• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Można jechać rowerem w tunelu na Wzgórzu. Pojawiło się oznakowanie

Patryk Szczerba
14 czerwca 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Wzgórze: kałuże w tunelu po każdej ulewie
  • Nowe znaki mają zapewnić w tunelu bezpieczeństwo pieszym i rowerzystom.
  • Nowe znaki mają zapewnić w tunelu bezpieczeństwo pieszym i rowerzystom.
  • Nowe znaki mają zapewnić w tunelu bezpieczeństwo pieszym i rowerzystom.
  • Nowe znaki mają zapewnić w tunelu bezpieczeństwo pieszym i rowerzystom.
  • Nowe znaki mają zapewnić w tunelu bezpieczeństwo pieszym i rowerzystom.

Nowe oznakowanie w tunelu przy SKM WzgórzeMapka ma poprawić bezpieczeństwo rowerzystów i pieszych. Cykliści powinni jeździć środkiem i ustępować przechodniom. Zmiana dotyczy terenu miejskiego. - SKM nie wyraziła zgody na takie rozwiązanie w jej części tunelu - tłumaczą urzędnicy.



Czy zdarza ci się zejść z roweru, by ustąpić pieszym?

Rowerzyści w tunelu przy SKM Wzgórze to codzienny widok. To jedyna możliwość przeprawy pod ulicą i torami, bowiem projektanci inwestycji innych rozwiązań dla cyklistów nie przygotowali. Jeżdżący rowerem mieszają się więc z pieszymi.

Potrącenia i szybka jazda w tunelu



Większość jedzie spokojnie i ostrożnie, jednak zdarzają się też pędzący cykliści potrącający przechodniów. Bywają również tacy, którzy wymuszają przejazd, gdy jest tłok przy wyjściu z tunelu.

Sklepy i serwisy rowerowe



Przez lata sytuacja była nieuporządkowana, a urzędnicy sami do końca nie potrafili złożyć deklaracji, czy jazda rowerem w tunelu przy SKM jest legalna, czy nie. W ostatnich dniach pojawiło się oznakowanie, dzięki któremu rowerzyści i piesi mają czuć się bezpieczniej.

Znaki dla bezpieczeństwa



Oznaczenia znajdują się na wjazdach i wyjazdach z tunelu oraz na środku kostki brukowej w samym obiekcie. Oprócz nich stoi znak z informacją, by jechać środkiem i ustępować pieszym.

Znaki poziome wyznaczają przejazd od ul. Świętojańskiej, od wejścia na wysokości U7 do wyjścia z tunelu przy ul. Kieleckiej. Rowerem można przejechać niemalże przez całą długość tunelu. Znaków nie ma na terenie należącym do SKM.

- SKM nie wyraziła zgody na wymalowanie znaków na odcinku należącym do przewoźnika. Tak więc zgodnie z regulaminem SKM dotyczącym korzystania ze stacji pasażerskiej Gdynia Wzgórze św. Maksymiliana na tym fragmencie należy zejść z roweru i go poprowadzić - tłumaczy Jakub Furkal, oficer rowerowy Gdyni.

Piesi nadal z pierwszeństwem



Przypomina, że pierwszeństwo w tunelu nadal mają piesi.

- Znak pionowy C16/C13 (z poziomą kreską) dopuszcza ruch pieszy i rowerowy na całej szerokości. W tym przypadku piesi mają pierwszeństwo przed rowerzystami. Tabliczka informacyjna i znaki poziome, tzw. "sierżanty rowerowe", mają na celu skanalizowanie ruchu rowerowego w osi tunelu. Takie rozwiązanie ma służyć podniesieniu bezpieczeństwa pieszych poprzez lepszą widoczność z rowerzystami. Dotyczy to zwłaszcza pieszych idących przy załamaniu ściany tunelu - wskazuje Furkal.

Opinie (164) ponad 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Ile milionów kosztowały te malunki? (1)

    • 7 1

    • inwestycje poprawiające komfort i bezpieczeństwo ruchu rowerzystów w mieście

      wykazują się najwyższymi wskaźnikami produktywności

      • 0 0

  • głupia i niebezpieczna dla pieszych decyzja (1)

    um gdynia naraza bezpieczenstwo pieszych wpychajac na sile rowery tam gdzie nie ma dla nich miejsca.

    • 6 3

    • sensowna i nikomu nie pogarszająca sytuacji decyzja

      UM Gdynia poprawia bezpieczeństwo wszystkich uspokajając ruch i uruchamiając proces odzyskiwania przestrzeni miejskiej dla mieszkańców ograniczając prawo do parkowania samochodów w mieście za darmo.

      • 0 0

  • glupia decyzja - wystarczy poczytac wypowiedzi rowerzystow (1)

    • 2 2

    • dobra decyzja: wystarczy poczytać wpisy mieszkańców nie przyspawanych mentalnie do foteli samochodów

      a także antyrowerowych trolli udających obrońców bezpieczeństwa pieszych

      • 2 0

  • Opinia wyróżniona

    Bardzo dobry pomysł, w końcu zostało tam określone przepisami coś, co zdarza się tam codziennie (7)

    • 36 12

    • Czyli co? (2)

      Jak samochody robią sobie postój na trawnikach to też należałoby to zalegalizować? Bo kierujący i tak to robią?

      • 1 4

      • nie potrafisz odróżnić konsekwencji jednych zachowań od drugich ?

        czym innym jest niszczenie trawników, czym innym jest poruszanie się z należytą uwagą na współdzielonej przestrzeni miejskiej.

        • 0 0

      • nie

        trzeba zakazać wszystkiego

        • 0 2

    • tylko zamontujcie kamery żeby było widać jak rowerzyści najeżdżają na pieszych. (1)

      poniewaz rowerzyści nie posiadają numerów rejestracyjnych za za wypadki opowiada ten kto taki przepis wprowadził

      • 6 4

      • Żyjesz w jakiejś innej rzeczywistości.

        Rowerzyści najczęściej najeżdżają na pieszych na ścieżkach rowerowych...

        • 2 3

    • więc jak widać (1)

      przepisy te kompletnie nie były potrzebne

      • 8 2

      • w niczym nikomu nie przeszkadzały :D

        • 1 0

  • Opinia wyróżniona

    Nareszcie! (50)

    W końcu ktoś myślący postanowił wpuścić rowery do tunelu (ten pseudo-zakaz jazdy w tunelu to jakiś relikt przeszłości) i wyznaczył pas w środku a nie gdzieś pod ścianą jak widziałem w niektórych miastach (gratuluję bezmyślności tamtejszych włodarzy). Jedynie co mnie martwi to słabe oznakowanie - przeciętny pieszy ze smartfonem w nosie i tak wlezie prosto pod koła i jeszcze będzie sapać, że to nie jego wina...

    • 55 61

    • (2)

      Cud, cud, to cud. tyle lat przejazd rowerem był skrajnie niebezpieczny i groził katastrofą w ruchu lądowym. Aż pojawił się pan z pędzlem i puszką farby i uspokoił sytuację. Chwalmy pana.

      • 2 1

      • (1)

        Zabrania się rowerzystom korzystać z chodnika i jednocześnie się ich na nie zaprasza. Tu nie ma żadnej logiki.

        • 1 1

        • czym innym jest chodnik, czym innym strefa pieszo-rowerowa

          lub chodnik z dopuszczeniem ruchu rowerów

          • 0 0

    • Drogi rowerzysto... (29)

      ...nieuważny pieszy, to wciąż pieszy, który ma przed Tobą pierwszeństwo. Ty, poruszając się z większą prędkością masz obowiązek w takiego pieszego nie wjechać, a nie że pieszy ma Ci odskakiwać, bo pędzisz ;) To chyba jasne?

      • 17 7

      • (24)

        Dokładnie, bo inaczej spotka Cię sroga kara. W skrajnych wypadek możesz nawet zostać brzydko nazwany przez osobę w którą wjechałeś albo sobie odblsk polamiesz nawet.

        • 2 5

        • (22)

          Zawsze mnie śmieszy jak to piesi myślą, że w kolizja z rowerem to nic groźnego. Niestety prawa fizyki są nieubłagane.

          • 4 3

          • kolizja z czymkolwiek poruszającym się z prędkością mniejszą niż 30 km/h nie wywołuje istotnych obrażeń

            przy takich prędkościach kontakt wzrokowy zapobiega większości sytuacji prawdziwie kolizyjnych. Stąd sens poszerzania stref Tempo 30 na większość ulic i placów miasta.

            • 0 0

          • (9)

            Dlatego właśnie piesi powinni być chronieni przed szaleńcami na rowerach!

            • 5 6

            • (8)

              Szaleńcy to wbiegają prosto komuś pod koła licząc, że nic im się nie stanie. Tak samo na jezdni. Nieśmiertelne barany

              • 5 4

              • No tak, jak wjedziesz prosto pod TIRa wyjeżdżającego z podporządkowanej drogi, to Twoja wina? (7)

                • 1 3

              • (6)

                Piękny fikołek, piękny. Tylko kto tu wyjeżdża prosto pod drugiego? No właśnie, główkuj dalej.

                Ps. Sytuacja i tak jest nieekwiwalentna. Bardziej tu pasuje porównanie kiedy pieszy wbiega na przejście tuż przed samochodem, licząc, że jego droga hamowania równa się 0.

                • 3 2

              • Samochód ma się zatrzymać przed przejściem. (5)

                Tak samo jak TIR przed drogą z pierwszeństwem.

                Nie ma żadnej różnicy.

                • 1 3

              • (4)

                Pieszy wbiega prosto pod rower w niedozwolonym miejscu (nie na ścieżce, nie na skrzyżowaniu). Teraz czaisz różnicę?

                • 1 0

              • (3)

                Rowerzysta jedzie pod prąd legalnie i wpada na auto. Kto ponosi wine?

                • 1 2

              • (2)

                I co chcesz kolejnym od czapy przykładem udowodnić? Rowerzysta na ścieżce nie jedzie pod prąd. Daruj sobie te fikołki bo jeszcze coś sobie złamiesz.

                • 2 1

              • (1)

                Rowerzysta na ulicy ze znakiem "zakaz wjazdu" i tabliczką "nie dotyczy rowerów" jedzie legalnie pod prąd. Jeśli w takiej sytuacji wpadnie na auto to kto ponosi winę? To twoim zdaniem "przykład z czapy"?

                • 1 3

              • Nie ma czegoś takiego jak legalna jazda pod prąd. Tabliczka "nie dotyczy rowerów" powoduje, że to jest już ulica dwukierunkowa. Kierujący samochodem ma obowiązek ustąpić pierwszeństwa rowerzyście, jeśli wyjeżdża z takiej właśnie ulicy od jego prawej strony (jeśli nie ma innych oznakowań). Samochód, który jedzie taką ulicą i ma zamiar skręcić w lewo nie powinien dojeżdżać maksymalnie do lewej strony, tylko zostawić nieco miejsca na wypadek ewentualnego wymijania się.

                To tak na marginesie, bo i tak to przykład z czapy, ponieważ o czym innym rozmawiamy.

                • 4 1

          • (1)

            Mnie śmieszy jak rowerzyści myślą że potrącenie samochodu to nic i mogą specjalnie prowokować niebezpieczne sytuacje.
            Śmieszy mnie też ich złudna bezkarność i poczucie że piesi mają się ich bać.

            • 0 4

            • Mnie śmieszy jak piesi myślą, że potrącenie samochodu to nic i mogą specjalnie wchodzić pod koła.

              Śmieszy mnie też złudna bezkarność kierowców jak i samych pieszych.

              • 3 1

          • Jeśli to jest groźne, z czym się zgadzam, (1)

            to kierujący rowerem powinien mieś uprawnienia i ubezpieczenie.

            • 1 5

            • I tak samo pieszy, czy poruszający się na hulajnogach.

              • 3 0

          • (6)

            No grozne jest zwłaszcza dla rowerzysty. Kto doznaje wg. prawa zachowania pędu większych uszkodzeń ten kto jedzie wolno lub stoi czy ten który jedzie szybko ? Zderzenie rowerzysty z ponad 100 kg człowiekiem skończy się dla niego na pewno zle

            • 4 1

            • Trzecia zasada dynamiki coś Ci mówi? (1)

              Dostaną dokładnie takich samych obrażeń.

              • 4 2

              • Siła uderzenia to jedno, a druga sprawa to przy kolizji z roweru wylecisz jak z katapulty.

                • 2 1

            • (2)

              Wytłumacz to pieszej amebie

              • 4 3

              • wytłumacz to wszystko pantefolkowi (biologicznemu) na rowerze. (1)

                • 3 4

              • Ty zrozumiesz dopiero jak po kolizji ci smartfon z łapki wypadnie i się szybka zbije :(

                • 2 2

            • na pewno upadkiem z większej wysokości na metalowy kanciasty przedmiot o wysokiej wartości

              • 1 1

        • Gratulacje. Ciekawe skąd potem wrogość do rowerzystów :)))))) Jak cie terenówką przejadą, to może nawet ryska im nie zostanie.

          • 1 3

      • (3)

        Drogi pieszy, kiedy mam przed sobą grupkę takich ananasków takich jak ty, to od razu zwalniam i mam oczy dookoła głowy i jestem przygotowany na wszelkie ewentualności. To wy powinniście się ogarnąć, że spacerując po chodniku jesteście użytkownikami dróg i podlegacie takim samym przepisom jak wszyscy. No ale skoro nawet przechodząc przez jezdnię niektórzy z was chodzą z głową w chmurach to nie dziwota że tyle wypadków powodujecie.

        • 6 7

        • Pieszy to nie użytkownik drogi XD

          • 0 2

        • (1)

          Eeee nie, na chodniku nie muszą, nawet to sie nazywa "chodnik" co sugeruje że się po nim nie jeździ i nie trzeba mieć oczu dookoła głowy...

          • 7 5

          • Dobra rada - wróć na kurs, bo kocopoły takie prawisz, że aż przykro patrzeć.

            • 6 2

    • I oczywiscie, że to nie bedzie wina pieszego (9)

      Na calym odcinku pieszy ma pierwszenstwo, tzw sierżant to tylko sugestia

      • 19 3

      • (8)

        Jak wleziesz pod koła na pasie rowerowym to możesz sobie pierwszeństwo wsadzić gdzieś. Podobnie jak na przejściu wleziesz prosto pod koła samochodu.

        • 3 16

        • (5)

          Tam nie ma pasa rowerowego więc zluzuj. Przeczytaj PoRD i potem dopiero się wypowiadaj.

          • 4 2

          • (4)

            Oho widzę mamy internetowego eksperta. Co jeszcze powiesz? Obowiązkowe OC dla rowerzystów (a dla pieszych już nie)?

            • 2 0

            • (3)

              OC jest na pojazdy. Jeśli pieszy jest twoim zdaniem pojazdem to pewnie powinien płacić

              • 0 2

              • (2)

                Wg logiki niektórych każdy uczestnik ruchu powinien mieć OC. Tylko, że dziwnym trafem nie obejmuje to pieszych, a jedynie rowerzystów. Ot, taka pokrętna logika januszy.

                • 2 0

              • (1)

                piesi to pojazdy? OC płacisz za pojazd nie zaś za kierowce bądź pasażerów.

                • 0 4

              • Po prostu są tacy co argumentują, że rowerzyści powinni płacić obowiązkowe OC ponieważ poruszają się po drodze i tyle. Takie wybiórcze myślenie.

                • 3 0

        • (1)

          zasada jest taka że rower ma uważać na pieszego, a nie na odwrót.
          nie rób z siebie kierofczyka rowerowego.

          • 10 4

          • Pieszy też ma uważać, to zawsze działa w obie strony. Z tym "kierofczykiem" sam się najlepiej podsumowałeś. Dobrze ci radzę - wykup sobie dodatkowe OC, bo ci się przyda z takim żałosnym podejściem.

            • 3 6

    • Sorry not sorry (1)

      No niestety. To TY musisz uważać.

      • 1 2

      • Każdy uważa na siebie. Nawet dzieci to rozumieją.

        • 4 0

    • Szał Furkał (2)

      Nie można było tego zrobić lata temu? Problem istniał od dawna.
      Był oficer rowerowy ale za przeproszeniem wuja robił.
      Teraz dostał się na radnego i wielki sukces obtrąbiony na trojmiescie.
      Typowi gęsi pasać na wiczlińskich łąkach a nie zajmować się ruchem rowerowym.
      Czekamy tylko na samobójczą ścieżkę wzdłuż Wielkopolskiej przy Placu Górnośląskim...

      • 5 4

      • Przy placu górnośląskim musi być ta ścieżka!!!

        • 1 0

      • jedna już jest, na małokackiej w dół

        polecam gdy jedzie autobus lub dostawczak

        • 1 2

    • Już się zaczyna... (1)

      Wszyscy się sprzysięgli przeciwko tym biednym obcisło-gatkom, jak nie blachosmrodziarze, to piesi! Na pewno będą Ci się rzucać pod koła, żebyś tylko nie mógł się rozpędzić do swojej zwykłej prędkości przelotowej!

      • 6 7

      • Kto tu mówi o zapiep**aniu w tunelu? Chodzi o zwykłe zachowanie ostrożności PO OBU stronach. Jeśli tego nie rozumiesz, nie wychodź z domu. Oszczędzisz sobie kłopotów (z prawem zwłaszcza).

        • 10 1

  • Opinia wyróżniona

    U nas jest wyjątkowy problem aby były dwa kierunki ruchu (10)

    jeżeli chodzi o chodniki, a co dopiero jak się rowery pod to podłączy. Będzie jeden wielki chaos. Łazimy jak stado krów w tym kraju, jeden w drugiego.

    • 102 7

    • Problem w tym, że na siłę łączy się ruch pojazdów (rowery) z ruchem pieszym. (2)

      I chce wymuszać na pieszych ruch prawostronny, co jest po prostu głupie.

      • 0 4

      • (1)

        Patrząc na niektórych geniuszy to faktycznie prosta zasada jaką jest ruch prawostronny to zbyt wielkie wymagania. Powinni tego w szkołach uczyć, bo potem zombie chodzą po chodnikach. Poza tym łączenie ruchu rowerów z ruchem samochodów to jeszcze większy absurd.

        • 1 1

        • łączenie ruchu rowerów z ruchem samochodów jest praktykowane w wielu miastach świata z dobrym skutkiem

          zasada dobrej polityki rowerowej: łączyć ruch rowerów i samochodów (po jego uspokojeniu) wszędzie tam, gdzie jest to możliwe, separować jedynie tam, gdzie jest to niezbędne. Nie ma sensu dopuszczanie ruchu rowerów na autostradach i drogach szybkiego ruchu (chociaż można to robić np. w niektóre niedziele miesiąca po zamknięciu ruchu na nich dla aut), ale tworzenie ulic "rowerowych", na których samochody mogą (wolno) jeździć a rowerzyści mają pierwszeństwo jest bardzo często spotykanym rozwiązaniem w dobrze zarządzanych miastach, również w Polsce.

          • 0 0

    • taki tekst może pisać jedynie osoba mająca problem z własnymi emocjami (3)

      szukająca okazji, by wykazać, że "inni" są "nie OK". W naszym kraju zarówno piesi jak i rowerzyści zachowują się tak jak we wszystkich innych krajach: spontanicznie. Moralizowanie na temat zachowań osób poruszających się w umiarkowanym tempie w przestrzeni wolnej od jeżdżących i parkujących samochodów to strata czasu. Wyzwaniem jest głównie nadmiar samochodów w naszych miastach, ale w omawianym tunelu ten problem nie występuje.

      • 2 2

      • "W naszym kraju zarówno piesi jak i rowerzyści zachowują się tak jak we wszystkich innych krajach"
        Może nie chcesz s.ać we własne gniazdo, ale pitolisz.

        • 0 2

      • To na urlop wyjedż do Amsterdamu przez Kopenchagę i sprawdż jak się tam jeżdzi rowerem i chodzi pieszo. (1)

        • 0 3

        • A gdzie jest kopenchaga?

          W Danji? Ty wykorzystaj urlop na edukację.

          • 3 0

    • (2)

      Zgadzam się, poza tym ludzie mają jakiś masowy zanik mózgu. Ruchu prawostronnego nie uświadczysz u nikogo. Samochody lewy pas ciąg samochodów, prawy pusty. Idziesz chodnikiem prawą stroną to musisz robić slalom bo dużo ludzi ma zaćmienie w głowie i nie widzi nic oprócz własnego czubka nosa. Z rowerem to samo, są 2 kierunkowe ścieżki po obu stronach ulicy to zawsze jakiś się znajdzie pajac co wali pod prąd mimo oznakowań poziomych. Już nie mówię o chamstwie przy wejścu do sklepów. zasada, że najpierw się wychodzi przestała działać.

      • 12 1

      • Wychowujemy kolejne pokolenia w przekonaniu że prawo jest do frajerów a policja głównie do wycinana konfetti. Nie wiem czemu się jeszcze dziwisz.

        • 7 2

      • Zapomniałeś dodać nagminne sytuacje przy wejsciach do sklepów (niestety dominują kobiety) -po wejsciu do sklepu te tłumoki stają zaraz za drzwiami z wielkim koszem w poprzek alejki i "myślą", być może zastanawiają się po co w ogóle weszli do sklepu , albo zaczynają grzebać w maszynie losującej (tj. damskiej torebce)- oczywiscie kosz stoi w poprzek alejki. A pózniej zdziwienie że ludzie są nerwowi nieuprzejmi. Czy naprawdę osiągneliśmy już poziom ,że takich ludzi trzeba "walić " pałą w łeb by się ockneli

        • 8 1

  • (1)

    Największy problem jest na skrzyżowaniu Władysława IV z al. Piłsudskiego, jadać od strony centrum Gdyni skręcając w prawo w stronę Sląskiej. Rowerzyści mkną bardzo szybko a widoczność z samochodu jest bardzo ograniczona. Lepiej byłoby poprowadzić ścieżkę wiaduktem wzdłuż torów.

    • 8 4

    • Niby czym jest ta widoczność ograniczona?

      Widoczność jest doskonała, ale może Ty za szybko jeździsz?

      • 4 0

  • Brawo

    Na zachodzie było to możliwe już 20 lat temu.. gonimy gonimy Kochani

    • 2 1

  • Bezmózgi w tej Gdyni

    • 0 1

  • Zwykła farba - czyni cuda (3)

    Ach co by poczęli gdyńscy urzędnicy gdyby nie było na świecie farby .,.,.,.,

    • 6 1

    • To napisz nam co i jak powinni zrobić ? (2)

      • 0 3

      • Powinni wynieść się z naszego miasta,

        ponieważ nie potrafią zarządzać za nasze, podatników pieniądze. Izba Obrachunkowa powinna zainteresować się między innymi stanem jezdni ulicy 10 Lutego. Ktoś jest odpowiedzialny za infrastrukturę miasta i zagrożenie bezpieczeństwa. To jest poligon doświadczalny, a nie jezdnia w centrum miasta.

        • 0 1

      • Jeśli po tylu kadrncjach nadal nie wiecie to wstyd.

        Zapytajcie samorządy takich metropolii jak Rumia, Wejherowo, Rzeszów - tam potrafią zrobić to czego gdyńscy urzędnicy nie robią.

        • 2 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum