• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trzy drogi rowerowe wzdłuż jednej ulicy

MKo, kk
9 listopada 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Nowe pasy rowerowe powstały wzdłuż ul. 3 Maja, gdzie od 2013 r. funkcjonuje wydzielona droga dla rowerów. Nowe pasy rowerowe powstały wzdłuż ul. 3 Maja, gdzie od 2013 r. funkcjonuje wydzielona droga dla rowerów.

Po co komu trzy drogi rowerowe wzdłuż jednej ulicy? - dziwi się pan Marcin, wskazując na trwające prace przy wytyczeniu pasów rowerowych wzdłuż ul. 3 MajaMapka w Gdańsku, a więc ulicy, wzdłuż której w 2013 r. miasto wybudowało wydzieloną drogę dla rowerów. Urzędnicy zasadność inwestycji tłumaczą udogodnieniem dla osób chcących dotrzeć m.in. do Sądu Rejonowego czy na dworzec PKS.



Jak często jeździsz rowerem w celach innych niż rekreacja?

Wydzielona, bezpieczna i komfortowa droga dla rowerów wzdłuż ul. 3 Maja powstała w 2013 r. Kosztowała 2,9 mln zł, radykalnie poprawiając komunikację rowerową między Huciskiem a al. Zwycięstwa i pozwalając ominąć niewygodne i poszatkowane odcinki dróg rowerowych wzdłuż Podwala Grodzkiego po drugiej stronie torów kolejowych.

Wkrótce rowerzyści korzystający z 3 Maja zyskają... dwa kolejne pasy rowerowe. Powstają one wzdłuż jezdni, która na potrzeby nowej inwestycji została zwężona.

- Po co komu trzy drogi rowerowe wzdłuż jednej ulicy? - dziwi się pan Marcin, nasz czytelnik. - Myślę, że wydzielona droga wzdłuż torowiska w zupełności tam wystarczy. Naprawdę jest tam aż taki ruch jednośladów, by trzeba było, kosztem kierowców, wydzielać im dodatkową przestrzeń? Kompletnie tego nie rozumiem. Te pasy można było wydzielić w innych miejscach Gdańska, a przecież nie brakuje takich dróg, gdzie przydałyby się udogodnienia dla rowerzystów. Tutaj wydaje mi się to zbędne - ocenia nasz czytelnik.
  • Pasy rowerowe po obu stronach zwężonej jezdni i do tego wydzielona droga dla rowerów - tak teraz wygląda ul. 3 Maja w Gdańsku.
  • Nowe pasy rowerowe powstały wzdłuż ul. 3 Maja, gdzie od 2013 r. funkcjonuje wydzielona droga dla rowerów.
  • Wymalowany przejazd na skrzyżowaniu 3 Maja i Dąbrowskiego.
  • Prace toczą się też przy budowie łącznika z dotychczasową drogą dla rowerów. Będzie tędy można zjechać zarówno w kierunku al. Zwycięstwa, jak i Huciska.
  • Prace toczą się też przy budowie łącznika z dotychczasową drogą dla rowerów. Będzie tędy można zjechać zarówno w kierunku al. Zwycięstwa, jak i Huciska.

Jak będą wyglądały pasy rowerowe wzdłuż 3 Maja?



Choć prace jeszcze trwają, to już widać zarys nowej organizacji ruchu w tym miejscu.

Jadąc od pl. Zebrań LudowychMapka, pas rowerowy zaczyna się za skrzyżowaniem z ul. DąbrowskiegoMapka. Do tego miejsca ruch jest dopuszczony po chodniku. Przez ul. GiełgudaMapkaDąbrowskiego przejazd już został wymalowany.

W rejonie kościoła pw. Bożego CiałaMapka trwają prace przy budowie łącznika pozwalającego wjechać na istniejącą drogę rowerową wzdłuż torów tramwajowych - zarówno w stronę Huciska, jak i pod wiaduktem BłędnikMapka do Bramy OliwskiejMapka.

Przejazd powstał już na wysokości dworca PKSMapka, gdzie przewiduje się też likwidację parkowania skośnego i przywrócenie parkowania równoległego - zgodnie z kształtem zatok postojowych. Planowana jest też likwidacja lewoskrętu.

Jak poruszać się rowerem? Rozwiązania rowerowe na ulicach Trójmiasta



  • Nowe pasy rowerowe powstały wzdłuż ul. 3 Maja, gdzie od 2013 r. funkcjonuje wydzielona droga dla rowerów.
  • Nowy pas rowerowy w kierunku Błędnika i al. Zwycięstwa.
  • Na wysokości sądu pasy zostały wymalowane na razie tylko po jednej stronie jezdni.
  • Na potrzeby nowych pasów dla rowerzystów jezdnia musiała zostać zwężona.

Pasy rowerowe zostaną zakończone w rejonie budynków Sądu RejonowegoMapka i od tego miejsca aż do Huciska przewidziano jedynie wymalowanie tzw. sierżantów rowerowych (znaków P-27 - "kierunek i tor ruchu roweru"), informujących kierowców o wzmożonym ruchu rowerzystów.

Dlaczego miasto zdecydowało się na wydzielenie dodatkowych pasów rowerowych, mimo że tuż obok przebiega wydzielona droga rowerowa? Jak tłumaczą urzędnicy, nowa organizacja ruchu w tym miejscu będzie "udogodnieniem dla osób chcących dotrzeć m.in. do Sądu Rejonowego, Gdańskiego Urzędu Pracy [w zeszłym roku został przeniesiony na Targ Maślany - dop. red.] czy też na dworzec PKS".

10:21 12 LISTOPADA 21

Niepoprawne malowanie pasów na 3 Maja w Gdańsku (31 opinii)

Jak można legalnie zjechać z ul. 3 Maja w kierunku błędnika i dalej na al. Zwycięstwa? Obecne malowanie na to nie powala ale zakazu wjazdu nie ma. Linia przerywana powinna być znacznie dłuższa, bo teraz trzeba przecinać ciągłą.
Jak można legalnie zjechać z ul. 3 Maja w kierunku błędnika i dalej na al. Zwycięstwa? Obecne malowanie na to nie powala ale zakazu wjazdu nie ma. Linia przerywana powinna być znacznie dłuższa, bo teraz trzeba przecinać ciągłą.
MKo, kk

Opinie (379) 4 zablokowane

  • Niegospodarność (1)

    Przecież to jest niegospodarność w biały dzień. Na coś takiego powinien być paragraf. Mała Sycylia bawi się w najlepsze.

    • 3 3

    • niegospodarnością jest tworzenie darmowych parkingów dla samochodów za publiczne pieniądze

      inwestycje w infrastrukturę rowerową mają najlepsze wskaźniki opłacalności spośród wszystkich inwestycji w infrastrukturę ulic miasta.

      • 0 0

  • Tam w ogole nie wiadomo co sie stało! i jak jeździć (1)

    paranoja! ścieżka przy ścieżce

    • 1 1

    • jak tego nie ogarniasz, poruszaj się pieszo lub komunikacją miejską

      • 0 0

  • Trzy drogi rowerowe, ja na piszę że nawet cztery. (1)

    A wydzielenie części jezdni i usunięcie pasów ruchu, jest projektem popularnym w Polsce pod nazwą;
    - wyciszanie ruchu w mieście.
    Gdańsk ma najlepszą w Polsce sieć dróg rowerowych. Nie widzę potrzeby parcia na siłę, tam gdzie nie trzeba.

    • 1 1

    • to nie jest parcie na siłę

      to jest jedynie łagodna forma realokacji przestrzeni jezdni na rzecz innych rodzajów transportu miejskiego, dużo mniej terenochłonnych niż samochody. Inaczej mówiąc jest to łagodna próba zmiany dotychczasowego kierunku przesuwania granicy kompromisu. Przez kilkadziesiąt lat myślano, że poszerzanie ulic poprawi warunki ruchu samochodów, ale od wielu lat widać, że bez zmiany zachowań komunikacyjnych (bez tworzenia warunków do poprawy funkcjonowania innych środków transportu) korki będą tylko narastać: kierowcy będą mieli coraz gorsze warunki jazdy. Kierowcy sami sobie gotują ten los, warto się nad tym zastanowić i nie pisać dyrdymałów o możliwości poprawy warunków jazdy samochodem przez pozostawienie pasów do ich jazdy z tą samą szerokością co dotychczas.

      • 0 0

  • Innowacyjność czy umysłowa ułomność włodarzy Gdańska ? (1)

    Władze Gdańska marnotrawią publiczne pieniądze na wytyczanie kolejnych ścieżek rowerowych tamując przepustowość już zakorkowanych ulic miasta. Jednocześnie wydają pozwolenia na budowę nowych osiedli bez miejsc parkingowych o braku ścieżek rowerowych nie wspominając. Chyba nadszedł czas na wymianę cuchnących stęchlizną władz miasta. Wybory samorządowe niedługo.

    • 1 1

    • rem - spójrz w lustro i tam zobaczysz ułomność swojego rozumowania

      przyczyną "tamowania" już i tak zakorkowanych ulic miasta jest nadmiar samochodów: to one właśnie tamują ruch innych samochodów. Rowerzyści poruszający się obok tych stojących w korkach samochodów nie tamują ruchu, ale raczej przyczyniają się do zmniejszania korków - po prostu rowery są kilkanaście lub kilkadziesiąt razy mniej terenochłonnymi środkami transportu. W badaniach opinii mieszkańców większość przyznaje racje tezie, że problemem naszych miast jest m.in. nadmiar samochodów. Promocja korzystania z rowerów jest jednym z narzędzi zmniejszania wagi tego problemu.

      • 0 0

  • a po co komu tyle pasów na jezdni dla samochodów?!

    nie każdy musi jeździć samochodem

    • 1 0

  • Kolejny przykład profesjonalizmu Pani prezydent (10)

    35 mln wydane na palmiarnię bez palmy, kłamstwa w sprawie nowej świętokrzyskiej, budowa przejść dla pieszych za miliony (gdzie już one są pod ziemią)

    A teraz przykład budowy drogi rowerowej w miejscu dwóch innych dróg rowerowych

    • 143 23

    • Co by tu jeszcze spie*rzyć w tym mieście, co jeszcze ?

      Tak i**otycznego tłumaczenia tego d**ilnego pomysłu nie spodziewałem się. A jednak można. Ciekaw jestem, kto personalnie na to wpadł.

      • 0 1

    • Czym na codzień jeździ (4)

      PANI prezydent i wiceprezydenci?

      Dobry pomysł na artykuł

      • 65 2

      • Ola jeździ wszędzie służbową skodziną (3)

        • 20 2

        • (2)

          Nie wiem jak obecnie, ale rok temu jezdziła swoją bryką, chyba jakieś mini. Coś niedużego.

          • 0 6

          • Ona prawa jazdy nie ma! (1)

            • 3 4

            • To nie Jarosław :)

              Konto w banku też ma :)

              • 3 1

    • (2)

      Jak wybieracie tak macie kochany)Serdeczności! Hahahah

      • 14 5

      • Przypomnij sobie kto był jej rywalem w wyborach

        • 2 1

      • tak mamy...

        drożejący prąd

        • 2 1

    • Czytanie ze zrozumieniem to trudna rzecz

      Po pierwsze to budowa dwóch pasów rowerowych obok istniejącej ddr oddzielonej na całej długości torami i płotem. A nie, jak piszesz budowa jednej ddr w miejscu dwóch innych ddr. Po drugie, to nie budowa przejść kosztuje miliony, tylko przebudowa skrzyżowań dla kierowców w tych miejscach, a przejście kosztowo to przy tym drobiazg.

      • 9 22

  • O co chodzi?

    Pewnie ktoś z rodziny chcial zarobić przed świętami... ktoś uzupełnił portfel a ludzie stukają się w głowę...

    • 1 2

  • ciagla linia na zjezdzie pod blednik

    czy ktos to kontroluje czy urzad to totalnie olewa
    linia ciagla 24 cm na zjezdzie pod blednik przerywana jest za skrzyzowaniem
    to uczy olewania przepisow ruchu drogowego
    no ale co sie dziwic to po z gdanska

    • 0 1

  • Żadnych dróg rowerowych (6)

    Ulice dla aut poszerzać a nie pomagać facetom w za ciasnycg leginsach

    • 71 46

    • burzyć bloki, wyciąć drzewa, budować autostrady (3)

      żeby roszczeniowi mieszkańcy szadółek mogli swoimi furmankami do miasta przyjeżdżać, a że przy okazji zlikwiduje się miasto kosztem autostrad to nic

      • 15 10

      • (1)

        Na razie dla rowerzystów rozbiera się linie kolejowe a przez to powstaję nic innego jak wykluczenie komunikacyjne

        • 1 1

        • kolejny wpis cyklofoba nie rozumiejącego zależności przyczynowo skutkowych

          • 0 0

      • Od wycinania drzew są dewelopery i prezydentka

        • 2 2

    • To akurat tym w legginsach nie pomaga, przeciwnie - trochę pomyśl.

      • 0 1

    • budować drogi rowerowe!

      na rowerach jeżdżą nie tylko faceci, a wśród nich nie tylko ci w "leginsach". Zresztą oni to akurat często chętniej pojadą jezdnią. Drogi rowerowe są dla pozostałej większości jeżdżących spokojniej

      • 4 2

  • W końcu. Ile lat na to czekałem (4)

    Mam nadzieje tylko że są na całej 3maja, a nie tylko kawałek.

    Jak tak to jeszcze pas i kontrapas(albo tylko kontraruch) na trakcie konnym nalezy wyznaczyc i w koncu jakas cywilizacja bedzie w centrum gdanska.

    Te chodniki rowerowe w centrum to jednak mega nieporozumienie.

    • 32 70

    • (1)

      Do pełni szczęścia brakuje ścieżki rowerowej na Obwodnicy. Założe się że jest wielu rowerzystów którzy by chcieli szybko się dostać z Gdyni do Gdańska.

      • 4 0

      • lepiej wesprzyj ideę budowy cyklostrady wzdłuż linii SKM

        z bezkolizyjnymi kładkami nad jezdniami ulic prostopadłych do SKM takimi jak Kołobrzeska, Pomorska czy Piastowska

        • 0 0

    • (1)

      Wyremontujmy drogi chodniki i dworzec pks

      • 6 2

      • dworzec nie należy do miasta

        a dróg całkiem sporo się buduje, chodniki też całkiem ładne, porównaj z Gdynią to zobaczysz jak w Gdańsku jest dobrze w tej kwestii

        • 3 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rajd Climate Classic Gdańsk 2024 (1 opinia)

(1 opinia)
220 - 350 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Rajd AZS

1149 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum