• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Urząd Miasta Gdańska rozpoczął badanie ankietowe mieszkańców

24 kwietnia 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 

W tym tygodniu rozpoczęło się ankietowanie gospodarstw domowych w ramach projektu Central MeetBike, dofinansowanego ze środków programu unijnego Central Europe.



Realizowane na zlecenie Urzędu Miejskiego w Gdańsku badanie dotyczy zachowań komunikacyjnych mieszkańców Gdańska. Projekt Central MeetBike zakłada wykorzystanie doświadczeń miast dawnej NRD (Lipska i Drezna) w rozwijaniu ruchu rowerowego.

Niemieckie podejście systemowe, oparte przede wszystkim na działaniach informacyjno-promocyjnych, w miastach wschodniej części Niemiec, w zaledwie kilka lat doprowadziło do zwiększenia udziału ruchu rowerowego do kilkunastu procent.

Pytania zawarte w ankiecie dotyczą przebytych dróg oraz środków transportu, z których korzystał respondent w wybranym dniu. Ankieta zawiera również pytania dotyczące samego gospodarstwa domowego oraz osób żyjących w tym gospodarstwie. Uczestnictwo w badaniu jest dobrowolne i anonimowe, a udzielone odpowiedzi analizowane będą w postaci zestawień statystycznych. Ankieterzy, którzy zapukają do drzwi mieszkańców miasta, będą legitymować się upoważnieniem wydanym przez Urząd Miejski w Gdańsku.

Takie samo badanie przeprowadzane jest w miastach partnerskich projektu Central MeetBike: w Tczewie oraz w miastach niemieckich (Lipsk, Drezno), czeskich (Uherskie Hradiste, Pardubice) i słowackich (Żylina, Preszów).

Za realizację badania odpowiada Referat Badań i Analiz Społeczno-Gospodarczych Wydziału Polityki Gospodarczej. Wszelkie informacje i pytania można kierować od poniedziałku do piątku w godz. 8:00-15:00 pod numer (58) 323 66 94.

Więcej informacji o  projekcie "Central Meetbike"
(strona w języku angielskim).

Źródło: Biuro Prasowe UMG

Opinie (21) 1 zablokowana

  • Bezedura (1)

    w Niemczech to i może coś ankiety dały , w budyniowie i tak nic się nie zmieni , najważniejszy ECS !

    • 5 11

    • nawet tzw. samospełniające się proroctwa nie muszą się spełniać

      dyskredytowanie działań podejmowanych we własnym mieście nie jest przejawem lokalnego patriotyzmu, a raczej przejawem jakiegoś problemu autora wpisu "bijmy pianę"

      • 5 0

  • Ankieta na temat luksusów urzędników na rowerach za kilka tysiecy zeta? (1)

    Dlaczego pytanie nie brzmi: Czy jesteś zadowolony ze pieniadze publiczne zostały przeznaczone na rowery dla urzędników miejskich?

    • 3 8

    • ankieta jest formą badania nawyków komunikacyjnych mieszkańców

      a nie urzędników

      • 5 0

  • sratatataaaa...... (2)

    I po co to? Za czyje pieniądze? Pewnie, żeby koleś jakiś zarobił na przeprowadzeniu ankiety......
    Na koniec zawsze wychodzi to samo, czyli T.U.S.K. = Teraz Usłyszysz Same Kłamstwa

    • 3 5

    • za pieniądze z projektu europejskiego

      • 3 0

    • między innymi po to, by kierowcom tkwiącym w korkach pokazać, że w Gdańsku z rowerów korzysta

      codziennie kilka tysięcy osób, a także by ustalić, czy ta liczba się zmienia się w czasie dzięki realizacji różnych inicjatyw pro-rowerowych w mieście.

      • 4 0

  • urzednicy (2)

    musza uzasadnic zakup rowerow dla urzednikow

    • 2 6

    • zakup rowerów jest pomysłem o wysokiej produktywności krańcowej (1)

      urzędnicy zaczną dzięki nim lepiej rozumieć potrzeby zwykłych ludzi jeżdżących rowerami i przestaną tworzyć drogi rowerowe znikąd donikąd (tak jak ostatnio to zrobiono w Sopocie na Brodwinie)

      • 2 0

      • oby!

        i może pomyślą też o zniwelowaniu krawężników na przejazdach rowerowych. Niedługo miasto będzie mi "wisiało" prostowanie felg...

        • 0 1

  • Wydaje mi się że (1)

    minusują i tłumaczące odpowiedzi piszą urzędasy budyniolizy .

    • 1 5

    • nie bijmy piany ani bijących pianę

      nawet gdy piana im zaślepia wzrok

      • 2 0

  • Ale przecież po co? (1)

    Czy nie wystarczyły "dogłębne badania właśnie podlegające wnikliwej analizie" w rok po spotkaniach w ramach projektu Urzędu Rozwoju Miasta zwanego STER?
    Gdzie są choć wyniki analiz? Czekamy na jakąkolwiek decyzję, czy też wszystko jest już w koszu?

    Jeśli te ankiety mają być rozpatrywane po roku, to ja dziękuję ankieterom i nie współpracuję.

    • 5 4

    • chodzi o rynek pracy,

      znaczy od STeRu inna firma, a tu inna, kazdy musi soś robić i przedstawić referat, syntezę, pracuje się a Ty tego nie wspierasz?.
      Efekty będą kiedy kolejne badania zrobi ZDiZ, bo to oni są panami mocy i niemocy, ale to za 10-15lat może?

      • 1 0

  • Zbadajcie pod tym względem zwłaszcza mieszkańców ZASPY (6)

    to będą wtedy miarodajne analizy odnośnie ścieżek gdańskich rowerowych;)))

    • 3 2

    • rowerzyści i rowerzystki jeżdżą chyba nie tylko po ścieżkach rowerowych (5)

      badanie ma prowadzić do wzrostu skali ruchu rowerowego a nie d długości dróg dla rowerów

      • 2 1

      • to weź pod pachę elementarz (4)

        i zapraszam na Rakoczego w dól do Słowackiego, tam i z powrotem, nie po ścieżkach oczywiście ;), i wtedy coś napisz

        • 1 1

        • wzrost skali zależy od badania, ciekawe (3)

          a ja myślałem, że od infrastruktury i jej jakości ...

          • 0 0

          • najważniejsza jest refleksja strategiczna (2)

            infrastruktura już w wielu miejscach jest, tylko jest okupowana przez samochody, często zbyt szybko jeżdżące. Potrzebna jest i infrastruktura i promocja oparta o dobre podstawy

            • 0 0

            • he, he, czyli walczymy z okupantem :) (1)

              jak + 60 lat temu,
              może jakieś szare szeregi stwórzmy, albo pomarańczowe

              • 0 1

              • pokojowe metody mogą także być skuteczne

                socjalizm= pokój; kapitalizm = dwa pokoje z kuchnią

                • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rajd Climate Classic Gdańsk 2024 (1 opinia)

(1 opinia)
220 - 350 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Rajd AZS

1149 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum