• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Weź udział w ankiecie Pomorskiej Kolei Metropolitalnej dotyczącej systemu "Bike & Rail"

18 lipca 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Czy kiedykolwiek warunki przewozów rowerów w polskich pociągach dorównają tym u naszych zachodnich sąsiadów? Czy kiedykolwiek warunki przewozów rowerów w polskich pociągach dorównają tym u naszych zachodnich sąsiadów?

Zarząd Pomorskiej Kolei Metropolitalnej skierował do rowerzystów ankietę, która pomoże w opracowaniu scenariuszy podróży pasażerskich w systemie Bike & Rail.



Ankieta ma na celu zbadanie preferencji w podróżach typu Bike & Rail i przewozu roweru pociągiem. Jej wyniki mają posłużyć doskonaleniu projektów:

- infrastruktury kolejowej, jaka jest przygotowywana do realizacji w przedsięwzięciu Pomorskiej Kolei Metropolitalnej, realizowanej przez spółkę PKM SA (perony, wejścia, kładki itp. na odcinku między istniejącymi i planowanymi do modernizacji stacjami Gdańsk Wrzeszcz i Gdańsk Osowa), jak i towarzyszących;

- infrastruktury towarzyszącej (m.in. parkingi, dojazdy itp.), realizowanej przez Gminę Miasta Gdańsk przy przystankach i węzłach integracyjnych PKM;

- zakupu taboru dedykowanego docelowo do ruchu regionalnego z wykorzystaniem linii PKM. Przejściowo (do czasu elektryfikacji linii), zakupione pociągi obsługiwać będą cały ruch - także aglomeracyjny.

Wyniki ankiety mogą wykorzystać ponadto także spółki PKP PLK i PKP SKM w Trójmieście lub Gminy zainteresowane realizacją podobnych projektów, jeśli uznają je za modelowe w swoich projektach.

Wypełnij ankietę

Miejsca

Opinie (202) 7 zablokowanych

  • michael kors handbags

    • 0 0

  • (28)

    bedzie jak z Trojmiejskimi Rowerami Publicznymi, czy tam metropolitalnymi. Piec ankiet, konkurs kolorystyczny z nagrodami dla krewnych i znajomych, rozdety kosztorys i klapa.

    rowery to problem rowerzystow. w Barcelonskim metro wolno je wozic wszedzie, bez zadnej dedykowanej infrastruktury i bezplatnie, tylko nie wolno sie z nimi pchac w tloku i nie moga niszczyc. nieskomplikowane, a bez ankiet d*pki z kolei powinni to sami wiedziec, sami powinni sie czase przejechac.

    • 137 15

    • A stojaków czyli kawałka rury wygietej nadal niepotrafia postawic w miescie (9)

      Ale ankiety na ten temat juz były nieraz !Chodzi oto by co jakiś czas wysyłać ankiety ze niby coś robimy!!Bo produkują ankiety :)

      • 12 9

      • w ostatnich dwóch latach takich rur zainstalowano kilkaset (6)

        ale nienawiść zaślepia. Chyba dawno rowerem nie jeździłeś - może i lepiej, bo na ślepo możesz snadnie wjechać w każdy murek.

        • 12 9

        • głupi jestes czy tylko udajesz to wtakim razie pokaz choc jeden cymbale!! (5)

          bo ostatnio to właśnie zlikwidowano w centrum wrzeszczą stojaki rowerowe!!Były tylko 2 postawione i te 2 zlikwidowali!!
          A stojaczki które zamontowali na plaży nie mają żadnego znaczenia!!

          • 2 8

          • stojaki rowerowe w miescie są tylko ze wirtualne :) nawet niewidomy ich nie znjdzie !! (2)

            Gdyby nie to ze prywatnie za własne pieniądze postawili kupcy z galerii bałtyckiej to i ci przed madisonem w to by nie było ani jednego.I zgadza sie te przed bankiem tez zlikwidowali przed euro!!
            Burek jak POlityk odpowiada "wiem ale nie powiem "
            ha ha ha ha

            • 3 5

            • to, że niewidomy może ich nie zauważyć to zupełnie mnie nie dziwi

              chyba chodziło ci o to, że widzący ich nie znajdzie? Trik polega na tym, że wielu patrzy na to samo, a widzi co innego. Myślę, że można się jednak porozumieć, nawet nie zawsze zgadzając.

              • 0 0

            • to, co postawili z boku GB jako "strzeżony parking rowerowy" to kpina

              nie da się przypiąć roweru za ramę, a jedynie za koło. Efekt? wiązka rowerów przed głównym wejściem (a potem bierki przy odpinaniu)

              • 6 0

          • ślepemu pokazywanie nie pomoże

            rozejrzyj się lepiej

            • 5 4

          • usunęli te dwa na Grunwaldzkiej przez bankiem millenium? żal...

            • 8 0

      • kawałka rury wygietej nadal niepotrafia postawic w miescie (1)

        Przy Alfie na Kołobrzeskiej nie tylko rura wygięta w spiralę ale i darmowy strzeżony. Ty to byś chciał żeby stojaki były wszędzie gdzie się pojawisz ?

        • 3 2

        • spiralka rules

          rura wygięta w spiralę jest świetna. takie rozwiązanie najlepiej mi pasuje. wszyscy se dorobili: projektant, wykonawca, monter i ja

          • 1 1

    • rowery miejskie wymagają osobnej infrastruktury i sporych nakładów na utrzymanie systemu (17)

      rowery już obecnie od paru lat są wożone dość masowo w SKM z oddolnej inicjatywy Polskiego Klubu Ekologicznego, w ankiecie chodzi o to, by odpowiednio skonfigurować wnętrza wagonów, na które jeszcze nie został jak rozumiem rozpisany przetarg. Wagony PKM dostosowane do przewozu rowerów nie będą kosztować drożej niż wagony projektowane bez uwzględniania potrzeb rowerzystów. Podobnie stacje - ich otoczenie jest projektowane od zera, uwzględnienie w nim potrzeb rowerzystów nie wiąże się z jakimikolwiek niebotycznymi kosztami. Przestań marudzić, tylko weź udział w ankiecie a później wybierz się na rower, złość odpłynie sama.
      Na dobrych rozwiązaniach dla ruchu rowerowego skorzystają wszyscy, również potencjalni rowerzyści, których jest więcej niż sobie wyobrażasz tc2

      • 12 4

      • (3)

        Jeżeli jazda w wagonie z pijącym i palącym bydłem w SKM nazywasz nowoczesnym rozwiązaniem to ja dziękuję . Również pozostałe koleje są nie lepsze. Parę lat temu wykupiłam za 100 zł dwa miejsca z Iławy do Gdańska w intercity i stałam z rowerem za lokomotywą całą podróż. To się nazywało przewóz rowerów plus pasażer stojący , ale płacący za miejsce siedzące . Kolej jest w epoce PRL-u.

        • 17 4

        • mika - fotografuj geby palaczy w SKM! zróbmy im galerię WWW! (2)

          a jeszcze koń duktor goni, że rower ma być powieszony.(...) dlatego od paru lat wożę tylko składak. i czy kolej chce za rower 1 zł, czy 50 zł, nie dostaje nic. ale składakiem jeździ się marnie, to nie to co full 28".

          • 2 1

          • zróbmy im galerię WWW! (1)

            A ochrona danych osobowych ? Jeszcze do tego reklama papierosów...Zrób zdjęcie tych co powinni pilnować porządku...

            • 5 0

            • żule wyjęci spod ochrony prawa

              łamią prawo i gwałcą moje,
              zmuszają do biernego palenia,
              potencjalnie do raka płuc i kurkicy serca

              z powieszenia ich mord na Chomiku (serwer na Cyprze)
              albo innym takim spowiadać się nie trzeba

              • 0 1

      • a g000wno! (5)

        "infrastruktura" w kolejach to haki dla kulturystów, lubiących podnosić swe rowery i wieszać je pod sufitem a nad głową. rower a 15-30 kg, jak nie ma sakw.

        to uchwyty/barierki w poprzek osi wagonów, wyłamujące kola przy ruszaniu i hamowaniu i gdy oprze się tłum.

        to uchwyty w podłodze przedziałów bydlęcych SKM, przez które nie da się do tego przedziału wjechać więcej niż 5cioma rowerami, a bez tego uchwytu wygodnie wchodzi 10-15.

        to cholerne drzwi do przedziałów bydlęcych SKM, ułatwiające palenie i picie menelom, a utrudniające wtoczenie się z rowerem i wózkiem, drzwi których kolejarze bronią jak Szarytka Dziewictwa, bo czasem to ich przedział służbowy, i sami mogą się sztachnąć i chlapnąć.

        to wieszaki dla dwóch kulturystów w wejściach do wagonu bezprzedziałowego Intercity, że jak wstawisz tam rower to każdy przechodzący z dużym bagażem potrąca rower, a sam ma kłopot wejść

        jeśli tak wygląda twoja infrastruktura, że nepoci mają se dorobić "projekójonc", a urzędas 'odptasza', ile to wydał na tych okropnych rowerzystów, to ja, jako nałogowy rowerzysta, mam te infrastrukturę w d0O0pie i najlepiej mi tam, gdzie żadnej infrastruktury nie ma. W łysej wózkarni SKM (nawet bez krzeseł). W łysym wagonie bagażowym regionalki (jeszcze takie bywają). W przejściu elektrycznego EZTa SKM.

        no i o niebo lepiej mi na gładkim asfalcie jezdni, niż na wyboistym bruku krętej brukowanej ścieżki rowerowej, wiodącej w poprzek krawężników i meandrującej raz z prawej strony drogi na lewą i nazad. i wole przypiąć rower do drzewa, albo płotu, barierki, niż do typowej chromowanej wyrwikółki, sponsorowanej przez złodziei, bo umożliwiającej wpięcie tylko przedniego kola.

        jeżdżę cały rok, co najmniej 3 x / tydzień, na jednym z moich kilku rowerów, ty łajzo chwalipięcka. tylko jak jestem chory albo mam okropnego lenia, jeżdżę Roverem (duży samochód miał dla rodziny). jeżdze bo muszę 2 x w miesiacu z rowerem za granicę odwiedzać synka do ex żony po rozwodzie. rzadko wozem, zwykle wożę rower (zwykle jeden ze składaków) autobusami (Sindbad, PolskiBiust, PKS-Elbląg) pociągami, samolotami. śmiem twierdzić, że wiem o czym piszę: NIE CHCE ŻADNEJ "INFRASTRUKTURY", jeśli ma być taka jak ją nam w Polsce robią. Po co się oszukiwać?

        jedyny dobry projekt ostatnio, to te duże ramowe stojaki Civitas Mimosa na plażach i w innym miejscach. reszta to pokractwo i zmarnowana forsa.

        tc2 aka TX

        • 17 4

        • Prawda!!!! (1)

          W 100% prawda, że projekty te służą tylko temu, aby urzędnik mógł 'odptaszkować' następny bubel na nasze pieniądze!
          To z tego rodzą się pomysły jak:
          -przedziały, do których nijak nie można wejść z rowerem już przy niewielkim nawet tłoku
          -super uchwyty, na który kobieta nie powiesi roweru (chyba,że pakuje)
          -super ścieżki rowerowe, wijące się wzdłuż drogi po prawej i lewej stronie
          -przejazdy i przejścia z podziałem na 3 cykle, włączane przyciskami przez pieszych (po 5 minut straty na każdym takim przejeździe!!!)
          -i tak dalej... każdy, kto aktywnie jeździ,wie dobrze o czym piszę i ma te urzędnicze inicjatywy głęboko w....

          Niech najpierw sami zaczną jeździć (dalej niż 500 metrów) lub słuchać opinii rowerzystów.

          • 0 2

          • Sag?!

            • 1 0

        • tx chyba masz jakiś problem (2)

          wagony SKM to nie są wagony bydlęce, chociaż ludzie niekiedy się w nich zachowują jak bydło - to inny temat.
          Jak składy będą dłuższe lub częstotliwość większa, to miejsce dla wszystkich się znajdzie.
          Zamykane drzwi do części przeznaczonej dla przewozu rowerów są sukcesywnie likwidowane, menele nie mają się jak chować. Ankieta jest m.in po to by nie projektować wieszaków na rowery, tylko wziąć pod uwagę normalny zwyczaj stawiania rowerów wzdłuż osi wagonów tak by najmniej przeszkadzały. Gładkość dróg rowerowych budowanych w Gdańsku jest od paru lat zupełnie OK, krawężników można by wiele poprawić, ale jak się jeździ po jezdni to nie ma problemu. Jak się chce rozwiązać problem, to się nie pisze o wszystkich bolączkach jednocześnie - tego mnie nauczyło życie, jak na razie nie narzekam.

          • 6 4

          • pax belli (1)

            trzeba cisnąć. przed I WŚ mieliśmy w PL faszystów Dmowskiego, socjalistów Piłsudskiego, nawet komunistów i monarchistów. Wrogich wzajemnie, wręcz zabijających się wzajemnie (Narutowicz!), ale dążących do wspólnego Celu. Jak jednych życie hamowało, inni szli dalej. W sumie wszyscy trochę zwyciężyli.

            • 2 3

            • mieliśmy w PL

              Mieliśmy w RP

              • 1 0

      • kolejny wazeliniarz naszczescie jest ich niewielu bo inaczej nigdy nie dojziemy nawet do naj mniejszego standartu jaki jest w UE (6)

        a ten na zdjęciu to dzięki takim wazeliniarzom to zostało by tylko w sferze marzeń
        na szczęście oprócz wazeliniarzy większość chce zmian i nie wstydzi się ich domagać

        • 0 4

        • uruchomienie ankiety jest przejawem zmiany (2)

          rozumiem, że jak na razie nie jest to dla ciebie zmiana wystarczająca. Każda nawet długa droga zaczyna się od pierwszego kroku

          • 3 1

          • ankieta jest ZAMIAST zmiany (1)

            ile ankiet było na temat Rowerów Miejskich?
            ile ankiet było o Kładce Korkującej Matławę?
            ankieta uzasadnia nicnierobienie: "zrobiliśmy ankietę"

            • 3 6

            • kładka nie zakorkuje Motławy

              chociaż niektórym jej wypełniaczom tak się wydaje. konfucjusz nie uzasadniał ani kłamstwa, ani oportunizmu, tylko wykazywał się ponadprzeciętną cierpliwością i determinacją w nieobrażaniu innych.

              • 2 0

        • nie obrażaj ludzi, już wielokrotnie próbowałeś (2)

          w wielu krajach UE problemy się rozwiązuje metodą dialogu a nie dyskredytowania osób mających inne poglądy. U nas też wiele spraw tak rozwiązano - choćby zgodę na darmowe wożenie rowerów SKM.

          • 6 1

          • odezwał sie anemik wszelkie zmiany jakie zachodza wtym kraju to tylko i wyłacznie dzieki temu ze ludzie maja juz dosc (1)

            i tylko i wyłacznie przez interwencje i to bardzo sotra i dzieku strachowi ze ktos poleci ze stanowiska albo straci poparcie!I dentycznie wtym kraju jest ze wszystkich a przykłady mozna pokazac tysiace dziennie!!Tak samo było z biletami i bezpłatnym przejazdem dla rowerów i idiotycznymi wymówkami.Ale najwieskzym absurdem jest to ze wazeliniarz bedzie ci jeszce smiał wmawiac ze to jego zasługa!!Wtym kraju musisz o wszystko walczyc jak lew i jeszcze udowadniac ze nie jestes wielbłądem.

            • 2 3

            • anonimie, naprawdę mi ciebie żal

              dodaj jeszcze, że w żadnym kraju nikt nikomu niczego nie dał czegokolwiek za darmo. Według mnie to nie jest prawda, ale jak chcesz poprawić sobie samopoczucie oskarżając innych o wazeliniarstwo, to twoje prawo, szkoda, że obniżasz jakość debaty publicznej. Bez niej poprawa sytuacji rowerzystów w Gdańsku będzie postępować wolniej, niż by mogła.

              • 1 0

  • Oni tylko zbierają opinie a potem i tak robią to co chcą ... (1)

    • 2 3

    • ta opcja w ankiecie też jest przewidziana

      • 0 0

  • Znów ten nudny temat: kolej metropolitalna (3)

    Kilku ludzi wmówiło nam, ze to priorytet i wszyscy uwierzyli. Kilku światłych internautów nie dało sie nabrać na "ten sztuczny miód". Mam dla nich szacunek za inteligencję.

    • 1 3

    • czy korki na dojazdach do Trójmiasta to coś ważnego? (2)

      PKM to jedno z lekarstw na te uciążliwości

      • 0 1

      • A czy nie lepiej poprawić funkcjonowanie SKM pomiędzy Wejherowem a Gdańskiem? (1)

        A ruch pomiędzy lotniskiem a śródmieściem Gdańska obsługiwać poprzez taksówki, autobusy i prywatne samochody? Więc po co budowano nową Słowackiego i obwodnicę południową Gdańska - dla picu? Przystanki PKM są w takim oddaleniu od osiedli, ze mało kto będzie z niej korzystał. Ja mam autobusy pod nosem i na pewno nie będe drałował do Brętowa na stację. Co innego, gdyby tędy jeździł tramwaj i przystanki byłyby co 250-300 metrów. A jeszcze lepiej gdyby ten tramwaj jeździł z lotniska do śródmiescia Gdańska, a nie dookoła miasta.
        Paranoja!!! I wyrzucone pieniądze.

        • 0 2

        • prywatne samochody są przestrzeniożerne

          autobusy nie mają swoich buspasów, PKM to sposób na dojazd do lotniska w czasie dającym się przewidzieć. Poprawa funkcjonowania SKM nie przeszkadza budowie PKM.

          • 0 0

  • pociąg gdynia -koscierzyna (4)

    i 5! miejsc na rowery, wsiadalam w osowej i juz nie bylo miejsc i nas konduktor wyprosil z pociagu! To była sobota, wiec dzien gdy sporo osob wyjezdza na wycieczki na kaszuby.

    • 7 1

    • kup se terenowke jak normalni ludzie (2)

      Konduktor nie chcial zeby twoj rower kogos zaszlachtowal. Ale czy ciebie to obchodzi?

      • 0 4

      • (1)

        babka miała bilet? w kasie jej sprzedali? umowę zawarła, warunków dopełniła!
        to koń duktor w imieniu kolei nie dotrzymał ich strony umowy.
        w lepszym kraju, kolej zapłaciła by za bilet, za szkody moralne i kompensację za stracony czas, pewnie nawet do procesu by nie doszło, bo prawnik by im doradził pójść na ugodę, utopić konflikt w dolarach, byle nie poszło do prasy.

        a u nasz na wioszce Pan Końduktor to Waaadza. dlatego koleje padną. kwestia czasu.

        • 1 1

        • I tak niech se kupi terenowke jak normalni ludzie

          Socjopatom rzuca sie klody pod nogi.

          • 0 1

    • to trza było konduktora "wyprosić" z pociągu i po sprawie

      • 1 0

  • mamy zbyt dziadowski klimat żeby promowac rowery jak wariaci...taka prawda. (7)

    U nas sezon trwa od końca maja do polowy wrzesnia. w tym roku jest jeszcze gorzej - non stop pada i zimno. sorry ale nie warto wywaracac wszytkiego do gory nogami, żeby ktos przez 3 miesiace mogl sobie pojezdzic. Lubie jezdzic rowerem i na poludniu Polski ma to juz jakis sens no ale niestety - klimat przejsciowy...

    • 3 11

    • Bzdura (3)

      W Norwegii jeżdżą do pracy czy na uczelnię na rowerach po śniegu przy -20 stopniach. Wiem, widziałem.

      • 6 2

      • Lacze sie z nimi w bolu (2)

        W takich sytuacjach wszyscy jestesmy lososiami.

        • 0 1

        • Zapomniałeś dodać (1)

          do tego kierowca

          • 1 0

          • flustracie, grzeszysz!
            nie wolno się natrząsać z czubków

            • 1 0

    • teoretyk jesteś. nie jeździsz to nie wiesz. (2)

      Jeżdżę cały rok. U nas w 3M łatwiej niż np w Krakowie. Jest dużo mniej śnieżnych dni. Nawet jak ścieżki nie odśnieżane, łatwiej.

      Jeszcze łatwiej jest w Helsinkach, choć u nich zimy konkretne. Po prostu - odśnieżają. Mróz -20 mniej przeszkadza niż kopny śnieg. Dużo mniej przeszkadza niż choćby letni deszcz. Samochód nie chce odpalić bo mróz, a rower - działa zawsze.

      Nie ma złej pogody - tylko złe ubrania! To (oparte na grze słów "det finns inget dåligt VÄDER, bara olämpliga KLÄDER") przysłowie Szwedów, których pogoda jest do dvpy a na dodatek jest w zimie ciemno i ponuro.

      • 7 1

      • policz przez 5 minut (1)

        ilu rowerzystów spotykasz na swojej drodze kiedy zimno i pada - takich, ktorzy na taka pogode sie przygotowali... Po za tym jazda dwuśladem po oblodzonej powierzchni jest bardzo niebezpieczna. Ciesze, że jeździsz cały rok - Twoje zdrowie ale dopóki w godzinach szczytu przewozi się ludzi jak świnie do ubojni, dopóty niech sobie darują stanowiska dla rowerów.

        • 0 1

        • STANOWISKA DLA ROWERÓW?!!!

          pogięło cię? jakie stanowiska, ministerialne?

          czy może masz na "myśli" te porypane wieszaki pod sufitem SKM?

          • 0 1

  • Do zorientowanego (1)

    Masz rację. Ta kolej to źródło niezłych dochodów dla wybrańców. Zamiast rozwijać i modernizować stare linie kolejowe, wymyśla się nowe. A przecież ruch pomiedzy lotniskiem a miastem znakomicie rozwiążą nowo wybudowane drogi. Więc po co je dublować poprzez wybudowanie bardzo kosztownej linii kolejowej. Odpowiedź jest jedna - duża kasa. A koszty wynikłe z nieekonomiczności linii pokryją mieszkańcy. I wszysko gra, jak zawsze.

    • 2 5

    • kolej ma kilkadziesiąt razy większą przepustowość niż droga

      jeśli liczymy ludzi a nie pojazdy

      • 0 0

  • PKM w projektowanej postaci to klęska (16)

    1-dwa odrębne podmioty SKM i PKM
    2 różne wysokości peronów i pociągów SKM-PKM
    3 osobne bilety PKM i SKM
    4 PKM nie będzie korzytsała z zystanków SKM przez co poważnie straci na atrakcyjności;
    5 brak przystanków na Zaspie i Wzgórzu Maksymiliana- utrudnione przesiadki,
    6 brak bezpośredniego połączenia Sopotu z lotniskiem i kaszubami

    Jeden wielki bubel za 800 mln

    • 66 37

    • potrzaskalo cie rowno koles

      jeszcze palantow z SKM do PKM dopuscic!!! lecz sie razem z gluszkiem

      • 1 1

    • niby dlaczego Sopot ma mieć bezpośrednie połączenie z lotniskiem i Kaszubami? (8)

      i za ile?

      • 12 4

      • Z tego samego powodu, dla którego każde inne miasto lub dzielnica ma miec takie połączenie. (7)

        Natomiast nie bardzo rozumiem, co autor ma na mysli: nowe tory z Sopotu w stronę zachodu, czy bezpośrednie pociągi.

        Bo jeśli nowe tory, to pytam uprzejmie, którędy. A jesli bezpośrednie pociągi, to nie ma przeszkód, by takowe kursowały przez Gdynię, lub przez Wrzeszcz.

        Co do Zaspy, to tuz obok bedzie węzeł komunikacyjny we Wrzeszczu - nie ma potrzeby, żeby ledwo kilometr od tego węzła tworzyć na siłę jeszcze jeden mniejszy. Inaczej ze Wzgórzem Św. m,aksymiliana - al;e tam akurat istneije projekt budowy estakad, które połączyłyby PKM z SKM - tyle, że to wariant odrobinę droższy i odsunięty na dalszą przyszłość...

        Czy bilety beda osobne nie wiemy, wszak już teraz funkcjobują bilety metropolitalne, kulawo bo kulawo, ale są.

        I nie bardzo wiem w czym ma przeszkadzac różna wysokość peronów...?

        • 8 4

        • Po co wam dojazd na Kaszuby? (2)

          Przecież żyjecie w ekskluzywnym uzdrowisku i nie potrzebujecie się bratać z kaszubskim plebsem...

          • 5 5

          • Ja nie potrzebuję. Piep*zyć wieśniaków! Mam autko i nawet jak po mieście pali mi 16-18l. wolę nim jechać, niż śmierdzącą kolejką ze śmierdzącymi ludźmi. Klima, nie muszę się przesiadać, czekać, itp. Bez napinki, naprawdę :-)

            • 0 1

          • Zechciej łaskawie...

            ...nie uogólniac i nie oczerniać normalnych ludzi.

            • 4 0

        • (3)

          bezposredni pociąg z Sopotu przez Gdynię lub przez Wrzeszcz to chyba przerost formy nad treścią.
          Takie połączenia realizuje się przez przesiadki.

          • 12 1

          • Byc może masz rację. (2)

            Zresztą nie miałem na myśli pociągów, które w Sopocie zaczynałyby lub kończyły bieg. Mowa była o bezpośrednim (czyli bez przesiadki) połączeniu Sopotu z Kaszubami, take coś może zrealizowac na przykład pociąg kursujący okrężnie. Różne na to moga byc sposoby. Jakkolwiek niekoniecznie potrzebne, bo przesiadka we Wrzeszczu albo Gdyni to chyba nie jest zbyt wielka fatyga...?

            • 9 0

            • (1)

              różnica peronów jest przeszkodą jeśli weźmie się pod uwagę (mgliste) plany połączenia SKM z PKM i mamienie nas obietnicami, że w przyszłości PKM będzie korzystała z przystanków SKM politechnika, stocznia. Jesli kiedykolwiek dojdzie do konsolidacji to połączenia będa mniej elastyczne bo pociągi i perony będą różne....

              brak bezpośredniego połączenia Sopotu z Lotniskiem jest równoznaczny z barkiem bezpośredniego połączenia Przymorza, Żabianki, Oliwy z dzielnicami górnego tarasu, Niedźwiednikiem, Matarnią Brętowem itd a każda przesiadka to stracony czas i powód aby korzystać z samochodu a nie kolei.
              a "wystarczyłoby" zbudować wiadukt między Zaspą a Przymorzem:)

              • 0 11

              • Perony i wagony...

                ...są budowane według norm obowiązujących w całej Europie. Właśnie to, co często jest wytykane jako straszliwe utrudnienie, czyli odległość między peronem i podłoga wagonów (nie mylić ze stopniem wagonu, który jest blisko peronu) stanie się zaletą, kiedy przy tym samym peronie stanie pociąg innego typu. I na odwrót. Krótko mówiąc różnice w taborze i wysokości peronów właśnie nie będą stanowić problemu.

                Bezpośrednie połączenie może zaistnieć i bez dodatkowych wiaduktów: pociąg od strony Gdyni i Sopotu wjeżdża do Wrzeszcza, tam zmienia kierunek jazdy i jedzie w górę w stronę lotniska. Pytanie, czy będzie wystarczająco duże zapotrzebowanie na takie kursy. Przesiadka we Wrzeszczu to nie są Himalaje, ludzie często przesiadają się miedzy autobusami i tramwajami, czemu nie mieliby się przesiąść z pociągu na inny pociąg?

                • 10 0

    • właśnie dobrze, że bez skm

      skm to postkomunistyczny moloch wydzielony z pkp, ale wcale się od niego nie różniący mentalnością/podejściem do klienta. dać im tą linię, to pieniądze przepuszczą na bieżące potrzeby ii zamiast nowych składów puszczą kilka tych, które widzisz na co dzień 'w ramach oszczędności' i będą Cię łoić za bilety, bo nowa linia, to więcej musi wszystko kosztowac. w skrócie skm to patologia, niech nad PKM sprawuje nadzór województwo, szybko okaże się, że PKM wchłonie SKM i będzie wszystkim lepiej.

      • 2 2

    • ma to jak najbardziej sens (2)

      SKM jest częścią PKP
      PKM jest spółką województwa.
      PKM ma za zadanie zbudować linię, kupić tabor i obsługiwać całość, a w kolejnej perspektywie - wchłonąć SKM. Dlaczego tak? Gdyby pieniądze na budowę dać SKM, to tory należałyby do PLK, przyszła trakcja do Energetyki, wozy do Cargo (co z tego, że nie towarowe), a kasy obsługiwałaby sama SKM.

      • 4 4

      • mylisz się. (1)

        SKM nie jest częścią PKP, tylko PKP ma udziały w SKM. To nie to samo. Udziały w SKM mają tez samorządy z wojewódzkim na czele...

        Co więcej SKM jest właścicielem swojej infrastruktury od Gdańska Głównego do Gdyni Cisowej i swojego taboru.

        • 6 0

        • co nie zmienia faktu,

          że skm to patologia.

          • 1 1

    • A Zaspa to jakieś centrum Świata? (1)

      Będzie przesiadka we Wrzeszczu.

      • 25 4

      • połącz sobie to z brakiem bezpośredniego połączenia z/do Sopotu...

        oczywiście jesli Ciebie stać na 2 bilety miesięczne i stratę 40-60 minut codziennie na przesiadki podczas dojazdu z/do pracy proszę bardzo.... ja wybiorę samochód

        PKM mogła by odgrywać tak samo ważną rolę w trójmiejskiej komunikacji jak SKM a bliżej jej będzie do PKP Przewozów regionalnych. Zdejmijcie te klapki z oczu i myslcie trochę dalej niz na 2 lata do przodu

        • 13 19

  • co to za ulica w Gdyni ??????????? Chwarzczyńska???????? (1)

    planowany jest przystanek, nie umiem go zlokalizować
    "Gdynia Karwiny (planowany zamiast obecnego Gd. Wlk. Kack, pod skrzyżowaniem z DK nr 20 (ulica Wielkopolska/ Chwarzczyńska)"
    Akurat na Karwinach powinny być dwa przystanki z racji rozwijających sie osiedli na końcu Starodworcowej i na jej przedłużeniu na Nałkowskiej po drugiej stronie dzielnicy.

    • 0 2

    • Ej, GAbonie - jak już to nie ChwaRZczyńska tylko ChwaSZczyńska!!!

      • 1 0

  • co znczy ten skrót-kto zgadnie? :CHWDR? :D :)))) :]

    • 0 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Rajd AZS

1149 zł
rajd / wędrówka

MH Automatyka MTB Pomerania Maraton - Gniew

80 - 115 zł
zawody / wyścigi

Luta Cup Bike Polo Tournament

turniej

Znajdź trasę rowerową

Forum