• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Światła na rondzie pomogą rozładować korki w tunelu

Maciej Korolczuk
12 kwietnia 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 18-latek wbiegł do tunelu. 2 tys. zł mandatu
Poniedziałkowy wypadek był najpoważniejszym zdarzeniem w tunelu od czasu jego otwarcia w kwietniu 2016 r. Poniedziałkowy wypadek był najpoważniejszym zdarzeniem w tunelu od czasu jego otwarcia w kwietniu 2016 r.

Drogowcy reagują na poniedziałkowy wypadek w tunelu pod Martwą Wisłą. Receptą na korki, które zwiększają niebezpieczeństwo w tunelu ma być włączana w porannym szczycie sygnalizacja świetlna na rondzie przy Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańska. Gdańska drogówka z kolei walczy tam z piratami drogowymi. W ciągu ostatniego 1,5 roku prawo jazdy straciło w tunelu już prawie 100 kierowców.



Czy światła na rondzie pomogą rozładować korki w tunelu?

Przypomnijmy, do wypadku doszło w poniedziałek ok. godz. 8, a więc w czasie porannego szczytu na drogach. Duże natężenie ruchu sprawiło, że auta wyjeżdżające z tunelu na rondo przy Marynarki Polskiej stanęły w korku, a zator "wylał się" na prawy pas w tunelu.

W korku zatrzymało się renault megane, a po chwili uderzył w nie dostawczy transit, który prawdopodobnie jechał z nadmierną prędkością i nie zdążył zmienić pasa ruchu. Dochodzenie funkcjonariuszy ma też wyjaśnić, czy w chwili wypadku maksymalna dopuszczalna prędkość w tunelu została obniżona z 70 do 50 km/h oraz czy dostawczak nie poruszał się po zamkniętym pasie.

W groźnie wyglądającym zdarzeniu ucierpiała jedna osoba. W sumie uszkodzone zostały za to trzy samochody, bo odłamki porysowały także karoserię jadącego za autem dostawczym audi. Jak przyznają drogowcy, to najgroźniejszy jak dotąd wypadek, do którego doszło w otwartym w kwietniu 2016 r. tunelu.


Ruchem będzie sterować sygnalizacja



Na reakcję centrum zarządzania tunelem i miejskich inżynierów ruchu nie trzeba było długo czekać. W środę odbyły się rozmowy na temat zmian w organizacji ruchu na wypadek tworzenia się w tunelu korków.

- Wariantem, który wybraliśmy, jest włączenie sygnalizacji świetlnej na rondzie przy Marynarki Polskiej, a więc po prostu wstrzymania ruchu na górze do momentu rozładowania korka w tunelu. Światła będą włączane od poniedziałku do piątku przez godzinę w trakcie porannego szczytu. Oczywiście będziemy na bieżąco obserwować sytuację i w razie potrzeby korygować ustawienie świateł - mówi Tomasz Wawrzonek, miejski inżynier ruchu.

Wideo archiwalne



Czerwone światło na rondzie będzie oznaczać wstrzymanie ruchu nie tylko dla samochodów, ale także tramwajów. Obecnie to właśnie tramwaje mają priorytet w przejeździe przez rondo i w chwili, gdy się do niego zbliżają, pętla indukcyjna wywołuje czerwone światło na przejazdach.

- Sytuację już teraz poprawia fakt, że rondo jest turbinowe, bo kierowcy korzystają z obu pasów, a nie - jak to miało miejsce wcześniej - tylko z zewnętrznego. Jest lepiej, ale, jak widać, informacje o dozwolonej prędkości na znakach zmiennej treści w takich sytuacjach okazują się zbyt miękkim rozwiązaniem. Lepszym byłby odcinkowy pomiar prędkości, ale, ze względu na przepisy, nie można go na razie wprowadzić - dodaje Wawrzonek.
Światła zostaną włączone w poniedziałek ok. godz. 7:30 i będą regulować ruch w tunelu i na rondzie przez kolejną godzinę. Przed godz. 9 ponownie będą pracować w trybie pulsacyjnym.

To nie pierwsze problemy z wyjazdem z tunelu na rondo w Letnicy. Zimą w tym samym miejscu kierowcy mają problem z podjazdem na oblodzonym wzniesieniu. Wkrótce pojawi się tam system podgrzewania jezdni.

Prawie stu kierowców straciło prawo jazdy



Rejon tunelu regularnie patrolowany jest przez policjantów ruchu drogowego. Od października 2016 r. do kwietnia 2018 r. funkcjonariusze zatrzymali w tym miejscu już 98 praw jazdy za przekroczenie dopuszczalnej prędkości o więcej niż 50 km/h.

- Najważniejsze, aby kierowcy pamiętali, że w tunelu nie da się uciec w bok i głównym celem jest dojechanie do końca tunelu. W związku z tym nie wolno nam robić niczego, co mogłoby utrudnić sprawny przepływ pojazdów - mówi Magdalena Ciska, rzecznik prasowy Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej Policji w Gdańsku i przypomina, że w tunelu z oczywistych względów zabronione jest zatrzymywanie się, cofanie i zawracanie.
Z przepisów porządkowych obowiązujących w tunelach warto też pamiętać, że w razie zatrzymania pojazdu (z powodu zatoru lub wypadku) należy stanąć w odległości nie mniejszej niż 5 m. od poprzedzającego nas pojazdu.

Wideo archiwalne

Opinie (144) 6 zablokowanych

  • dlaczego nie można postawić fotoradaru? (5)

    • 79 19

    • fizyka (2)

      się kłania

      • 0 3

      • (1)

        czyli co, fizycznie nie postawi się fotoradaru, bo się przewróci?

        • 5 0

        • Nie o to chodzi. Jakby postawili fotoradar to by odleciał w kosmos.

          • 2 1

    • Albo pomiar odcinkowy predkosci

      • 13 0

    • Bo się zmieniły przepisy

      i nie można :) poza tym, fotoradary może obsługiwać tylko ITD, które w tej materii jest bardzo mało skuteczne

      • 10 3

  • światła na rondzie

    i zakaz samodzielnego przejazdu przez tunel. Auta na miejskie lawety, kierowcy do busa i półgodzinna przeprawa przez śmiercionośny tunel. Takie rozwiązanie na miarę naszych trójmiejskich specjalistów od dróg i ruchu drogowego

    • 2 0

  • Sytuację już teraz poprawia fakt, (8)

    że rondo jest turbinowe, bo kierowcy korzystają z obu pasów, a nie - jak to miało miejsce wcześniej.
    Nieprawda - rondo turbinowe ułatwia wyjazd z ronda, jednak znacznie utrudnia wjazd na nie.

    • 19 34

    • problem wjazdem może mieć tylko przygłup (4)

      skoro wjechać też możesz z dwóch pasów na takim rondzie

      • 19 6

      • To spróbuj przygłupie (3)

        wjechać na rondo w godzinach szczytu z ulicy Wielopole w kierunku Przymorza (czyli od razu musisz przygłupie przebić się na lewy pas ronda turbinowego, bo lewy prowadzi do tunelu). Zdziwisz się przygłupie jak przyjdzie ci poczekać z 15 min na wjazd.

        • 10 8

        • Że ty nie potrafisz tego sprawnie zrobić durniu to już nie nasza wina (2)

          • 3 10

          • Oho "miszcz" kierownicy. (1)

            Wali z lewoskrętu w prawo, omijając stojące tam samochody. W jego mniemaniu rozładowuje korki. Czerwone światło to tylko delikatna sugestia, że trzeba dać ogień na tłoki w swojej bawarze i 5 sekund po czerwonym przelecieć przez skrzyrzowanie taranując prawie rodzinę w punto. Gość z lexusa to przy tobie z******y uczniak w Elce.

            • 4 0

            • To prawda. Często trzeba wymuszać (delikatnie), żeby z Wielopola włączyć się do ruchu w godz. szczytu.

              Niekończący się potok samochodów.

              • 2 0

    • (1)

      Głupoty nie da się naprawić niczym innym niż wysoką karą

      • 0 1

      • znam przykłady skutecznego działania perswazji i innych działań (np. opłatami za korzystanie z miejsc do parkowania)

        • 0 0

    • Problem jest z wjazdem bo nikt nie chce wpuścić nawet jednego pojazdu. Zamek to coś niepojętego.

      • 11 8

  • (10)

    Linie poprzeczne, aby zachować odległość.

    • 23 7

    • po co te linie ? (5)

      Co za poprzeczne linie ?,podobnie jak podwójna ciągła , gdzie powinna być pojedyncza ciągła, jeżeli prędkość dopuszczalna wynosi np. 50 km/h to odległość miedzy pojazdami musi wynosić 25 m.Tak na marginesie , jeżeli sa linie przerywane ( namalowane) maja miedzy sobą ustalone odległości to łatwo sprawdzić odległość miedzy pojazdami przeglądając monitoring tylko trzeba chcieć.

      • 3 1

      • Zostaw 25m przed poprzedzającym samochodem, to zaraz jakiś pacan się tam wciśnie... (4)

        • 5 2

        • (2)

          A niech wciśnie się! z Bogiem. Wtedy puszczam gaz, zwiększam dystans i dalej jadę. Nic mi nie zrobił, on jest głąbem, ja bezpieczny, wszyscy jadą.

          • 1 0

          • I właśnie to puszczenie gazu powoduje korek 500m za Tobą. (1)

            • 1 0

            • Masz racje, następnym razem walne w tego przede mną, byle nie dać tamtemu wjechać. Czy może zepchnąć tego zmieniającego pas z drogi?
              Co wg. szanownego Pana powinienem zrobić?

              Celowo napisałem puszczam gaz a nie wciskam hamulec.
              Człowiek widząc czerwone stopy w poprzedzającym go aucie sam instynktownie hamuje, i to tworzy korek.
              Puszczając gaz w pewnym stopniu niwelujesz efekt tego korku 500 za tobą, z tego względu że ludzie mają więcej czasu na reakcję, nie hamują tak gwałtownie i efekt domina zazwyczaj maksymalnie sięga 2-3 auta.

              • 1 0

        • Przyjmuje się połowę prędkości jako odległość miedzy pojazdami," to zaraz jakiś pacan się tam wciśnie..." więc mamy to co mamy, jazda na zderzak, zajeżdżanie zaraz po zmianie pasa, byłem uczony ,iż jak widzisz pojazd wyprzedzany w swoim tylnym lusterku wówczas możesz wiecheć na pas pojazdu wyprzedzanego.
          Dla mnie jest to oczywiste,poniosłem stratę jeden skasowany samochód.

          • 2 0

    • Myślisz, że oszołomy zrozumieja po co to namalowali? (2)

      • 8 2

      • od razu może nie zrozumieją, ale jak włączą drugi system myślenia to owszem

        Daniel Kahneman: "Wolne i szybkie myślenie".

        • 1 0

      • Oszołomy dadzą gazu. A każdy wolny pas i odstęp wykorzystają.
        Dlaczego oczekujecie od Cwaniaka społecznego zgrania?
        Z jego kabiny to jesteście pochlastani i należy was wykiwać.

        • 6 1

    • namaluj sobie na czole

      • 3 13

  • To ludzie a nie auta powodują wypadki (6)

    A w tekście jest napisane, że jedno auto wpadło na drugie.

    • 62 6

    • Mieli napisać że wpadły na siebie dwie osoby? (1)

      Pomyśl trochę

      • 1 1

      • Nie, można napisać, że kierujący dostawczakiem staranował pojazd poprzedzający.

        • 1 0

    • (3)

      A w większości są to debile z busów i innych służbowych pojazdów. Nikt normalny nie jeździ swoim prywatnym autem jak przygłup. Wystarczy zamontować dostawczakom i innym kurierom ogranicznik prędkości do 70 km/h i będzie spokój. Po co w mieście im więcej.

      • 6 4

      • Że co? (1)

        Połowa uczestników ruchu jeździ jak przygłupy... W strefie 30 średnia prędkość sznurka pojazdów to 60...

        • 3 2

        • ciekawe w jakim miejscu miasta?

          mam wrażenie, że normalnie ściemniasz

          • 0 1

      • Co sprowokuje Januszy w passeratti do wyprzedzania ich za wszelką cenę.

        Tak jak teraz z L-kami

        • 2 0

  • jezdzisz szybko i bezpiecznie 180km/h powinienes sie leczyc oczywiscie na nogi bo na leb zapuzno

    • 2 0

  • zamnkąc tunel

    zamknac tunel -taka jest moja koncepcja

    • 2 1

  • Czemu w tak prostej sprawie kolizji nie puszczono ruchu drugim tunelem?

    Zamiast paraliżować pół miasta wystarczylo awaryjnie puścić ruch obustronny drugim tunelem. Czemu jego konstrukcja na to nie pozwala? Kto to przegapił? Przecież to standardowe procedury wszędzie indziej.
    Korek do świateł to jedno ale zamknięcie tunelu z powodu kolizji to zupełnie coś innego. Przecież to powinno być przewidziane na etapie projektu - co za bubel !!!!

    • 3 0

  • To nic nie zmieni idioci za kierownica nie przestrzegaja przepisów celowo!

    poprawić mogą wyłącznie kosztowne mandaty karne.Jak zaplaci 2 razy po 500zł zamiast 100 to szybko sie nauczy!!

    • 3 1

  • "Ze wzgledu na przepisy nie mozna go wprowadzic" (2)

    Co to za belkot ?? Co to za problem zmienic przepisy ? Odcinkowy pomiar to jedyny skuteczny sposób!!

    • 5 4

    • Kiedy właśnie zmienili przepisy bo p-osły za dużo mandatów płacili i gaży poselskiej brakowało do pierwszego. ;-)

      • 3 0

    • Otóż to, pis łamie konstytucję, a tu nie można zmienić albo ominąć przepisy....

      • 2 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rajd Climate Classic Gdańsk 2024 (1 opinia)

(1 opinia)
220 - 350 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Rajd AZS

1149 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum