Trzy drogi rowerowe wzdłuż jednej ulicy
Po co komu trzy drogi rowerowe wzdłuż jednej ulicy? - dziwi się pan Marcin, wskazując na trwające prace przy wytyczeniu pasów rowerowych wzdłuż ul. 3 Maja w Gdańsku, a więc ulicy, wzdłuż której w 2013 r. miasto wybudowało wydzieloną drogę dla rowerów. Urzędnicy zasadność inwestycji tłumaczą udogodnieniem dla osób chcących dotrzeć m.in. do Sądu Rejonowego czy na dworzec PKS.
Wkrótce rowerzyści korzystający z 3 Maja zyskają... dwa kolejne pasy rowerowe. Powstają one wzdłuż jezdni, która na potrzeby nowej inwestycji została zwężona.
- Po co komu trzy drogi rowerowe wzdłuż jednej ulicy? - dziwi się pan Marcin, nasz czytelnik. - Myślę, że wydzielona droga wzdłuż torowiska w zupełności tam wystarczy. Naprawdę jest tam aż taki ruch jednośladów, by trzeba było, kosztem kierowców, wydzielać im dodatkową przestrzeń? Kompletnie tego nie rozumiem. Te pasy można było wydzielić w innych miejscach Gdańska, a przecież nie brakuje takich dróg, gdzie przydałyby się udogodnienia dla rowerzystów. Tutaj wydaje mi się to zbędne - ocenia nasz czytelnik.
Jak będą wyglądały pasy rowerowe wzdłuż 3 Maja?
Choć prace jeszcze trwają, to już widać zarys nowej organizacji ruchu w tym miejscu.
Jadąc od pl. Zebrań Ludowych, pas rowerowy zaczyna się za skrzyżowaniem z ul. Dąbrowskiego. Do tego miejsca ruch jest dopuszczony po chodniku. Przez ul. Giełguda i Dąbrowskiego przejazd już został wymalowany.
W rejonie kościoła pw. Bożego Ciała trwają prace przy budowie łącznika pozwalającego wjechać na istniejącą drogę rowerową wzdłuż torów tramwajowych - zarówno w stronę Huciska, jak i pod wiaduktem Błędnik do Bramy Oliwskiej.
Przejazd powstał już na wysokości dworca PKS, gdzie przewiduje się też likwidację parkowania skośnego i przywrócenie parkowania równoległego - zgodnie z kształtem zatok postojowych. Planowana jest też likwidacja lewoskrętu.
Jak poruszać się rowerem? Rozwiązania rowerowe na ulicach Trójmiasta
Pasy rowerowe zostaną zakończone w rejonie budynków Sądu Rejonowego i od tego miejsca aż do Huciska przewidziano jedynie wymalowanie tzw. sierżantów rowerowych (znaków P-27 - "kierunek i tor ruchu roweru"), informujących kierowców o wzmożonym ruchu rowerzystów.
Dlaczego miasto zdecydowało się na wydzielenie dodatkowych pasów rowerowych, mimo że tuż obok przebiega wydzielona droga rowerowa? Jak tłumaczą urzędnicy, nowa organizacja ruchu w tym miejscu będzie "udogodnieniem dla osób chcących dotrzeć m.in. do Sądu Rejonowego, Gdańskiego Urzędu Pracy [w zeszłym roku został przeniesiony na Targ Maślany - dop. red.] czy też na dworzec PKS".
Niepoprawne malowanie pasów na 3 Maja w Gdańsku (31 opinii)
Opinie (379) 4 zablokowane
-
2021-11-09 15:00
ulica bez przejść, świateł, budynków (1)
mogła by odciążyć ruch przed dworcem. Jest przerabiana na alejkę parkową. Geniusz naszych gryzipiórków porażający.
- 4 2
-
2021-11-09 19:45
Centrum, dość dużego miasta, bez przejść, budynków i świateł? xD To już samo zdanie brzmi kosmicznie. Należy natychmiast je zagospodarować na tereny miejskie a nie autostradę.
- 1 0
-
2021-11-09 10:36
Konieczna wymiana kadr w ratuszu. (1)
Urzędnicy, którzy zdecydowali o wydzieleniu kolejnych pasów dla rowerzystów powinni być zwolnieni z pracy za marnotrawstwo publicznych pieniędzy a w najlepszym przypadku za niekompetencję. Decyzje tego typu świadczą o konieczności gruntownej weryfikacji kompetencji kadry urzędniczej ratusza.
- 10 3
-
2021-11-09 19:42
W Nowym Jorku, mieście samochodów, na każdej ulicy są wyznaczone pasy ruchu dla rowerów, kosztem pasów dla aut.
- 1 1
-
2021-11-09 09:18
Hmm, trzy pasy rowerowe dziwią pana Marcina (7)
Czy nie powinno nas dziwić również 9 pasów samochodowych Grunwaldzkiej pod Galerią Bałtycką? Czy nie powinno dziwić, że pod Zieleniakiem nie da się przejść przez siedmiopasmowe Wały Jagiellońskie? Lub to, że wiele przejść dla pieszych w Gdańsku przy skrzyżowaniach ma brakujący jeden sektor, tak, że trzeba przechodzić przez trzy jezdnie aby znaleźć się po drugiej stronie tej, którą chcemy przekroczyć?
- 11 13
-
2021-11-09 09:47
widział ktoś korki na drogach rowerowych? (5)
bo na ulicach to norma
- 5 4
-
2021-11-09 15:43
korki są też i na tych z 20 pasami ( np. w Moskwie ) (4)
więc ilość pasów nie rozwiązuje przepustowości ale może zwiększać liczbę możliwych kierunków jak np. tu!
- 1 4
-
2021-11-09 16:24
(3)
To ciekawe. Średnica rury też nie zwiększa przepustowości przepływu cieczy? Gratulacje :P
- 3 2
-
2021-11-09 19:40
Masz rację z tą rurą. Czyli im szersza rura, tym więcej aut przejedzie. Tylko problem jest taki, że miasto ma ograniczoną powierzchnię i powinna rozkładać się na wszystkich uczestników ruchu, a nie pielęgnować jedną wybraną, najbardziej szkodliwą grupę ludzi (czyt. samochody osobowe z jedną osobą na pokładzie).
- 1 1
-
2021-11-09 19:21
Jeśli na końcu rury masz ciągle taki sam zawór (czytaj skrzyżowanie) to nie zwiększa.
- 1 0
-
2021-11-09 17:14
przepustowość sieci drogowej jest limitowana przepustowością skrzyżowań
a nie liczbą pasów jazdy. Przypuszczalnie nie wiesz, że sieć ulic ma największą przepustowość im częściej stosowane są ronda i limit prędkości 30 km/h. Paradoksalne, ale prawdziwe. Myśl także o przepustowości sieci ulicznej dla ruchu ludzi, nie tylko dla samochodów.
- 1 2
-
2021-11-09 09:53
Wały Jagiellońskie przy Zieleniaku ??
Zmiany były?
- 1 1
-
2021-11-09 09:14
Nic nowego (1)
Wzdłuż al. Hallera od Kościuszki do Brzeźna: 3 ścieżki rowerowe. Zero wyłącznego chodnika. Od Płażyńskiego powinien być zakaz jazdy po chodniku. Ulica spokojna, akurat dla rowerów. Pieszy na chodnikach w ogóle nie ma spokojnego przejscia.
- 4 3
-
2021-11-09 19:38
A skąd się biorą piesi po zachodniej stronie hallera (w kierunku morza)? Idą do swoich samochodów tam zaparkowanych. Kiedyś to była tylko ddr, obecnie to ciąg pieszo-rowerowy. Więc skoro piesi uzyskali tam dostęp, to rowerzyści jeżdżą teraz po wschodniej stronie, po chodniku.
- 0 0
-
2021-11-09 07:51
(3)
To nie jest bezpieczne rozwiazanie w tym miejscu. Pokazcie mi sciezke na ulicy w holandi przecinajaca wjazd i wyjazd na dworzec. Beda wypadki.
- 17 4
-
2021-11-09 19:27
Malują ddr - będą wypadki. Robią przejście przy Locie - będą wypadki. Przejście przy gumedzie - będą wypadki. Przejście na Podwalu - będą wypadki. Jak nie potraficie ogarnąć tak prostych rzeczy to jeździjcie sobie obwodnicą, tam nie ma przejść, nie ma ścieżek i nie ma wypadków.
- 0 1
-
2021-11-09 12:33
nie potrafisz sobie uruchomić filmów na YouTube? (1)
wpisz np, Not Just BIkes i masz całą gamę możliwości obejrzenia okolic dworców kolejowych w Holandii, więc nie marudź.
- 2 1
-
2021-11-09 12:51
Prawie codziennie jeździłem pasem rowerowym idącym środkiem szerokiej jezdni
w Mainz, w Niemczech. Pas rowerowy jest na środku, bo z prawej jest buspas. I tam nikt nie marudzi.- 4 1
-
2021-11-09 19:13
"Drogi rowerowe" po chodniku to nie drogi
Przy obecnych przepisach - jazda po chodniku z prędkością pieszego - wyznaczanie czy dopuszczanie jazdy po chodniku jest po prostu CHORE.
- 0 1
-
2021-11-09 19:10
tak to jest jak urzednicy miejscy są na smyczy u dredogłowych
co ten w dredach żąda to oni robią
- 1 1
-
2021-11-09 09:52
Zakorkowana 3maja (2)
Gratulacje za tworzenie korków. Brawo
- 7 4
-
2021-11-09 19:06
tak na pewno przez te pasy będą się korkować. kierowca to ewidentnie stan umysłu
- 1 1
-
2021-11-09 17:22
poprawa warunków korzystania z rowerów w mieście przyczynia się do redukcji korków
sam sprawdź. Jak wsiądziesz na rower, nie będziesz narzekał na korki.
- 0 1
-
2021-11-09 18:58
co mamy tam:
jedną drogę pieszo-rowerową
i kierunkowe pasy ruchu dla rowerów w jezdni po jednej dla kierunku jazdy.
gdzie te trzy drogi rowerowe? ja tam nie widzę ani jednej!- 0 2
-
2021-11-09 18:21
Chore przez poufne
Na dojazd rowerem do Sądów, PKS, tunelu PKP w zupełności wystarczał chodnik. Co tu jest grane tak na prawdę?
- 2 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.