Taryfikator mandatów na 2022 r. ma luki
Według ustawodawcy podniesienie mandatów ma zniechęcić kierowców aut do jazdy chodnikiem.
Nowy taryfikator mandatów 2022 już zbiera żniwo, ale znaleźliśmy w nim kilka dużych luk. Pewnie niektórzy kierowcy się ucieszą, bo choć za jazdę samochodem po chodniku trzeba będzie teraz zapłacić min. 1 tys. zł, to już bez większego stresu można śmigać autem po położonej często tuż obok drodze rowerowej - za to wykroczenie przewidziano... 100 zł. Podobnych kwiatków w nowym taryfikatorze jest więcej.
Nowy taryfikator mandatów 2022.
Tyle liczby, ale jak zwykle - diabeł tkwi w szczegółach.
Gdy wczytamy się w nowy taryfikator mandatów 2022, szybko uświadomimy sobie, że choć prace nad nim trwały podobno długie miesiące, to w finalnym produkcie nie zabrakło - delikatnie rzecz ujmując - niekonsekwencji.
Wyprzedzasz na podwójnej ciągłej? Spokojnie zostało 200 zł
Wcześniej praktycznie tak samo wyceniane było wyprzedzanie na linii podwójnej ciągłej. Ale najwyraźniej ktoś o tym zapomniał, bo zostało po staremu. Niezastosowanie się do znaku P-4 (podwójna linia ciągła), to nadal 200 zł ewentualnej grzywny - hulaj dusza, piekła nie ma.
Skracasz drogę, jadąc autem po chodniku? Drogą rowerową będzie 10 razy taniej
W części miejsc tuż przy chodniku biegnie jednak droga rowerowa. I o niej już w nowym taryfikatorze nie ma ani słowa. Nie licząc niedostosowania się do znaku C-13: "droga dla rowerów". To wykroczenie zostało wycenione na... 100 zł (słownie: sto złotych).
Szlaban ważniejszy od znaku stop?
W nowym taryfikatorze czytamy, że "naruszenie przez kierującego pojazdem zakazu objeżdżania opuszczonych zapór lub półzapór oraz wjeżdżania na przejazd, jeśli opuszczanie ich zostało rozpoczęte lub podnoszenie ich nie zostało zakończone" będzie karane mandatem w wysokości 2 tys. zł. Nie trzeba być jednak geniuszem, by wiedzieć, że większość wypadków z udziałem pociągów zdarza się jednak na przejazdach niestrzeżonych, gdzie zapór nie ma (dlatego PKP montuje je gdzie się tylko da). Tam zazwyczaj kierowców ostrzegają znaki stop. Ile grozi za ich zlekceważenie? Prawie siedem razy mniej - 300 zł.
Opinie (315) 8 zablokowanych
-
2022-01-04 09:44
Jaka władza takie prawo.
Byle jaka władza i prawo na kolanie pisane...
- 4 2
-
2022-01-04 09:16
Rząd PISu uchwalił kolejnego bubla? No niemożliwe...
- 6 3
-
2022-01-04 09:14
Ponoć PiS partaczy prawo bo uchwala je nocą, napisane na kolanie. Ale to nieprawda, bo partaczą nawet jak mają długie miesiące na jego przygotowanie
- 10 2
-
2022-01-04 08:47
włącz myślenie (1)
Najlepsze w tym wszystkim jest ,że 80% społeczeństwa myśli ,że to dla bezpieczeństwa
a wiadomo, że chodzi o kasę, dawno już wiadomo ,że rządzący mają w czterech literach swoich obywateli- 29 16
-
2022-01-04 09:06
może niedługo będzie ulga pirat plus, dorzycą 5 stówek do mandatu
- 4 0
-
2022-01-04 09:02
Ti nie kraj tylki rezerwat dla obłąkanych to co się dziwic? (1)
- 6 4
-
2022-01-04 09:05
Twój wpis może stanowić argument na tezę, którą postawiłeś
ale mnie nie przekonuje
- 2 2
-
2022-01-04 08:52
Jakoś muszą uzbierać na rozdawnictwo i do swoich kieszeni. Stąd tak wysokie mandaty. Moze mandaty dla nieudaczników skandalicznie naprawiających jezdnie w naszym mieście? I mandaty dla tych, którzy zatwierdzają takie naprawy. Chcecie wymagać? ok. ale i sami dajcie coś od siebie!!!
- 15 9
-
2022-01-04 08:46
Kiedy mają być nowe odcinki Uwaga Pirat
Chodzi o najnowszy taryfikator
- 6 4
-
2022-01-04 08:45
Jak zajdzie taka potrzeba, to zamiast chodnikiem, pojadę drogą dla rowerów. Dzieki za wskazówkę! ;]
- 7 7
-
2022-01-04 08:45
Na siłę artykulik
Utyskiwanie że podniesli i że nie podnieśli. Wysokie kary moim zdaniem to bzdura tym bardziej że, drogi oznaczone są fatalnie i często nie wiadomo jaka prędkością można jechać. Patrz przykład Tuska. Najpierw dobre drogi, wyraźne oznaczenia by każdy był świadom, później zmniejszenie punktow a na końcu kary finansowe
- 7 16
-
2022-01-04 08:44
Ankieta - odp 4
Związek pomiędzy jazdą zgodną z przepisami a jazdą bezpieczną jest (delikatnie mówiąc) dosyć luźny.
- 13 5
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.