• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Można jechać rowerem w tunelu na Wzgórzu. Pojawiło się oznakowanie

Patryk Szczerba
14 czerwca 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Wzgórze: kałuże w tunelu po każdej ulewie
  • Nowe znaki mają zapewnić w tunelu bezpieczeństwo pieszym i rowerzystom.
  • Nowe znaki mają zapewnić w tunelu bezpieczeństwo pieszym i rowerzystom.
  • Nowe znaki mają zapewnić w tunelu bezpieczeństwo pieszym i rowerzystom.
  • Nowe znaki mają zapewnić w tunelu bezpieczeństwo pieszym i rowerzystom.
  • Nowe znaki mają zapewnić w tunelu bezpieczeństwo pieszym i rowerzystom.

Nowe oznakowanie w tunelu przy SKM WzgórzeMapka ma poprawić bezpieczeństwo rowerzystów i pieszych. Cykliści powinni jeździć środkiem i ustępować przechodniom. Zmiana dotyczy terenu miejskiego. - SKM nie wyraziła zgody na takie rozwiązanie w jej części tunelu - tłumaczą urzędnicy.



Czy zdarza ci się zejść z roweru, by ustąpić pieszym?

Rowerzyści w tunelu przy SKM Wzgórze to codzienny widok. To jedyna możliwość przeprawy pod ulicą i torami, bowiem projektanci inwestycji innych rozwiązań dla cyklistów nie przygotowali. Jeżdżący rowerem mieszają się więc z pieszymi.

Potrącenia i szybka jazda w tunelu



Większość jedzie spokojnie i ostrożnie, jednak zdarzają się też pędzący cykliści potrącający przechodniów. Bywają również tacy, którzy wymuszają przejazd, gdy jest tłok przy wyjściu z tunelu.

Sklepy i serwisy rowerowe



Przez lata sytuacja była nieuporządkowana, a urzędnicy sami do końca nie potrafili złożyć deklaracji, czy jazda rowerem w tunelu przy SKM jest legalna, czy nie. W ostatnich dniach pojawiło się oznakowanie, dzięki któremu rowerzyści i piesi mają czuć się bezpieczniej.

Znaki dla bezpieczeństwa



Oznaczenia znajdują się na wjazdach i wyjazdach z tunelu oraz na środku kostki brukowej w samym obiekcie. Oprócz nich stoi znak z informacją, by jechać środkiem i ustępować pieszym.

Znaki poziome wyznaczają przejazd od ul. Świętojańskiej, od wejścia na wysokości U7 do wyjścia z tunelu przy ul. Kieleckiej. Rowerem można przejechać niemalże przez całą długość tunelu. Znaków nie ma na terenie należącym do SKM.

- SKM nie wyraziła zgody na wymalowanie znaków na odcinku należącym do przewoźnika. Tak więc zgodnie z regulaminem SKM dotyczącym korzystania ze stacji pasażerskiej Gdynia Wzgórze św. Maksymiliana na tym fragmencie należy zejść z roweru i go poprowadzić - tłumaczy Jakub Furkal, oficer rowerowy Gdyni.

Piesi nadal z pierwszeństwem



Przypomina, że pierwszeństwo w tunelu nadal mają piesi.

- Znak pionowy C16/C13 (z poziomą kreską) dopuszcza ruch pieszy i rowerowy na całej szerokości. W tym przypadku piesi mają pierwszeństwo przed rowerzystami. Tabliczka informacyjna i znaki poziome, tzw. "sierżanty rowerowe", mają na celu skanalizowanie ruchu rowerowego w osi tunelu. Takie rozwiązanie ma służyć podniesieniu bezpieczeństwa pieszych poprzez lepszą widoczność z rowerzystami. Dotyczy to zwłaszcza pieszych idących przy załamaniu ściany tunelu - wskazuje Furkal.

Opinie (164) ponad 10 zablokowanych

  • SKM Wzgórze? (3)

    Chodzi o Wzgórze Nowotki?

    • 6 2

    • Święty Maksymilian Nowotko, znana postać jeszcze z czasów początków lotnictwa.

      • 6 0

    • Nowotko - słynny Gdyński Astronom

      Odkrył konstelację Szczura w Gwiazdozbiorze "Pegaza bez skrzydeł"

      • 3 1

    • Tak, to jest to samo miejsce, gdzie stałeś kiedyś jako ZOMO-owiec.

      • 0 0

  • Da zmiana ma największe znaczenia dla SM bo teraz nie będą musieli odwracać wzroku i udawać że nie widzą rowerzystów w tunelu. Poza tym nic się nie zmieni.

    • 4 3

  • Glupia decyzja (3)

    Znowu traca piesi

    • 10 9

    • nie tracą. ruch został uporządkowany

      • 5 3

    • zyskują mieszkańcy

      • 5 1

    • piesi mają już te swoje durne PARKingi z betonu

      Nie dziękuj

      • 1 1

  • Co za wyjątkowa inwestycja warta artykułu

    Piękna kolejna Gdyńska Inwestycja na miarę Miasta z Morza i Marzeń.
    Koszt inwestycji:
    - projekt 86 tys. zł
    - nadzór 47 tys. zł
    - konsultacje społeczne 7 tys. zł
    - wykonanie - 1 tys. zł (dwie puszki farmy + pędzel)

    Powyższe ceny mają charakter prognozy.
    W razie gdybyś się nie zgadał z powyższymi cenami udaj się do lekarza lub farmaceuty

    • 11 1

  • legalizacja to jest postęp

    nieważne że na części terenu, nieważne, że ze śmiesznym ograniczeniem prędkości ruchu

    bo dawniej sam fakt wzezienia na rower był nielegalny.

    czasem tam nie ma tłumu i da się przejechać. a czasem jest tłum pieszych i będzie się jechało w stójce, albo prowadziło, ale postęp jes niewątpliwy. wreszcie.

    • 2 1

  • Miłe zaskoczenie. Zauważyłem oznakowanie jeszcze przed przeczytaniem artykułu.

    • 3 1

  • Nie bardzo rozumiem,

    Skoro pierwszeństwo i tak mają piesi, więc mogą ignorować znaki, to w jaki sposób te znaki poprawiają ich bezpieczeństwo ?
    Oczywiście rowerzyści mając te malowidła bedą tym bardziej wymuszać, bo dostali podkładkę.

    • 9 3

  • Każdy kto tamtędy jeździ rowerem i tak teoretycznie

    będzie musiał zsiadać i prowadzić rower w tunelu SKM. W takich miejscach wystarczy postawić znak CPR czyli ciąg pieszo rowerowy z poziomym oddzieleniem - można się poruszać rowerem ale pieszy ma pierwszeństwo. Więc nie wolno pieszych przeganiać dzwonkiem a każda kolizja jest wówczas z winy rowerzysty. Proste ale nie dla SKM jak widać...

    • 3 1

  • Zwykła farba - czyni cuda (3)

    Ach co by poczęli gdyńscy urzędnicy gdyby nie było na świecie farby .,.,.,.,

    • 6 1

    • To napisz nam co i jak powinni zrobić ? (2)

      • 0 3

      • Jeśli po tylu kadrncjach nadal nie wiecie to wstyd.

        Zapytajcie samorządy takich metropolii jak Rumia, Wejherowo, Rzeszów - tam potrafią zrobić to czego gdyńscy urzędnicy nie robią.

        • 2 2

      • Powinni wynieść się z naszego miasta,

        ponieważ nie potrafią zarządzać za nasze, podatników pieniądze. Izba Obrachunkowa powinna zainteresować się między innymi stanem jezdni ulicy 10 Lutego. Ktoś jest odpowiedzialny za infrastrukturę miasta i zagrożenie bezpieczeństwa. To jest poligon doświadczalny, a nie jezdnia w centrum miasta.

        • 0 1

  • głupia i niebezpieczna dla pieszych decyzja (1)

    um gdynia naraza bezpieczenstwo pieszych wpychajac na sile rowery tam gdzie nie ma dla nich miejsca.

    • 6 3

    • sensowna i nikomu nie pogarszająca sytuacji decyzja

      UM Gdynia poprawia bezpieczeństwo wszystkich uspokajając ruch i uruchamiając proces odzyskiwania przestrzeni miejskiej dla mieszkańców ograniczając prawo do parkowania samochodów w mieście za darmo.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum