• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ulica 3 Maja jednak nie będzie KLIMATyczna

Maciej Karpowicz, prezes stowarzyszenia Rowerowa Gdynia
9 listopada 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (134)
  • Droga rowerowa na ul. 3 Maja prowadzi znikąd donikąd.
  • Droga rowerowa na ul. 3 Maja prowadzi znikąd donikąd.
  • Droga rowerowa na ul. 3 Maja prowadzi znikąd donikąd.

- W styczniu 2020 roku w świetle jupiterów przedstawiono projekt KLIMATyczne Centrum, który miał zwiastować duże zmiany w Śródmieściu Gdyni. Zmiany zapowiadały się między innymi na ul. 3 MajaMapka, która stać się miała bardziej przyjaznym miejscem dla pieszych i rowerzystów. Nic z tego, niecałe 100 metrów drogi rowerowej prowadzić będzie znikąd donikąd - pisze Maciej Karpowicz, prezes Stowarzyszenia Rowerowa Gdynia. Oto jego spostrzeżenia:



Czy droga rowerowa na ul. 3 Maja powinna być dokończona?

Nadal na oficjalnych stronach miasta znaleźć można informację:

3 MAJA:
(...) Na całym odcinku, a więc od ul. Jana z Kolna do ul. Obrońców Wybrzeża, utworzony zostanie pas dla ruchu rowerowego w obu kierunkach. Działania te zostaną uzupełnione poprzez realizację projektu połączenia drogi rowerowej z ul. Batorego (kładką nad ul. Podjazd).

Kawałek drogi jest, więcej nie będzie



Projekt remontu i nowej organizacji ruchu, zgodnej z zapowiedziami, został przygotowany przez gdyński Zarząd Dróg i Zieleni, a nad wszystkim czuwał ówczesny zastępca dyrektora Andrzej Ryński. Wykonano nawet fragment drogi rowerowej przed garażami, która miała zapewnić wygodę i bezpieczeństwo rowerzystom. Kontynuacja zmian wydawała się kwestią czasu, więc ośmieliliśmy się zapytać w ZDiZ, kiedy spodziewać się można dalszego ciągu prac.

Odpowiedź zaskoczyła - dalszych prac nie będzie. Przygotowany projekt trafił do kosza, nie będzie pasa ruchu dla rowerów, nie będzie połączenia ul. Batorego z kładką nad ul. Podjazd, ulica 3 Maja nie będzie KLIMATycza.

Rowerami po ulicy i krzywym chodniku



Projekt "przebudowy" zakłada jedynie wykonanie znaków poziomych na jezdni i pionowych. Projekt "przebudowy" zakłada jedynie wykonanie znaków poziomych na jezdni i pionowych.
Nowa dyrekcja Zarządu Dróg i Zieleni z Michałem Felonem u sterów postanowiła projekt skasować. W zamian proponuje się, by postawić znaki "Droga dla rowerów" na istniejącym fragmencie asfaltu. Niecałe 100 metrów drogi rowerowej prowadzić będzie znikąd donikąd - można będzie na nią wjechać z krzywego chodnika i zjechać na krzywy chodnik.

Próbowaliśmy uzyskać informację, skąd taka decyzja, ale szefostwo ZDiZ nabrało wody w usta i - mimo ponagleń - do dziś tej sytuacji nie wyjaśniło. Dodajmy, że to kolejny przykład, gdy projekty rowerowe trafiają do kosza. Podobnie stało się na Karwinach, gdzie z zaprojektowanych 4,3 km dróg rowerowych ostało się zaledwie 600 m.

Przychodzi nam żyć w obliczu katastrofy klimatycznej. Kilka dni temu wiceprezydent Michał Guć zaprezentował plan obniżenia w Gdyni emisji CO2 o 43 proc. w ciągu 8 lat, a jako jeden ze sposobów osiągnięcia tego celu wskazywał m.in. priorytet dla transportu rowerowego oraz urządzeń transportu osobistego, budowę spójnej i bezpiecznej infrastruktury rowerowej. Jeżeli budowę infrastruktury rowerowej rozpoczyna się od wyrzucenia rowerowego projektu do kosza, to - ku rozpaczy Gdynian - nie wróżę sukcesu.
Maciej Karpowicz, prezes stowarzyszenia Rowerowa Gdynia

Opinie (134) 1 zablokowana

Wszystkie opinie

  • Zawsze może być tak "klimatyczna" jak "spacerowa" jest ta Gdańsku :)

    Jak się nie ma co się lubi to się ... jest patriotą.

    • 15 2

  • Dla mnie ok byle sylwester z Maryla był (1)

    • 33 5

    • Maryla tylko w różowej mini !

      • 3 2

  • Hahahahaha...

    • 15 1

  • Prezydent i aktywności stworzyli taki klimat, że teraz mało kto jeździ do centrum (6)

    Przez ich politykę i walkę ze zmotoryzowanymi mieszkańcami upadają kolejne biznesy. Tylko na Świętojańskiej jest 47 lokali do wynajęcia.

    • 64 5

    • Akurat Swietojanska jest Ok

      Tylko właśnie brak jest punktów gastronomicznych . Co do rowerów - cóż w Gdyni maja rowerzystów gdzieś. Ile jest ścieżek rowerowych na Witominie - 0 . Teraz będą likwidować istniejące ścieżki i będą robić buspasy.

      • 8 3

    • Puste lokale (4)

      to wina pazerności kamieniczników i polityki Rządu.

      • 0 17

      • (3)

        Puste lokale to wina polityki władz Gdyni. Biznesy uciekają z miasta, bo ludzie przestają przyjeżdżać. Jedynym tętniącym miejscem życiem jest Riviera, gdzie jest darmowy parking. Wstyd do czego doprowadzili panowie Szczurek i Łucyk.

        • 15 0

        • Nie zapominaj o Furkalu - pierwszym oficerze rowerowym Gdyni i naczelnym ekspercie ds pacykowania farbą po jezdniach

          • 14 0

        • (1)

          I to właśnie Riviera jest gwoździem do trumny handlu i usług w centrum. W jakim cywilizowanym kraju buduje się takie obiekty w centrum miasta?

          • 4 3

          • W Gdańsku galerie też są prawie w samym centrum, ale miasto ma coś więcej do zaoferowania niż betonowe strefy relaksu i paskudne delfinki. W Gdyni zgadzam się z tym, że Riviera jest gwoździem do trumny. UM chyba też się zgadza, skoro otworzyli tam swój oddział.

            • 6 0

  • to co dzieje się w centrum Gdyni to jakaś tragedia

    Dziura na dziurze, krzywe chodniki, kilka kolorów farb, cięzko połapać się jak się jedzie rowerem czy autem, co chwilę jakieś zmiany. Ten kto wymyślił klimatyczne centrum już nigdy nie powinien piastować stanowisk w samorządzie

    • 65 4

  • ludzie. trochę profesjonalizmu. (6)

    "Droga dla rowerów" to nie to samo co "Pas ruchu dla rowerów".

    Drogi rowerową są tworzone poza jezdnią, pas ruchu w jezdni. To nie może być aż tak skomplikowane.
    Nie należy używać tego zamiennie bo to zupełnie co innego.

    • 49 4

    • (2)

      No to w Sopocie na Armii Krajowej im nie wyszło, bo od lat jest droga dla rowerów w jezdni ;)

      • 4 0

      • ale jest odseparowana (1)

        • 3 0

        • Farbą i krawężnikiem? To żadna separacja.

          • 2 1

    • W artykule tylko opis pod zdjęciami pasów rowerowych jest mylący, ale to pewnie już sprawa redakcji

      • 2 0

    • Jakub daj żyć

      • 0 1

    • przecież to właśnie miała być DDR

      Przy garażach została wybudowana DDR... A właściwie szczątek DDR. To miało chyba być zamiast pasa dla rowerów.

      • 0 0

  • No i bardzo dobrze! (2)

    Rowerzystów tam tyle co kot napłakał! Katastrofa klimatyczna?! Po prostu zmiany klimatu, kolejne w jakie mieliśmy już nie raz , nie dwa na Ziemi. Bez strachu.

    • 33 15

    • Jeżdzę tylko rowerem.

      Z tą katastrofą, to pojechał.

      • 1 6

    • auta

      z chorobami powodowanym przez zanieczyszczenie powietrza tez bez strachu (rak, udar itp) wiecej samochodow wszedzie, wyjdzie na pewno na zdrowie

      • 3 3

  • (1)

    Ogólnie na tym odcinku 3 Maja jest jakaś tragedia- drogowa, rowerowa, piesza i estetyczna. Pomieszanie z poplątaniem, krzywe chodniki, brak sensownych ciągów pieszych z osiedla- obecnie Plac Unii w kierunku al. 17 Grudnia. A podkreślam, że były plany utworzenia przystanku SKM Gdynia Śródmieście w tym miejscu. Ta ścieżka rowerowa tylko to pogorszyła- była wymalowana droga rowerowa w jezdni i na tą ilość rowerzystów było ok. To miejsce po prostu jest brudne, nieatrakcyjne i zapuszczone, a mówimy o Śródmieściu. Wstyd.

    • 45 1

    • 3 maja = zlomowa

      jeszcze uroku dodaje rozwalony grat pod garażem, ktory wrosl w ziemie i wyglada jakby to byl jego czas na odholowanie. to samo na 'darmowym' parkingu wzdluz bloku. graty powrastane w ziemie

      • 1 0

  • Szczurek to Łukaszenko (1)

    • 30 3

    • A pierwszy polecisz na niego głosować

      • 0 3

  • No przeciez urzednicy chca przegonic głupotą Gdańskich to trudne ale widac ze chyba jednak im sie udaje

    • 25 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rajd Climate Classic Gdańsk 2024 (1 opinia)

(1 opinia)
220 - 350 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Rajd AZS

1149 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum