Tysiące rowerzystów na ulicach Gdańska
14 czerwca 2009 (artykuł sprzed 15 lat)
Około 4 tysięcy rowerzystów przejechało w niedzielę ulicami Gdańska w 13 edycji Wielkiego Przejazdu Rowerowego.
XIII Wielki Przejazd Rowerowy przejechał ulicami Gdańska.
Rowerzyści przejechali z Targu Węglowego pod Uniwersytet Gdański. Tam były dyrektor wydziału komunikacji UM w Gdańsku Antoni Szczyt otrzymał "Złotą Szprychę" za wkład w rozwój ścieżek dla cyklistów w Gdańsku. Po wręczeniu nagród za najciekawsze stroje i wyścigu o puchar rektora UG, chętni pojechali na rowerowy piknik organizowany przez trójmiejskie grupy turystyki rowerowej: Grupę Rowerową Trójmiasto, Trójmiejską Inicjatywę Rowerową oraz Trójmiejski Portal Turystyki Pieszej i Rowerowej RWM. Nad jeziorem Wysockim w Osowie zapłonęło ognisko, a kiełbaski dla wszystkich uczestników zapewnił nasz portal.
Obcięte fundusze
Święto rowerowe miało też i swój mniej radosny wydźwięk. Choć Gdańsk może poszczycić się infrastrukturą rowerową, władze miasta zdecydowały się na okrojenie projektu zakładającego rozbudowę tras rowerowych o 130 km, wybudowanie kilkudziesięciu parkingów, a także zbudowanie wypożyczalni rowerów.
Po redukcji kosztów na kilka lat wstrzymana zostanie budowa ścieżek rowerowych m.in. wzdłuż ul. Małomiejskiej i Świętokrzyskiej, Trackie św. Wojciecha. Znacznie okrojono także ilość dróg rowerowych w Śródmieściu. Nie powstanie też droga rowerowa między Oliwą a Osową.
Swoją decyzję władze Gdańska argumentują dużą ilością projektów, na które brakuje już unijnych funduszy.
Więcej na ten temat przeczytasz w Gdańskim Manifeście Rowerowym
mak
Święto rowerowe miało też i swój mniej radosny wydźwięk. Choć Gdańsk może poszczycić się infrastrukturą rowerową, władze miasta zdecydowały się na okrojenie projektu zakładającego rozbudowę tras rowerowych o 130 km, wybudowanie kilkudziesięciu parkingów, a także zbudowanie wypożyczalni rowerów.
Po redukcji kosztów na kilka lat wstrzymana zostanie budowa ścieżek rowerowych m.in. wzdłuż ul. Małomiejskiej i Świętokrzyskiej, Trackie św. Wojciecha. Znacznie okrojono także ilość dróg rowerowych w Śródmieściu. Nie powstanie też droga rowerowa między Oliwą a Osową.
Swoją decyzję władze Gdańska argumentują dużą ilością projektów, na które brakuje już unijnych funduszy.
Więcej na ten temat przeczytasz w Gdańskim Manifeście Rowerowym
mak
O autorze
Krzysztof Wójcik
Dwukrotny laureat nagrody Grand Press za ujawnienie afer korupcyjnych na wydziale prawa Uniwersytetu Gdańskiego oraz w pomorskim wymiarze sprawiedliwości. Autor książek: biografii Ryszarda Krauzego „Depresja miliardera”, „Mafii na Wybrzeżu” oraz „Psów wojen. Od Wietnamu po Pakistan – historii polskich najemników”.