• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Unia daje 48 mln zł na trójmiejskie ścieżki rowerowe

rb
5 września 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Dzięki umowie, która zostanie podpisana w poniedziałek, w Trójmieście przybędzie prawie 35 km nowych dróg rowerowych. Dzięki umowie, która zostanie podpisana w poniedziałek, w Trójmieście przybędzie prawie 35 km nowych dróg rowerowych.

Jeśli pogoda dopisze, to w poniedziałek marszałkowie województwa oraz prezydenci Gdańska, Gdyni i Sopotu przyjadą rowerami do Opery Bałtyckiej, by tam podpisać umowę o unijnym dofinansowaniu do budowy sieci dróg rowerowych w Trójmieście.



W Operze marszałek Mieczysław Struk oraz wicemarszałek Wiesław Byczkowski podpiszą umowę z prezydentami Gdańska, Sopotu i Gdyni dotyczącą unijnego dofinansowania na Rozwój Komunikacji Rowerowej Aglomeracji Trójmiejskiej do roku 2013.

W ramach projektu planuje się budowę 26 dróg rowerowych o łącznej długości 34,64 km, w tym 22,84 km w Gdańsku, 7,88 km w Gdyni i 3,92 km w Sopocie. Wybudowanych zostanie także 14 parkingów "bike & ride" oraz 12 parkingów wzmacniających transportowy charakter sieci dróg rowerowych.

Wartość projektu wynosi niemal 80 mln zł, z czego unijne dofinansowanie wyniesie niemal 48 mln zł.

Przypomnijmy jednak, że jeszcze cztery lata temu w ramach tego samego programu władze Gdańska chciały wybudować ok. 85 km. nowych tras rowerowych i zmodernizować 11 km. Projekt miał kosztować ok. 87 mln zł.

W Gdańsku w najbliższych latach drogi rowerowe powstaną:
rok 2011
- wzdłuż ul. Krasickiego i ul. Wyzwolenia, od ul. Zdrojowej do ul. Marynarki Polskiej i przystani promowej,
- wzdłuż ul. Wosia Budzysza i ul. Stryjewskiego, od ul. Sucharskiego do ul. Nowotnej,
- wzdłuż ul. Nowolipie i ul. Rakoczego, na odc. od ul. Kartuskiej do ul. Potokowej,
- wzdłuż ul. Nowe Ogrody i ul. Kartuskiej do ul. Łostowickiej,
- wzdłuż ul 3-go Maja, od ul. Kolejowej do Huciska.

rok 2012
- wzdłuż ul. Rzeczpospolitej, od ul. Hynka do ul. Kołobrzeskiej,
- wzdłuż ul. Chłopskiej, do ul. Kołobrzeskiej do ul. Pomorskiej,
- wzdłuż ul. Jaśkowa Dolina, od ul. Sobótki do al. Grunwaldzkiej.
rb

Opinie (332) ponad 10 zablokowanych

  • zauważyliście że km tej drogi kosztuje 2.3 mln zł (1)

    Pytanie do fachowców czy koszt 2.3 mln zł za km takiej drogi to nie jest zbyt wiele ?. Technologia budowy takiej ścieżki nie odbiega zbyt wiele od technologii budowy chodnika

    • 3 0

    • Oczywiscie ze jest jest zbyt wiele to nie ulega wątpliwości, pytanie jak to zmienić ?

      • 2 0

  • Niech zlikwidują krawężniki na osiedlu Pustki Cisowskie w Gdyni

    Niech zlikwidują krawężniki na osiedli Pustki Cisowskie w Gdyni. Jestem osobą niepełnosprawną. W ubiegłym roku był artykuł, że będą likwidować bariery architektoniczne w Gdyni, więc zrobiłem mapkę z zaznaczonymi krawężnikami na osiedlu. Jak do tej pory nie został zlikwidowany żaden krawężnik. A tak politycy mówią o likwidacji barier. Pokazują się w TV jacy oni są dobrzy dla obywateli przed kolejnymi wyborami, a po to zapominają o wyborcach.

    • 1 1

  • Gdzie te sciezki rowerowe w gdyni (1)

    W Gdańsku są świetne, a gdy wjezdzam do Gdyni to sciezki rowerowe sa w lasach, ktore sa ledwo co oznaczone i wogle nie wyrownane. Niczym nie roznia sie od drogi lesnej.
    Na ulicy morskiej kawalek sciezki rowerowej ktora nie rozni sie wcale od zdewastowanych chodnikow. W kilku miejscach tysiac lini po poprawkach i zgaduj jak tu pojechac zeby nie wjechac na chodnik.
    Kilka beznadziejnych lini narysowanych na skwerze i na chodniku obok urzedu miejskiego. I jak tu jezdzic po Gdyni na rowerze ??
    W gdansku widac ze sa swietnie wydzielone sciezki oraz wylozone czerwonym tartanem (gratuluje). Sciezki I klasa.

    • 5 3

    • najlepszym przykladem jak Gdynia inwestuje w sciezki rowerowe

      jest Janka Wisniewskiego.

      • 3 1

  • Wartość projektu wynosi niemal 80 mln zł!!!!?????? ku..wa dlaczego tak drogo? Za 35 kilometrow sciezek rowerowych!!! ponad 2 miliony kilometr? JA CHCEM BUDOWAC TE SCIEZKI!!!

    • 2 0

  • może specjaliści przyjrzeli by się kosztorysowi? a może powstaje odrębna DYREKCJA

    d/s budowy autostradowych ścieżek rowerowych.Czyli normalka,10 ludzi dłubie w ziemi i to nie zawsze efektywnie a 300 ludzi siedzi w generalnej dyrekcji budowy ścieżek.Nie zauważyłem aby UE kiedykolwiek zwalczało biurokrację

    • 2 0

  • Uwaga na rozmiar cięć!

    Początkowo 87 milionów miało być dla samego Gdańska (a oprócz tego dla Gdyni i Sopotu) - obecnie 80 milionów ma być dla całego trojmiasta to ogromna różnica! Lepiej oddaje to kilometraż - miało być 85 km będzie 22,84 km !

    • 1 0

  • Miejskie rowery (10)

    Będąc w Paryżu na wakacjach zauważyłem bardzo fajną rzecz. Mianowicie rowery miejskie rozlokowane w stojakach po niemal całym mieście. Podchodzi się do takiego stojaka, wkłada swoją (na swoje imię i nazwisko) kartę miejską, bierze rower, przejeżdża po ścieżkach rowerowych pół miasta i odstawia się rower w drugim stojaku. Wszystkie rowery są jednakowe, skromne, ale wygodne i użyteczne. Z powodu używania imiennej karty miejskiej rowery są bezpieczne - nikt ich nie ukradnie. Żeby ukraść je ze stojaka, trzeba by przepiłować ramę. MAM NADZIEJĘ, ŻE I W GDAŃSKU COŚ TAKIEGO WKRÓTCE BĘDZIE!! Poruszanie się po mieście byłoby znacznie łatwiejsze, wyklucza się przejazdy samochodem np na trasie centrum wrzeszcz, bo zanim się wsiądzie do samochodu, przejedzie korek to na rowerze już jestem dwa razy we wrzeszczu :).

    • 58 2

    • (1)

      Mam nadzieję, że w Gdańsku uda się stworzyć z czasem podobny system, mieszkam przy długich ogrodach, a do pracy dojeżdżam SKM, z chęcią przejechałbym ten kawałek z Ogrodów na dworzec zamiast iść pieszo lub wydawać kolejne pieniądze na przejazd 4 przystanków tramwajem.

      Możliwość wypożyczenia roweru to również fajna sprawa, osobiście nie mam miejsca na trzymanie roweru w domu i myślę, że wiele osób jest w podobnej sytuacji. Pozdrawiam.

      • 1 0

      • a może zamiast takich publicznych rowerów, lepsze byłyby jakieś strzeżone parkingi, z których na pewno rowery nie znikają... na takim parkingu można by rower zostawić na cały dzień bez obaw że się go nie zastanie po powrocie... Widział może ktoś z Was coś takiego w innych krajach?

        • 0 0

    • (2)

      pomysł niby fajny, ale czy tak naprawdę potrzebny?
      jeśli ktoś chce się przemieszczać po mieście rowerem, to sobie taki pojazd kupuje, rozrzut cenowy jest tak duży, że nawet niezbyt zamożna osoba znajdzie coś dla siebie.
      Jeśli się posiada miesięczny bilet skm (nie wiem jak jest z autobusami), rower w sezonie można przewozić za darmo.
      Poza sezonem trzeba za niego płacić, ale wtedy mało kto się porusza rowerem po mieście.

      • 2 2

      • teoretycznie (1)

        Tylko tu nie chodzi o to że kogoś nie stać na rower (w końcu opcja "wynajmu" jest na pewno droższa na dłuższą metę) tylko o funkcjonalność.

        Przykład np. pogodowy z dnia dzisiejszego. Jest pogoda to jadę z Wrzeszcza do centrum rowerem i go zostawiam, bo jak pada w powrotnej to wsiadam w SKM.

        Albo jeszcze inaczej. Ja akurat pracuję w Tczewie i kolega zabiera mnie spod dworca głównego PKP, gdzie dojeżdżam SKMką. Wolałby we Wrzeszczu pożyczyć rower i zostawić go pod dworcem głównym rano. I to samo zrobić w drodze powrotnej. Pożyczyć z głównego i zostawić go we Wrzeszczu.
        Przyjemne, proste nie martwię się co zrobić z rowerem.

        • 4 0

        • zgadzam się z Twoimi argumentami, takie rozwiązanie jest bardzo wygodne, no i nie trzeba się martwić czy ktoś Ci właśnie nie podprowadza roweru ;) ale mimo wszystko uwazam, że spokojnie można sobie bez tego poradzić, priorytetem powinno być stworzenie dobrze rozwinietej sieci ścieżek rowerowych, a w przyszłości (i to chyba dalekiej w polskich warunkach) myślenie o takich rozwiązaniach.

          • 2 0

    • takie cos byloby bardzo fajnym rozwiazaniem. bylem w paryzu w maju i bardzo mi sie to podobało. w centrum prawie na kazdej bocznej ulicy byly uchwyty na te rowerki. jesli chodzi o kradzieze to jest na to sposob, w paryzu te miejskie rowery zdecydowanie sie wyroznialy od innych i z odleglosci 50 metrow bylo widac ze jedzie miejski rower. takze wszystko do zrobienia :)

      • 3 0

    • W Krakowie też

      Identyczny system działa w Krakowie.

      • 3 0

    • w swoim czasie (2)

      najpierw jest potrzebna infrastruktura: sciezki, parkingi dla rowerow (w tym strzezone), itd

      nastepnie musi to ponfunkcjonowac tak dluzgo, az wzrosnie liczba rowerow wlasnych w trojmiescie

      wtedy moze inwestowac w rowery publiczne

      w przeciwnym razie albo malo kto z nich bedzie korzystal albo wrecz przeciwnie beda niezwykle poszukiwane

      tez bedzie trzeba przyjac ze pierwszy, drugi, trzeci sort rowerow bedzie rozkradziony

      dopiero jak sie rynek nasyci kradzieze nie beda oplacalne (dlatego tak wazna jest aby wzrosla ogolnie pojeta kultura rowerowa i wiekszosc odsob miala wlasny rower, jak jest to np. w czechach)

      i wreszcie w interesie miasta lezy optymalna liczba rowerow tj jak najmniejsza a jednoczenie zaspakajajaca potrzeby przede wszytskim turystow i dorazne mieszkancow (dlatego lepiej zeby mieszkancy mieli wlasne) bo rowery te trzeba jeszcze serwisowac, miasto ponosi odpowiedzialnosc za ich stan i ewent wypadki z tego powodu

      • 9 2

      • Na kradzieże jest sposób.

        Zazwyczaj rowery miejskie mają niestandardowe elementy - charakterystyczna rama rozpoznawalna z daleka, sztyca siodełka niemożliwa do usunięcia, niestandardowe śruby itp.
        Chociaż znając niektórych rodaków to kierownice na złom rozkręcą...

        • 5 1

      • paranoja

        W Paryżu Velib jest finansowany przez bilboardy i ogłoszeniodawców , a nie przez miasto.
        Tylko trzeba zamiast nikomu niepotrzebnych betonowych molochów zrobić coś dla ludzi - trochę praca dla idei , mali nie płacą do łapy.

        • 9 1

  • Scieżka rowerowa do Pruszcza Gdańskiego

    Panowie czy jest realna szansa na budowę ścieżki rowerowej z Gdańska do Pruszcza Gdańskiego - na wale wzdłuż ul.TRAKT ŚW. WOJCIECHA ?

    • 3 1

  • (4)

    na jaskowej od sobotki do al. grunwaldzkiej jest sciezka - rok 2012 - wykonane przed czasem !

    • 29 8

    • też się zdziwiłem

      chyba że chodzi o parę metrowych odcinków /od Sienkiewicza do grunwaldzkiej/

      • 1 0

    • Chyba ta ścieżka poszła sobie w las, bo ja tam jej nie widzę... (2)

      :) chyba że masz na myśli odcinek w okolicy skrzyżowania z Sobótki, ale do Grunwaldzkiej to jeszcze kawałek...

      • 10 1

      • Częściowo jest parking dla samochodów zamiast ścieżki

        A straż miejska ma w d...

        • 4 0

      • tak jest....

        wydaje się że chodzi po prostu o kawałek ~100 m pomiędzy Manhattanem a Grunwaldzką. Na wyskokości centrum handlowego ścieżka po prostu się kończy tajemniczym wjazdem/zjazdem na Jaśkówkę. Swoją drogą, ciekawe jak "one" to zrobią......

        • 3 1

  • ... (2)

    A czy nasz wspaniały prezydent znowu wytyczy ścieżki przy pomocy farby i pędzla, zabierając zmotoryzowanym pół pasa ruchu? Śmiech na sali..

    • 1 1

    • jesli nie ma innego wyboru bo nie ma miejsca na chodniku to dlaczego nie?

      • 0 0

    • Jeśli już to w taki sposób (farbą i pędzlem) to były zabierane drogi pieszym a nie zmotoryzowanym.

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rajd Climate Classic Gdańsk 2024 (1 opinia)

(1 opinia)
220 - 350 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Rajd AZS

1149 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum