Trasy rowerowe w TPK już legalne
Stowarzyszenie Trójmiejskie Ścieżki MTB podpisało z Lasami Państwowymi umowę dzierżawy na 37 tras o długości 17 km, które przebiegają w Trójmiejskim Parku Krajobrazowym. Dzięki temu są już one oznaczane, ubezpieczone i będzie można je naprawiać. Przez ostatnie dwa lata nie było to takie oczywiste.
Single tracki w TPK: przede wszystkim bezpieczeństwo
- Wcześniej upewniliśmy się, że żadna ze ścieżek nie przebiega przez rezerwat, a podpisana z Lasami Państwowymi umowa dzierżawy zakazuje prowadzenia jakiejkolwiek działalności komercyjnej, jednocześnie obligując do posiadania ubezpieczenia OC - podkreśla Bartosz Kajut ze stowarzyszenia TSMTB.
Chodzi przede wszystkim o bezpieczeństwo - zarówno rowerzystów, jak i pieszych gości w lesie. Ścieżki zostaną bowiem oznakowane i będzie jasne, że nie powinno się po nich chodzić, bo są trasą rowerową. Zwłaszcza że większość z nich to wąskie, 50-centymetrowe szlaki, które dla osób, niebędących bywalcami lasów, mogą wyglądać jak wydeptana ścieżka przez pieszych.
Zaczął się już montaż specjalnych tablic, które będą informowały, że to de facto droga rowerowa dla entuzjastów MTB.
Czas na inwestycje
Teraz stowarzyszenie jest na etapie poszukiwania sponsorów, którzy pomogą w utrzymywaniu ścieżek. Członkowie stowarzyszenia dbają o nie bowiem własnymi siłami - zabezpieczają przed erozją, sprzątają z przewróconych drzew itp.
Wkładają w to przede wszystkim swoje serca i pracę, ale czasami potrzebują też środków finansowych na niezbędne inwestycje. Zwłaszcza że ścieżki są i będą dostępne dla wszystkich rowerzystów za darmo.
Stowarzyszenie TSMTB można wesprzeć poprzez stronę internetową: www.3citymtb.pl
Zniknął artykuł odnośnie legalizacji singletracków? (7 opinii)
Uruchomili 37 tras singletracków (dop. trasy rowerowe wyłączone z ruchu pieszych) na relatywnie małym terenie. Zamiast zacząć od 10 w miejscach przemyślanych i niekonfliktujących ze szlakami tak jak ma to miejsce na odcinku zielonego szlaku przy Drodze Nadleśniczych.
Od redakcji: Artykuł na ten temat cały czas znajduje się w naszym portalu Trasy rowerowe w TPK już legalne Zobacz więcej
Uruchomili 37 tras singletracków (dop. trasy rowerowe wyłączone z ruchu pieszych) na relatywnie małym terenie. Zamiast zacząć od 10 w miejscach przemyślanych i niekonfliktujących ze szlakami tak jak ma to miejsce na odcinku zielonego szlaku przy Drodze Nadleśniczych.
Od redakcji: Artykuł na ten temat cały czas znajduje się w naszym portalu Trasy rowerowe w TPK już legalne Zobacz więcej
Miejsca
Opinie (585) ponad 20 zablokowanych
-
2023-04-09 18:30
Opinia wyróżniona
świetna sprawa! (38)
zapewne widząc ten artykuł, grono "znawców" wypowie sie że rowerzyści to zło, a sami zazwyczaj nie odklejają sie od kanapy, a ich najczęstsza aktywnością jest plądrowanie półek w biedronce. Na całe szczęście Lasy Państwowe i TPK, wraz z stowarzyszeniem "Trójmiejskie ścieżki MTB" wiedzą i rozumieją jak ważny dla naszego regionu jest rozwój. nie
zapewne widząc ten artykuł, grono "znawców" wypowie sie że rowerzyści to zło, a sami zazwyczaj nie odklejają sie od kanapy, a ich najczęstsza aktywnością jest plądrowanie półek w biedronce. Na całe szczęście Lasy Państwowe i TPK, wraz z stowarzyszeniem "Trójmiejskie ścieżki MTB" wiedzą i rozumieją jak ważny dla naszego regionu jest rozwój. nie tylko pod kątem infrastruktury ukierunkowanej jedynie w stronę turysty "janusza" co nad morze przyjechał. pozwala to szerzej rozwinąć turystykę, a co za tym idzie zwiększyć atrakcyjność regionu, zaprosić większą (nową) grupę turystów, którzy jak wszyscy inni po całym dniu jazdy zostawili by swój "grosz" w lokalnych restauracjach, barach, hotelach., etc.
właśnie zalegalizowanie tej formy, pozwoli w sposób cywilizowany pogodzić ścieżki i każdego innego użytkownika lasu, wystarczy tylko dostosować się do prostych zasad.
pozwólcie innym, tym którzy chcą robić coś pozytywnego, robić to dalej. a wszyscy na tym skorzystają.
pamiętajmy, najbardziej negatywnie wypowiada się właśnie osoba która nie ma o tym pojęcia a nawet nigdy nie znalazła sie w tej okolicy, tzw. Kanapowy specjalista
cieszmy się z tego że mamy morze i "góry" w jednym miejscu.- 53 28
-
2023-04-12 01:08
Nie! (2)
Chcę móc biegać po dotychczasowych szlakach. Inni też chcą przejść. Zamiast zrobić coś dobrego dla rowerzystów, to poszło zupełnie w inną stronę. Dobry pomysł, zła realizacja. Jak zwykle dzielicie społeczeństwo. 37 tras na takim małym terenie. Urządzili sobie rowerowy park rozrywki. Będziemy protestować.
- 2 1
-
2023-04-12 01:43
Z poparciem dyrektora lasów państwowych Obajtka (1)
(brat prezesa Orlenu) czują się gnojki mocne. Koszmar co się wyprawia ze wspólną przestrzenią. To całe Bigfootbikeworks chce wszystkich skłócić, nastawiać zakazów, obrażać, wyganiać, żeby się ludziom odechciało do lasu chodzić. Piszą tu o tym, żeby nie chodzić, nie interesować się ...
- 2 0
-
2023-04-12 09:18
zapisali sie do młodzieżówki
PiS??!
- 0 0
-
2023-04-11 22:15
znasz bajkę o wężu? (1)
sssss......aj!!!
- 2 2
-
2023-04-12 01:38
Poziom zjazdowaca niszczyciela
- 1 0
-
2023-04-11 11:13
Poczytajcie opinię TPK o skutkach legalizacji tej damowoli
Jest dostępna w internecie. Wystarczy wpisać "samowolne trasy w TPK". Te zmiany rzeźby terenu doprowadzą wzgórza morenowe do erozji i degradacji. Będzie jak z mariną w Sopocie, gdzie molo zaraz będzie stało na plaży, a w Orłowie plaża zniknie. Wtedy również nie słuchano specjalistów.
- 5 0
-
2023-04-10 23:13
TPK wypowiedziało się negatywnie.
Proszę nie podawać nieprawdziwych informacji. Zarząd TPK (Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego) wypowiedział się w konsultacjach zdecydowanie negatywnie na temat legalizacji ścieżek MTB na terenie parku.
- 6 0
-
2023-04-10 00:27
"nie odklejają sie od kanapy"
Z dokładnością do obciążenia systemu opieki zdrowotnej, krzywdę na tej kanapie robią jedynie sobie...
Zupełnie przeciwnie niż intruzywne i agresywne działania rowerowych agresorów w TPK...
Z chęciami rozwinięcia działalności w tle...- 4 0
-
2023-04-09 23:59
turystyke?
Na tych paru hektarach?!
Idz sobie do "Adventure" w Kolibkach i sie wyzyj...- 6 1
-
2023-04-09 18:39
Ja się aktywnie wypowiadam. (17)
Zapewniam cię, że uwielbiam las, w TPK jestem kilka razy w tygodniu, i nie życzę sobie, aby zmieniać jego charakter w małpi gaj dla turystyki MTB. A jako że jest to przestrzeń publiczna, to oddanie jej w dzierżawę prywatnemu stowarzyszeniu na wyłączność, po tym jak jakiego członkowie zniszczyli hektar ściółki leśnej, jest - mówiąc delikatnie -
Zapewniam cię, że uwielbiam las, w TPK jestem kilka razy w tygodniu, i nie życzę sobie, aby zmieniać jego charakter w małpi gaj dla turystyki MTB. A jako że jest to przestrzeń publiczna, to oddanie jej w dzierżawę prywatnemu stowarzyszeniu na wyłączność, po tym jak jakiego członkowie zniszczyli hektar ściółki leśnej, jest - mówiąc delikatnie - bardzo kontrowersyjne. Zwykłe draństwo. W lesie nie ma nawet ścieżek do wyłącznego użytku gospodarza czyli lasów państwowych. Ale dla was precedens ma być.
- 13 11
-
2023-04-09 19:42
ale tak boli cie ta wylączność? (4)
pies ogrodnika czy co? wolisz cisnac miedzy pędzocymi rowerami, bo ci sie nalezy, bo skandal ze cos jest wydzielone? po drogach rowerowych w miescie tez cisniesz z buta?
- 1 7
-
2023-04-09 20:02
widać w lasach jakie są skutki obecności "zjazdowców"
którym nawet nie chce (nie są w stanie) się wjechać, bo wożą ich "elektryki"...
I jeszcze oferują/lansują te skromne parę hektarów jako światową atrakcję...
Może wyciągi powstaną?- 7 1
-
2023-04-09 19:55
Wykręcanie kota ogonem. (2)
W galerii jest wyraźne foto, na którym jest dowód zawłaszczenia czarnego szlaku. Jest uwidoczniony znak nielegalnie postawiony przez Was (zakaz wejścia dla pieszych) i oznaczenie czarnego szlaku. Chodniki też będziecie likwidowali?
- 6 2
-
2023-04-09 21:05
jakby to bylo foto 360 stopni to byloby dowodem, mi to sie widzi ze czarny szlak leci na prawo, ale nie obejmuje go zdjecie, nikt przy zdrowych zmyslach nie wytycza singla na szlaku turystycznymi, wbij to sobie raz do glowy, nie jest to zupelnie na reke tym co to budowali
- 1 3
-
2023-04-09 20:39
weźcie z kolegą (tego podobnie jak ty specjalisty od czarnego szlaku) coś na wstrzymanie bo ta powielana bzdura nie najlepiej świadczy o waszym przygotowaniu merytorycznym do tematu
- 0 4
-
2023-04-09 18:58
(5)
a ja sobie nie życzę, żeby dwie na krzyż osoby jak Gdańsszczanin i LGSopot narzucały swoją niezbyt mądrą argumentację i natarczywą narrację, ubliżając przy tym każdemu, kto sprzeciwia się ich wizji i woli. Pewnie jesteście członkami jednej sekty i tak sobie tutaj dogadzacie. Tak skrajne nastawienie nie jest normalne, warto pomyśleć o sobie w tym kontekście, a przede wszystkim o potrzebach innych, nie jesteście sami na tym świecie
- 6 12
-
2023-04-09 19:21
Widzisz (4)
Ciebie boli prawda, a mnie, i wiele więcej innych piszących tu osób, zawłaszczanie TPK i jego niszczenie przez wasze TWA.
Nagle zrobił się tu spęd członków stowarzyszenia i zaklinają rzeczywistość.
Nikt nie ma problemu z rowerzystami w lesie. Tylko z tym, że chcą korzystać z tego lasu na wyłączność.- 9 3
-
2023-04-12 21:27
To wolisz żeby ci bardziej wyczynowi kolaże śmigali między spacerowiczami, rodzinami z dziećmi, psami wózkami itp? Czy w ogóle nie dopuszczasz takiej aktywnosci, ma być równo smutno i powoli
- 0 1
-
2023-04-09 19:29
UWAGA nastąpiło zawlaszczenie 0.04 % powierzchni TPK!!!!
w dodatku stało się to za zgodą zarządcy terenu i ma na celu zalegalizowanie oddolnej inicjatywy, zapewnienie bezpieczenstwa wszystkim wspoluzytkownikom lasu! skandal!!!
- 5 11
-
2023-04-09 19:31
(1)
ale nikt tego nie biedze na wylaczność, wsiadaj na rower i smialo jedz!
- 2 7
-
2023-04-10 00:01
ja tam chodze
I chce sie tam czuc bezpiecznie.
A nie jak na budowie wsrod robot ziemnych...- 7 2
-
2023-04-09 18:51
(5)
długość ścieżek to 17 km, przy średniej szerokości 0.5 daje to 8500 m2 co przy powierzchni TPK 200 000 m2 stanowi 0.04% powierzchnii "zniszczen" w postaci ubitej ziemi, (sciezki powstawaly oddolnie, nikt z pila nie rąbał drzew) mysle ze jeden harvester od wycinki jednorazowo robi więcej zniszczen, wiec moze na to skierujesz swoja energię
- 9 7
-
2023-04-11 20:45
swoj energię skieruj na coś, co dla większości ludzi jest oczywiste i zrozumiałe (1)
To nie jest 50cm a dziesiatki metrów zajętych i zadeptanych wokół tych "rynien". To nielegalna wycinka i prace ziemne.
Dodaj do tego wrzaski i inne aktywności, których w lesie, najzwyczajniej nie ma.
Potrzebujesz góry, proszę bardzo, hałda w Wiślince czeka. Możesz rzeźbić do woli...
Jak nie umiesz utrzymać się na kołach, to nie buduj toru, który cię utrzyma, tylko się naucz jeździć.- 3 1
-
2023-04-12 01:34
Dobrze powiedziane:)
Latało się po lasach bez torów! Pozdrawiam serdecznie.
- 0 0
-
2023-04-09 19:15
Niech każdy zniszczy c.a. 1 ha ściółki (2)
Czy jak wolisz 0,04 powierzchni lasu i zobaczymy co z tego wyjdzie. Planowej gospodarki leśnej z samowolnym naruszeniam prawa karnego nie mieszaj.
- 7 4
-
2023-04-09 19:35
no tak, planowana gospodarke lesna mamy piekna w TPK (1)
wnoskuję że chyba zawodowo, z piłą bywasz w TPK "kilka razy w tygodniu"
- 3 8
-
2023-04-09 19:46
Oceniasz po sobie, to naturalne.
- 6 2
-
2023-04-09 18:32
Januszem rozumiem według ciebie jest (10)
Osoba przemierzająca leśne szlaki pieszo, tak Brajanku bracie Dżesiki?
- 9 5
-
2023-04-09 18:37
rozumiem że tory bobslejowe też ci zawłaszczają przestrzen? (9)
ale kto ci zabroni po nich chodzic
- 2 7
-
2023-04-09 18:42
A kto buduje tory bobslejowe samowolnie w lasach państwowych? (8)
- 9 3
-
2023-04-09 18:58
sciezki po ktorych chodzisz tez ktos kiedys "nielegalnie" wydeptal, dopiero potem przerodzily sie w szlaki turystyczne i drogi (7)
skandal! samowola!
- 1 9
-
2023-04-09 19:02
Chodzenie nie jest zakazane. (6)
Budowa z naruszeniem ustawy karnej nielegalnej infrastruktury na cudzym terenie już tak. Nie rozumiesz o czym piszesz. Ale możesz zyskać posłuch, wszak w Polsce każdy z nas się na medycynie prawie i polityce;)
- 11 3
-
2023-04-09 19:50
(5)
szczególnie ty krzykaczu
- 1 8
-
2023-04-09 20:03
To się przekonamy. (4)
Ja tego tak nie zamierzam zostawić. I choć roboty mamy bardzo dużo, to zajmiemy się tą sprawą. Pro publico Bono. Pozdrawiam!
- 10 1
-
2023-04-11 11:00
Co ma z tym wspólnego Bono?
- 3 4
-
2023-04-09 20:35
znowu straszysz, tylko właściwie kogo?
- 2 7
-
2023-04-09 20:17
(1)
"zajmiemy" wiec jest was wiecej z tego samego ugrupowania?
- 0 5
-
2023-04-09 21:07
:)
Skąd Tobie to "ugrupowanie" się urodziło? Nic z tych rzecz, żadne ugrupowanie, bez obaw. Moja kancelaria, to miałem na myśli. Śmierdzi to na kilometr, a Wasza zmasowana reakcja na oburzenie społeczne tylko potwierdza, że warto się sprawą zainteresować i wyprostować.
- 10 4
-
2023-04-10 19:07
Opinia wyróżniona
Więc ad rem (30)
Cały szlak czarny od Reja w górę w kierunku Gdańska oznaczony, jako ich teren. Ale nie jest zamknięty. Wszystkie boczne ścieżki od niego zamknięte i potwornie zniszczone. Najciekawiej jest jednak na zielonym szlaku. Od drogi leśników postawili znaki zakazu wstępu dla pieszych na zielony szlak. Od strony Reja i ROD można wejść, ale strach się bać.
Cały szlak czarny od Reja w górę w kierunku Gdańska oznaczony, jako ich teren. Ale nie jest zamknięty. Wszystkie boczne ścieżki od niego zamknięte i potwornie zniszczone. Najciekawiej jest jednak na zielonym szlaku. Od drogi leśników postawili znaki zakazu wstępu dla pieszych na zielony szlak. Od strony Reja i ROD można wejść, ale strach się bać. Mają na nim swoje tory, skocznie. Mało we mnie nie wpadł na zielonym jakiś rozpędzony na max "rowerzysta". Co ciekawe znaki mówią "uwaga rowerzyści". Więc na normalnym szlaku trzeba się ich bać. Szlak bardzo zniszczony, podkopane korzenie, świeżo wycięte drzewa. Zielonym jak kiedyś w górę to rowerem się nie pojedzie, iść też strach, bo w dół jazda odbywa się bez trzymanki.
- 22 32
-
2023-04-12 12:28
Pan w lesie po raz pierwszy?
te szlaki tam działały od zawsze, przynajmniej od 15 lat. Teraz, jak jest oznaczone, to przynajmniej wiadomo czego się spodziewać.
- 0 2
-
2023-04-11 15:43
Szeroka droga gospodarczą w kierunku ambony
Też została zamknięta przez tych rowerzystów dla pieszych. Tam dalej jest paśnik. Płoszą zwierzynę.
- 4 0
-
2023-04-11 12:24
Czyżby Pan Tomasz? (4)
"Miło" znowu Pana spotkać. Nauczył pan się już jak właściwie czytać oznakowanie szlaków pieszych, a może wciąż błędnie upiera się Pan, ze szlak pieszy biegnie po trasie dla rowerów? Ach i miał Pan wreszcie czas zapoznać się z regulaminem ścieżek, czy może zajęty był Pan dzwonieniem do "znajomego prawnika"?
- 0 4
-
2023-04-11 13:08
Co za... głupot opowiadanie (3)
Nikt z piszących nie twierdzi, że szlak biegnie po ścieżce rowerowej. Rowerzyści zrobili sobie tę ścieżkę na szlaku a nie odwrotnie.
- 3 2
-
2023-04-11 13:38
Szlak zielony odbija w prawo, a trasa dla rowerów w lewo. (2)
Jest tak dokładnie, jak próbowałem Panu pokazać w niedzielę, ale z uporem twierdził Pan inaczej i poszedł po trasie dla rowerów. W takim razie proponuję aby zapoznał się Pan z oznaczeniami stosowanymi na szlakach znakowanych PTTK, bo najwyraźniej Pan ich nie rozumie.
- 0 4
-
2023-04-12 01:14
(1)
To ja się chętnie tam ponownie przebiegnę trasą CityTrail. Ostatnio jak tam byłam to były tabliczki jeszcze bez napisów, i miałam wrażenie, że to jakieś nieporozumienie aby takie coś ustawiać przy zielonym szlaku. Wyglądało to jakby była część wspólna szlaku i singletracka. Trasa rowerowo-piesza - ok, jakoś do tej pory wszyscy się szanowali, ale taki tabliczki z zakazem wejścia pieszych na szlak są niedopuszczalne
- 2 0
-
2023-04-12 02:07
No widzisz kolego
Szanowaliśmy się, były utarte zwyczaje , życzliwość wzajemna, której próżno szukać na ulicach. Ale dla nich to nie jest las, szlaki, to nic dla nich cennego, oni nie stąd. Dla nich to teren i stoki. A my, zwykli rowerzyści, biegacze, piesi, grzybiarze, miłośnicy przyrody? My dla nich tylko wypad.
- 0 0
-
2023-04-11 11:08
Czarny też oznaczony jako ich własność (4)
Napstrzyli na nim tabliczek ze swoim logo. Na pierwszy rzut oka wyglądają tak jak te tabliczki z zakazem wstępu na turystyczny szlak zielony, które postawili. Ale jak się przyjrzeć, to na czarny jeszcze nie zakazali. Inna sprawa, że jeżdżą po nim jak po swoim i pyskuja do pieszych.
- 3 2
-
2023-04-11 12:30
I palą papierosy w lesie i zachowują się agresywnie (2)
A nie czekaj, to było zachowanie pieszego Pana Tomasza w stosunku do rowerzysty... Tak swoją drogą kiepa zabrał Pan ze sobą jak obiecał? A może jednak rzucił go w ściółkę o której tak Pan rozprawiał?
- 2 3
-
2023-04-11 21:57
facet to paranoik (1)
z krotka przerwą na spanie, od doby siedzi i pisze komenty pod róznymi nickami
- 0 1
-
2023-04-11 22:25
Współczuję.
Czy oprócz tego dzieje się jeszcze coś niepokojącego od doby? Słyszysz jego głos?On tu jest?
- 0 0
-
2023-04-11 11:42
To zakazali czy nie zakazali? Bo wczoraj jeszcze mówiliście, że jest zakaz ma czarnym
- 1 4
-
2023-04-11 10:43
Ad rem to trzeba jeszcze powiedzieć
Że to kilkanaście km stromych rynien na powierzchni może dwóch kilometrów kwadratowych. Rzecz niespotykana nigdzie na wzgórzach morenowych. Zgodnie z opinią TPK i specjalistów, które zostaly zignorowane przez Lasy Państwowe, doprowadzi to do bezpowrotnego zniszczenia tych wzgórz. Ponadto skoro jedno stowarzyszenie mogło latami łamać prawo i
Że to kilkanaście km stromych rynien na powierzchni może dwóch kilometrów kwadratowych. Rzecz niespotykana nigdzie na wzgórzach morenowych. Zgodnie z opinią TPK i specjalistów, które zostaly zignorowane przez Lasy Państwowe, doprowadzi to do bezpowrotnego zniszczenia tych wzgórz. Ponadto skoro jedno stowarzyszenie mogło latami łamać prawo i niszczyć las a w zamian dla świętego spokoju im ustąpiono i oddano kawał lasu, to dla innych to też bardzo zły przykład. Bo niby dlaczego inni mają być potraktowani inaczej? I tym sposobem zapomnijmy o TPK, nie będzie go na skutek takich działań.
- 4 4
-
2023-04-10 21:17
(1)
podobno mają tam wyrzutnie rakiet ziemia-powietrze do zwalczania pieszych i specjalne urządzenia do atakowania aktywistów TPK
- 2 5
-
2023-04-10 21:24
dokładnie, na zdjeciu nr 4 widać silosy
- 0 6
-
2023-04-10 20:30
(12)
Czegoś tu elementarnie nie rozumiesz, te rzekomo-zniszczone boczne trasy od czarnego to właśnie końcówki tras rowerowych, one tak maja wyglądać, im trudniej i nierównej tym ciekawiej i lepiej, nie właz na nie, nie interesuj sie. Co do zielonego to dobrze się przyjrzyj następnym razem, tam traski rowerowe lecą rownolegle obok kapiszczi?
- 4 11
-
2023-04-10 20:38
Co to ma znaczyć"nie interesuje się"?! (5)
Ma się nie interesować, jak niszczycie lasy, będące dobrem wspólnym? Macie tupet!
- 7 3
-
2023-04-10 21:28
(4)
zdefiniuj "niszczenie" oraz wyjasnij jakim cudem podobne ścieżki przebiegają w parkach narodowych na świecie i w Polsce (np żywiecki, karkonoski, bieszczadzki i dopisz sobie dowolny na poludniu kraju ...)
- 5 7
-
2023-04-11 03:12
Zdefiniowało to TPK i geolodzy. (3)
Opinia jest dostępna w internecie. Niszczycie bezpowrotnie wzgórza morenowe. Na południu są inne warunki geologiczne.
- 5 5
-
2023-04-11 08:47
(2)
To zwierzętom tez zakaż chodzić po lasach.
- 2 7
-
2023-04-11 21:25
właśnie słyszysz taki zakaz (1)
takim "zwierzętom" po lasach poruszać się należy zakazać.
- 2 1
-
2023-04-12 12:31
wyjdź czasem dotknąć trawy
bo ciśnienie ci skacze
- 0 0
-
2023-04-10 20:37
Nie prawda. Na wejściu na szlak są zakazy. I trasa oprócz dwóch mijanek prowadzi po szlaku. (5)
Pisali tu zresztą o tym członkowie tej grupy rowerowej.
- 8 3
-
2023-04-11 10:10
(3)
weź już przestań smucić o zawłaszczeniu szlaków. Czarny czy zielony są w pełni dostępne dla pieszych. Możesz tam chodzić, biegać, skakać a nawet pływać jeśli masz taką fantazję. Od drogi nadleśniczych zielony odbija w prawo, ścieżki mtb w lewo. Wspólnego przebiegu mają może 20 pierwszych metrów. Później jest jeszcze JEDNO miejsce gdzie ścieżka mtb przecina zielony, ale nie mają wspólnego biegu.
- 3 6
-
2023-04-11 10:54
W tym rzekomo jednym miejscu ścieżka stromo wpada w szlak i są znaki uwaga rower
Piesi mają uważać na zwykłym szlaku turystycznym. Dla rowerów żadnego znaku tam nie ma ostrzegającego, że lecą w szlak. Wczoraj malo mnie tam nie potrącono. A swoją drogą w tamtym miejscu ta droga rowerowa prowadzi po dawnej ścieżce na wzgórzach, która istniała tam kilkadziesiąt lat.
- 3 2
-
2023-04-11 10:19
Bzdura, na bardzo długim odcinku biegną razem (1)
A wstępu na te pierwsze 20 m nie ma bo stowarzyszenie postawiło zakazy.
Inna sprawa że były tam i inne stare ścieżki, od dziesiątek lat, nie oznaczone jako szlaki, dyskretne. Teraz to zamknięte dla wszystkich innych, wyryte w ziemi i korzeniach drzew rynny dla zjazdowców- 4 2
-
2023-04-11 12:25
Bzdura i doskonale o tym wiesz. Znowu szerzysz kłamstwa.
- 0 4
-
2023-04-10 20:48
Prawda prawda
Jeszcze wczoraj uparcie twierdziłeś ze czarny jest zagrabiony.
- 2 9
-
2023-04-10 20:01
Tam są jeszcze tunele, ponad 10 km podziemnych tras, to dopiero trzeba nagłaśniać!
- 4 7
-
2023-04-10 19:40
Szkoda zielonego szlaku, od strony ul. Leśnej to był
piękny, prowadzący wzgórzami, skrót w stosunku do czarnego. Nie rozumiem dlaczego pozwolono im tam urządzić tor i postawić zakazy. Masakra. Rowerowy terroryzm dotknął nawet Lasy Państwowe.
- 14 4
-
2023-04-09 07:12
Opinia wyróżniona
(13)
W końcu, coś co funkcjonuje z powodzeniem na południu kraju, zawitało i do nas mamy fantastyczne tereny do uprawiania kolarstwa górskiego w każdej postaci i co pewnie mało osób wie, wielu znakomitych i utytułowanych zawodników tej dyscypliny, nowe pokolenia amatorów mtb będzie mogło w spokoju trenować oraz amatorsko cieszyć się jazdą w naszych lasach
- 156 46
-
2023-04-12 00:50
Wspaniale
Straciliśmy dużą część naszego lasu, ale mamy i będziemy mieli wspaniałych"zawodników". Zabierzcie sobie tych żałosnych "zawodników" - ich zawody nikogo nie obchodzą i nie wnoszą niczego pozytywnego - a oddajcie las.
- 1 2
-
2023-04-11 22:15
na południu masz tysiace hektarów lasów i gór
w Trójmieście musi nam wystarczyć kilkadziesiat.
I nie wolno ich zamieniać w piaskownicę dla osobników uzależnionych od adrenaliny.- 3 1
-
2023-04-11 10:25
dokladnie (1)
i tak jestesmy opoznieni o jakies 10 lat...
- 1 4
-
2023-04-11 22:17
to raczej ty nie dorosłeś
do długich spodni...
- 1 0
-
2023-04-09 23:52
Te tabliceidealnie sie nadaja do grafiti na drzewach bazgrac nie wolno ale tak było by porzyteczne na takiej tablicy :) (1)
- 4 5
-
2023-04-10 09:18
serio?
Twoje drzwi "idealnie sie nadaja do grafiti" na ścianach budynków "bazgrac nie wolno ale tak było by porzyteczne na " takich drzwiach :)
- 3 5
-
2023-04-09 19:58
zgadzam się w pełni :) Tylko u nas w Trójmieście jak zwykle średniowiecze intelektualne. Trzy osoby krytykujące na krzyż i tyle zamieszania
- 6 9
-
2023-04-09 17:32
dlaczego?!!
Ta wypowiedz jest wyrozniana??!
- 9 5
-
2023-04-09 14:09
Wiec ja bede sobie chodził w lesie gdzie mi sie podoba las jest panstwowy i nikt niema prawa tam sobie zagarnia sciezek (3)
bo taki kaprys ma jakis oszołom na kółkach ,a jak bedzie miał pretensje to szybko glebe zaliczy !!
- 14 44
-
2023-04-14 19:44
Oszołom to cię sklepał
- 0 0
-
2023-04-09 18:39
(1)
Co ty gadasz. Ty nawet z chaty nie wychodzisz
- 17 10
-
2023-04-09 19:39
a ty wiesz co piszesz?!.jak spotkam rowerzyste na sciezce pieszej na chodniku mam mu z liscia wypaprac!.
- 6 9
-
2023-04-09 13:28
demagogia
czystej wody...
- 12 19
Wszystkie opinie
-
2023-04-09 06:20
Niestety większość ścieżek jest zdewastowana przez (1)
Zresztą całe TPK zniknély. Ciekawe ze piszecie o rezerwatach a nie o tpk. tpk był utworzony by chronić las wokoło Tròjmiasta bo zdawano sobie sprawę ze duża aglomeracja potrzebuje terenów zielonych ,przez ostatnie kilka lat poprzez rabunkowa gospodarkę zdewastowano TPK. Niszcząc płuca naszego miasta. Co gorsza już jest nie do uratowanie a żeby odbudować chociaż w części potrzeba conajmniej 70 lat o to co postawiliśmy naszym dzieciom i wnukom.
- 55 12
-
2023-04-09 20:03
a co wycinka ma do rzeczy ??? o jakim wymiarze szkód my tutaj rozmawiamy. Poczytaj sobie materiały na temat wpływu rowerów w lesie. Bardzo "merytoryczna" wypowiedź w kontekście informacji o ścieżkach rowerowych
- 2 1
-
2023-04-09 06:50
Kolejni niszczyciele lasu w zmowie z leśnikami. (10)
Jedni i drudzy niszczą las: niszczą ściółkę, drogi i ograniczają retencję. Różnica taka że leśnicy jeszcze przy okazji kradną nasze drzewa. Mają nowych sojuszników, przed wyborami jak znalazł.
- 42 107
-
2023-04-09 07:37
Ale porównanie! "Gratuluję " szeroko "rozwiniętych " horyzontów.
- 26 15
-
2023-04-09 11:11
(3)
Rowerzyści nie jeżdżą po ściółce tylko po ścieżkach - jak spacerowicze. W lesie rowerem poza ścieżką daleko nie zajedziesz, bo zaraz utkniesz w gałęziach lub głębokim mchu i liściach. Więcej ściółki niszczą grzybiarze.
- 16 10
-
2023-04-09 12:56
"po ścieżkach..." (2)
Bo już tam taj ściółki nie ma.
Jak wyglądają tego efekty, można zobaczyć w Redłowie.
W rezerwacie...- 9 6
-
2023-04-09 13:36
(1)
Przepraszam bardzo, a ścieżki którymi chodzą piesi to kto wydeptał? Zwierzątka leśne?
- 10 6
-
2023-04-09 14:04
tak, zwierzątka
lub leśnicy.
- 6 3
-
2023-04-09 12:17
Lepiej jakbyś zbierał śmieci (1)
A nie krytykował
Dla mnie jazda rowerem po lesie to ucieczka przed upałem
A wszystkich dotyczy by śmieci były w koszu- 3 8
-
2023-04-09 14:37
"to ucieczka przed upałem"
a ktoś cię zmusza do mieszkania w "betonowej republice" wyłożonej betonową kostką?
- 5 3
-
2023-04-09 18:41
Hahaha kopiuj wklej i cyk opinia dodana. Siedź w domu jak ci wygodnie
- 1 6
-
2023-04-09 21:17
Drzewa
Jeżeli ktoś ukradł Panu drzewa proszę w poczuciu obywatelskiego obowiązku natychmiast zgłosić to na Policję
- 0 3
-
2023-04-14 23:40
Zniszczoną to masz ale głowę, przeżartà głupotą , jak można porównywać jazdę na rowerze z wycinką drzew
- 0 0
-
2023-04-09 07:12
Opinia wyróżniona
(13)
W końcu, coś co funkcjonuje z powodzeniem na południu kraju, zawitało i do nas mamy fantastyczne tereny do uprawiania kolarstwa górskiego w każdej postaci i co pewnie mało osób wie, wielu znakomitych i utytułowanych zawodników tej dyscypliny, nowe pokolenia amatorów mtb będzie mogło w spokoju trenować oraz amatorsko cieszyć się jazdą w naszych lasach
- 156 46
-
2023-04-09 13:28
demagogia
czystej wody...
- 12 19
-
2023-04-09 14:09
Wiec ja bede sobie chodził w lesie gdzie mi sie podoba las jest panstwowy i nikt niema prawa tam sobie zagarnia sciezek (3)
bo taki kaprys ma jakis oszołom na kółkach ,a jak bedzie miał pretensje to szybko glebe zaliczy !!
- 14 44
-
2023-04-09 18:39
(1)
Co ty gadasz. Ty nawet z chaty nie wychodzisz
- 17 10
-
2023-04-09 19:39
a ty wiesz co piszesz?!.jak spotkam rowerzyste na sciezce pieszej na chodniku mam mu z liscia wypaprac!.
- 6 9
-
2023-04-14 19:44
Oszołom to cię sklepał
- 0 0
-
2023-04-09 17:32
dlaczego?!!
Ta wypowiedz jest wyrozniana??!
- 9 5
-
2023-04-09 19:58
zgadzam się w pełni :) Tylko u nas w Trójmieście jak zwykle średniowiecze intelektualne. Trzy osoby krytykujące na krzyż i tyle zamieszania
- 6 9
-
2023-04-09 23:52
Te tabliceidealnie sie nadaja do grafiti na drzewach bazgrac nie wolno ale tak było by porzyteczne na takiej tablicy :) (1)
- 4 5
-
2023-04-10 09:18
serio?
Twoje drzwi "idealnie sie nadaja do grafiti" na ścianach budynków "bazgrac nie wolno ale tak było by porzyteczne na " takich drzwiach :)
- 3 5
-
2023-04-11 10:25
dokladnie (1)
i tak jestesmy opoznieni o jakies 10 lat...
- 1 4
-
2023-04-11 22:17
to raczej ty nie dorosłeś
do długich spodni...
- 1 0
-
2023-04-11 22:15
na południu masz tysiace hektarów lasów i gór
w Trójmieście musi nam wystarczyć kilkadziesiat.
I nie wolno ich zamieniać w piaskownicę dla osobników uzależnionych od adrenaliny.- 3 1
-
2023-04-12 00:50
Wspaniale
Straciliśmy dużą część naszego lasu, ale mamy i będziemy mieli wspaniałych"zawodników". Zabierzcie sobie tych żałosnych "zawodników" - ich zawody nikogo nie obchodzą i nie wnoszą niczego pozytywnego - a oddajcie las.
- 1 2
-
2023-04-09 07:34
(3)
Pisowskie lasy państwowe niszczą dzień w dzień trasy stosując rabunkową wycinkę drzew
- 42 17
-
2023-04-09 14:35
i rowerzyści będą to im ułatwiać (2)
ręka w rękę.
- 5 7
-
2023-04-09 17:54
(1)
Już oczami wyobraźni widzę tych rowerzystów, którzy jeżdżąc po lasie z piłami mechanicznymi wycinają drzewa i wywożą je z lasu ;)
a serio - to oddzielmy politykę od rekreacji - w lasach są ścieżki piesze, konne do nart biegówek, rowerowe. Korzystajmy z nich, byle mądrze i np. nie wchodząc, nie wjeżdżając do stref ochronnych- 7 6
-
2023-04-09 20:30
"nie wchodząc, nie wjeżdżając do stref ochronnych"
Uważać ma ten, kto stwarza zagrożenie.
Jeśli jest nadmierne, powinien być wyeliminowany.- 5 0
-
2023-04-09 07:35
pamiętacie jak chcieli Polsce zabrać lasy Państwowe ? dobrze że rządzi pis nie są idealni ale dbają o ten kraj jak mogą (3)
- 14 70
-
2023-04-09 07:51
Pisowski trollu.
Dbają o własną kasę rżnąc drzewa na potęgę.
- 23 4
-
2023-04-09 14:03
A ty zza światów , tych równoległych rzeczywistości pisowskich . Lecz się , może to złagodzi ból głowy bo rozumu nie Doda.
- 5 0
-
2023-04-09 17:32
jasne jasne
https://klimat.rp.pl/lasy/art38272381-na-to-ida-miliardy-z-wycinki-polskich-lasow
- 0 0
-
2023-04-09 08:17
(1)
Byłbym za, ale nie w takich okolicznościach jak teraz, gdzie TPK jest rabunkowo dewastowane przez szkodniki z Lasów Państwowych. Być może chcą tam wpuścić więcej ludzi, żeby potem na nich zwalić wiele rzeczy, które sami tam narobili. Do tego więcej ludzi = więcej śmieci tam zostawionych.
Trzeba przyznać, że lasy(jaki i parki lub wszelki inny drzewostan) w obrębie Trójmiasta mają podwójnie przechlapane. Z jednej strony mamy rabunkową gospodarkę pisowych Lasów Państwowych w TPK(ich działan nie chce już nawet komentować). Z drugiej strony mamy(szczególnie w Gdańsku) skorumpowany samorząd, który niedawno dla jednego patodewelopera chciał nawet wyciąć sporą Parku Nadmorskiego obok Molo w Brzeźnie(na szczęście "zły" Urząd Morski to przyblokował:) Albo takie perełki jak przyzwolenie na "przypadkowe" wycinki(Park na Aniolkach), lub doprowadzenie do zalewania części drażliwego na ulewy starego Wrzeszcza, przez pozwolenie na budowę obok wielkiej GB...- 31 17
-
2023-04-09 18:31
hah
To nie lasy państwowe a TPK prowadzą gospodarke lesna na tym terenie.
- 0 1
-
2023-04-09 08:38
(7)
Rowerzyści dostali nowe trasy więc i kierowcy czekają na Nową Świętokrzyską. Może tu rozwiązaniem również jest najpierw nielegalnie rozjeżdżać pola a potem zmusić włodarzy do legalizacji i utwardzenia wyjeżdżonej drogi?
- 25 23
-
2023-04-09 13:37
(5)
To nie są nowe trasy, tylko "legalizacja" już istniejących.
- 6 6
-
2023-04-09 14:46
Zawłaszczenie a nie legalizacja. (4)
Na zdjęciu jest czarny szlak turystyczny z zakazem wejścia dla ludzi.
- 4 5
-
2023-04-09 17:57
Na wszystkich szlakach pieszych, pierwszeństwo mają piesi. Niektóre trasy piesze (np. szlak czarny) stanowi trasę dojazdową do punktów szlaków jednokierunkowych. Żaden singletrack nie idzie po szlakach pieszych, tylko trasy dojazdowe, czyli w górę). Wyjątek stanowi początek przy szlaku zielonym, ale są tam stosowne oznaczenia.
- 3 1
-
2023-04-09 20:08
no właśnie, nie sprawdzona "teza" czyni z tej wypowiedzi tylko śmietnik. Jedź człowieku, sprawdź i się wówczas wypowiadaj. W innym przypadku robisz ze swojej buzi wiesz co
- 0 1
-
2023-04-09 20:10
Nieprawdziwe informacje
Żadna ze ścieeżek nie prowadzi po istniejących szlakach pieszych. Wyjątkiem jest fragment szlaku zielonego (a nie czarnego!), który jest współdzielony na długości kilkudziecieciu metrów - tam pierwszeństwo, zgodnie z podpisaną umową, mają piesi. Wszelkie pozostałe trasy to trasy dojazdowe, które użytkowane są na dotychczasowych zasadach - nic na czarnym się nie zmienia.
Podsumowując - albo jesteś niedoinformowany alboś troll.- 1 1
-
2023-04-09 22:38
pewnie nigdy nie byłeś w tej okolicy i nie wiesz że czarny szlak, którego się tak uczepiłeś ma na tym odcinku ponad 3m szerokości, a ścieżka która wypada do czarnego szlaku tzw. singiel ma do 1m (to właśnie widać na foto). Stąd śmiało można powiedzieć, że albo jesteś niekompetentny w tym co piszesz albo celowo kłamiesz. Ten kto cie napuścił powinien chociaż wprowadzić w temat, żeby to co tutaj robisz wyglądało trochę bardziej wiarygodnie Tyle w temacie, czyżby kłamczuszek?
- 3 1
-
2023-04-12 21:56
Nielogiczne
Eeee, idąc tą logiką to należałoby najpierw wyasfaltować i starać się o legalizację z postawieniem znaków itp.
- 0 0
-
2023-04-09 08:58
(31)
Czy to oznacza, że wszystkie oznaczone numerami ścieżki na tej mapce będą niedostępne dla pieszych? Jestem też rowerzystą (ale nie ekstremalnym mtb), ale także pieszo i biegiem przemierzam TPK i nie zawsze biegam wyłącznie oznakowanymi szlakami. Nie mam nic przeciwko rowerzystom mtb, nie mam problemów z ustąpieniem gdy jakiś krzyknie bo zjeżdża, nie widzę problemu, żeby część singli przeznaczyć wyłącznie pod sport rowerowy, ale mapka sugeruje, że wszystko o szerokości poniżej metra będzie dostępne wyłącznie dla rowerów. Bo po tych 2m i więcej jeżdżą samochody, w każdym razie w lasku za obwodnicą (Juraty-Castorama-PKM-Źródło Marii) samochodów powoli jest więcej niż rowerów. A najwięcej przybyło śmieci, oraz ubyło drzew.
- 39 11
-
2023-04-09 17:53
(10)
Szlaków jest na tyle dużo że można zrezygnować z chodzenia po tych nowo powstałych. Las w tym rejonie jest otwarty dla każdego, tylko po traskach lepiej nie chodzić
- 7 8
-
2023-04-09 19:24
Jak tam widzę znak zakazu. (8)
Na czarnym szlaku.
- 5 8
-
2023-04-09 20:08
A ten swoje.... (1)
Czlowieku wciskasz swoje ciemnoty ludziom ktorzy to czytaja. Idz prosze do lasu i pokaz w ktorym miejscu jest zakaz na czarnym szlaku.
- 8 5
-
2023-04-09 21:55
To jest zakończenie ścieżki
Kończy się ona na czarnym szlaku, nikt nie zabiera nikomu czarnego szlaku. Pogoda coraz lepsza, można iść do lasu i samemu się przekonać, polecam zamiast jątrzenia zza ekranu.
- 8 5
-
2023-04-09 20:10
(3)
uparłeś sie że widzisz na czarnym szlaku jakiś zakaz, to nie prawda!!! nie zmyślaj, a może masz halucynacje
- 5 5
-
2023-04-09 20:48
Ja też go widziałem. Na zdjęciu. (2)
Tu i na stronie Waszego stowarzyszenia.
- 7 6
-
2023-04-11 10:14
(1)
ty gdańszczanin widziałeś i ty gdańszczanin też widziałeś? Waszej grupie już się podpisy mylą
- 0 1
-
2023-04-11 18:22
Znowu się podszywacie?
Ale ok, Gdańszczan jest wielu. Chyba, że Big Fjut Works zastrzeże i zakaże tego określenia.
- 0 1
-
2023-04-09 21:28
tyle drzew do wyboru a akurat narysowali oznaczenie tak dziwnie daleko od tej ścieżki..hmm
- 0 2
-
2023-04-09 22:17
To słabo widzisz bo to nie jest czarny szlak
- 3 3
-
2023-04-12 01:18
A zjeżdzaj z mojej ulubionej trasy! Co to ma być! "Lepiej nie chodzić"?! Nie macie umiaru! 37 tras? Na takim terenie to co najwyżej 10 bez ruchu pieszego byłoby akceptowalne. Pojechaliście po bandzie
- 0 1
-
2023-04-09 17:59
(1)
Tylko ścieżki singletrack, czyli jednokierunkowe w dół nie są dla pieszych, ale są one poprowadzone poza szlakami pieszymi. Zatem na spokojnie można wędrować po istniejących szlakach pieszych.
- 12 6
-
2023-04-10 19:20
Są - na zielonym szlaku. I dziś mało nie wjechał we mnie pędzący nowy właściciel lasu.
- 1 4
-
2023-04-09 18:10
(8)
te sciezki nie powstaly na istniejacych pieszych, sa nowe, wiec raczej piesi nic nie stracili, są raczej na uboczu, jak nie bylo oznaczen to do tej pory cięzko je było wypatrzeć, a chodzenie po nich jest zdecydowanie niebezpieczne dla obu stron, z definicji na singlach nie spodziewasz sie niespodzianek typu ktos idacy, albo jadacy pod prąd, sa wąskie i sie tak latwo nie miniesz, rower tak latwo nie wyhamuje, szczegolnie podczas lotu ;)
- 9 6
-
2023-04-09 19:25
To zbudujcie sobie tor prywatny. (6)
A na zdjęciach widać znak na czarnym szlaku;)
- 4 11
-
2023-04-09 20:00
Nudny z tym czarnym szlakiem już jesteś. To że piszesz te bzdury pokazuje, że albo nie wiesz o czym mówisz albo bijesz pianę dla samego faktu bicia piany. Na zdjęciu nie ma czarnego szlaku tylko singiel mtb. Czarny szlak jest poza kadrem.
- 7 5
-
2023-04-09 20:11
masz jakąś obsesję z czarnym szlakiem. Nic mu nie jest i jest dostępny dla każdego. Nie pisz bredni
- 5 4
-
2023-04-09 20:22
(1)
Zgodnie z życzeniem - zbudowaliśmy 17 km tras. Jeszcze jakieś wątpliwości?
- 2 4
-
2023-04-09 22:21
17 km
samowolki.
- 3 3
-
2023-04-09 21:25
Gdanszczanin to zwykły troll (1)
albo niezadowolony pracownik LP- sam sie przyznał w komentarzach, że podziwia "planową gospodarkę leśną" oraz że bywa w lesie kilka razy w tygodniu - zapewnie zawodowo z piłą ;)
- 5 5
-
2023-04-10 13:49
Nic takiego nie pisał
Napisał, że czym innym jest gospodarka, a czym innym samowolka, kiedy próbowaliście tłumaczyć, że wy możecie sobie zniszczyć las bo harwestery też go niszczą.. A że bywa często w lesie - może lubi las, a nie traktuje go jako przestrzeń do budowy torów dla waszego stowarzyszenia. Takich ludzi jest wielu.
- 1 2
-
2023-04-12 01:19
nieprawda....niestety. Są to trasy po których mnóstwo ludzi trenowało bieganie, trekking.
- 0 0
-
2023-04-09 20:01
(1)
One od zera były budowane
- 1 5
-
2023-04-09 22:22
w lesie się
nie buduje.
- 4 3
-
2023-04-09 20:14
Te ścieżki nie istniały przed ich wybudowaniem. Tylko te fragmenty wąskich technicznych zjazdów, specjalnie stworzonych, to
- 1 6
-
2023-04-09 20:21
Biegacze nic nie tracą. (2)
wszystkie trasy niedostępne dla pieszych są zbudowane przez rowerzystów. Jedynie fragment szlaku zielonego jest współdzielony na długości kilkudziesięciu metrów i zgodnie z umową piesi mają na nim pierwszeństwo. nie jest problemem, bo to początek trasy, płaski i w zasadzie jest to dopiero dość powolny dojazd do właściwej części zjazdowej. Więć nie bój się. Jeśli coś nie było wybudowane przez rowerzystów , to nadal możesz tam biegać :)
Na trasach dostępnych tylko dla rowerów obowiązują jednak ograniczenia wynikające z bezpieczeństwa i dotyczą one pieszych (zakaz poruszania się) i rowerzystów - jest odpowiedni regulamin. Trasy oczywiście są darmowe, więc zapraszamy na dwóch kółkach.- 4 5
-
2023-04-09 20:51
Presja ma sens. (1)
Już przyznali to, że część szlaku zielonego zajęli. Na zdjęciach ujawnili czarny. A fakt jest taki, że cały TPK jest przestrzenią publiczną, dostępną dla wszystkich, nie tylko dla rowerzystów.
- 5 5
-
2023-04-09 21:34
wskaż w końcu to zdjęcie z tym czarnym szlakiem i dotyczącym go zakazem i nie bij piany. Kłamiesz i manipulujesz, tylko na to cię stać
- 3 6
-
2023-04-09 23:20
(1)
chłopie, jesteś głupi czy troll? tam jest tyle miejsca, że wszyscy zawsze się zmieszczą
- 2 5
-
2023-04-12 01:22
Wszyscy się mieścili do tej pory, i jak rowerzysta widział biegacza to zwalniał, a biegacz schodził z drogi. Obie strony zachowywały ostrożność. A teraz?
- 0 0
-
2023-04-10 08:35
Nikt nikomu niczego nie zabrania...
Skoro jeździsz po tych trasach to teraz będziesz wiedział czego się spodziewać, bo będą oznakowane (co do stopnia trudności) i zadbane, żebyś sobie jadąc w dół głowy o jakąś niespodziankę nie rozwalił. Nikt nie chce zamykać tras dla zawodowców czy ektremalistów, wręcz przeciwnie.
- 1 2
-
2023-04-09 09:19
(4)
Bardzo dobra inicjatywa !
- 34 28
-
2023-04-09 15:30
Powiedz gdzie mieszkasz. (3)
Na pewno w okolicy masz jakiś park, albo skwer. Zawiążemy stowarzyszenie i zakażemy Tobie wstępu. Będzie bardzo dobra inicjatywa;)
- 6 3
-
2023-04-09 19:14
(2)
Świetna inicjatywa! Wszyscy ubolewają, że nie mogą wchodzić na ścieżki o istnieniu których nie mieli do tej pory pojęcia
- 2 5
-
2023-04-09 19:26
Ale Was się tu zebrało. (1)
Zorganizowana akcja dezinformacyjna stowarzyszenia prywata na publicznym?
- 4 3
-
2023-04-09 20:11
I kto to mowi...? Gosc ktory negatywnie skomentowal prawie kazda opinie nie majac oparcia w faktach. I kto sie tu organizuje?
- 2 3
-
2023-04-09 09:35
(6)
"Musimy chronić Trójmiejski Park Krajobrazowy!".
Ale widać lobby rowerowe silniejsze niż lobby ekologiczne.- 34 35
-
2023-04-09 17:16
jak na razie nieformalne lobby samochodowe dominuje (1)
przebierając się niekiedy w stroje obrońców pieszych i obrońców lasów.
- 1 6
-
2023-04-09 18:01
Hmmm... piszemy o rowerach czy samochodach, bo chyba to są różne pojazdy. I to są tylko trasy dla rowerów, a nie motocrossowe, czyli żadnych silników spalinowych.
- 4 2
-
2023-04-09 20:14
(2)
a co w tym złego? ochrona przed rowerzystami ma obronić TPK? to jakiś wyjątkowo trudny do zrozumienia tok myślowy
- 0 3
-
2023-04-11 13:00
Przed rowerzystami z łopatami, którzy rozkopują wzgórza (1)
Nie chodzi o normalnych rowerzystów
- 1 0
-
2023-04-11 22:29
komu to szkodzi? Jaka procentowa część lasu zostanie przemianowana w nieodwracalny sposób? W jaki sposób uniemożliwi to pieszym oraz innym korzystającym z lasów kontunuowanie czynności które planują tam wykonywać?
Komunikujmy się w sposób precyzyjny.- 0 0
-
2023-04-14 19:59
Akurat rowerzyści zaliczają się do tych użytkowników lasu co go chronią. Ilu jest pieszych którzy przyjeżdzają pospacerować swoimi bolidami zostawiając je na skraju lasu a co gorsze na ściezkach. Po wyjściu z auta i przejściu paru metrów stają się Eko, nie mówiąc o śmieciach które pozostawiają.
Las jest dla wszystkich i musimy z niego racjonalnie korzystać, szanując go. Dla mnie polityka wycinki drzew w TPK jest kontrowersyjna oraz pomniejszanie jego kubatury kosztem budowy nowych osiedli domów itd.- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.