• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Więcej miejsca dla rowerzystów i pieszych

neo
6 marca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (199)
Po remoncie droga dla rowerów jest też lepiej wyprofilowana. Po remoncie droga dla rowerów jest też lepiej wyprofilowana.

Skończyły się prace drogowe na skrzyżowaniu ulic Nowe Ogrody i StrzeleckiejMapka w Gdańsku. Dzięki temu będzie tam bezpieczniej dla rowerzystów i pieszych.



Czy likwidacja prawoskrętu w tym miejscu to dobry pomysł?

W ramach prac zlikwidowano prawoskręt, a na jego miejsce przesunięto drogę dla rowerów. W miejscu drogi rowerowej poszerzono natomiast chodnik. Wyniesiona została też jezdnia ul. Strzeleckiej do wysokości drogi dla rowerów i chodnika.

- Piesi zyskali teraz więcej miejsca przy budynku sądu, a nowy profil przejazdu przez jezdnię jest teraz komfortowy dla rowerzystów. Dzięki wyniesieniu fragmentu ul. Strzeleckiej kierowcy zwolnią, więc będzie bezpieczniej - Piotr Kryszewski, zastępca prezydenta Gdańska.


Na miejscu są jeszcze słupki, bo do wymalowania zostało jeszcze nowe oznakowanie poziome na jezdni, co jest uzależnione od pogody.

Kiedy skończą się nocne przymrozki, wykonane zostanie jeszcze oznakowanie poziome. Kiedy skończą się nocne przymrozki, wykonane zostanie jeszcze oznakowanie poziome.
- Czekamy tylko na warunki pogodowe, które pozwolą nam na wymalowanie oznakowania poziomego. Jest ono konieczne, bowiem przebudowa skrzyżowania to także zmiana organizacji ruchu dla kierowców. Zamiast dotychczasowego osobnego pasa skręt w ul. Strzelecką z ul. Nowe Ogrody będzie możliwy z prawego pasa do jazdy na wprost - wyjaśnia Piotr Kryszewski.
neo

Opinie (199) 4 zablokowane

Wszystkie opinie

  • Kolejne pomysły pseudo ekologów:)

    Czy w końcu ktoś pomyśli, że u nas min 6 miesięcy nie jeździ się rowerem " sorry taki mamy klimat", że rowerzystów codziennie korzystających z roweru to 1 max 2 % mieszkańców Trójmiasta reszta jeździ rowerem w weekendy i to nie po mieście (bo poco) tylko po lasach bo tam przyjemniej. Ale przecież dla tych 2% społeczeństwa trzeba całą resztę nauczyć pokory:)

    • 0 1

  • Opinia wyróżniona

    Dziwna polityka drogowa Gdańska (53)

    Dla czego utrudnia się ruch drogowy tym którzy w paliwie płacą podatek drogowy a promuje tych co nic nie wnoszą w utrzymanie infrastruktury drogowej (rowery, elektryki). Gdy zmaleje ruch samochodów spalinowych to skąd będą pieniądze na drogi?

    • 154 121

    • bo samochody osobowe generują strasznie wysokie koszty (1)

      podatek płacony w paliwie nawet w 1% nie rekompensują kosztów, nie wspominając już, że nawet złotówka z tego podatku nie idzie na drogi miejskie

      • 16 5

      • komunikacja przewozi 30% ludnosci

        przy 100% miasto zbankrutuje bo nie udźwignie takiej dopłaty do komunikacji. Samochody ratują nieudolność władz miejskich.

        • 1 1

    • Bo tego podatku w paliwie to ledwo na odśnieżanie starcza (5)

      Poza tym każdy obywatel płaci podatek w paliwie, bo każdy korzysta z transportu ludzi i dóbr, a więc pośrednio płaci za paliwo. Ale tylko użytkownicy transportu indywidualnego korkują miasto, wymagają gigantycznych nakładów na infrastrukturę, która powoduje wydłużenie drogi dla wszystkich innych, jest głośna, nieekologiczna, stwarza zagrożenie etc. ile razy my tu będziemy wałokować, że redukcja liczby kierowców jest dobra nawet dla samych kierowców, wszak najwyżej oceniany (przez kierowców) komfort jazdy jest w krajach gdzie jest ich najmniej.

      • 33 7

      • odśnieżanie jest finansowane z PIT-u (3)

        • 9 4

        • (2)

          tak samo jak miejskie drogi :D

          • 11 1

          • i komunikacja miejska

            • 0 0

          • no właśnie, a nie z akcyzy za paliwo

            • 4 0

      • Pewnie nie starcza

        skoro sypią więcej soli niż śniegu - "pani kierowniczko czy ja sypie, ja sypie cały czas" - asfaltu już nie widać, biały świat wokoło dróg.

        • 4 1

    • Na drogi płacą wszyscy w podatkach. Te w paliwie są za niskie na utrzymanie dróg. (1)

      • 30 7

      • Na ZTM tez wszyscy płacimy w podatkach

        3/4 ceny biletu to dopłata. Kierowcy też płacą.

        • 1 0

    • (1)

      Bo podatek paliwowy nie idzie na utrzymanie dróg miejskich - to zadanie samorządów a więc wpływy z PIT się liczą :)
      Ale tego to nie wiesz huh?
      Jak tego że aby pokryć pełne utrzymanie 17k dróg w PL (szybki ruch + część krajowych + autostrady) to podatek wystarcza w 5%? I wyliczenia wskazują że aby zapewnić 100% wraz z pobocznymi kosztami to litr powinien być po 150zł? Czy też żyjesz w błogiej nieświadomości że PL refunduje w 96% koszty użytkowania samochodów?

      • 1 0

      • Coś jest nie tenteges z tą matmą.

        150 zł/litr to 9000 zł w samych podatkach za bak osobówki którą przecież nawet oszczędni kierowcy karmią tak raz na miesiąc. Nie ma bata żeby aż tyle kasy szło na drogi, dawno by trzeba było sprzedać kraj chińczykom.

        Też nie lubię samochodów, ale to nie oznacza że bezkrytycznie łyknę każdy argument.

        • 1 0

    • Rowerzyści posiadają samochody (1)

      Rowerzyści również posiadają samochody i też płacą podatki

      • 8 1

      • Bywa i tak :P

        Ja mam szczęście i nie muszę. Aż miło mi się patrzy ile kasy zostaje mi na koncie którą w przeciwnym wypadku karmił bym bank, stacje obajtka i ubezpieczalnie.

        • 1 1

    • Gyd PO wejdzie do władzy bedzie zakaz jazdy autem spalinowym w miescie wiec drogi bedą niepotrzebne (8)

      potwierdził to przezydent warszawy

      • 0 12

      • (1)

        No i nie zapominaj, że będą przerabiać dzieci na macę.

        • 12 1

        • Czekaj... musiałem coś opuścić robiąc notatki na spotkaniu.

          Maca ma być przed czy po tym jak im przymusowo zmienimy im płeć karmiąc mlekiem z pasikoników?

          • 0 1

      • POkemony jak zawsze musza zaprzeczac faktom Prezydent warszawy publicznie sie wielokrotnie wypowiadaj i te nagrania sa w necie (2)

        kazdy moze sobie w necie sprawdzic co to jest te C40 i i moze tez zobaczyc jak prezydent Warszawy wyraznie mówił ze jak dojda do władzy wprowadza to jak najszybciej.
        No ale prawda którą w TVN nie zobaczysz boli ich najbardziej

        • 1 8

        • widać że sam nie czytałes co to jest to C40 i jaki raport przygotowali. Nie ma w nim za wiele zakazów ani nakazów, więc nie wiem co mieliby niby wprowadzać. To tylko gadka pisowców, by się przy władzy utrzymać, strasząc ludzi że będziemy jeść chrząscze, kupować trzy ubrania rocznie a telefon zmieniać raz na 20 lat.

          • 3 0

        • to tylko głupi raport, który nic nie znaczy prawnie i do niczego nie zobowiąziuje. Poza tym, miasto nie ma narzędzi, żeby coś takiego wprowadzić.

          • 7 1

      • więc mam nadzieje, że szybko wejdzie :)

        • 1 0

      • (1)

        niczego nie potwierdził trolliku pisowski.

        • 5 2

        • być może trollik pisowsko-putinowski

          • 2 0

    • kierowcy i ich samochody: (6)

      -smrodzą
      -trują
      -niszczą zieleń/chodniki
      -powodują wypadki na masową skalę co kosztuje nas wszystkich podatników 44mld zł rocznie
      -paraliżują miasto, służby i komunikacje publiczną
      -zajmują niemal całą przestrzeń miejską
      -są głównym beneficjentem budżetu miejskiego, a żadnych podatków nie płacą na rzecz miasta

      a te co płacą w paliwie nie pokrywają nawet skutków wypadków które powodują ( to wspominane 44mld zł rocznie), a gdzie coś budować, za co to utrzymywać, gdzie koszta środowiskowe.......

      • 22 8

      • (5)

        typowa, zaślepiona ideologia antysamochodowa

        • 8 23

        • (2)

          A może kogoś kto myśli o ludziach i planecie, a nie samochodach?

          • 13 5

          • (1)

            planecie? dobre sobie. Azja i USA smrodzą ile wlezie, a my europa która generuje może małą część zanieczyszczeń mamy być bohaterami i się poświęcać gdzie reszta ma to gdzieś?

            • 3 7

            • ...kto powiedział że trzeba się poświęcać?

              Głównym argumentem za ograniczeniem aut jest bezpośrednia poprawa naszego życia.

              Chińczycy mogą se smrodzić (zwykle produkując śmieci które my kupujemy, ale to inny wór łajna), ale jednak za jakość powietrza w trójmieście odpowiadamy głównie my. To też nie amerykanie powodują u nas korki (chociaż pewnie lobby koncernów paliwowych maczały palce w obecnej sytuacji) tylko my.

              Dodatkowo doskonałą metodą oszczędzania jest nie kupowanie auta. Każde 100 tys. zł których nie zaciągniesz w kredycie żeby wozić swoje cztery litery to 200 tys. których nie będziesz musiał zarobić przez te kilka lat w których musisz je spłacić. (wliczam %, ubezpieczenia, paliwa i inne "drobne" wydatki którym podlega każdy właściciel auta)

              • 1 1

        • fakty i rzeczowe argumenty bolą, czyż nie?

          • 1 0

        • nie ma tu ideologii. to są fakty!

          • 7 1

    • Lepsze warunki dla pieszych i rowerzystów to mniej osób korzystających z samochodów (11)

      Dlaczego my, kierowcy, nie patrzymy na infrastrukturę pieszo-rowerową jako usprawnienie. Im lepsze warunki pieszo-rowerowe i im lepsza komunikacja miejska, tym większa szansa, że część osób poruszających się na co dzień samochodami zmieni swój środek transportu m.in. do pracy.

      Po co robić sobie wrogów w rowerzystach i zniechęcać ich z tego środka transportu? Im wygodniej będzie wybrać rower tym mniej osób będzie wybierało samochód. W ostateczności szybciej i łatwiej jest wyprzedzić rowerzystę niż niedzielnego kierowcę, który będzie jechał 30km/h na drodze po której można poruszać się z prędkością 50km/h i pokona skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną w tempie pozwalającym na przejazd np. 3 samochodów.

      Przemyślcie to proszę. Każdy rowerzysta/ pieszy korzystający z komunikacji miejskiej, przesiadający się do samochodu to wydłużenie czasu stania w korku....

      • 33 6

      • Udawany kierowco, ja tak tylko przypomnę (6)

        że rowerzystów jest 100 razy mniej niż kierowców (i dużo więcej nie będzie), a np. tutaj rowerzyści mają tylko 2 razy mniej pasów niż samochody. Czyli władze dając przestrzeń jednemu rowerzyście zabierają ją 50 kierowcom. A rowerzyści i tak wolą jechać ulicą niż drogą rowerową zrobioną specjalnie dla nich.

        Z tym łatwiejszym wyprzedzeniem rowerzystów to bym się nie zapędzał, bo mimo obowiązku trzymania się prawej strony jezdni oni jeżdżą środkiem pasa, więc tak czy owak musisz zjechać na przeciwny pas.

        A rozwój komunikacji miejskiej jak najbardziej, ale nie kosztem zwężania ulic dla kierowców, jak w Trójmieście.

        • 6 21

        • ktoś szuka odpowiedzi na niewłaściwie postawione pytanie (4)

          nie jest ważne, jak się ma liczba kierowców do liczby rowerzystów. Ważne jest to, że im więcej osób korzysta z roweru (a nie z samochodu - a jest wielu, którzy wiedzą, że mają taki wybór) tym warunki ruchu samochodów są lepsze. Krótsze kolejki do zmiany świateł, więcej miejsca na parkingu etc. etc. Szacuje się, że ok 50% przejazdów samochodem w mieście odbywa się na odległość mniejszą niż 5 km, a taką odległość można bez większego wysiłku pokonać rowerem w ciągu 12-15 minut. Warto zrozumieć pojęcie "niepotrzebnych przejazdów samochodem" - to może wiele wyjaśnić.

          • 6 4

          • Stosunek liczby kierowców do liczby rowerzystów jest bardzo ważny i zbyt często zapominany (3)

            Najlepszym przykładem jest kuriozum tuż obok na 3 Maja, gdzie rowerzyści (których - przypomnę - jest 100 razy MNIEJ niż kierowców) mają 2 razy WiĘCEJ pasów niż kierowcy.

            Twoje gadanie wygląda tak: mamy dwupasmówkę po której jeździ 100 samochodów. Nagle stwierdzam, że jeden pas wezmę tylko siebie, a w zamian za to na tym drugim pasie będzie o jeden samochód mniej. Bardzo korzystny deal dla pozostałych kierowców, co nie? Na pewno zabranie 1/100 ruchu zrekompensuje im spadek przepustowości o 1/2.

            • 2 5

            • Pogadaj tak jeszcze i tak się będzie kończyło (2)

              Bo nie dość że kłamiesz (wystarczy popatrzyć w cykliczne analizy ruchu robione przez Gdańsk) to jesteś nudny.

              • 2 1

              • I właśnie wg tych analiz i liczników rowerowych wychodzi, że przez 3 miesiące przejeżdża tyle rowerów co samochodów jednego dnia (1)

                a nudne to jest lobby rowerowe.

                • 1 2

              • jeszcze raz powtarzam: ważne jest głównie to, ile ludzi mogłoby by przejeżdżać, gdyby warunki ruchu rowerów

                były co najmniej tak dobre jak warunki ruchu samochodów (pogarszane skądinąd przez nadmiar samochodów). Pas ruchu dla rowerów daje możliwość przejechania 3-4 razy większej liczby ludzi niż pas ruchu samochodów, który kosztuje dużo więcej.

                • 0 0

        • Coś Ci się pozajączkowało.

          Nie jest ich 100x mniej. Nie jest ich nawet 50x mniej. Zaiste, na ich infrastrukturę idzie ponad 100x mniej.

          • 10 3

      • (1)

        Nikt nie chce robić sobie wrogów, co nie znaczy, że trzeba wydawać pieniądze na nietrafione rzeczy wymyślone przez tzw. inżynierów ruchu pozbawionych odrobiny rozsądku.

        • 0 5

        • system komunikacji miejskiej to zbyt poważna sprawa by ją zostawiać w rękach inżynierów ruchu.

          • 1 0

      • (1)

        W końcu mądry głos kierowcy. Pozdrawiam

        • 17 3

        • Niemożliwe żeby pisał to kierowca, to na pewno był rowerzysta w owczej skórze ;)

          • 3 7

    • (2)

      aha, czyli tylko kierowcom ma być dobrze i tylko drogi mają być poszerzane bo wy tak chcecie ? rowerzyści i piesi najlepiej na tory prawda ? by tylko nie ingerować broń boże w wygodę kierowców

      • 32 23

      • droga nie byłaby poszerzana. taka była... :( (1)

        • 5 4

        • Była przeskalowana tworząc kolejną miejską autostradę zachęcającą jessiki w fiatach 500 do malowania się stojąc w korku zamiast jechania jak cywilizowany człowiek tramwajem.

          • 3 7

    • Bo infrastruktura dla aut jest koszmarnie droga,

      selfdestrukcyjna i wy nawet pomimo tego że niby coś tam płacicie w podatkach to nie jest to nawet blisko tego aby opłacić chociaż drogi. A co dopiero wszystko inne

      • 6 0

    • poprawa warunków ruchu rowerowego powoduje, że większa niż dotąd część odbywa się na rowerach

      po prostu część mieszkańców korzystających z samochodu zauważa, że na krótkie odległości warto przesiąść się na rower i to robią. Dzięki takim działaniom warunki ruchu kierowców ulegają poprawie. Holandia jest krajem, w którym warunki ruchu samochodów są oceniane najlepiej: po prostu kierowcy nie przeszkadzają innym kierowcom w wyniku możliwości jeżdżenia rowerem i nie wykonywaniu tzw. niepotrzebnych przejazdów samochodem, których u nas nadal jest bardzo dużo. Ciekawe, ilu czytelników ogarnie tę prostą prawdę?

      • 6 1

    • Panie Oruniaku, ale podatek drogowy nie ma nic wspólnego z samorządem który finansuje drogi w mieście (1)

      Promuje się utrzymanie infrastruktury drogowej która nie wymaga tylu inwestycji w remonty - chodniki i drogi dla rowerów.

      • 20 6

      • Bez sensu

        To wysypcie ścieżki z piachu. One one wymagają jeszcze mniej inwestycji

        • 1 5

    • Dlatego, że jeżdżąc samochodem po mieście jesteś tylko generatorem kosztów i zatrucia powietrza.
      Nic nie utrzymujesz.
      I w dodatku nie masz pojęcia o źródłach finansowania miejskiej infrastruktury i o tym jak działają podatki w Polsce.

      • 15 2

    • Podatek w paliwie idzie na autostrady i takie tam, nie na drogi lokalne. Za nie płacą wszyscy mieszkańcy. A przy okazji podatek w paliwie nie pokrywa nawet 40% kosztów utrzymania autostrady czy drogi krajowej. Także weź sie schowaj z tym "utrzymywaniem".

      • 12 3

    • podatek w paliwie idzie na utrzymanie państwowych dróg nie miejskich. Wszyscy płacący podatki w Gdańsku płacą na gdańskie drogi.

      • 46 8

    • Jak to skąd ?

      Wydrukuje się.

      • 6 9

  • Opinia wyróżniona

    Bardzo dobra decyzja. (21)

    Tam chodnik miał w jednym miejscu niecały metr szerokości! A w ogóle to na Nowych Ogrodach wystarczyło by po jednym pasie ruchu w każdą stronę. Było tak podczas robót i nic specjalnego się nie działo....

    • 89 140

    • (11)

      Zgadzam się! Miasto przede wszystkim powinno być dostosowane dla ludzi, nie dla samochodów.

      • 11 28

      • Ale paczuczkę kurierem byś chciał, co nie? (6)

        • 7 7

        • 80% dostaw kurierskich można realizować rowerami cargo (4)

          • 3 4

          • (1)

            Poważnie? Będziesz pedałował w deszczu, śniegu pod górkę i pod wiatr? Za 3490 brutto? Dobry towar wciągasz, czy może coś pod kopułą nie halo? Daj znać jak wyzdrowiejesz to zatrudnię Cię i Twą rodzinę do rowerowania.

            • 0 1

            • Za 3490 brutto?! Absolutnie tak.

              Przy takiej pensji kupowanie auta to czyste szaleństwo. Jak stracisz tę wyjątkowo marną pracę to ten szrot jeszcze dobije cię kosztami (tak jak zjadał połowę twojej pensji do tej pory)

              • 1 0

          • (1)

            To jestem ciekaw ile byś jechał rowerem z Pruszcza do Sopotu i ile byś zabrał przesyłek dziennie

            • 0 1

            • Z pruszcza do Sopotu należy jechać zbiorkomem.

              Rowery są super na krótkie trasy oraz OK do dojazdów (np. do zbiorkomu). Nikt przecież ci nie każe robić 100km dziennie rowerem.

              Nie miałem tego problemu więc nie dam ci gotowego rozwiązania, ale oba punkty wydają się być całkiem ładnie połączone torami kolejowymi dzięki którym kierowcy tak bardzo kochają skręcać na Orunię :)

              • 1 0

        • a nie

          • 0 1

      • a w tych samochodach kto niby siedzi? OBCY? (3)

        • 13 7

        • po jednym obcym z trzema oczami z odwłokiem w kształcie samochodu (1)

          • 0 1

          • na podstawie opinii:

            właścicielem jest samochodzik.
            człowiek jest własnością, dodatkiem, bateryjką, figurantem.

            i przede wszystkim wcale nie jest człowiekiem. nawet jak wylezie z samochodu, często nie uważa się za pieszego, czy spacerowicza, jest tylko kierowcą, przejściowo i tymczasowo nie siedzącym w swym właścicielu

            przykre, ale oparte na waszych prawdziwych opiniach :-(

            • 2 0

        • samochód pozostaje w mieście zaparkowany przez 95% ogólnego czasu swojej eksploatacji

          tak więc w 95% samochodów znajdujących się w mieście nie ma ludzi.

          • 4 3

    • (3)

      Z tym jednym metrem to akurat lekko przesadzone. A i ruch pieszy naprawdę nie jest tak aż tak duży. Wg mnie przykład inwestycji niewspółmiernej do efektów - naprawdę znajdzie się w Gdańsku sporo miejsc, które znacznie bardziej potrzebują zwykłego chodnika.

      • 8 3

      • (1)

        A czy miasto nie wie, że to jest jedyny dojazd do aresztu i do sądu . Tamtedy jeżdża konwoje z więźniami i do aresztu i na rozprawę . Zminaę akurat w tym miejscu uwazam za głupotę. Efekt nei będzie kazał na siebie długo czekać. Niedługo jakiaś hulajnoga wpadnie pod samochod transportujący więźnia.

        • 8 6

        • Długo myślałes nad tymi bzdurami?

          • 6 1

      • To ty tam

        nigdy nie szedłeś chodnikiem.No ale jak się wszędzie jeżdzi samochodem....

        • 7 8

    • Kartuska do zrowerowania (2)

      ul. Kartuska do Jasienia ( gdzie mieszka dużo ludzi) powinna być bardziej przyjazna rowerom , teraz troche strach od Emaus do Adamowicza rowerem się pokazać, a tym bardziej z dziećmi

      • 12 13

      • Karetki do szpitala tez na bazie roweru (1)

        ilu nie dojedzie do szpitala bo kolo sadu beda stac na sktet na suchanino

        • 4 10

        • Człowieku, ty nie wiesz

          co, jak i gdzie....a zabierasz głos.

          • 6 1

    • tak tak "a jezioro damy tutaj, niech mają między blokami"...

      • 16 13

    • weź się Krzysiek

      • 16 11

  • Na szczęście rowerzysta nie jest zobowiązany poruszać się po drodze dla rowerów (3)

    a ma pełne prawo jechać obok po jezdni.

    • 7 15

    • w dół tak, w górę niestety musi korzystać z tego paseczka na chodniku. (1)

      zwanym "ścieżką". Z ddr to nie ma nic wspólnego

      • 1 3

      • Tak jak Ty z sensem i logiką.

        • 0 0

    • dokładnie, lubimy was irytować ponieważ nie znamy przepisów ruchu drogowego i codziennie powodujemy wypadki w godzinach szczytu, nie to co nasi koledzy w samochodach

      • 5 5

  • Czy ta ścieżka jest taka ciemna, czy może stoi tam tłum Nigeryjczyków? (1)

    • 7 2

    • Nie

      • 0 0

  • A na dolnym odcinku starej Myśliwskiej od (1)

    Pagórkowej do Kartuskowej dla dzieci i pieszych podążajacych na przystanek autobusowy nie ma chodnika!!! a droga wąska i niebezpieczna, taka to polityka Gdańska !!!

    • 4 1

    • jedno nie szkodzi drugiemu.

      napisz projekt do budżetu obywatelskiego w przyszłym roku

      • 0 0

  • Znowu betonoza (1)

    A mogliby tam posadzić las, albo chociaż zrobić tak potrzebny w mieście darmowy parking

    • 2 1

    • parkingów darmowych w mieście aż nadto

      szczodre oferowanie miejsc do darmowego parkowania w pobliżu centrum miasta to sposób na zwiększenie korków na dojazdach do niego. O to ci chodzi Kubusiu?

      • 0 0

  • brak słów (1)

    Jeszcze więcej wysepek,zwężeń i będzie cudownie!Czekamy na zakaz dla aut spalinowych w mieście!

    • 0 1

    • im lepsze warunki dla alternatyw samochodu, tym lepiej dla kierowców

      • 0 0

  • (1)

    To idzie w jednym kierunku. Ograniczenia ruchu samochodowego w miescie. Co do zasady jestem zwolennikiem ciagow pieszych i rowerowych w centrum miasta. Musi to byc polaczone z doskonala komunikacja miejska. A tak niestety nie jest. Generalnie zmierzamy do tego ze samochod bedzie dla nielicznych, i bedzie sluzyl do przemiszczania sie poza miasto.. tak to wyglada.

    • 3 1

    • i bardzo dobrze

      poznaj nowy paradygmat planowania transportu i piramidę mobilności

      • 0 0

  • Dramat (1)

    A pieszy którędy ma iść? I ustępować rowerom?

    • 4 1

    • pieszy ma teraz szerszy chodnik do dyspozycji

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rajd Climate Classic Gdańsk 2024

220 - 350 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum