• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

W najbliższy weekend rowerowe wykłady plenerowe. Udział jest bezpłatny

Joanna Karjalainen
30 czerwca 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Choć do kierowania rowerem osoby dorosłe nie potrzebują szczególnych uprawnień, często okazuje się, że są na bakier ze znajomością przepisów. Choć do kierowania rowerem osoby dorosłe nie potrzebują szczególnych uprawnień, często okazuje się, że są na bakier ze znajomością przepisów.

Już w najbliższy weekend, w dniach 2-3 lipca, odbędą się edukacyjne, plenerowe wykłady na temat jazdy rowerem w ruchu drogowym organizowane przez Fundację Na RowerzePORD. Prelekcje oraz warsztaty będą przeprowadzone dwukrotnie w dwóch różnych lokalizacjach. Udział jest bezpłatny.



Czy podczas jazdy rowerem zdarzają ci się niebezpieczne sytuacje z udziałem innych uczestników ruchu drogowego?

Długie, ciepłe i letnie dni zachęcają do jazdy rowerem. Jednak czy wiemy, jak jeździć, by było to bezpieczne zarówno dla nas, jak i innych uczestników ruchu drogowego? Świadomość i zasób wiedzy poszerzyć może udział w bezpłatnych wykładach, realizowanych w ramach projektu Pomorze Na Rowerze edycja 2022.

Wydarzenie w formie piknikowej odbędzie się w dniach 2 i 3 lipca 2022 w następujących
lokalizacjach na terenie Gdańska:
- sobota (2.07.2022): Park OruńskiMapka obok budynku Gdańskiego Archipelagu Kultury,
- niedziela (3.07.2022): Park JelitkowskiMapka w cafe bistro Rowelove.

Pomorze na Rowerze. Akcja edukacyjna dla rowerzystów



Harmonogram wydarzenia:
11:00 - wykład pt. "Współpraca na drodze poprzez Empatię".
12:15 - warsztat "Rowerowa Lekcja Jazdy" dla chętnych.
13:00 - wykład pt. "Rowerzysta na drodze - prawa i obowiązki".
14:15 - wykład pt. "Kaski rowerowe: jak skutecznie chronić swoją głowę".
15:00 - wykład pt. "Hulajnogi i inne UTO".


Wykłady i prelekcje poprowadzą:

Roman Nowak - dyrektor Pomorskiego Ośrodka Ruchu Drogowego w Gdańsku, ekspert w dziedzinie przepisów ruchu drogowego, doświadczony szkoleniowiec. Swoje doświadczenie zdobywa głównie przez praktykę. Rowerzysta z zamiłowania.

Sebastian Gruszka - założyciel i prezes Fundacji Na Rowerze, promotor bezpiecznej jazdy rowerem, instruktor Rowerowych Lekcji Jazdy i doświadczony sportowiec. Rowerem rocznie pokonuje ok. 10 tys. kilometrów.

Organizatorami wydarzenia są Fundacja Na Rowerze i Pomorski Ośrodek Ruchu Drogowego w Gdańsku. Celem inicjatywy jest promowanie bezpieczeństwa w ruchu drogowym ze szczególnym
uwzględnieniem niechronionych uczestników ruchu drogowego.

Wydarzenia

Pomorze Na Rowerze - wykłady plenerowe

wykład, warsztaty

Pomorze Na Rowerze - wykłady plenerowe

wykład, warsztaty

Miejsca

Opinie (53) 4 zablokowane

Wszystkie opinie

  • Opinia wyróżniona

    Ale super!

    Tak trzymać!

    • 8 4

  • Przecież rokrocznie Policja tłumaczy aby zachować ostrożność, umiar i kulturę. (2)

    Jakie przepisy, czy coś trzeba więcej...

    • 6 0

    • Jest to możliwe w ich wykonaniu ? (1)

      • 0 2

      • pijesz do kierowców?

        dla większości z nich to jest możliwe, ale niewielki ułamek kierofczyków tylko "umiarkowanie" lekceważy limity prędkości, tym samym stwarzając realne zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu drogowego.

        • 1 0

  • proste rozwiązanie (6)

    jedziesz rowerem po ulicy? Proszę bardzo - tablice, obowiązkowe OC i test ze znajomości przepisów. A nie czekajcie - roferofczykowie to wybrana kasta, która jest bezkarna i nie musi nic.

    • 11 26

    • + zderzak i pług z przodu oraz inne udogodnienia . Wieś z żadnego nie wyjdzie !

      • 2 0

    • to ja dorzuce do wniosu: (4)

      skoro rowery maja miec solidanie na wzór samochodów OC to w ramach solidarnosci w druga strone: skoro rowery jeżdzą najczescie ok 20 km/h , to w zabudowanym zróbmy 20 km/h dla wszystkich pojazdów !!!! I symetryzm w pełni, bo 2 strony twojego wniosku.

      • 5 3

      • Nie solidarnie, tylko równo wobec prawa. (3)

        Myli Pan pojęcia.

        • 2 2

        • Jestem za oc , tablicami i egzaminem jeśli jeździsz po ulicy (2)

          plus kilka innych spraw jak stałe oświetlenie oraz kask. NAtomiast dla reszty, jeżdżącej po ścieżkach rowerowych i chodnikach też tablice i oc bo nie raz już zdarzało się kiedy rower potrącił pieszego lub wjechał w samochód na przejeździe.

          • 1 5

          • Ja z kolei jestem za równością wobec prawa... tyle że

            Jestem przeciwny tablicom rejestracyjnym, obowiązkowemu OC i egzaminom na prawo jazdy itd... Wszystko to zarówno w odniesieniu do pieszych, kierowców i rowerzystów winno być dobrowolne! A jednocześnie, każdy sprawca wypadku czy kolizji winien odpowiadać po prostu swoim całym majątkiem za szkody i krzywdy, wyliczane w realny sposób.

            • 1 0

          • kask ogranicza uciążliwość niektórych wypadków, ale nie zapobiega wypadkom

            statystyki wykazują, że liczba urazów głowy użytkowników samochodów uczestniczących w wypadkach jest dużo wyższa niż liczba urazów głowy rowerzystów. Dlaczego autor powyższego wpisu nie promuje noszenia kasków przez użytkowników samochodów (kierowców i pasażerów)? (bo cierpi na cyklofobię, którą się powinno leczyć).

            • 1 1

  • Dobrali sie. Pat i Mat

    • 1 2

  • Opinia wyróżniona

    Obserwacja dzisiejsza (2)

    Może w czasie tej akcji ktoś pouczy rowerzystów, że przejazd rowerem (często brawurowy) przez wąski i pełny ludzi tunel przy dworcu we Wrzeszczu to po prostu brak przyzwoitosci i szacunku dla drugiego człowieka. Rzadkością też jest, aby rowerzyści respektowali pierwszeństwo pieszych na pasach, nawet w najbardziej ludnych miejscach (Grunwaldzka / Dmowskiego / Partyzantów). Gdzie są służby miejskie? To wykroczenia o małej szkodliwości społecznej? Dopóty, dopóki ktoś nie zostanie poturbowany!

    • 9 12

    • a czy wiesz jak wygladaja przejscia ?

      w Gdańsku ( i nie tylko) na DDR sa tylko pasy P-10 (tzw zebra) a to za mało P-10 nie może występowac bez D-6 .... wiec 99% tego co nazywasz przejsciami nie jest przejsciami bo jest niezglodne z prawem. Pretensje do zarzadu dróg i zieleni że nie robią przejśc a malują sobie jakieś zeberki ktorych nie widać z daleka. I tylko o to chodzi aby przjscia były widoczne duzo przed a nie bedąc na nich. Czytanie rozwija.

      • 2 1

    • ale tramwaj za 3..2...1 staranuje jakiś kierowca

      to jest problem prawdziwy. prawdziwe zagrożenie. od tego należy zacząć. Od szkolenia kierowców.
      Zabijają średnio 10 osób dziennie w Polsce i nikt z tym nic nie robi.

      • 3 0

  • Jestem (12)

    Jestem osobą starszą, z niepełnosprawnościami. Dlaczego muszę bezustanie ustępować miejsca na chodnikach dla pieszych rowerom i hulajnogam?

    • 8 5

    • Dlaczego na tzw. zebrach (2)

      Dlaczego także na przejściach dla pieszych pierwszeństwo mają rowery i hulajnogi?

      • 3 5

      • (1)

        pasy P-10 (tzw zebra) a to za mało P-10 nie może występowac bez znaku pionowego D-6 .... wiec 99% tego co nazywasz przejsciami nie jest przejsciami bo jest niezglodne z prawem. dlatego maja pierwszenstwo bo na drodze rowerowej pierwszenstwo na pojazd a nie pieszy. Pieszy ma priewszenstwo na chodniku i na prawidlowym przejsciu dla pieszych (rozporzadzenie ministra infrastruktury z 2003 roku ze zmianami znaki informacyjne punkt 5.2.6.3. )

        • 0 0

        • Niestety,

          rowerzyści nie uznają pierwszeństwa pieszych nigdzie - zwłaszcza na przejściu dla pieszych przez jezdnię, w sytuacji gdy nie ma obok drogi rowerowej. Najgorsze jest to, że nikt nie wyciąga wobec nich konsekwencji: żadnych kar, pouczeń, mandatów. Święte krowy.

          • 0 0

    • Kto wymyślił taką głupotę? (4)

      Kto wymyślił absurd nad absurdami, że chodniki dla pieszych są dla rowerów i hulajnóg?

      • 2 7

      • Winą za to obarczamy kierowców (2)

        Jeżdżących brawurowo. Tych samych kierowców którzy są też pieszymi i na swojej chodnikowej drodze spotykają rowerzystów.

        • 4 1

        • (1)

          Jakbyście się na te ulicę rowerami w końcu wybrali to kierowcy nie mieliby jak rozwijać większych prędkości. Sam jeżdżę rowerem i na Kołobrzeskiej uspokajam ruch samochodowy :)

          • 2 5

          • a gdzie masz jechac jak nie ma DDR ? Tylko ulica.

            • 2 0

      • Włodarze Gdańska :(

        • 0 0

    • Niepełnosprawność Unysłowa jest słabo widoczna . (1)

      • 2 0

      • ale prawo jazdy wydaja takim.

        • 2 0

    • Bo to patologia bez mozgow

      • 0 1

    • trolu co juz ci sie pisac nie chce robisz tylko kopiuj wklej tekstu co kazdy temat

      • 0 0

  • a dla kierowców kiedy? (1)

    jak by nie patrzeć powodują 86% wszystkich wypadków drogowych.
    Może chociaż jakieś warsztaty z parkowania?

    • 11 4

    • 95% kierowców nie powinna miec prawa jazdy bo nie potrafi prawidłowo korzystac z dróg.

      • 2 4

  • Mam nadzieję że wpoją rowerzystom (4)

    że obowiązuje zakaz jeżdżenia rowerem po chodnikach

    • 2 11

    • 99% infrastruktury rowerowej w polsce to chodniki dla pieszych (1)

      także niewykonalne.

      • 8 2

      • Ale teoretycznie na tych chodnikach

        to pieszy ma pierwszeństwo. Piszę "teoretycznie", ponieważ nigdy nie udało mi się tego pierwszeństwa wyegzekwować.Rowerzyści jadą obok siebie całą szerokością chodnika i jeszcze mają czelność dzwonić...

        • 0 0

    • ok, rowery wszystkie ma ulice .... będą kierowcy sie moglic aby DDR powstawały wszędzie.

      • 4 0

    • Kierowcy grożąc śmiercią rowerzystom zmuszają do jazdy po chodniku a potem w internecie piszą że nie można jeździć po chodnikach

      Obłuda gorsza jak ruska propaganda

      • 0 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Nocny Duathlon - Airport Gdańsk (5 opinii)

(5 opinii)
zawody / wyścigi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum