Można jechać rowerem w tunelu na Wzgórzu. Pojawiło się oznakowanie
Nowe oznakowanie w tunelu przy SKM Wzgórze ma poprawić bezpieczeństwo rowerzystów i pieszych. Cykliści powinni jeździć środkiem i ustępować przechodniom. Zmiana dotyczy terenu miejskiego. - SKM nie wyraziła zgody na takie rozwiązanie w jej części tunelu - tłumaczą urzędnicy.
Potrącenia i szybka jazda w tunelu
Większość jedzie spokojnie i ostrożnie, jednak zdarzają się też pędzący cykliści potrącający przechodniów. Bywają również tacy, którzy wymuszają przejazd, gdy jest tłok przy wyjściu z tunelu.
Sklepy i serwisy rowerowe
Przez lata sytuacja była nieuporządkowana, a urzędnicy sami do końca nie potrafili złożyć deklaracji, czy jazda rowerem w tunelu przy SKM jest legalna, czy nie. W ostatnich dniach pojawiło się oznakowanie, dzięki któremu rowerzyści i piesi mają czuć się bezpieczniej.
Znaki dla bezpieczeństwa
Oznaczenia znajdują się na wjazdach i wyjazdach z tunelu oraz na środku kostki brukowej w samym obiekcie. Oprócz nich stoi znak z informacją, by jechać środkiem i ustępować pieszym.
Znaki poziome wyznaczają przejazd od ul. Świętojańskiej, od wejścia na wysokości U7 do wyjścia z tunelu przy ul. Kieleckiej. Rowerem można przejechać niemalże przez całą długość tunelu. Znaków nie ma na terenie należącym do SKM.
- SKM nie wyraziła zgody na wymalowanie znaków na odcinku należącym do przewoźnika. Tak więc zgodnie z regulaminem SKM dotyczącym korzystania ze stacji pasażerskiej Gdynia Wzgórze św. Maksymiliana na tym fragmencie należy zejść z roweru i go poprowadzić - tłumaczy Jakub Furkal, oficer rowerowy Gdyni.
Piesi nadal z pierwszeństwem
Przypomina, że pierwszeństwo w tunelu nadal mają piesi.
- Znak pionowy C16/C13 (z poziomą kreską) dopuszcza ruch pieszy i rowerowy na całej szerokości. W tym przypadku piesi mają pierwszeństwo przed rowerzystami. Tabliczka informacyjna i znaki poziome, tzw. "sierżanty rowerowe", mają na celu skanalizowanie ruchu rowerowego w osi tunelu. Takie rozwiązanie ma służyć podniesieniu bezpieczeństwa pieszych poprzez lepszą widoczność z rowerzystami. Dotyczy to zwłaszcza pieszych idących przy załamaniu ściany tunelu - wskazuje Furkal.
Opinie (164) ponad 10 zablokowanych
-
2021-06-14 10:19
SKM Wzgórze? (3)
Chodzi o Wzgórze Nowotki?
- 6 2
-
2021-06-14 10:24
Święty Maksymilian Nowotko, znana postać jeszcze z czasów początków lotnictwa.
- 6 0
-
2021-06-14 10:36
Nowotko - słynny Gdyński Astronom
Odkrył konstelację Szczura w Gwiazdozbiorze "Pegaza bez skrzydeł"
- 3 1
-
2021-06-14 17:30
Tak, to jest to samo miejsce, gdzie stałeś kiedyś jako ZOMO-owiec.
- 0 0
-
2021-06-14 10:24
Da zmiana ma największe znaczenia dla SM bo teraz nie będą musieli odwracać wzroku i udawać że nie widzą rowerzystów w tunelu. Poza tym nic się nie zmieni.
- 4 3
-
2021-06-14 10:26
Glupia decyzja (3)
Znowu traca piesi
- 10 9
-
2021-06-14 10:47
nie tracą. ruch został uporządkowany
- 5 3
-
2021-06-14 10:58
zyskują mieszkańcy
- 5 1
-
2021-06-14 12:16
piesi mają już te swoje durne PARKingi z betonu
Nie dziękuj
- 1 1
-
2021-06-14 10:32
Co za wyjątkowa inwestycja warta artykułu
Piękna kolejna Gdyńska Inwestycja na miarę Miasta z Morza i Marzeń.
Koszt inwestycji:
- projekt 86 tys. zł
- nadzór 47 tys. zł
- konsultacje społeczne 7 tys. zł
- wykonanie - 1 tys. zł (dwie puszki farmy + pędzel)
Powyższe ceny mają charakter prognozy.
W razie gdybyś się nie zgadał z powyższymi cenami udaj się do lekarza lub farmaceuty- 11 1
-
2021-06-14 11:06
legalizacja to jest postęp
nieważne że na części terenu, nieważne, że ze śmiesznym ograniczeniem prędkości ruchu
bo dawniej sam fakt wzezienia na rower był nielegalny.
czasem tam nie ma tłumu i da się przejechać. a czasem jest tłum pieszych i będzie się jechało w stójce, albo prowadziło, ale postęp jes niewątpliwy. wreszcie.- 2 1
-
2021-06-14 11:12
Miłe zaskoczenie. Zauważyłem oznakowanie jeszcze przed przeczytaniem artykułu.
- 3 1
-
2021-06-14 11:13
Nie bardzo rozumiem,
Skoro pierwszeństwo i tak mają piesi, więc mogą ignorować znaki, to w jaki sposób te znaki poprawiają ich bezpieczeństwo ?
Oczywiście rowerzyści mając te malowidła bedą tym bardziej wymuszać, bo dostali podkładkę.- 9 3
-
2021-06-14 12:33
Każdy kto tamtędy jeździ rowerem i tak teoretycznie
będzie musiał zsiadać i prowadzić rower w tunelu SKM. W takich miejscach wystarczy postawić znak CPR czyli ciąg pieszo rowerowy z poziomym oddzieleniem - można się poruszać rowerem ale pieszy ma pierwszeństwo. Więc nie wolno pieszych przeganiać dzwonkiem a każda kolizja jest wówczas z winy rowerzysty. Proste ale nie dla SKM jak widać...
- 3 1
-
2021-06-14 12:39
Zwykła farba - czyni cuda (3)
Ach co by poczęli gdyńscy urzędnicy gdyby nie było na świecie farby .,.,.,.,
- 6 1
-
2021-06-14 13:05
To napisz nam co i jak powinni zrobić ? (2)
- 0 3
-
2021-06-14 19:20
Jeśli po tylu kadrncjach nadal nie wiecie to wstyd.
Zapytajcie samorządy takich metropolii jak Rumia, Wejherowo, Rzeszów - tam potrafią zrobić to czego gdyńscy urzędnicy nie robią.
- 2 2
-
2021-06-14 22:14
Powinni wynieść się z naszego miasta,
ponieważ nie potrafią zarządzać za nasze, podatników pieniądze. Izba Obrachunkowa powinna zainteresować się między innymi stanem jezdni ulicy 10 Lutego. Ktoś jest odpowiedzialny za infrastrukturę miasta i zagrożenie bezpieczeństwa. To jest poligon doświadczalny, a nie jezdnia w centrum miasta.
- 0 1
-
2021-06-14 13:03
głupia i niebezpieczna dla pieszych decyzja (1)
um gdynia naraza bezpieczenstwo pieszych wpychajac na sile rowery tam gdzie nie ma dla nich miejsca.
- 6 3
-
2021-06-16 15:33
sensowna i nikomu nie pogarszająca sytuacji decyzja
UM Gdynia poprawia bezpieczeństwo wszystkich uspokajając ruch i uruchamiając proces odzyskiwania przestrzeni miejskiej dla mieszkańców ograniczając prawo do parkowania samochodów w mieście za darmo.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.