza w 5%? I wyliczenia wskazują że aby zapewnić 100% wraz z pobocznymi kosztami to litr powinien być po 150zł? Czy też żyjesz w błogiej nieświadomości że PL refunduje w 96% koszty użytkowania samochodów?

      • 1 0

      • Coś jest nie tenteges z tą matmą.

        150 zł/litr to 9000 zł w samych podatkach za bak osobówki którą przecież nawet oszczędni kierowcy karmią tak raz na miesiąc. Nie ma bata żeby aż tyle kasy szło na drogi, dawno by trzeba było sprzedać kraj chińczykom.

        Też nie lubię samochodów, ale to nie oznacza że bezkrytycznie łyknę każdy argument.

        • 1 0

  • Znalazłem sposób (1)

    Ja ostatni zwaliłem kloca na wycieraczkę takiego sąsiad i odlałem się na wycieraczkę. Zostawiłem kartkę że jeżeli nie zaprzestanie swoich wybryków to mój będę uskuteczniał do momentu jego zaniechania fanaberii. Temat rozwiązał się sam a ja tera spokojnie załatwiam się we własnym domu :/

    • 1 5

    • Dzień Swira

      • 2 0

  • Opinia wyróżniona

    "Nie, chodnik nigdy nie był w tym miejscu za wąski" (4)

    Odpowiedzieli ludzie, którzy nigdy tamtędy nie szli

    • 94 105

    • Ja często tamtędy chodzę. A chodnik i tak pozostaje wąski parę metrów dalej.

      • 12 1

    • mięsna też już jeść nie będzie można?... jak to mawiał donek - "zaaresztują nam mięso" :)

      • 5 17

    • (1)

      Chodniki w wielu miejscach to nieporozumienie, zamiast prostych, wypoziomowanych, to porobili "fale dunaju". Zdrowemu ciężko się chodzi, a co dopiero ludziom z dysfunkcjami

      • 8 3

      • w tym miejscu akurat chodnikowi dano równą niweletę (brak fali Dunaju)

        • 3 0

  • (1)

    Zlikwidować wszystkie ulice, POrobić drogi rowerowe, ubrać wszystkich w jednolite mundurki, otworzyć parę sklepów z karaluchami, zakazać wyjazdu beż POzwolenia poza granice miasta i jeszcze parę takich przepisów. Czas wymienić to towarzystwo przy najbliższych wyborach.

    • 11 1

    • Jak już zabierać ulice to również rowerzystom zostawić tylko deptaki i to w całym trójmieście !!!!!!!

      • 1 1

  • tylko jeszcze zeby rowerzysci zachowywali sie bezpiecznie w starciu z ustap pierwszenstwa!, czekam na spotkanie Piotrkowska -nowa Warszawska!.

    • 4 2

  • A co jest na ul.Jana z Kolna? Jeden pas ruchu zabrany dla trzech rowerzystów, wzdłuż ulicy powstają biura jak grzyby po deszczu, budują duże osiedle mieszkaniowe, a ulicę likwidują, tym bardziej iż to wylotówka z Gdańska. To dopiero trzeba mieć rozum, żeby takie coś zrobić.

    • 14 1

  • Panie Kryszewski - zwolnią ?! na pewno ?! (1)

    zakręt 90stopni wąska droga dziura na dziurze, jak pan myśli z jaką prędkością tam wszyscy jeżdżą ? Wyniesienie nic nie zmieni tylko samochody oczekujące na przejazd będą oślepiać innych - efekt będzie odwrotny od zamierzonego.

    • 7 1

    • Wogle bez sensu wręcz i**otycznie !!!!

      • 2 1

  • Inwestycja bez głowy -chyba że dla kasy !!!!!

    • 7 4

  • No no (1)

    Nie przybyło ani kilometra ddr ale artykuł jest.
    Ciągle brakuje dróg dla rowerów przy wielu głównych ciągach komunikacyjnych a tu news że przesunięto ddr o pół metra w lewo. Kogo to obchodzi ?

    • 9 8

    • Mnie

      • 0 0

  • Miasto ( urzad ) uważa mieszkańców za zupełnie zbędnych sami urzędnicy by się utrzymali i wyżywili a reszta jest zbędna !!!!!

    • 9 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rajd Climate Classic Gdańsk 2024

220 - 350 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum