• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trzy drogi rowerowe wzdłuż jednej ulicy

MKo, kk
9 listopada 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Nowe pasy rowerowe powstały wzdłuż ul. 3 Maja, gdzie od 2013 r. funkcjonuje wydzielona droga dla rowerów. Nowe pasy rowerowe powstały wzdłuż ul. 3 Maja, gdzie od 2013 r. funkcjonuje wydzielona droga dla rowerów.

Po co komu trzy drogi rowerowe wzdłuż jednej ulicy? - dziwi się pan Marcin, wskazując na trwające prace przy wytyczeniu pasów rowerowych wzdłuż ul. 3 MajaMapka w Gdańsku, a więc ulicy, wzdłuż której w 2013 r. miasto wybudowało wydzieloną drogę dla rowerów. Urzędnicy zasadność inwestycji tłumaczą udogodnieniem dla osób chcących dotrzeć m.in. do Sądu Rejonowego czy na dworzec PKS.



Jak często jeździsz rowerem w celach innych niż rekreacja?

Wydzielona, bezpieczna i komfortowa droga dla rowerów wzdłuż ul. 3 Maja powstała w 2013 r. Kosztowała 2,9 mln zł, radykalnie poprawiając komunikację rowerową między Huciskiem a al. Zwycięstwa i pozwalając ominąć niewygodne i poszatkowane odcinki dróg rowerowych wzdłuż Podwala Grodzkiego po drugiej stronie torów kolejowych.

Wkrótce rowerzyści korzystający z 3 Maja zyskają... dwa kolejne pasy rowerowe. Powstają one wzdłuż jezdni, która na potrzeby nowej inwestycji została zwężona.

- Po co komu trzy drogi rowerowe wzdłuż jednej ulicy? - dziwi się pan Marcin, nasz czytelnik. - Myślę, że wydzielona droga wzdłuż torowiska w zupełności tam wystarczy. Naprawdę jest tam aż taki ruch jednośladów, by trzeba było, kosztem kierowców, wydzielać im dodatkową przestrzeń? Kompletnie tego nie rozumiem. Te pasy można było wydzielić w innych miejscach Gdańska, a przecież nie brakuje takich dróg, gdzie przydałyby się udogodnienia dla rowerzystów. Tutaj wydaje mi się to zbędne - ocenia nasz czytelnik.
  • Pasy rowerowe po obu stronach zwężonej jezdni i do tego wydzielona droga dla rowerów - tak teraz wygląda ul. 3 Maja w Gdańsku.
  • Nowe pasy rowerowe powstały wzdłuż ul. 3 Maja, gdzie od 2013 r. funkcjonuje wydzielona droga dla rowerów.
  • Wymalowany przejazd na skrzyżowaniu 3 Maja i Dąbrowskiego.
  • Prace toczą się też przy budowie łącznika z dotychczasową drogą dla rowerów. Będzie tędy można zjechać zarówno w kierunku al. Zwycięstwa, jak i Huciska.
  • Prace toczą się też przy budowie łącznika z dotychczasową drogą dla rowerów. Będzie tędy można zjechać zarówno w kierunku al. Zwycięstwa, jak i Huciska.

Jak będą wyglądały pasy rowerowe wzdłuż 3 Maja?



Choć prace jeszcze trwają, to już widać zarys nowej organizacji ruchu w tym miejscu.

Jadąc od pl. Zebrań LudowychMapka, pas rowerowy zaczyna się za skrzyżowaniem z ul. DąbrowskiegoMapka. Do tego miejsca ruch jest dopuszczony po chodniku. Przez ul. GiełgudaMapkaDąbrowskiego przejazd już został wymalowany.

W rejonie kościoła pw. Bożego CiałaMapka trwają prace przy budowie łącznika pozwalającego wjechać na istniejącą drogę rowerową wzdłuż torów tramwajowych - zarówno w stronę Huciska, jak i pod wiaduktem BłędnikMapka do Bramy OliwskiejMapka.

Przejazd powstał już na wysokości dworca PKSMapka, gdzie przewiduje się też likwidację parkowania skośnego i przywrócenie parkowania równoległego - zgodnie z kształtem zatok postojowych. Planowana jest też likwidacja lewoskrętu.

Jak poruszać się rowerem? Rozwiązania rowerowe na ulicach Trójmiasta



  • Nowe pasy rowerowe powstały wzdłuż ul. 3 Maja, gdzie od 2013 r. funkcjonuje wydzielona droga dla rowerów.
  • Nowy pas rowerowy w kierunku Błędnika i al. Zwycięstwa.
  • Na wysokości sądu pasy zostały wymalowane na razie tylko po jednej stronie jezdni.
  • Na potrzeby nowych pasów dla rowerzystów jezdnia musiała zostać zwężona.

Pasy rowerowe zostaną zakończone w rejonie budynków Sądu RejonowegoMapka i od tego miejsca aż do Huciska przewidziano jedynie wymalowanie tzw. sierżantów rowerowych (znaków P-27 - "kierunek i tor ruchu roweru"), informujących kierowców o wzmożonym ruchu rowerzystów.

Dlaczego miasto zdecydowało się na wydzielenie dodatkowych pasów rowerowych, mimo że tuż obok przebiega wydzielona droga rowerowa? Jak tłumaczą urzędnicy, nowa organizacja ruchu w tym miejscu będzie "udogodnieniem dla osób chcących dotrzeć m.in. do Sądu Rejonowego, Gdańskiego Urzędu Pracy [w zeszłym roku został przeniesiony na Targ Maślany - dop. red.] czy też na dworzec PKS".

10:21 12 LISTOPADA 21

Niepoprawne malowanie pasów na 3 Maja w Gdańsku (31 opinii)

Jak można legalnie zjechać z ul. 3 Maja w kierunku błędnika i dalej na al. Zwycięstwa? Obecne malowanie na to nie powala ale zakazu wjazdu nie ma. Linia przerywana powinna być znacznie dłuższa, bo teraz trzeba przecinać ciągłą.
Jak można legalnie zjechać z ul. 3 Maja w kierunku błędnika i dalej na al. Zwycięstwa? Obecne malowanie na to nie powala ale zakazu wjazdu nie ma. Linia przerywana powinna być znacznie dłuższa, bo teraz trzeba przecinać ciągłą.
MKo, kk

Opinie (379) 4 zablokowane

  • Totalny i**otyzm (22)

    Magistrat chyba musi pochwalić się "nowymi" ścieżkami rowerowymi a że nie ma to najmniejszego sensu... Brawo Ola!

    • 138 28

    • (9)

      Na Jana Pawła jest chaos dróg rowerowych. Stara droga Roewrowa prowadzi po chodniku, nowa na jezdni a rowerzyści jeżdżą drugą stroną chodnikiem.

      • 11 7

      • (8)

        Po prostu obie są dostępne i rowerzysta może sobie wybrać. Tak trudno to zrozumieć, że może być więcej niż jeden sposób na przejechanie?

        • 9 21

        • (6)

          no to jeszcze trzeba dodać możliwość podwózki komunikacją miejską. Jednym słowem prawdziwy raj dla rowerzystów a piesi muszą uciekać gdzieś w trawę

          • 8 1

          • kiedy udzieliłeś poparcia inicjatywie likwidacji prawa do parkowania samochodów na chodnikach? (4)

            to nie drogi rowerowe powodują utrudnienia dla pieszych. To parkujące na chodnikach (legalnie i nielegalnie) samochody utrudniają życie wszystkim.

            • 2 6

            • A gdzie są (1)

              obiecywane od 25 lat parkingi podziemne i naziemne?

              • 1 1

              • całe szczęście ich nie ma

                wielopoziomowe parkingi stojące w Gdańsku jeśli są płatne to są puste. Wyjazd z parkingu przy Forum Gdańsk sam się blokuje w wyniku nadmiaru samochodów korzystających z darmowej godziny. Bez sensu. Zwiększanie liczby miejsc parkingowych w centrum miasta zwiększa korki na dojazdach do niego.

                • 0 0

            • (1)

              Dodaj jeszcze sadzenie drzew które też zabierają przestrzeń nie mówiąc o słupach oświetleniowych. Mogę ci pokazać kilka takich miejsc gdzie rowerzyści jeżdżą po chodniku mimo że nie powinno ich tam być.

              • 0 1

              • Ja ci mogę pokazac miejsca gdzie kierowcy jeżdżą po chodniku mimo że nie powinno ich tam być. Po to aby zaparkować na rozjeżdżonym trawniku między chodnikiem a budynkiem.

                • 1 0

          • To co, jedziemy na Południe robić wielką akcję odgruzowywania chodników?

            Czy źle jest tylko jak chodzi o rower albo hulajnogę?

            • 4 0

        • Najlepsze dla rowerów

          są żółte, pordzewiałe barierki na przeciw szpitala. To jest symbol walki o lepsze jutro dla rowerzystów.

          • 0 2

    • To spróbuj dostać się z tej wydzielonej ścieżki do dworca PKS (6)

      Ta ścieżka jest tak dobrze wydzielona, że ma tylko dwa wjazdy, po jednym na każdym końcu. Na całym odcinku jest płot i tory tramwajowe.

      • 9 6

      • bez problemu (2)

        jest winda i przejście na przystanku na przeciwko PKS

        • 1 4

        • i zrowerkiem do pksu (1)

          • 5 2

          • z rowerkiem składanym do flixbusa bez problemu

            • 1 2

      • (2)

        a jak się dostaniesz na dworzec PKP? po peronie będziesz jeździł?

        • 2 2

        • Bezpośrednio przed Dworcem PKP jest droga rowerowa (1)

          • 4 0

          • obecnie ta droga jest wyłączona z ruchu od kilkunastu miesięcy

            nawet piesi mają trudności w poruszaniu się tam po deszczu

            • 1 0

    • i**otyzm (1)

      Zawsze na rozprawę w sądzie do PKSu zabieram rower! a i do urzędu pracy co go tam nie ma też obowiązkowo rowerem

      • 5 3

      • Jak wróci mevo - jak znalazł.

        • 1 1

    • Ola, Ola jeździ nowym fiatem 500

      nie rowerem

      • 4 1

    • nie ma sensu bo taką kazali ci napisać opinię?

      A może wysilisz się na ambitniejszą argumentację niż tylko polityczne wpisy? Bez sensu bo co? Kto na tym rozwiązaniu straci? Kierowcy nie bo nikt im pasa nie zabiera tylko lekko zwęża, piesi tym bardziej bo wszystko dzieje się w jezdni, bezpieczniej będzie na pewno,.Ddr co jest obok jest oddzielony torowiskiem i nie da się z niego legalnie i bezpiecznie zjechać na żadnym kawałku między Bramą oliwską a Huciskiem więc problem dojazdu rowerowego do ulicy 3 maja istniał i został rozwiązany.

      • 7 15

    • Chyba wybory idą))

      • 7 2

  • Mmmmm (1)

    Jaki przepiękny dworzec PKS. Taki z prawdziwej metropolii

    • 2 1

    • Ten dworzec jest wizytówka tego co z PKS-u zostało . Nie ma sensu budować pałacu dla upadającej firmy . Czas PKS-u dawno się skończył ze względów ekonomicznych

      • 0 1

  • To nie droga rowerowa wzdłuż jezdni. to jezdnia wzdłuż drogi rowerowej. Rozumiem że rower też środek transportu ale nie dajmy się zwariować

    • 2 1

  • Opinia wyróżniona

    Zamiast wyznaczać DDR powinni wyznaczyć buspas (14)

    Szczerze powiem, jako osoba korzystająca z roweru w zasadzie na co dzień, że brak dróg rowerowych nie jest tak naprawdę najpoważniejszym problemem. W zasadzie wystarczyłyby równe, szerokie, niezastawione samochodami chodniki z warunkowym dopuszczeniem ruchu rowerowego i żeby od czasu do czasu jakiś policjant przypilnował porządku: rowerowi wariaci mogą sobie jeździć szybko po ulicy, a ci spokojniej jeżdżący jeździliby sobie po chodnikach.

    • 102 43

    • droga rowerowa (3)

      Totalna pomyłka z tą drogą rowerową na tak zatłoczonym odcinku drogi.

      • 5 5

      • przecież zwężony pas jezdni daje takie same możliwości jazdy samochodem jak przewymiarowany (2)

        piszesz po prostu nieprawdę

        • 6 5

        • nie rozumiesz

          został zlikwidowany pas do skretu w lewo dla autokarów na PKS. teraz jak autokar będzie chciał skręcić w lewo to zablokuje całą droge a tak stał sobie na pasie do skrętu i nikomu nie przeszkadzał. a teraz dla kilku ped**arzy z sądu kierowcy będą stali tam w korkach które i tak s ą już spore w godzinach szczytu.

          • 5 1

        • on bokiem jeździ. nie zrozumie

          • 2 3

    • Sam sobie

      Chodnikiem jedź. Nie każdy jest kaleką

      • 1 2

    • właśnie chodzi o to, by osoba jadąca po jezdni nie była uważana za "rowerowego wariata" (5)

      tylko za normalnego mieszkańca, który korzysta ze swego prawa do poruszania się rowerem po jezdni, a nie po chodniku. Jeżeli jeździsz rowerem, to nie uważaj innych korzystających z tego środka lokomocji za wariata, tylko skup uwagę np. na kierowcach, którzy nagminnie lekceważą limity prędkości a tych, którzy przestrzegają tych limitów uważają za wariatów.

      • 16 16

      • (2)

        Ta, bo rowerzyści przestrzegają przepisów drogowych, każdy zatrzymuje się przed przejściami dla pieszych, przeprowadzają rowery przez przejścia i pod tunelami, zwalniają jak widzą pieszego. Biedni rowerzyści.

        • 14 9

        • Zobacz jak wygląda ruch rowerowy w Amsterdamie

          Sporo jest miejsc, gdzie rower jedzie przy rowerze, często zmieniając kierunek swojej jazdy. Taki tłum ludzi, tylko na rowerach i nikt w nikogo nie wjeżdża, nie ma śmiertelnych wypadków itd. A u nas? Ciągle myślenie komunistyczne, że rower to 2 tonowe auto i musi się zatrzymać do zera przed przejściem, bo inaczej pieszy zginie. Ciągle przepisy dotyczące zakazu wyprzedzania i omijania przed przejściem dotyczą rowerów. Śmiech na sali. W Amsterdamie rowerzyści jadą pieszym po piętach i nikt nie ginie!

          • 6 3

        • nie udawaj nadopiekuńczego

          cykliści dają radę. Nawet jak niektórzy zachowują się tak jak opisujesz, (ściemniając) to i tak stwarzają nieskończenie mniejsze zagrożenie niż lekceważący nagminnie limity prędkości miszczowie kierownicy jeżdżący wg nich samych "szybko ale bezpiecznie".

          • 7 8

      • Nie zrozumiałeś (1)

        Chodzi o to, żeby osoba zasuwająca 40 km/h nie jeździła slalomem między pieszymi, tylko cisnęła sobie ulicą.

        • 9 1

        • Ja to powtarzam od 20lat

          i dalej 90% inwestycji rowerowych to po prostu postawienie znaku nakazu jazdy rowerem po chodniku albo wyznaczeniu na nim śmiesznego różowego slalomu. To jak ma być dobrze?

          Miejsce roweru jest na jezdni. Można dopuścić warunkowo go na chodniku ale nie można stawiać wszędzie nakazów jazdy po chodniku. To chore patologiczne rozwiązanie

          • 4 2

    • Hahaha, bus pas...

      Przecież tam żadna linia autobusowa nie jeździ, nawet zlikwidowali przystanek autobusowy przy areszcie. Z kolei autobusy jadące na dworzec PKS i z niego wyjeżdżające też nie stoją tam w żadnych korkach.
      Że zapytam... W jaki celu miałby tam powstać buspas?
      Jest jakiś powód ?

      • 7 2

    • (1)

      policjant pilnujący ruchu jest jak Yeti

      też ponoć niektórzy widzieli.

      • 5 0

      • spoko spoko - jak trzeba było wystawiać mandaty za brak masek to jakoś potrafili się zmobilizować

        • 3 1

  • To pas ruchu w jednym kierunku i drugim to liczy za dwie drogi?
    Tamta droga jest tak naprawdę abstrakcją bo jest odcięta od drugiej strony torami.

    • 4 1

  • Jeżdżę tą trasą zarówno rowerem, jak i samochodem. (1)

    Rowerem jedzie się komfortowo i bez dodatkowych pasów. Samochody zawsze stoją w korkach, bo w kazdym kierunku jest po jednym szerokachnym pasie ruchu.. Może zamiast dwóch nowych pasów dla rowerów wydzielić jeden dodatkowy pas dla samochodów o ruchu zmiennym? Uruchamiać ruch na dodatkowym pasie w tę stronę, w którą natężenie ruchu jest większe (to jest okresowe). Rozładowałoby to korki, zmniejszyło ilość spalin w ścisłym centrum - a rowerzyści spokojnie poradzą sobie z tym, co juz jest. Nie uszczęśliwiajcie nas na siłę.
    Raczej przydałaby się porządna ścieżka rowerowa wzdłuż Armii Krajowej.

    • 1 2

    • człowieku ruch zmienny przy naszych kierowcach?

      wypadek za wypadkiem by był. polski kierowca nie radzi sobie nawet z jazda prosto.

      • 1 1

  • Kolejny bubel (1)

    Będzie jak z droga rowerową na Podwalu Przedmiejskim. Droga została wyznaczona na jezdni, odbierając jeden pas ruchu samochodów. Tyle było zachwytów, ile to "kieriwczyków" będzie o trudniej i siądzie na rower i... rowerzyści jeżdżą chodnikiem bo jest bezpieczniej. Ja również również wybieram chodnik. Brawo Wy co takie buble tworzycie!

    • 2 3

    • jeżdżą chodnikiem bo nie ma jak na te pasy wjechać i zjechac

      trzeba poczekać az zrobią całość.

      • 2 0

  • Po co kierowcom jezdnia na 3 maja, skoro po drugiej stronie torów też jest jezdnia?! (3)

    Dwie jezdnie obok siebie dla kierowców?!

    • 2 4

    • Tam są też jeszcze dwie ścieżki rowerowe, po co aż cztery ścieżki rowerowe w jednym miejscu ? (2)

      • 1 2

      • i wszystkie są formalnie chodnikami

        czyli nie ma nic

        • 0 1

      • Bo dla pieszego czy rowerzysty 100 czy 500 metrów robi różnicę, w odróżnieniu od kierowców aut.

        • 1 0

  • Rowerem do Dworca Autobusowego ? Nieistniejącego Urzędu Pracy ? Sądu ? (1)

    Doprawdy, trzeba być niezłym czubem, aby iść do sądu w stroju rowerowym. A jakie autobusy międzymiastowe przewożą rowery ?
    Wniosek oczywisty - inwestycja nie ma żadnego sensu. Szkoda tylko wydanych pieniędzy !!

    • 4 1

    • Te pasy były planowane, kiedy sens był większy

      Ale realizacja, choć wydawała się prosta, trwała o wiele za długo

      • 1 2

  • Powolutku dorastamy Holandii (5)

    Oj narzekania są piękne, nie ma co marudzić weź pupę na rower i pojeździć trzeba zacząć czerpać przyjemność z jazdy i z życia.
    Przestań mordować tą planetę swoim autem, dołożyć swoją cegiełkę do świeżego powietrza. Dobry ruch Gdańsk

    • 22 57

    • (1)

      Mam w d.. świeże powietrze i twoje marzenia.

      • 1 2

      • ojoj chyba pigułki przestały działać

        • 0 0

    • (2)

      Zamiast podwajania dróg rowerowych można by ją było zrobić w innym miejscu...

      • 14 2

      • Tyle, że to często nie pieniądzy, (1)

        ale woli brakuje. Na Kołobrzeskiej na przykład czeka na realizację już dawno zatwierdzony projekt, ale obrońcy świętych miejsc parkingowych dzielnie go blokują.

        • 2 6

        • I dobrze

          • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rajd Climate Classic Gdańsk 2024 (1 opinia)

(1 opinia)
220 - 350 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Rajd AZS

1149 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum