• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trwa remont trasy rowerowej łączącej Orłowo z Sopotem

Patryk Szczerba
12 października 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Prace na miejscu trwają od kilku dni. O tym, kiedy się zakończą, zadecyduje pogoda. Prace na miejscu trwają od kilku dni. O tym, kiedy się zakończą, zadecyduje pogoda.

Trwa przebudowa ścieżki rowerowej w parku Kolibki zobacz na mapie Gdyni. Prace dotyczą 100-metrowego fragmentu z najtrudniejszym podjazdem, gdzie zamiast żwiru pojawi się wodoprzepuszczalna, mineralno-żywiczna nawierzchnia. Niebawem trasa zostanie też lepiej oznakowana.



Często jeździsz rowerem pomiędzy miastami w obrębie Trójmiasta?

Droga rowerowa łącząca Orłowo z Sopotem wzdłuż nadmorskiego klifu została otwarta w 2013 roku. Kosztowała ok. 2,5 mln zł. Od początku wzbudzała mieszane uczucia wśród rowerzystów. Z jednej strony cykliści cieszyli się, że wreszcie powstało połączenie, z drugiej wskazywali, że przy większych opadach zastosowana nawierzchnia będzie problemem.

Nie ma asfaltu, bo nie pozwoliły przepisy

To tłuczeń o grubości 10 cm wraz z podbudową 20-25 cm. Dlaczego nie zastosowano innej grubości lub nie położono asfaltu? Urzędnicy przekonywali, że projekt, którego opracowanie trwało blisko cztery lata, musiał być uzgadniany m.in. z Regionalną Dyrekcją Ochrony Środowiska i Urzędem Morskim, gdzie nikt przychylnie do asfaltu czy bitumicznej drogi na terenie chronionym według urzędników się nie odnosił.

Lata eksploatacji pokazały, że decyzja o zastosowaniu żwirowej nawierzchni nie była najlepsza. Szczególnie widoczne było to na stromym podjeździe w okolicy istniejących schodów dla pieszych. Tam zapadały się nawet grube koła rowerów górskich.

Nowa nawierzchnia pozwoli na łatwiejszy przejazd na stromym wzniesieniu. Nowa nawierzchnia pozwoli na łatwiejszy przejazd na stromym wzniesieniu.
W tym roku zdecydowano, że droga zostanie wyremontowana właśnie na tym najbardziej newralgicznym odcinku, gdzie spadek wynosi 15 procent. Urzędnicy tłumaczą tym razem, że na asfalt nie zgadza się wojewódzki konserwator zabytków, ale obiecują, że znaleźli kompromisowe rozwiązanie.

100 tys. zł za 120 metrów nawierzchni

- W miejscu stromego podjazdu trwa układanie ekologicznej, wodoprzepuszczalnej, mineralno-żywicznej nawierzchni typu Ekoway. Wydajemy na remont 100 tys. zł - opowiada Jakub Furkal, pełnomocnik prezydenta Gdyni ds. polityki rowerowej.
Alternatywa dla drogi rowerowej na wzniesieniu musiałaby przez pół kilometra przebiegać po plaży, więc szanse na jej powstanie są niewielkie. Alternatywa dla drogi rowerowej na wzniesieniu musiałaby przez pół kilometra przebiegać po plaży, więc szanse na jej powstanie są niewielkie.
Prace powinny zakończyć się 20 października, ale wiele zależy od pogody. By ułożyć nawierzchnię potrzeba 24 godzin bez opadów i temperatury powyżej 7 stopni.

- Jest droga, dlatego zastosujemy ją tylko na określonym fragmencie. Resztę trasy będziemy chcieli poprawiać, nie zmieniając podłoża. Mam nadzieję, że w tym roku uda się nam poprawić oznakowanie od schodów na łączniku z Sopotem do molo, bo rowerzyści narzekają, że gubią się tam - dodaje Furkal.
Aleja Kukowskiego częściową alternatywą

Przypomnijmy, że rok temu udało się wyremontować równoległą aleję Witolda Kukowskiego zobacz na mapie Gdyni, która biegnie nad samym morzem. Tyle że trasa kończy się na plaży, a do Sopotu brakuje 500 metrów. Plany na budowę trasy są, ale na tym się kończy. Nie ma ani uzgodnień, ani tym bardziej projektów.

Urzędnicy obiecują, że w najbliższym czasie zostanie również poprawione oznakowanie. Urzędnicy obiecują, że w najbliższym czasie zostanie również poprawione oznakowanie.
- Aby mogło powstać brakujące 500 metrów, konieczne są uzgodnienia z Urzędem Morskim, który musi wydać zgodę na budowę. Inwestycja w tym miejscu jest dość skomplikowana, ponieważ plaża jest wąska i podczas sztormów woda dociera aż do linii lasu, co grozi podmyciem trasy - tłumaczył rok temu Sebastian Drausal, ówczesny rzecznik gdyńskiego magistratu.
Czytaj też: Trasy po plaży nie będzie

Miejsca

Opinie (60)

  • (5)

    "...na asfalt nie zgadza się wojewódzki konserwator zabytków" czy tylko ja tu dostrzegam absurd?! Pół Sopotu zabetonowano, ale droga rowerowa między miastami to już ingerencja w zabytki? Leśne zabytki?

    • 83 5

    • nieżyciowy kraj (3)

      • 6 1

      • (2)

        Taka jest wlasnie wladza w Gdyni..

        • 8 5

        • To nie wladza robi problem ale nadlesnictwo, jak zwykle prawicowcy maja problem z logicznym mysleniem

          • 0 0

        • Mylisz się, władza w Gdyni jest bardzo życiowa - doskonale dba o własny interes :)

          • 10 1

    • Zrobili g**no i po 3 latach trzeba remontować. I znowu, zamiast porządnie, to zrobią kolejne g**no i za 3 lata znowu remont. Koniec końców trzeba będzie położyć tam asfalt, ale co wydali pieniądze to wydali. Gdyby mieli płacić ze swoich, to już dawno zrobione byłoby porządnie.

      • 25 1

  • Tam na Kolibkach dziwne rzeczy... przecież na zdjęciu widać położoną kostkę na leśnym przejściu dla pieszych... a dalej nie można?

    • 0 0

  • Jaki problem jest w utwardzeniu drogi? (5)

    Na reja w sopocie jest i nikomu nie przeszkadza.
    Na polnooc od wejherowa jest kilka fajnych waskich drog asfaltowych przez srodek lasu (nie wiem przez kogo budowanych) ktore nikomu nie przeszkadzaja.
    To nie chodzi o to zeby rezerwowac pas o szerokosci 10 m, robic infrastrukture jak pod ciezarowki, oswietlenie, slupki, murki, krawezniki, tylko zeby droga byla utwardzona i nie plynela po kazdym deszczu.

    • 31 1

    • Ścianki larsena wbić na tym podmywanym odcinku plaży i tam ścieżkę ciągnąć. Na oksywiu dało się to zrobić. Mądre głowy w Urzędzie Morskim nie wiedzą pewnie o tym, że rocznie poziom wody podnosi się o 3mm, po 10 latach mamy 3 cm co przy sztorm zaleje np. Ustka i pewnie Sopot

      • 0 1

    • Tu chodzi o unikatowy teren nadmorski

      Wara od rezerwatu

      • 0 0

    • (1)

      To co sie da w innych miastach u Szczurka "sie nie da". Tu zawsze jest jakas wymowka dlaczego czegos nie robią albo dlaczego sie nie udalo

      • 8 2

      • Święte słowa.

        • 3 2

    • No takie kombinacje

      • 2 0

  • Holandia (2)

    To co czytam to smiech smiech !!!!!! Bylam w Holandii w parku na wydmach ,wszystko przygotowane dla rowerzystów ,smietniki laweczki i oczywiscie utwardzona asfaltowa sciezka .Tylko u nas mysli sie ze Polak to glupek ! Jak sie odpowiednio przygotuje wszystko dla głupka to wszystko działa !
    Głupek nie smieci bo ma smietniki nie chodzi po wydmach bo ma ławczki rusza sie i jest zdrowy bo ma sciezki! !!!!!!Polak jest suer

    • 13 2

    • (1)

      ciekawe ile czasu i energii w Holandii poświęca się w szkole lub propagandę, że ścieżka rowerowa jest dla rowerów, że chodnik dla pieszych i inne zwykłe "prawidła".. a ile u nas.. i czy ktoś kiedyś porównał świadomość w tej kwestii wśród użytkowników.. nawet najlepsza zabawka dana dziecku jak nie jest poparta zachętą i pokazaniem jak działa najczęściej po krótkim czasie rdzewieje w kącie i zmienia się w zbieracz kurzu.. z najlepszą infrastrukturą nieodpowiednio podaną tak będzie.. niestety nie tylko Gdynia tak ma.. podtrójmiejskie miejscowości też :(

      • 1 1

      • Holendrzy wszystko betonują i asfaltują.

        Jak ci się tam podoba, to sobie wyjedź.

        • 0 1

  • (2)

    Jeździły przeładowane rowery, porobili koleiny???

    • 5 0

    • Dokładnie!

      Za grube d*pska

      • 1 0

    • taa chyba takie matoły jak ty z za ciężkim wózkiem pełnym złomu

      • 0 3

  • (2)

    Na 100 m bedzie tluczen? Jak na Szczurka to gigantyczny postep bo wczesniej to inwestycje rowerowe byly przy pomocy farby i pedzla

    • 13 2

    • (1)

      Tłuczeń był od początku. A ty zamiast krytykować, spójrz na siebie i naucz się czytać ze zrozumieniem.

      • 3 5

      • Brawo Janusz!

        • 0 1

  • (2)

    guzik to da bo i tak rowerzyści kursują na ścieżce dla pieszych

    • 0 13

    • Piesi za to idą ścieżką rowerową

      Monty python

      • 1 0

    • po schodach ;) ? wątpie

      • 9 0

  • Bardziej odpowiada mi trasa czerwona czyli alternatywna. (1)

    • 6 6

    • No i fajnie

      Spacer 500 mi po plaży dobrze ci zrobi

      • 0 1

  • (2)

    na ch... asfalt w środku parku? za słabo się wam już tam pędzi terroryzując spacerujących? wszystko musicie zabetonować?!

    • 15 55

    • (1)

      Po to, że ta droga to nie tylko rekreacyjna, a komunikacyjna, gdzie warunki powinny pozwalać na jazdę bez względu na pogodę. A uwierz mi, po błocie nie najlepiej się jeździ...

      • 18 0

      • To jedź sobie wzdłuż głównej Alei

        • 0 1

  • (1)

    kiedy zostaną wprowadzone ubezpieczenia od spowodowania wypadku przez rowerzystę!!!! wjechał mi taki w auto i stwierdził,że jemu nic się nie stało a auto moę sobie naprawić na własny koszy " MOZESZ MI NAGWIZDAĆ ".Kiedy skończy się terror tej uprzywilejowanej,bez żadnej odpowiedzialności grupy ludzi

    • 0 5

    • Kiedy będą obowiązkowe ubezpieczenia kotów?
      Zderzył mi sie taki z moją umiłowana furką, pobrudził na szaroczerwono
      i nie chce płacić! Ubezpieczenia dla kotów i gołębi, subito!

      A dziki to już w ogóle. Powinny obowiązkowo nosić na ryju i w zadku lampy pozycyjne!

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rajd Climate Classic Gdańsk 2024

220 - 350 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum