Szlakiem jezior Ziemi Kaszubskiej

30 sierpnia 2005 (artykuł sprzed 18 lat)
Wjechaliśmy w Gdyni w las kierując się w stronę obwodnicy, potem do Chwarzna, gdzie znajduje się bezpośredni zjazd na Czerwony Szlak. Warto tu wspomnieć że Trójmiejski Park Krajobrazowy znajduje się w północnej części Pojezierza Kaszubskiego granicząc równocześnie z Pobrzeżem Kaszubskim. Tereny te zostały ukształtowane w okresie zlodowacenia północnopolskiego. To przyczyniło się do powstania licznych wzgórz morenowych. Po wjechaniu na szlak nie ociągając się rozpoczęliśmy na dobre naszą wyprawę i mimo dość znacznych podjazdów, które początkowo przysparzały uczestnikom małych problemów wszyscy dawali sobie dzielnie radę.

Bywały jednak odcinki drogi, które trzeba było pokonać pieszo. Nasze tempo było wybitnie turystyczne (18-20 km/h). Kolejnymi miejscowościami na naszej drodze były Łężyce oraz Gacyny. Za Gacynami przecięliśmy Szlak Zagórskiej Strugi (prowadzący z Gdyni do Wejherowa o łącznej długości 52 km). W Gacynach wyjeżdżając z lasu natknęliśmy się na niewielkie gospodarstwo rolne, gdzie zrobiliśmy małą przerwę na odbudowanie rezerw energetycznych. Spotkaliśmy tam pieska, który został uraczony przez nas bułką z serem oraz innymi łakociami ;-).

Po tak miłym odpoczynku pełni sił i optymizmu wyruszyliśmy w dalszą podróż znacznie szybszym tempem chcąc nadrobić stracony czas. Niestety przed samym Krystkowem Tomkowi ułamała się sztyca i czekała nas kolejna dłuższa przerwa. Po usilnych próbach naprawy roweru mogliśmy wreszcie kontynuować rajd.

Z Krystkowa dojechaliśmy do Bieszkowic, gdzie szlak jest poprowadzony przez drogę asfaltową prowadzącą bezpośrednio do ośrodka wczasowego zlokalizowanego bezpośrednio nad jeziorem Zawiad. Zrobiliśmy sobie bardzo krótką przerwę na zrobienie paru fotek i ruszyliśmy w dalszą drogę. Poruszaliśmy się wzdłuż brzegu jeziora omijając mokradła w efekcie czego wyjechaliśmy koło Jeziora Bieszkowickiego, które było oblegane przez wielu wczasowiczów.

Przy jeziorze szlak odbijał w kierunku Wygody gdzie znajduje się przepiękny Rezerwat Pełcznica. Wyjątkowość tego terenu polega między innymi na tym, że znajduje się tam 5 gatunków roślin umieszczonych w Polskiej Czerwonej Księdze. Znajdują się tam również bardzo cenne ekosystemy torfowe. W bardzo bliskiej odległości od Wygody zlokalizowany jest kompleks 3 jezior lobelinowych: Wygoda, Pałsznik oraz Krypko. Po przejechaniu tego odcinka szlak dalej prowadzi bezpośrednio do jeziora Borowo leżącego w miejscowości o tej samej nazwie . W tym miejscu nasz mały peleton strasznie się rozciągnął, ponieważ na jednym z zakrętów straciłem z oczu Tomka, który jak się później okazało miał mały wypadek. Zarządziłem postój i wróciłem się w poszukiwania Tomka.

Po kilkunastu minutach już wspólnie wróciliśmy do oczekujących na nas uczestników. Niestety upadek ten był na tyle poważny, iż uniemożliwiał on dalsze kontynuowanie rajdu. Dlatego też znacznie wolniejszym tempem dojechaliśmy do drogi asfaltowej za Borowem, gdzie Tomek odłączył się od nas i pojechał prosto do Wejherowa. My natomiast już znacznie szybszym tempem ruszyliśmy w kierunku Gniewowa sąsiadującego z jeziorem Wyspowo zlokalizowanego niedaleko Nowego Dworu Wejherowskiego.

Z Wyspowa dojechaliśmy do Nowiny oraz do miejscowości Młynki, niedaleko której przepływa rzeka Cedron. Na szlaku naszej wyprawy znajdował się przeuroczy Rezerwat Gałężna Góra z nielicznymi pozostałościami wczesnośredniowiecznych grodzisk. Jadąc dalej dotarliśmy do centrum Wejherowa, gdzie zrobiliśmy małe zakupy w sklepie. Niestety niska prędkość jazdy podczas naszej wyprawy bardzo opóźniła przyjazd do Wejherowa. To uniemożliwiło z kolei wjechanie na Szlak Puszczy Darżlubskiej.

Na trasę powrotną wybraliśmy Szlak Krawędzi Puckiej ,na którzy wjechaliśmy na wysokości Nanic. Dojechaliśmy do Kazimierza ,z którego skreciliśmy w kierunku Debogórza Wybudowanego. Rajd oficjalnie zakończył się na wysokości drogi elektrociepłowni.Ja wraz z Robinem bardzo wysokom tempem (35 -38km/h) dotarliśmy do Gdyni Głównej ,z której wyruszyliśmy bezpośrednio do Gdańska traktami rowerowymi.

Chciałem wszystkim bardzo podziękować za wspólną jazdę i za tak sympatyczną atmosferę.
Robin dzięki za tak cierpliwe obstawianie tyłów J
P.S Ewelina byłaś bardzo dzielna Pozdrawiam serdecznie

Łączna odległość: 85km
Trasa: Gdynia Główna - Chwarzno- Łężyce- Gacyny- Krystkowo- Bieszkowice- Wygoda- Borowo- Gniewowo- Nowiny- Młynki - Wejherowo - Nanice Kazimierz - Dębogórze Wybudowane - Gdynia Główna .

Organizatorzy:
Bartosz Ropelewski "Tacoo" , Robert Ciechacki "Robin" (Speed Bike Team)
Tekst: Bartosz Ropelewski
Zdjęcia : Tacoo, Tomek

• Podziękowania

Witam serdecznie
    Chciałem jeszcze raz wszystkim podziękowac za wspólną jazde :) Do następnego wypadu ,który juz w tym tygodniu .

Pozdrawiam Tacoo Speed Bike Team

• drobna kontuzja

Szkoda, ze nie mogłem jechać z wami dalej - było naprawde sympatycznie :)

• Trasa dla każdego

Gratuluję wyboru trasy.Łatwa i dla każdego.Szkoda,że nie przebiegała zgodnie z waszym planem. Ach te niespodziewane "wypadki".Najwazniejsz,że humor dopisywał. Gratuluje zdjęć.Profesjonalnie opisana także trasa, jaka jechaliście.Może na kolejny rajd wybiore się z wami.Pozdrawiam.

• Pozdrowienia!

Dziękuję za wspólną jazdę i cierpliwość.

• :)

Cała przyjemność po naszej stronie Ewelino .
    Pozdrawiam serdecznie

• Ciekawa traska

Jak zdążyłem zauważyć to rozkręcacie się na dobre.
    no no takie tempo to jak zawodowcy (35-38km/h), tylko takiego tempa nie narzucajcie w niedzielę hehe

• opis zdjęć

szkoda że zamieszczacie tylko opis trasy, może warto przedstawić personalnie uczestników wycieczek ?

• Do ciekawej

Proponuję jeszcze, oprócz personaliów, aby uczestnicy podali swój numer PESEL ;)

• andergrandowa impreza

DLACZEGO NIGDZIE NIEMOGE ZNALEZDZ WASZYH RAJDOW KIEDY I GDZIE JE ORGANIZUJECIE

NA JAKIEJ STRONCE MAM SZUKAC INFORMACJI O WASZYCH RAJDACH

• Strona

Witam
    Nasza stronka jest w trakcie budowy.
    Informacje o rajdach ukazują się na forum Trójmiejskim :)
    P.S Prześlij mi swojego maila to będe ci wysyłał informacje jak chcesz :)