• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trzy drogi rowerowe wzdłuż jednej ulicy

MKo, kk
9 listopada 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Nowe pasy rowerowe powstały wzdłuż ul. 3 Maja, gdzie od 2013 r. funkcjonuje wydzielona droga dla rowerów. Nowe pasy rowerowe powstały wzdłuż ul. 3 Maja, gdzie od 2013 r. funkcjonuje wydzielona droga dla rowerów.

Po co komu trzy drogi rowerowe wzdłuż jednej ulicy? - dziwi się pan Marcin, wskazując na trwające prace przy wytyczeniu pasów rowerowych wzdłuż ul. 3 MajaMapka w Gdańsku, a więc ulicy, wzdłuż której w 2013 r. miasto wybudowało wydzieloną drogę dla rowerów. Urzędnicy zasadność inwestycji tłumaczą udogodnieniem dla osób chcących dotrzeć m.in. do Sądu Rejonowego czy na dworzec PKS.



Jak często jeździsz rowerem w celach innych niż rekreacja?

Wydzielona, bezpieczna i komfortowa droga dla rowerów wzdłuż ul. 3 Maja powstała w 2013 r. Kosztowała 2,9 mln zł, radykalnie poprawiając komunikację rowerową między Huciskiem a al. Zwycięstwa i pozwalając ominąć niewygodne i poszatkowane odcinki dróg rowerowych wzdłuż Podwala Grodzkiego po drugiej stronie torów kolejowych.

Wkrótce rowerzyści korzystający z 3 Maja zyskają... dwa kolejne pasy rowerowe. Powstają one wzdłuż jezdni, która na potrzeby nowej inwestycji została zwężona.

- Po co komu trzy drogi rowerowe wzdłuż jednej ulicy? - dziwi się pan Marcin, nasz czytelnik. - Myślę, że wydzielona droga wzdłuż torowiska w zupełności tam wystarczy. Naprawdę jest tam aż taki ruch jednośladów, by trzeba było, kosztem kierowców, wydzielać im dodatkową przestrzeń? Kompletnie tego nie rozumiem. Te pasy można było wydzielić w innych miejscach Gdańska, a przecież nie brakuje takich dróg, gdzie przydałyby się udogodnienia dla rowerzystów. Tutaj wydaje mi się to zbędne - ocenia nasz czytelnik.
  • Pasy rowerowe po obu stronach zwężonej jezdni i do tego wydzielona droga dla rowerów - tak teraz wygląda ul. 3 Maja w Gdańsku.
  • Nowe pasy rowerowe powstały wzdłuż ul. 3 Maja, gdzie od 2013 r. funkcjonuje wydzielona droga dla rowerów.
  • Wymalowany przejazd na skrzyżowaniu 3 Maja i Dąbrowskiego.
  • Prace toczą się też przy budowie łącznika z dotychczasową drogą dla rowerów. Będzie tędy można zjechać zarówno w kierunku al. Zwycięstwa, jak i Huciska.
  • Prace toczą się też przy budowie łącznika z dotychczasową drogą dla rowerów. Będzie tędy można zjechać zarówno w kierunku al. Zwycięstwa, jak i Huciska.

Jak będą wyglądały pasy rowerowe wzdłuż 3 Maja?



Choć prace jeszcze trwają, to już widać zarys nowej organizacji ruchu w tym miejscu.

Jadąc od pl. Zebrań LudowychMapka, pas rowerowy zaczyna się za skrzyżowaniem z ul. DąbrowskiegoMapka. Do tego miejsca ruch jest dopuszczony po chodniku. Przez ul. GiełgudaMapkaDąbrowskiego przejazd już został wymalowany.

W rejonie kościoła pw. Bożego CiałaMapka trwają prace przy budowie łącznika pozwalającego wjechać na istniejącą drogę rowerową wzdłuż torów tramwajowych - zarówno w stronę Huciska, jak i pod wiaduktem BłędnikMapka do Bramy OliwskiejMapka.

Przejazd powstał już na wysokości dworca PKSMapka, gdzie przewiduje się też likwidację parkowania skośnego i przywrócenie parkowania równoległego - zgodnie z kształtem zatok postojowych. Planowana jest też likwidacja lewoskrętu.

Jak poruszać się rowerem? Rozwiązania rowerowe na ulicach Trójmiasta



  • Nowe pasy rowerowe powstały wzdłuż ul. 3 Maja, gdzie od 2013 r. funkcjonuje wydzielona droga dla rowerów.
  • Nowy pas rowerowy w kierunku Błędnika i al. Zwycięstwa.
  • Na wysokości sądu pasy zostały wymalowane na razie tylko po jednej stronie jezdni.
  • Na potrzeby nowych pasów dla rowerzystów jezdnia musiała zostać zwężona.

Pasy rowerowe zostaną zakończone w rejonie budynków Sądu RejonowegoMapka i od tego miejsca aż do Huciska przewidziano jedynie wymalowanie tzw. sierżantów rowerowych (znaków P-27 - "kierunek i tor ruchu roweru"), informujących kierowców o wzmożonym ruchu rowerzystów.

Dlaczego miasto zdecydowało się na wydzielenie dodatkowych pasów rowerowych, mimo że tuż obok przebiega wydzielona droga rowerowa? Jak tłumaczą urzędnicy, nowa organizacja ruchu w tym miejscu będzie "udogodnieniem dla osób chcących dotrzeć m.in. do Sądu Rejonowego, Gdańskiego Urzędu Pracy [w zeszłym roku został przeniesiony na Targ Maślany - dop. red.] czy też na dworzec PKS".

10:21 12 LISTOPADA 21

Niepoprawne malowanie pasów na 3 Maja w Gdańsku (31 opinii)

Jak można legalnie zjechać z ul. 3 Maja w kierunku błędnika i dalej na al. Zwycięstwa? Obecne malowanie na to nie powala ale zakazu wjazdu nie ma. Linia przerywana powinna być znacznie dłuższa, bo teraz trzeba przecinać ciągłą.
Jak można legalnie zjechać z ul. 3 Maja w kierunku błędnika i dalej na al. Zwycięstwa? Obecne malowanie na to nie powala ale zakazu wjazdu nie ma. Linia przerywana powinna być znacznie dłuższa, bo teraz trzeba przecinać ciągłą.
MKo, kk

Opinie (379) 4 zablokowane

Wszystkie opinie

  • Totalny i**otyzm (22)

    Magistrat chyba musi pochwalić się "nowymi" ścieżkami rowerowymi a że nie ma to najmniejszego sensu... Brawo Ola!

    • 138 28

    • Chyba wybory idą))

      • 7 2

    • (9)

      Na Jana Pawła jest chaos dróg rowerowych. Stara droga Roewrowa prowadzi po chodniku, nowa na jezdni a rowerzyści jeżdżą drugą stroną chodnikiem.

      • 11 7

      • (8)

        Po prostu obie są dostępne i rowerzysta może sobie wybrać. Tak trudno to zrozumieć, że może być więcej niż jeden sposób na przejechanie?

        • 9 21

        • (6)

          no to jeszcze trzeba dodać możliwość podwózki komunikacją miejską. Jednym słowem prawdziwy raj dla rowerzystów a piesi muszą uciekać gdzieś w trawę

          • 8 1

          • To co, jedziemy na Południe robić wielką akcję odgruzowywania chodników?

            Czy źle jest tylko jak chodzi o rower albo hulajnogę?

            • 4 0

          • kiedy udzieliłeś poparcia inicjatywie likwidacji prawa do parkowania samochodów na chodnikach? (4)

            to nie drogi rowerowe powodują utrudnienia dla pieszych. To parkujące na chodnikach (legalnie i nielegalnie) samochody utrudniają życie wszystkim.

            • 2 6

            • (1)

              Dodaj jeszcze sadzenie drzew które też zabierają przestrzeń nie mówiąc o słupach oświetleniowych. Mogę ci pokazać kilka takich miejsc gdzie rowerzyści jeżdżą po chodniku mimo że nie powinno ich tam być.

              • 0 1

              • Ja ci mogę pokazac miejsca gdzie kierowcy jeżdżą po chodniku mimo że nie powinno ich tam być. Po to aby zaparkować na rozjeżdżonym trawniku między chodnikiem a budynkiem.

                • 1 0

            • A gdzie są (1)

              obiecywane od 25 lat parkingi podziemne i naziemne?

              • 1 1

              • całe szczęście ich nie ma

                wielopoziomowe parkingi stojące w Gdańsku jeśli są płatne to są puste. Wyjazd z parkingu przy Forum Gdańsk sam się blokuje w wyniku nadmiaru samochodów korzystających z darmowej godziny. Bez sensu. Zwiększanie liczby miejsc parkingowych w centrum miasta zwiększa korki na dojazdach do niego.

                • 0 0

        • Najlepsze dla rowerów

          są żółte, pordzewiałe barierki na przeciw szpitala. To jest symbol walki o lepsze jutro dla rowerzystów.

          • 0 2

    • To spróbuj dostać się z tej wydzielonej ścieżki do dworca PKS (6)

      Ta ścieżka jest tak dobrze wydzielona, że ma tylko dwa wjazdy, po jednym na każdym końcu. Na całym odcinku jest płot i tory tramwajowe.

      • 9 6

      • (2)

        a jak się dostaniesz na dworzec PKP? po peronie będziesz jeździł?

        • 2 2

        • Bezpośrednio przed Dworcem PKP jest droga rowerowa (1)

          • 4 0

          • obecnie ta droga jest wyłączona z ruchu od kilkunastu miesięcy

            nawet piesi mają trudności w poruszaniu się tam po deszczu

            • 1 0

      • bez problemu (2)

        jest winda i przejście na przystanku na przeciwko PKS

        • 1 4

        • i zrowerkiem do pksu (1)

          • 5 2

          • z rowerkiem składanym do flixbusa bez problemu

            • 1 2

    • nie ma sensu bo taką kazali ci napisać opinię?

      A może wysilisz się na ambitniejszą argumentację niż tylko polityczne wpisy? Bez sensu bo co? Kto na tym rozwiązaniu straci? Kierowcy nie bo nikt im pasa nie zabiera tylko lekko zwęża, piesi tym bardziej bo wszystko dzieje się w jezdni, bezpieczniej będzie na pewno,.Ddr co jest obok jest oddzielony torowiskiem i nie da się z niego legalnie i bezpiecznie zjechać na żadnym kawałku między Bramą oliwską a Huciskiem więc problem dojazdu rowerowego do ulicy 3 maja istniał i został rozwiązany.

      • 7 15

    • Ola, Ola jeździ nowym fiatem 500

      nie rowerem

      • 4 1

    • i**otyzm (1)

      Zawsze na rozprawę w sądzie do PKSu zabieram rower! a i do urzędu pracy co go tam nie ma też obowiązkowo rowerem

      • 5 3

      • Jak wróci mevo - jak znalazł.

        • 1 1

  • Kolejny przykład profesjonalizmu Pani prezydent (10)

    35 mln wydane na palmiarnię bez palmy, kłamstwa w sprawie nowej świętokrzyskiej, budowa przejść dla pieszych za miliony (gdzie już one są pod ziemią)

    A teraz przykład budowy drogi rowerowej w miejscu dwóch innych dróg rowerowych

    • 143 23

    • Czym na codzień jeździ (4)

      PANI prezydent i wiceprezydenci?

      Dobry pomysł na artykuł

      • 65 2

      • Ola jeździ wszędzie służbową skodziną (3)

        • 20 2

        • (2)

          Nie wiem jak obecnie, ale rok temu jezdziła swoją bryką, chyba jakieś mini. Coś niedużego.

          • 0 6

          • Ona prawa jazdy nie ma! (1)

            • 3 4

            • To nie Jarosław :)

              Konto w banku też ma :)

              • 3 1

    • (2)

      Jak wybieracie tak macie kochany)Serdeczności! Hahahah

      • 14 5

      • tak mamy...

        drożejący prąd

        • 2 1

      • Przypomnij sobie kto był jej rywalem w wyborach

        • 2 1

    • Czytanie ze zrozumieniem to trudna rzecz

      Po pierwsze to budowa dwóch pasów rowerowych obok istniejącej ddr oddzielonej na całej długości torami i płotem. A nie, jak piszesz budowa jednej ddr w miejscu dwóch innych ddr. Po drugie, to nie budowa przejść kosztuje miliony, tylko przebudowa skrzyżowań dla kierowców w tych miejscach, a przejście kosztowo to przy tym drobiazg.

      • 9 22

    • Co by tu jeszcze spie*rzyć w tym mieście, co jeszcze ?

      Tak i**otycznego tłumaczenia tego d**ilnego pomysłu nie spodziewałem się. A jednak można. Ciekaw jestem, kto personalnie na to wpadł.

      • 0 1

  • o ludzie. kto to pisał? (16)

    droga rowerowa to trasa rowerowa poprowadzona poza jezdnią to raz.
    Dwa wzdłuż torów od strony pkp idzie droga pieszo-rowerowa czyli chodnik dla pieszych z możliwością jazdy po nim rowerem.

    Czyli nie ma tam żadnej drogi rowerowej!!!

    Na jezdni to są pasy ruchy dla rowerów co najwyżej!!!

    • 24 64

    • Bo to typowy krzykacz "nie znam się ale powiem"

      Naprościej mówiąc, "coś dla rowerów zrobili, a przecież już mieli obok, skandal!!!!!!!"

      • 13 11

    • Ciąg pieszo-rowerowy. (2)

      Ciąg pieszo-rowerowy, czyli ścieżka dla rowerów, dzwoniących na pieszych, pedzących bez opamiętania. Tam rower nie ma prawa jechać po chodniku!

      • 3 2

      • Rower nigdy nie powinien jeździć po chodniku. (1)

        CPRy służą tylko do wypieprzenia z jezdni wszystkiego co przeszkadza kierowcom, a reszta niech się kotłuje na wąskim chodniku.

        • 8 2

        • takie getto

          • 0 1

    • w mieście też nie ma autostrady ale są tacy co udowodniają że jednak jest

      • 2 1

    • Ale tam nie ma drogi pieszo rowerowej (1)

      Tam jest droga rowerowa aż do 3 mają

      • 4 2

      • idz zobacz jakie są znaki. nie ma tam żadnej drogi rowerowej. jest chodnik

        • 0 3

    • Właśnie nie ma tam ciągu pieszo-rowerowego (3)

      Mimo, że powinien być. Jest tylko droga rowerowa. Mam nadzieję, że teraz to zmienią.

      • 0 2

      • c13/c16 to pieszo rowerówka własnie (2)

        • 1 0

        • (1)

          Ale tam jest tylko C13!

          • 0 1

          • na filmie widzę że jest c13/16

            • 1 0

    • (1)

      Tam s@ą tylko dwa krótkie odcinki pieszorowerowe. Jeden przy Błędniku, drugi przy przystanku trawajowym przy PKSie. Oba ślepe. Często chodzę odcinkiem od Błędnika do windy przy PKSie, bo mam problem z chodzeniem po schodach to pomimo, że schodzę na trawę ustępując rowerzystom, to często trafiają się niemiłe słowa. Tam powinien być również wąski pas dla pieszych. Nie wiem kto wymyślił te dodatkowe pasy, bo kilka miesięcy temu na Trójmiasto. pl pisanoo przebudowie na łuku od strony. CPNu na miejsca parkingowe przy budynkach przejętych przez Hewelianum. Neśli go prawda, to marnowanie kasy. A z drugiej strony bezmy#lne planowanie. A szkoda, bo jest więcej innych bardziej potrzebnych rzeczy. Będzie totalny paraliż centrum w godzinach szczytu. Centrum i tak juz zapchanego. Jak dojdą jeszcze te przejścia naziemne przy Locie i Dworcu PKP, to mamy inhalacje gratis. Nie pomogą nawet miniaturki drzew w donicach

      • 0 3

      • nie są takie krótkie. prawie cała trasa to chodnik

        • 1 0

    • Patrz na znaki! (1)

      Odpal sobie mapę, na skrzyżowaniu 3 maja/kartuska jest przejście dla pieszych wraz z drogą rowerową, jak i również stoi znak C13. Droga rowerowa jest po wschodniej części torowiska, po drugiej stronie ulicy jest chodnik dla pieszych.

      • 1 1

      • jedz zobacz jakie są znaki! a nie patrzysz na mapę z przed 10 lat.
        masz nawet na filmie te znaki

        • 1 0

    • Dokladnie

      to może 4 pasmową ulicę też traktujmy jak 4 drogi dla samochodów

      • 1 0

  • W Gdańsku serdecznie budujemy farbą statystyki długości dróg rowerowych - oto wytłumaczenie (4)

    • 74 11

    • Tak sie to robi w kazdym cywilizowanym miescie (3)

      Esy floresy w postaci waskiego rozowego paska poprowadzonego slalomem na niewiele szerszym chodniku to specjalnosc anty pieszo-rowerowa niemal wyłącznie w polsce. Nalezy odejść od taki rozwiązań.Czas juz najwyższy. W miescie trasy rowerowe powinny pełnić głównie funkcje komunikacyjne. Pojezdzic bezsensownie to mozna sobie do parku.

      • 10 22

      • szczególnie że w odległości ok 20m przebiega izolowana droga rowerowa wybudowana za koszmarną kasę na estakadzie przylegajacej (2)

        nie ma to jak wydawać nie swoje pieniądze, można było już wtedy maznąć czerwoną farbą

        • 15 6

        • Czekaj, czyli 3 maja nie powinna powstać, jeżeli obok przebiega 3 pasmowa przelotówka?

          • 4 3

        • izolowany chodnik jak już

          obok masz też podwale z 6 pasami dla kierowców jak ci mało.
          3maja można przeznaczyć na deptak. Wam kierofczykom wszystko trzeba zabierać bo nie potraficie się dzielić. Przestrzeń jest wspólna, a nie wasza tylko

          • 2 1

  • Pan Marcin lubi chwalić się głupotą

    To najgorszy typ ludzi. Nie zna się a wymądrza.

    • 28 61

  • To jakaś paranoja (6)

    Zróbcie coś z tym absurdem

    • 71 20

    • a w czym ci te pasy przeszkadzają? (2)

      i tak był tam realnie jeden pas do jazdy samochodów więc nie ma straty, jest tylko węższy, serio pytam bo nie widzę tu żadnej absurdalności, nikt nie traci a jest bezpieczniej niskim kosztem

      • 11 14

      • (1)

        był dodatkowy pas dla autobusów PKS - ale co tam transport zbiorowy, liczy się rower

        • 11 7

        • Nie było - autobusy stały w sznurku z samochodami.

          • 6 3

    • Zgadzam się. Skończcie z publikowaniem absurdalnych żali krzykaczy np. p. Marcina. (1)

      • 5 7

      • A ja jestem za tym, by publikowali nawet takich wariatów, bez cenzury.

        Inaczej nie wiedział byś, ilu wariatów jest na świecie. A frustracja nie wyładowana przez tekst wariata, mogła by go doprowadzić do szału, do przemocy. Nie boję się piszących wariatów. Boję się tych, co pisać nie umieją, ale maja np. nóż.

        • 1 0

    • Na wyborach.

      • 0 1

  • W końcu. Ile lat na to czekałem (4)

    Mam nadzieje tylko że są na całej 3maja, a nie tylko kawałek.

    Jak tak to jeszcze pas i kontrapas(albo tylko kontraruch) na trakcie konnym nalezy wyznaczyc i w koncu jakas cywilizacja bedzie w centrum gdanska.

    Te chodniki rowerowe w centrum to jednak mega nieporozumienie.

    • 32 70

    • (1)

      Wyremontujmy drogi chodniki i dworzec pks

      • 6 2

      • dworzec nie należy do miasta

        a dróg całkiem sporo się buduje, chodniki też całkiem ładne, porównaj z Gdynią to zobaczysz jak w Gdańsku jest dobrze w tej kwestii

        • 3 4

    • (1)

      Do pełni szczęścia brakuje ścieżki rowerowej na Obwodnicy. Założe się że jest wielu rowerzystów którzy by chcieli szybko się dostać z Gdyni do Gdańska.

      • 4 0

      • lepiej wesprzyj ideę budowy cyklostrady wzdłuż linii SKM

        z bezkolizyjnymi kładkami nad jezdniami ulic prostopadłych do SKM takimi jak Kołobrzeska, Pomorska czy Piastowska

        • 0 0

  • Żadnych dróg rowerowych (6)

    Ulice dla aut poszerzać a nie pomagać facetom w za ciasnycg leginsach

    • 71 46

    • burzyć bloki, wyciąć drzewa, budować autostrady (3)

      żeby roszczeniowi mieszkańcy szadółek mogli swoimi furmankami do miasta przyjeżdżać, a że przy okazji zlikwiduje się miasto kosztem autostrad to nic

      • 15 10

      • Od wycinania drzew są dewelopery i prezydentka

        • 2 2

      • (1)

        Na razie dla rowerzystów rozbiera się linie kolejowe a przez to powstaję nic innego jak wykluczenie komunikacyjne

        • 1 1

        • kolejny wpis cyklofoba nie rozumiejącego zależności przyczynowo skutkowych

          • 0 0

    • budować drogi rowerowe!

      na rowerach jeżdżą nie tylko faceci, a wśród nich nie tylko ci w "leginsach". Zresztą oni to akurat często chętniej pojadą jezdnią. Drogi rowerowe są dla pozostałej większości jeżdżących spokojniej

      • 4 2

    • To akurat tym w legginsach nie pomaga, przeciwnie - trochę pomyśl.

      • 0 1

  • malowane drogi rowerowe (8)

    Wkurzają kierowców bo zabierają miejsce na ulicy
    Wkurzają rowerzystów bo to farba a nie droga

    • 55 19

    • Mnie jako kierowce i rowerzyste cieszą

      Jako kierowca widze jak na tacy gdzie są rowerzysci.

      Jako rowerzysta mam prosta i szeroką trase bez bez preszkod, krawężników, serpentyn, pieskow, pieszych, z mniejszą liczbą świateł i co ważne wymuszenia pierwszeństwa sie nie zdarzają. Jedziesz jezdnią to kierowca cie przepusci, jedziesz "chodnikową ścieżką" to szanse na to są niewielkie.

      Same zalety wiec w takich pasach wzgledem chodnikowych rozwiązań

      • 18 5

    • Nie zabierają miejsca. Co najwyżej ograniczają do przepisowych rozmiarów (3)

      A że kierowcy się przyzwyczaili że zamiast normalnych dróg mają szerokie autostrady, no to sorry

      • 10 9

      • (2)

        rowerzyści już zdążyli się przyzwyczaić do jazdy chodnikiem więc po co im kolejna ścieżka rowerowa?

        • 4 3

        • To jednak chcesz żeby jeździli chodnikami? (1)

          • 1 1

          • Facio jest niezdecydowany: odkryj w nim kobiecy element. ;-)

            A przyzwyczajenie jest faxtycznie makabrą. Na preclu (najstarszej polskiej usenetowej grupie rowerzystów) był tekst gostka ze stolycy co se przyjechał do Gduńska, pomieszkał chwilę na Zaspie i zrzędził na "dziwne drogi rowerowe" na JP2. Że nie będzie rydzykował swego stołecznego zadka jeżdżąc tą sama jezdnią co samochodowe furiaty. Że wolał jeździć po krzywym "gierkowskim" chodniku JP2.

            Gostek był nieprzyzwyczajony do pasów i nie wiedział "czym się to je". I nie widział, że chodnikowanie dla podobnych jemu cykorów na naszej JP2 jest dopuszczone niedotyczką T11. A gdy mu to napisałem, to mi nawrzucał.

            Stolyca to jednak wieś na wschodzie Polski. Przyzwyczajajmy się do pasów, są szybkie, bezpieczne, acz stresujące. A dla nieprzyzwyczajonych, dla wiozących dzieciaki, legalizujmy chodniki. Wybór, nie przymus. Cywilizacja, a nie motoburactwo.

            Przed wojną na Wielkiej Alei (teraz to Grunwaldzka), były dwie specjalne jezdnie dla rowerów, po obu stronach Alei. Teraz, po latach postępu, jest tylko jedna, z jednej strony. I węższa niż wtedy.

            • 3 3

    • po podpisie wiemy kim jesteś (2)

      kupiłeś po taniości norę z zapachem wysypiska, wszędzie musisz wozić tyłek furmanką i narzekasz że miasto robi coś dla innych a nie tylko buduje drogi, które powinni wam deweloperzy wybudować razem z osiedlem

      • 7 5

      • po komentarzu wiemy kim jesteś (1)

        Nic nie kupiłeś (może tą pralkę na raty tylko), mieszkasz z rodzicami lub w zamian za opiekę nad babcią (czyhając na jej śmierć). Wszędzie musisz wtrącic swoje 3 grosze, tylko rzadko to robisz ze strachu przed brakiem akceptacji. Tutaj możesz, trzymaj się

        • 3 3

        • O ironio :D

          Mogłeś chociaż skasować ten podpis :D

          • 2 0

  • szkoda ze tak pozno (1)

    To juz dawno temu powinno byc.

    • 15 44

    • kolejny malkontent - pesymista chcący sobie poprawić nastrój

      i co - udało się?

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rajd Climate Classic Gdańsk 2024 (1 opinia)

(1 opinia)
220 - 350 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Rajd AZS

1149 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum